8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door SepPuKu »

boo-lee schreef:- Té gemakkelijk: dat is elk jaar bij ons een punt van discussie.
Fair enough, wil hierin ook niet de lastigaard uithangen of zo. Mijn opmerking moet eigenlijk - om geen misverstanden te creëren - steeds gecombineerd worden met de clausule dat de organisatie beslist, punt uit. Op die manier krijgen we alle mogelijke manieren van organiseren op ons bord, biodiversiteit moet er zijn :lol:

Neemt niet weg dat ik er graag over nadenk hee (en nog liever over discussieer 8)) Mijn denkpiste was (met fictieve percentages): stel dat een gelegenheidsploeg 50% scoort, dan blijf je best van die 50% vanaf als je hen een leuke avond wil geven. Zelfs van de gemakkelijkste 65% van de quiz want die 15% 'net boven hun niveau' zal hen prikkelen ('dju, daar kon ik niet meer opkomen'). Maar die resterende 35% zal hen weinig kunnen schelen, of het nu minder evidente zaken zijn of regelrechte kuitenbijters: ze vragen zich af waar je het allemaal haalt, bestellen er nog eentje en wachten tot het volgend fragment passeert. Als je dan 2/3 van de fragmenten ervaart als 'haalbaar' en de helft van de punten haalt, ben je als gelegenheidsploeg toch goed bediend, denk ik :?:

Mij lijkt het dan een gemiste kans (om het gewichtig uit te drukken) als van die 35% van de fragmenten niet de helft thuishoort in de categorie 'hiermee kan je het verschil maken'. Voor elk wat wils dus en strijd op elk niveau van het klassement.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door SepPuKu »

boo-lee schreef:
SepPuKu schreef:ik vermoed dat de drijfveer van deze quiz voor de helft met deze reeks te maken heeft
Dat klopt eigenlijk niet. De voorbije twee maand hebben we keihard gewerkt aan alle andere quizreeksen en de clipjesreeks steeds vooruitgeschoven. Een week voor de quiz was er nog geen enkel fragment opgenomen, laat staan gemonteerd. Voor sommige filmpjes hadden we zelfs nog maar een vaag iedee.
:shock:
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door boo-lee »

SepPuKu schreef:
boo-lee schreef:- Té gemakkelijk: dat is elk jaar bij ons een punt van discussie.
Fair enough, wil hierin ook niet de lastigaard uithangen of zo. Mijn opmerking moet eigenlijk - om geen misverstanden te creëren - steeds gecombineerd worden met de clausule dat de organisatie beslist, punt uit. Op die manier krijgen we alle mogelijke manieren van organiseren op ons bord, biodiversiteit moet er zijn :lol:

Neemt niet weg dat ik er graag over nadenk hee (en nog liever over discussieer 8)) Mijn denkpiste was (met fictieve percentages): stel dat een gelegenheidsploeg 50% scoort, dan blijf je best van die 50% vanaf als je hen een leuke avond wil geven. Zelfs van de gemakkelijkste 65% van de quiz want die 15% 'net boven hun niveau' zal hen prikkelen ('dju, daar kon ik niet meer opkomen'). Maar die resterende 35% zal hen weinig kunnen schelen, of het nu minder evidente zaken zijn of regelrechte kuitenbijters: ze vragen zich af waar je het allemaal haalt, bestellen er nog eentje en wachten tot het volgend fragment passeert. Als je dan 2/3 van de fragmenten ervaart als 'haalbaar' en de helft van de punten haalt, ben je als gelegenheidsploeg toch goed bediend, denk ik :?:

Mij lijkt het dan een gemiste kans (om het gewichtig uit te drukken) als van die 35% van de fragmenten niet de helft thuishoort in de categorie 'hiermee kan je het verschil maken'. Voor elk wat wils dus en strijd op elk niveau van het klassement.
Ik kan je eigenlijk helemaal volgen en is dan ook elk jaar onze strategie, maar op een of ander manier slagen we er nooit goed in om te beseffen wat haalbaar, minder evident of juist zeer moeilijk is. Vorig jaar was hij iets te moeilijk, dit jaar iets te makkelijk. Nu goed, de zoektocht op zich is ook plezant. :wink:
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door Rubby »

boo-lee schreef:REEKS 9: De Tabel Van Mendeljev (20 punten)
1 punt per uitvoerder, 1 punt per titel

1. Nirvana – Lithium (lithium)
2. The Small Faces – Tin Soldier (tin)
3. Jean-Michel Jarre – Oxygène IV (zuurstof)
4. 3 Doors Down – Kryptonite (krypton)
5. Bloc Party – Mercury (kwik)
6. Kraftwerk – Uranium (uranium)
7. Bob Marley – Iron, Lion, Zion (ijzer)
8. Arcade Fire – Neon Bible (neon)
9. Spandau Ballet – Gold (goud)
10. Admiral Freebee - Einstein Brain (einsteinium)
Dit heb ik nog eens gezien en gehoord :think: :lol:
Jammer dat ik er niet kon bij zijn, als ik de fragmenten zo zie, was dit echt wel een quizken voor mij :thumb2:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door peegee »

boo-lee schreef:Geloof het of niet, maar veel lokale ploegen hebben aan onze popquiz nog steeds een stevige dobber, ook al zitten er een aantal serieuze muziekfreaks tussen.
Dat heb ik inderdaad op het einde van de quiz ontdekt. Bij het bekijken van de prachtige prijzentafel hoorde ik twee gelegenheidsquizzers onderling praten over "hoe moeilijk de quiz was".....

Graag een kleine analyse, Boo-Lee.
Of is alles meer dan 4 x goed beantwoord????
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door boo-lee »

peegee schreef:Graag een kleine analyse, Boo-Lee.
Komt er zeker aan! Van zodra ik eventjes tijd heb ga ik de antwoorden turven en analyseren.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door peegee »

boo-lee schreef:
peegee schreef:Graag een kleine analyse, Boo-Lee.
Komt er zeker aan! Van zodra ik eventjes tijd heb ga ik de antwoorden turven en analyseren.
Zoals er onlangs één van de andere quizzers postte: het hoeft niet té gedetailleerd te zijn; het is enkel tof om te weten welke antwoorden héél beperkt beantwoord zijn....
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door boo-lee »

peegee schreef:
boo-lee schreef:
peegee schreef:Graag een kleine analyse, Boo-Lee.
Komt er zeker aan! Van zodra ik eventjes tijd heb ga ik de antwoorden turven en analyseren.
Zoals er onlangs één van de andere quizzers postte: het hoeft niet té gedetailleerd te zijn; het is enkel tof om te weten welke antwoorden héél beperkt beantwoord zijn....
Dat begrijp ik, maar ik heb vorig jaar voor onszelf een grondige analyse gemaakt van de quiz en heb die hier toen ook gepost (http://www.megafileupload.com/en/file/1 ... -xlsx.html). Dat ga ik dit jaar opnieuw doen, maar dit kan wel nog een aantal dagen duren.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door Maledictus I »

boo-lee schreef:REEKS 10: Around The World (20 punten)
1 punt per uitvoerder, 1 punt per land

1. Shakira – Colombia (Waka Waka)
2. Amadou & Mariam – Mali (Sabali)
3. Los Bravos – Spanje (Black Is Black)
4. Dave – Nederland (Dansez Maintenant)
5. INXS – Australië (Suicide Blonde)
6. Kate & Anna McCarrigle – Canada (Complainte Pour Ste. Catherine)
7. Patrick Hernandez – België (Born To Be Alive)
8. Yello – Zwitserland (Bostitch)
9. Gotan Project – Frankrijk (Diferente)
10. Scorpions – Duitsland (Still Lovin’ You)
Patrick Hernandez is volgens alle bronnen die ik kan vinden een Fransman. Doordat we daar zeker van waren konden we bij nr 9, waar we de uitvoerder niet herkenden, alleen nog maar België invullen.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door rino »

Maledictus I schreef:
boo-lee schreef:REEKS 10: Around The World (20 punten)
1 punt per uitvoerder, 1 punt per land

1. Shakira – Colombia (Waka Waka)
2. Amadou & Mariam – Mali (Sabali)
3. Los Bravos – Spanje (Black Is Black)
4. Dave – Nederland (Dansez Maintenant)
5. INXS – Australië (Suicide Blonde)
6. Kate & Anna McCarrigle – Canada (Complainte Pour Ste. Catherine)
7. Patrick Hernandez – België (Born To Be Alive)
8. Yello – Zwitserland (Bostitch)
9. Gotan Project – Frankrijk (Diferente)
10. Scorpions – Duitsland (Still Lovin’ You)
Patrick Hernandez is volgens alle bronnen die ik kan vinden een Fransman. Doordat we daar zeker van waren konden we bij nr 9, waar we de uitvoerder niet herkenden, alleen nog maar België invullen.
Idem bij ons. Gotan Project werd zelfs nog geopperd door Joost, maar werd niet ingevuld aangezien we een Belg zochten...
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door phon »

Wikipedia meldt:

Hernandez was born in Le Blanc-Mesnil in the northeastern suburbs of Paris, France, to a Spanish father and a half-Austrian and half-Italian mother.

Vanalles, maar geen Belg inderdaad :)
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door Vlassenbroek2000 »

All Music meldt dan weer:

Patrick Hernandez was born in 1949 in Guadeloupe, French West Indies
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door fLEEtfox »

heb ik iets over het hoofd gezien of klopt het dat ik hier nog nergens een officiële uitslag gezien heb?
Ook nog geen ingave bij de quizuitslagen....

Mogen we dat nog verwachten?
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door SpeedKing »

fLEEtfox schreef:heb ik iets over het hoofd gezien of klopt het dat ik hier nog nergens een officiële uitslag gezien heb?
Ook nog geen ingave bij de quizuitslagen....

Mogen we dat nog verwachten?
't Is een pest bij toch heel wat quizzen... dit forum gebruiken om volk te krijgen, maar achteraf ook even wat nazorg: ho maar (ik postte er ook al een topic over bij algemeen). Geen aanval op Boo-Lee, ik denk wel dat het in orde zal komen, maar ik denk dat het geen goed idee is om dat aan de quizmasters over te laten. Maar ja, wie gaat het dan wel doen hé? Voor mij hoeft het niet, maar wat staat die ranking daar dan nog te doen eigenlijk? Is dan een ranking van quizzen waarvoor de moeite is genomen om die in te geven...
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door SpeedKing »

Vlassenbroek2000 schreef:All Music meldt dan weer:
Patrick Hernandez was born in 1949 in Guadeloupe, French West Indies
Het lijkt me wel duidelijk dat het een Fransman is. Maar wij eigenen hem ons toe omdat hij hier eventjes opgenomen heeft. Er zijn rond hem nog zo van die indianenverhalen: Madonna zou bij hem nog backgroundzangeresje/danseresje geweest zijn, en ze zou dan een tijdje (met hem) in Aalbeke gewoond hebben. Misschien weet Tony VDB daar meer over - 't is in zijn buurt ;)?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Plaats reactie