Moviequiz Disorder Oostende Za 27/11

Plaats reactie
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Moviequiz Disorder Oostende Za 27/11

Bericht door One good reason »

Gisteravond afgezakt naar Zandvoorde (vlak naast Oostende) om 'ns een filmquiz mee te spelen.
Dankzij Peter (aka "Beautiful Freak") kon ik me aansluiten bij de mannen van "Married with Movies".
Zo'n 27 ploegen waren ingeschreven, wat vrij veel is voor een filmquiz (heb ik me laten vertellen).
De meesten waren lokale teams, maar zoals bij elke goeie quiz zaten er ook enkele kleppers bij.
Vrij stipt begon de aftrap en kreeg men de mooie filmfragmenten geprojecteerd op een groot wit scherm.
De beeldkwaliteit viel al meteen op, alsook de goede muziekinstallatie. :amazed: :thumb2:
Men kreeg, bij wijze van opwarming, enkele tafelrondes met daarop zeer leuke opdrachten (puur genieten voor mij).
Cryptische omschrijvingen van films, zoals bv; "Plaatsvervangend blauw" = Avatar :app:
Helaas vulden wij hier de film "Turquoise" in (wat ik trouwens ook goed vond want een "Turk" is ook op een plaats en turkoois vervangt het blauw)
Aan de hand van "dvd-chapters" moesten we ook filmtitels raden.
Wanneer ik het geprojecteerde filmfragment niet kon vinden, hield ik me dan ook vooral direct terug bezig met de tafelrondes.
Op elk blad moest men de filmtitel noteren, en de naam van bv; regisseur, acteur, actrice, scenarist, componist, zanger/zangeres.
Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik al flink wat films heb gezien in mijn leven en dat het toch één van mijn hobby's betreft.
Echter niet zo gepassioneerd door films als muziek, maar ben blij dat ik toch een mooie bijdrage heb kunnen leveren.
Blijkt dat ik toch "ne krak" ben in Franse films/acteurs/actrices en ... "freaky" movies, maar dat wist ik al :rofl2:
Het was gisteren niet mijn eerste filmquiz, maar dit was zeker de leukste en toegankelijkste van allemaal :app:
Bekende films kwamen hier aan bod en weggevers werden elke ronde ook veelvuldig uitgedeeld.
Als "verschrikkelijke" winnaar kwam "Gentlemen's Agreement", met zo'n 95% van de punten, uit de bus.
De ganse avond aan de leiding :amazed: en dan nog dikwijls maximumscores gehaald :amazed:
Zowat de "Fab4" of "The Holly's" van de filmwereld :rofl2:
Wij eindigden op de 2de stek (dacht met 84%).
Wat me vooral is bijgebleven; beeld en geluid van hoogstaand niveau, goede jurering en de nuchtere/vlotte presentatie.
Ik wil ook nog even "Married with Movies" bedanken voor deze leuke 1ste samenwerking.
Blijkt dat ze ook dikwijls een 4de man kunnen gebruiken.
Ik heb hen dan ook het volgende beloofd: Als er niemand van de "filmquizzers" iets tegen "supercoalities" heeft, sluit ik me terug aan bij hen :rofl2:
AlRo
Groupie
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 09:35

Re: Moviequiz Disorder Oostende Za 27/11

Bericht door AlRo »

Yes yes, you've done good, old boy... :app:

Tweede plaats met 261 op 310 en een vrij stevige zes punten voor op de derdes... een beetje een resultaat volgens de verwachtingen vooraf trouwens :wink:

De Disorderfilmquiz is inderdaad een van de meer toegankelijkere uit het circuit (zoniet de meest toegankelijke) en daarom ideaal als instapquiz voor de filmliefhebber die anders linea recta wegblijft van de filmquizzen. Net zoals hun muziekquiz ook toegankelijk is voor de niet die hard muziekquizzer (zoals ik deze zomer aan de lijve heb ondervonden). En technisch was er naar goede gewoonte alweer geen speld tussen te krijgen. :thumb2:
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: Moviequiz Disorder Oostende Za 27/11

Bericht door beautiful freak »

One good reason schreef:Als er niemand van de "filmquizzers" iets tegen "supercoalities" heeft, sluit ik me terug aan bij hen :rofl2:
Mag ik wel even opmerken dat wij in onze originele opstelling speelden? :rofl2:

Zoals gewoonlijk was het daar weer vakwerk in Oostende. Misschien inderdaad wel, zoals hierboven terecht opgemerkt, één van de meest toegankelijke quizzen uit het filmquizcircuit. Als je op deze de smaak niet te pakken krijgt, is de kans klein dat een andere filmquiz daar wel voor zorgt. Andermaal gevarieerde reeksen (vooral de fotorondes zijn daar elk jaar schitterend) en leuk gekozen (hoewel misschien soms iets te lange) fragmenten.

Voor de circuitploegen was het niet echt een zware zit, uiteraard, al zaten er vooral in de tweede helft voldoende kuitenbijters om toch het verschil te maken. Maar door een goed beredeneerde rode draad, die we al bij het eerste fragment wisten af te geven, hadden we onze derde overwinning voor de pauze al voor de helft veilig gesteld. En na de pauze wisten we zelfs nog enkele punten weg te lopen van concullega's ( :lol: ) Married With Movies, versterkt door Roberto.

Woorden van dank ook nog aan MWM en Roberto voor de fijne carpoolrit heen en terug. :thumb2:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Moviequiz Disorder Oostende Za 27/11

Bericht door One good reason »

beautiful freak schreef:Woorden van dank ook nog aan MWM en Roberto voor de fijne carpoolrit heen en terug. :thumb2:
Dank aan jullie om me wakker te hebben gehouden. Het was een lange avond/nacht voor mij in ieder geval :wink:
Killerr
Lead Singer
Berichten: 152
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 02:01
Locatie: oostende / disorder
Contacteer:

Re: Moviequiz Disorder Oostende Za 27/11

Bericht door Killerr »

De eindstand en oplossing van de 3de Disorder Filmquiz is vanaf heden te bezichtigen op onze webstek :

http://users.telenet.be/disorderquiz

Statistiekjes (solo's en dergelijke) volgen later.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Moviequiz Disorder Oostende Za 27/11

Bericht door One good reason »

Als jullie volgend jaar weer zo'n mooie filmquiz beloven, doe ik de afstand (St. Job :arrow: Oostende) met evenveel plezier nog 'ns :thumb2:
Killerr
Lead Singer
Berichten: 152
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 02:01
Locatie: oostende / disorder
Contacteer:

Re: Moviequiz Disorder Oostende Za 27/11

Bericht door Killerr »

Ook solo's en andere statistieken zijn nu gepubliceerd op onze webstek.

http://users.telenet.be/disorderquiz
Plaats reactie