6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door dendaffe »

Inderdaad, Joe, als Koerier de quiz zou winnen die onze ploegmakker Kurt samensteld in 't Perdsgat in Boom in februari, dan zouden wij ook vals spelen als ik het goed begrijp. We gaan dus voor een tweede plaats... Zever hé mannen! Was het eigenlijk een goeie quiz? 't Was moeilijk(er dan vorige keren) dat wel... Dergelijke uitspraken (zoals die van Peter) zijn niet alleen nadelig voor de ploeg, ook voor de organisator.
Laatst gewijzigd door dendaffe op ma 13 dec 2010, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door One good reason »

Joe Roxy schreef:Ik wil bij deze eerst oproepen om destructieve, eerlijke maar vooral opbouwende kritieken op het forum te plaatsen.
Je bedoelde waarschijnlijk "constructieve"? :wink:
Destructieve = vernietigende
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door Joe Roxy »

One good reason schreef:
Joe Roxy schreef:Ik wil bij deze eerst oproepen om destructieve, eerlijke maar vooral opbouwende kritieken op het forum te plaatsen.
Je bedoelde waarschijnlijk "constructieve"? :wink:
Destructieve = vernietigende

Ja juist Roberto, ook eentje die oplet. Maja jij begrijpt me al een beetje he ;-)
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door One good reason »

Joe Roxy schreef:
One good reason schreef:
Joe Roxy schreef:Ik wil bij deze eerst oproepen om destructieve, eerlijke maar vooral opbouwende kritieken op het forum te plaatsen.
Je bedoelde waarschijnlijk "constructieve"? :wink:
Destructieve = vernietigende

Ja juist Roberto, ook eentje die oplet. Maja jij begrijpt me al een beetje he ;-)
Steven, ik moet je iets bekennen.
Ga even zitten, want dit zal hard aankomen.
JA IK BEGRIJP U :rofl2:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door celtic601 »

eerst en vooral commentaar op big banana ..... why the fuck zou Fanfare zich moeten komen bewijzen op andere kwissen ??? als zij nu beslissen om zelfs jaarlijks maar 2 quizjes te spelen is dat toch hun volste recht ???
en de twijfelaars .... BOO sucks to them mijn gedacht !!!!
zijn we hier aan het seniel worden ???? valsspelerij ... vragen doorkrijgen ... aub jongens ?????
en ja Peter ... :app: dikke 10 op 10 makker !!! niet enkel je handjes maar ook je voetjes in het vuur gestoken mijn gedacht !
je kan misschien iets denken .... maar vooraleer dit op een open forum te plaatsen kan je misschien best zeker zijn van je stuk ...
tof dit al te moeten lezen als organisator van een quiz ... en nu weer verschieten dat deze volgend jaar niet meer zou doorgaan ????
je zou voor minder !!!

allez .... er was is commotie rond de " samengestelde TOPPERS " ...... nu een nieuwe rage ... de " VALSSPELERS " ....

en oh ja .... da alternatief en "ROT"commercieel ..... kan da ook is niet commercieel en "ROT" alternatief zijn ???

misschien is dit de oplossing voor alle kwissen ... maak hem allemaal POEP simpel en steek er dan een fragmentje cajuun/ zydeco in + een fragmentje van een lokale Chileense charmezanger .. en wie daar dan het verschil maakt is de TOP !!!

en u nog vlug de bOOmbastic antwoordjes doorsturen naar den Daffe sé :mrgreen:

STOP ERMEE COLLEGA'S QUIZVRIENDEN AUB !!!! en gebruik dit forum waartoe het dient ...
commentaar op inhoud , keuzes , drank enz ... maar laat ons niet verder gaan op de wijze van verdachtmakerij en dergelijke ... want kleiner dan dit ?????


what"s next guys ????
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
patrick
Lead Singer
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 nov 2007, 18:35

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door patrick »

Ja jongens, ik heb al veel laag bij de grondse opmerkingen gelezen op dit forum, maar nu gaan we toch voor een absoluut dieptepunt.
"Beste" dumb(o): uw vuige opmerkingen beschouw ik als een regelrechte belediging. Hou er tevens rekening mee dat hierbij niet enkel onze reputatie besmeurd wordt maar ook die van de samensteller van deze kwis. Gelieve uw beschuldigingen dan ook aan hem te richten, hij zal ze zeker in dank afnemen.
Wat betreft onze vorige prestaties op gelijkaardige kwissen: 2 x Sticky Fingers, 2 x slechts met 3 gespeeld; Tequila: niet deelgenomen; Willy Jr.: voor mij zeer bevredigend resultaat met slechts 2 "vaste" spelers. Oh, tussendoor: de Selderkwis hebben we gewonnen, en die gasten kennen we ook al jaren... ook doorgestoken kaart zeker?
Wat betreft de opmerking van Big Banana over ons nog slechts sporadische deelname, daar is één reden voor: absoluut geen zin meer om ons een avond te zitten ergeren op een kwis waar niks passeert wat ons ook maar een minimum interesseert, dan kiezen we liever een kwis uit waar we weten dat we ons zullen amuseren (en da's niet hetzelfde als een kwis die in onze kaart speelt), de muziek komt bij ons nog altijd eerst. Merk trouwens op dat de Fanfare niet de enige ploeg is die zijn deelnames sterk verminderd heeft, m.i. een teken aan de wand.
Voor wat betreft de kwis van vrijdag: wij namen deel met een 4-tal waarvan de gemiddelde leeftijd dichter bij 50 dan 30 lag (in mijn geval zelfs dichter bij 60). Wat voor sommigen "albumtracks van duistere artiesten" zijn (????) zijn voor ons klassiekers. Persoonlijk heb ik alles van Moby Grape en de Dead (de 3 recentste releases verwacht ik deze week) en groepen als Audience en Atomic Rooster schat ik hoger in dan het zoveelste k...tnummer van Madonna of Lady Gaga. Wij beschouwen ons in de eerste plaats als muziekliefhebbers, deelname aan muziekkwissen is daarbij een randverschijnsel. Merkwaardig toch hoe weinig kwissers ooit op een concert/festival te zien zijn; ik doe gemiddeld nog een 60-tal optredens per jaar, in alle genres (behalve klassiek), maar zelden zie ik iemand uit het kwiscircuit: iemand een conclusie?
Ik stel ook vast dat er regelmatig "hit"kwissen zijn waarbij de winnaar praktisch alles goed heeft en waarbij ik me bij het overlopen van de vragen de bedenking maak hoe dat mogelijk is. Uiteraard heeft het ermee te maken dat die muziek mij niet in het minst interesseert, maar maak ik daarover opmerkingen? Absoluut niet, ik schud meewarig het hoofd en denk er het mijne van...
Een aantal mensen heeft zich hier weer van zijn kleinste kant laten kennen: beledigingen, verdachtmakingen (blijkbaar zelfs al voor de kwis begon): bij onze volgende deelname verwacht ik dus geen achterbaks gedoe meer maar mag iedereen mij persoonlijk komen aanvallen, liefst wel met onweerlegbare bewijzen. Intussen mag u van mij niets dan de diepste minachting verwachten. Verontschuldigingen na deze onverkwikkelijke historie worden niet aanvaard.
Fanfare Heilige Familie
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door celtic601 »

vraagje ...... ik heb een maand of zo geleden hier een privé mail verstuurd naar Hans en ook naar den Buddy ....

mag ik nu volgend jaar nog meespelen op fab4 kwis en op die van de holly's ????

't is maar om zeker te zijn hé :oops:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door Big Banana »

... had beter niets gepost... Men maakt er toch altijd iets anders van dan wat ik echt bedoel... zal wel aan mij liggen...
Laatst gewijzigd door Big Banana op za 18 dec 2010, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door One good reason »

patrick schreef:Merkwaardig toch hoe weinig kwissers ooit op een concert/festival te zien zijn; ik doe gemiddeld nog een 60-tal optredens per jaar, in alle genres (behalve klassiek), maar zelden zie ik iemand uit het kwiscircuit: iemand een conclusie?
ja ... ikke. Die gasten die je nooit ziet, hebben een privé-leven en blijven soms liever bij vrouw en kids ipv concerten mee te pikken. Concerttickets zijn tegenwoordig ook vrij prijzig hé.
De rest van de tijd zitten "die muziekquizzers" op zaterdagavond te quizzen met andere saaie pieten die ook nooit concerten meepikken en waarschijnlijk kicken op de nieuwste k ..nummers van Madonna of Lady Gaga :wink:
Niet dat ik erbij hoor, hé ... ik kick meer op de nieuwe Hannah Montana of Kat DeLuna.
Telt het aantal concerten trouwens ook al mee om in het "select" clubje te horen?
patrick
Lead Singer
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 nov 2007, 18:35

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door patrick »

ach ja....
Fanfare Heilige Familie
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door straight banana »

Drasjnar schreef:Als je na een kwis het gevoel hebt dat je op een steengoeie fuif bent geweest... Wel dit was er zo één. Zo goed als geen slechte fragmenten gehoord en héél veel gitaarwerk. Dikke pluim voor samensteller Jef, want deze kwis is echt met liefde in elkaar gebokst.

Tweede jaar op rij ook dat we als primus konden afsluiten, volgend jaar gaan we voor de hattrick :headbang:

Wat mij betreft de kwis van 't jaar. Keep on rockin' Jef !!!


Voor wie het niet op gitaarbands begrepen heeft zal dit misschien een beproeving geweest zijn. Zelf hou ik wel van allerlei electronish spul, maar ben zeker ook niet vies van gitaren en ik heb dan ook een heerlijke avond beleefd.
Ook heel blij dat ik es “Night Fever” van Struggler op een quiz gehoord heb, één van m’n favoriete belpopnummers. :headbang:
Drasjnar
Groupie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 19 aug 2007, 16:39

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door Drasjnar »

Ongelooflijk toch hoe een simpel berichtje over hoe ik me bijzonder goed amuseerde afgelopen vrijdagavond, heeft geleid tot een stroom van zure berichten. Het zegt veel over een aantal onder jullie :(

Het zal mij en mijn kameraden van FHF er echter niet van weerhouden om af en toe nog eens met veel plezier een kwiske te spelen.

Ik hoop van u allen hetzelfde.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door One good reason »

Drasjnar schreef:Ongelooflijk toch hoe een simpel berichtje over hoe ik me bijzonder goed amuseerde afgelopen vrijdagavond, heeft geleid tot een stroom van zure berichten. Het zegt veel over een aantal onder jullie :(
Zoals Billy Joel het ooit zong: "We didn't start the fire" :wink:
Maar blijkbaar is het stil en rustig geworden, wat betekent dat het allemaal weer een storm in een glas water is/was.
Ik vind het ook sneu dat een ploeg niet kan/mag winnen met één punt verschil.
Nochtans is het ook al eerder gebeurd met andere ploegen. En toen ... niks commotie/reactie :roll:
De negatieve opmerkingen zeggen eigenlijk ook niets over een aantal onder ons.
De meesten zijn toffe gasten en kennen elkaar ook onderling ... geloof me.
Er zijn melkers hier ... en ook "zure" melkers (te interpreteren als zeveraars), maar laat dit de pret alleszins niet bederven.
Proficiat met jullie prachtige overwinning! Mogen we jullie nog dikwijls tegenkomen op andere quizzen :thumb2:
En ik ... ik bereid me al voor op zaterdag om de "Perros Españolos in desastre" quiz te spelen in Putte. Dacht dat dit de Spaanse Honden in Nood vertaling was :lol:
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door beautiful freak »

One good reason schreef:"Perros Españolos in desastre"
Babelfish? :rofl2:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door One good reason »

beautiful freak schreef:
One good reason schreef:"Perros Españolos in desastre"
Babelfish? :rofl2:
Neeje, ik heb enkel hond opgezocht en de rest is een vrij interpretatie à la Don Diego Dela Vega Spaans :rofl2:
Plaats reactie