22° muziekquiz Spirit - Temse - 27/11/2010

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 22° muziekquiz Spirit - Temse - 27/11/2010

Bericht door Tonyvdb »

aparte quiz, die ik voor de eerste keer meespeelde, met mijn 'tweede' team, Starbuk & Apollo.
Bij aankomst werd ik er door een plaatselijke ouderling meteen op gewezen dat dit een quiz was verboden voor quizzers onder de 40 :D

Nu, ik mocht toch blijven en ik (wij) vond(en) het prima en beleefde(n) een aangename avond : het geluid was
bij momenten pover, waardoor een paar fragmenten die ik/wij anders zeker had(den) geweten de mist ingingen.
Maar laat deze opmerking zich categoriseren onder de noemer 'detailkritiek'.
En het was inderdaad moeilijk, heel moeilijk soms, maar het is al de tweehonderdtweeëntwintigste editie of zo, dus zij die kwamen meedoen, wisten wat op het menu stond.
Alsof een wielrenner na Parijs-Roubaix zou zagen dat dat parcours toch niet echt vlakjes fietste ...

Tot halverwege dachten we mee te spelen voor de top vijf, maar strandden door een drietal zwakkere rondes op een tiental punten van de staart van het koppeloton mn Fab 4 en Martha W, maar hadden er dan weer twintig meer dan de nummer acht ...
Zonder ongelukken komen we volgend jaar in dezelfde opstelling onze top vijf-plaats opeisen :wink:

Proficiat aan de winnaars en hun uitdagers en ook aan de organisatoren en awoert voor hij of zij die afrit heeft weggetoverd die mijn (9 jaar oude) GPS hardnekkig bleef aanbevelen :lol:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 22° muziekquiz Spirit - Temse - 27/11/2010

Bericht door Big Banana »

Tonyvdb schreef:Tot halverwege dachten we mee te spelen voor de top vijf, maar strandden door een drietal zwakkere rondes op een tiental punten van de staart van het koppeloton mn Fab 4 en Martha W, maar hadden er dan weer twintig meer dan de nummer acht ...
:lol:
Ja Tony, wrijf het er nog maar eens in... :violent: ...... :mrgreen:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 22° muziekquiz Spirit - Temse - 27/11/2010

Bericht door SepPuKu »

rino schreef:
trickykid schreef:moeilijk: ja
geamuseerd aan tafel: ja :dance:
goeie muziek: ja, héél véél :headbang:
Voilà, meer moet dat soms niet zijn qua bespreking.
Ik sluit er mij dan ook volledig bij aan.

Alleen dit nog: Starbuk & Apollo waren 7de, Rechte Bananen 8ste.
Ook voor mij is dit de beknopte samenvatting van deze quiz (maar ik maak er wel een langere van :mrgreen: ). Da's het voordeel van stevige quizzen: er passeert al eens "entwadanders". En gezien de brede invulling m.i. al eens in het straatje van elk type muziekquizzer, het ging van sober getokkel van Dylan naar de razernij van UK Subs of Pink Floyd (zo onverwacht The Nile Song uit de boxen horen schallen, het doet iets met een mens :headbang:). En zijn er bv. veel quizzen waar je zowel Truus als The Residents mag verwachten?

Neen, ik ben fan. Nu nog de rode draden bannen en ik haal superlatieven boven (toch een minpunt, die eerste rode draad - die we niet te ver moesten zoeken - was bijlange niet haalbaar voor iedereen en da's toch een ongeschreven regel bij rode draden: onwaarschijnlijk dat je het weet met 1 tip, bij de laatste tip haalbaar voor zowat iedereen).

Maar daar kan Clement ook niet aan doen hee, en zelfs zonder die eerste RD hadden ze het gehaald :app:

Als de ploegmaats het zien zitten, doen we volgend jaar opnieuw een gooi :dance:
going_underground
Lead Singer
Berichten: 236
Lid geworden op: di 09 mar 2010, 14:32

Re: 22° muziekquiz Spirit - Temse - 27/11/2010

Bericht door going_underground »

Seppe, volgend jaar wil ik ook wel weer meedoen. Stevige kost, de quiz, maar al bij al nog goeie muziek gehoord.

Leuk: tijdens het naar huis rijden viel me plots te binnen dat ik thuis de lp "Confessions Of A Male Chauvinist Pig" van Artie Kaplan heb, met daarop zijn "Bensonhurst Blues" (wij waren één van die ploegen die dachten dat het de cover van Oscar Benton was). Het bracht me ertoe die plaat gisterenavond nog eens op te zetten: prachtige plaat!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 22° muziekquiz Spirit - Temse - 27/11/2010

Bericht door SepPuKu »

Bij mij staat de komende dagen zeker Ultravox op het menu. Ik hou van hun 2 periodes maar de jaren met John Foxx (Rock wrock :headbang: ) vind ik zo mogelijk nog beter dan die met Midge Ure. Al enkele jaren niet meer opgezet, bedacht ik me zaterdag...
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 22° muziekquiz Spirit - Temse - 27/11/2010

Bericht door tequila »

Fally schreef:11.Arbeid Adelt 19x Pro Vita SOLO QUIZMASTER !!
Dit is dan ook zowat het obscuurste nummer van Arbeid Adelt. Op plaat alleen terug te vinden op de Easter Rising '82 compilatie (uitgebracht voor 10 jaar Café Den Delper in Leuven). Ik heb die lp maar toch heb ik het nummer niet herkend.
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: 22° muziekquiz Spirit - Temse - 27/11/2010

Bericht door International »

Ik was niet aanwezig zaterdag en ik kan dus alleen mijn mening geven over de gevraagde fragmenten.
Mijn eerste reactie is toch: hoe kan iemand die niet gewoon is te quizzen zich hier ooit goed bij voelen? Het grootste gedeelte van de gevraagde fragmenten zijn tamelijk onbekend, er zijn bijna geen weggevers in de quiz.
Een leuke kluif voor de habitués, maar onmogelijk voor gelegenheidsquizzers.
Twee ideeën komen bij mij op: hoe krijgen we op die manier nog gelegenheidsploegen op onze quizzen en hoe verzekeren wij de opvolging? Het valt mij namelijk op dat de gemiddelde leeftijd van quizzers langzaam maar zeker de hoogte ingaat (ondanks gelukkige uitzonderingen zoals d'Espen).
Iedere organisator doet zijn ding natuurlijk, maar ik vind het geen goede evolutie...

Hendrik
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 22° muziekquiz Spirit - Temse - 27/11/2010

Bericht door Tonyvdb »

dat vind ik toch een vreemde opmerking hoor, Hendrik.
Deze quiz is elk jaar zo moeilijk en daar worden geen doekjes om gewonden. Dit IS ook geen quiz voor beginnende of gelegenheidsploegen.
Deze (en vergelijkbare) quiz dient niet om voor 'opvolging' te zorgen.
Zowat iedereen die naar deze quiz komt, weet min of meer wat te verwachten.

Er zijn in het circuit trouwens voor elke moeilijke quiz wel twee of drie doenbaardere of makkelijke quizzen, en er IS wel degelijk opvolging, naast de Espn : Bruce Horny, Popingers, Blackouts, Franz Ferdinand, Tony Servi BB, Gebird, Paris Hilton Lookalikes, etc... en individuele opvolging is er ook met mensen als Vince, Phon en Keiem.
En zelfs wij draaien nog maar mee sinds een jaar of 7-8-9

En ook de quizzen zelf verjongen : Beernem, Espn, Ultratop, Oudenaarde, Keiems nieuwe initiatief, etc...... allemaal quizzen gericht op de jongere quizzer, met nadruk op 90s+ dus.
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op ma 29 nov 2010, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 22° muziekquiz Spirit - Temse - 27/11/2010

Bericht door SepPuKu »

(edit: Tony voelde het ondertussen blijkbaar ook kriebelen om te reageren maar mijn bericht was ook bijna af, dus ... :wink: )

Zolang niet alle quizzen moeilijk zijn, zie ik het probleem niet hoor Hendrik. Een verdeling over het hele gamma moeilijk-gemiddeld-gemakkelijk, oldies vs. hedendaags vs. mix hiervan, ... is toch ideaal :?:

Akkoord de gemiddelde gelegenheidsploeg zie je niet terug op een moeilijke quiz maar om daarom de rijkheid van het huidige aanbod in vraag te gaan stellen. Als een gelegenheidsploeg bv. op Kluizenaars of de feestenquiz in Bellem terechtkomt, krijgt ze misschien de smaak te pakken. Akkoord dat ze de kans moeten hebben om in te zien dat er een verscheidenheid zit in het aanbod (debuteren op de Spirit-quiz lijkt me in dat opzicht dodelijk :mrgreen: ) maar wie weet maken ze na een 'rodeerperiode' op termijn de stap naar iets moeilijker werk. Persoonlijk denk ik dat eerder individuen die stap maken maar bon, da's net zo goed 'vers bloed' hee (bv. 'ik krijg mijn ploeg niet bij elkaar voor die quiz maar zou em wel graag spelen' en voor je het weet ontstaan de Scary Monsters :rofl2: ) Hoeveel geroutineerde ploegen hebben nog dezelfde bezetting als pakweg 5 jaar geleden.

Zolang de organisatie van een moeilijke quiz zich tevreden stelt met een magere opkomst - goeie ploegen spelen wel al eens een gemakkelijke quiz maar omgekeerd - zie ik het probleem niet.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 22° muziekquiz Spirit - Temse - 27/11/2010

Bericht door rino »

Trouwens Hendrik, 2 jaar geleden speelden we de Spirit quiz samen als gelegenheidsspelers bij Testedoene. En ik herinner me dat je toen toch heel enthousiast deed over vooral de, toen nochtans even moeilijke, fragmenten uit de seventies.
Deze quiz was héél moeilijk voor elke aanwezige, dat zal iedereen (zowel organisatoren als quizzers) toegeven. Maar het overgrote deel van de spelers vonden het een prima quiz, daar ben ik van overtuigd.

Dat het geen quiz is voor debutanten, daar kunnen wij over meespreken. Vorig jaar hadden me met marx (bekend van algemene quizzen) een muziekquiz-debutant aan tafel, die dacht dat hij heel veel alternatief spul uit de 70's kende, maar op deze quiz moest vaststellen dat hij jammer genoeg maar weining kon bijbrengen.

Wij zullen er volgend jaar in alle geval opnieuw bij zijn, hopelijk opnieuw met Tony, en proberen we nog enkele plaatsen te stijgen.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 22° muziekquiz Spirit - Temse - 27/11/2010

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:Wij zullen er volgend jaar in alle geval opnieuw bij zijn, hopelijk opnieuw met Tony, en proberen we nog enkele plaatsen te stijgen.
I'm in !
Op naar de top vijf : een puntje op 40 per ronde beter en we zijn er al, twee beter en we doen mee voor het podium :headbang:
going_underground
Lead Singer
Berichten: 236
Lid geworden op: di 09 mar 2010, 14:32

Re: 22° muziekquiz Spirit - Temse - 27/11/2010

Bericht door going_underground »

Tonyvdb schreef:
rino schreef:Wij zullen er volgend jaar in alle geval opnieuw bij zijn, hopelijk opnieuw met Tony, en proberen we nog enkele plaatsen te stijgen.
I'm in !
Op naar de top vijf : een puntje op 40 per ronde beter en we zijn er al, twee beter en we doen mee voor het podium :headbang:
Ge denkt toch niet dat wij ons zo maar zonder slag of stoot gaan laten verdringen van dat podium, zeker? :nono:

:mrgreen:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 22° muziekquiz Spirit - Temse - 27/11/2010

Bericht door Lars »

Rubby schreef:
Lars schreef: Maar het was in ieder geval een betere geluidskwaliteit dan de toestanden in Bellem enkele weken geleden.
Bedankt voor de late reactie :roll:
Het weekend vlak na jullie quiz zat ik in Derby voor het quiz-EK, dus toen kon ik niet direct reageren. :mrgreen:

Met alle sympathie voor die quiz, maar daar hebben we met Clement waarschijnlijk toch wat punten verloren door de geluidskwaliteit, wat in Temse niet het geval was. Maar misschien zaten we in Bellem toevallig op een slechtere plaats tegenover de boxen.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 22° muziekquiz Spirit - Temse - 27/11/2010

Bericht door Lars »

Tonyvdb schreef:aparte quiz, die ik voor de eerste keer meespeelde, met mijn 'tweede' team, Starbuk & Apollo.
Bij aankomst werd ik er door een plaatselijke ouderling meteen op gewezen dat dit een quiz was verboden voor quizzers onder de 40 :D
Plaatselijke ? :shock:

Niet grof worden, hé ! :rofl2:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 22° muziekquiz Spirit - Temse - 27/11/2010

Bericht door Rubby »

Lars schreef:
Rubby schreef:
Lars schreef: Maar het was in ieder geval een betere geluidskwaliteit dan de toestanden in Bellem enkele weken geleden.
Bedankt voor de late reactie :roll:
Het weekend vlak na jullie quiz zat ik in Derby voor het quiz-EK, dus toen kon ik niet direct reageren. :mrgreen:
Met alle sympathie voor die quiz, maar daar hebben we met Clement waarschijnlijk toch wat punten verloren door de geluidskwaliteit, wat in Temse niet het geval was. Maar misschien zaten we in Bellem toevallig op een slechtere plaats tegenover de boxen.
:think: gewoon beetje jammer dat ik kort na de quiz enkel van jullie kamp een vrij pittige (via mail) reactie kreeg over de puntentelling terwijl die 100 % correct verlopen was (wat mij doet nadenken over het nog maken van en veel tijd steken in evaluaties)
Over geluid zelf geen commentaar.
(Wan)toestanden is voor mij dan ook nogal een zware term die wij niet verdienen !
Jullie hadden trouwens exact dezelfde plaats in de zaal als vorig jaar :roll: .
Wel waren er per reeks wel een paar fragmenten die van mindere kwaliteit waren.
De voornaamste reden hiervan is dat wegens het jammerlijk overlijden van Urbain de quiz volledig door een ander (extern) iemand in fragmenten gegoten werd .
Wegens tijdsgebrek hou ik mij met de samenstelling en het opnemen van de fragmenten voor deze quiz totaal niet bezig.
Enkel twee dagen vooraf heb ik alles (op vraag van de samenstellers) nog eens beluisterd om te checken of er geen mankementen waren.
Ik heb dan ook de opmerking gemaakt dat op het vlak van herkenbaarheid/geluid/ ... voor sommige zaken niet 100 % zou zijn, maar de tijdspanne was blijkbaar tekort om er nog niets aan te wijzigen. :?
Spijtig dat jullie zo een povere mening hadden over deze quiz :?
Plaats reactie