Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Devils answer »

kasenco schreef:Als je dan toch de StuBru toer opgaat, waar zitten dan de monsterhits van de afgelopen 2 jaar? Geen Editors met Papillon of Yeah Yeah Yeahs met Heads Will Roll om er maar 2 te noemen. Dit zijn hits als een klok en die kan de jeugd ook meezingen. Neen, 1 seconde van Aloe Blacc met I Need A Dollar moest volstaan :?
En als die verbreding dan van Ultratop zelf uitgaat, dan zijn ze niet goed bezig. Sorry!
Niet goed bezig? :roll: :nono:

Te onhouden voor wat voorbeelden op jouw niche-quiz, Kasenco...
Jij doet jouw ding en kan als organisator doen wat je wil in de decennia en genres die jij omschrijft, verdiend gekruid met jouw eigen smaak (want het is jouw quiz).

Progess heeft zijn quiz ooit Eigenzinnig durven noemen :app: . Jij dus nooit, maar wat je nu van de Ultratoporganisatie omgekeerd verwacht is even "sterk", hoor.

Volgend jaar dus een "Eigenzinnige" Ultratop-quiz... ????
Waar vind ik jouw favoriete emoticon hiervoor, ah ja, hier: :rofl2:
(grappig bedoeld)
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door One good reason »

Ik denk dat Quasimodo en Kas bedoelen dat het niet direct herkenbare hits waren voor het gros van het publiek.
Het beeld dat ik eveneens heb over Ultratop is: commercieel gerichte hitmuziek.
Uiteraard hoort er ook wat alternatiefs bij, maar dan denk ik vooral aan nummers van;
Snow Patrol, Muse, Wheatus (en niet Wheezer), Offspring, Alien Ant Farm etc ... die allemaal wel 'ns een dikke top10 of nummer 1 hit hebben gescoord in deze Ultratoplijst (en ik vergeet er dan nog een pak).
Ik vond deze editie zeker niet slecht, integendeel, ik heb me prima vermaakt.
Maar ik miste wel de zogenaamde Ultratop-spirit van vorig jaar, die toen omnipresent was in de zaal.
Dat je grote hits laat horen, betekent trouwens niet altijd dat je ook op uitvoerder of titel kan komen.
Wij hebben ook een paar "kleppers" niet kunnen vinden.
Als je echt nieuwe quizzers wil/moet lokken met dit soort quizzen, vind ik toch ook dat het niveau zal moeten "verlagen".
Moeilijke of uitdagende quizzen zijn er inmiddels genoeg.
Dus ja, ik vind ook dat Ultratop hits moet blijven draaien en voor vertier zorgen.
Maar laat de organisatie beslissen welke weg ze de komende jaren willen volgen.
Ik zit volgend jaar toch terug in de "bunker" :thumb2:
Laatst gewijzigd door One good reason op ma 15 nov 2010, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door peegee »

Devil's answer schreef:Wat Kasenco en Quasimodo bedoelen/verhopen is wellicht geen hitquiz, maar een "hits-die ik-leuk-vind"-quiz.

Geen probleem daarmee als daar een noodzaak toe bestaat, maar het is een grove veralgemening dat "alle" jongeren dit wensen.

Als de editie van de Ultratopquiz zo'n succesformule was vorig jaar, waarom hebben er dan dit jaar met die ervaring "2009" zoveel ploegen afgehaakt, denken jullie?

Volgens mij heeft de organisatie zijn best gedaan om twee werelden te verzoenen, en is dit volgens "sommigen" een verkeerde keuze geweest.
Over het integreren van (oudere dan van 1995) originals kan discussie bestaan, maar niet echt over het label "Ultratop", tenzij je er een eigen definitie aan geeft in de zin van "waarom vragen ze niet de Ultratop-noteringen die volgens mij "Ultratop"-waardig waren?

Sorry, maar hier steun ik het opzet van de organisatie volledig.
Hoe duidelijk kan je zijn in je aankondiging? Ultratop en 1995 tot heden?

Los daarvan hebben zij het volle recht om de organisatie 2011 te herzien, maar met de door sommigen "gewenste engere definitie" verliezen ze op termijn ook veel potentiële vaste gasten. Allez denk ik, het kan geprobeerd worden...
Maar welke artiesten uit de ultratop mogen dan nog gevraagd worden aub?
Elke ploeg mag zijn favorieten uit zijn Ultratopjaren inzenden en daaruit wordt een keuze gemaakt?
Tiens, waar heb ik zo'n kritische gelijkluidende vraag onlangs nog gelezen?
De nagel op de kop, Devil :app: :app:
Dit was hetgeen ik bedoelde en ik kan het niet beter verwoorden :thumb1:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door aLEEce in chains »

peegee schreef:originals: Van de 16 fragmenten kwamen er 5 uit de afgelopen 2 decennia en de overige 11 was een groot deel niet ver gezocht, nl. David Bowie, the Jacksons, Eddie Grant, Supertramp en the Bee Gees... Hadden die "jonkies" het daar al moeilijk mee? De rest zat erbij om "een beetje schifting" te kunnen maken.
Zonder me te willen gaan mengen in de discussie wat Ultratop is en wat niet (per slot van rekening bepaalt de quizmaster de inhoud van de quiz en doet ieder zijn eigen ding - hetgeen wij ook doen en zullen blijven doen), toch deze bedenking: kennen de jonge gasten nog wel de hierboven vermelde artiesten (buiten de Espen en Spider Murphy gerekend)??? Gewoon om aan te geven dat wat jij niet ver gezocht vindt, voor bepaalde dat wel kan zijn. Anyway, ik zou gewoon blijven doordoen waarmee jullie bezig zijn (er zal bij ons ook nog een 'twa arders in blijven, anders verliest de quiz zijn eigenheid en ik weiger onze quiz vol te steken met die Bling Bling kikkers van MTV :mrgreen: )
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door berwt »

peegee schreef:
Tonyvdb schreef:de albumronde kan nog net, maar ik zou zeker geen originals meer vragen (dat is echt muziekquizzersvoer en daar zaten er maar een 5-6-tal ploegen van op meer dan 60) en ook die klokkenronde vond ik persoonlijk niet bijster geslaagd (al scoorden we het meest van de hele zaal erop).
albumronde: er is mij duidelijk vanuit Ultratop gevraagd om de quiz wat breder te trekken; Ultratop is NIET alleen de Top 50, maar ook de tipparade, de dance-charts en de albumcharts....; zelfs the back catalogue-singles-charts (oldies, dus.....)
In de albumronde heb ik telkens per jaar het BESTSCORENDE album genomen (dus géén keuze tussen Dance/StuBru of wat dan ook, gewoon de bestscorende, verzamelaars achterwegen gelaten), met daaruit een song, die in de Ultratop gestaan heeft, met slechts "één uitzondering, nl. die van Norah Jones.... Allemaal Ultratop-hits dus.... En daar zaten ook EFFECTIEF maar liefst 3 typische STUBRU artiesten in, nl. Live, Coldplay én Kings of Leon, maar als die dan toevallig in dat jaar het beste scoren......

originals: Van de 16 fragmenten kwamen er 5 uit de afgelopen 2 decennia en de overige 11 was een groot deel niet ver gezocht, nl. David Bowie, the Jacksons, Eddie Grant, Supertramp en the Bee Gees... Hadden die "jonkies" het daar al moeilijk mee? De rest zat erbij om "een beetje schifting" te kunnen maken.

muziekquizzersvoer : wat is de Ultratopquiz? Een uitstapje naar Bellewaerde of een muziekquiz????

klokkenronde : hier zat géén enkele song in, die NIET de Ultratop heeft bereikt; teksten zijn ook niet MIJN sterkste punt, maar de mensen, die die dan wél kennen, konden in deze ronde eens hun hart luchten en dat resulteerde dan tot betere resultaten voor andere teams, ter afwisseling...
In die ronde zelf (SLECHTS 10 fragmenten) zaten maar liefst 6 (ZES!!) top-10-hits én van de overige 4 was er maar één STUBRU-fragment (Ting Tings)
Ik vond deze ronde trouwens de meest originele van de hele quiz; ook niet mijn idee ("geleend" van iemand, met diens toestemming, natuurlijk)

Alles is te weerleggen, denk ik. Ik wil mijzelf (en de anderen, die meegeholpen hebben met de samenstelling) niet goedpraten, maar het bleef een uitgebalanceerde quiz, op zijn eigen manier; en die manier was (bewust) anders dan vorig jaar... Als hij volgend jaar opnieuw doorgaat, zal er zeker met de commentaren rekening gehouden worden. Wat we echter niet kunnen doen is de quiz laten samenstellen door hen die hem spelen :nono: :headbang: :rofl2:
Los van het feit dat ik persoonlijk de quiz ook te weinig echte hits vond bevatten, volg ik peegee hier wel op alle bovengenoemde vlakken.
- Wij hebben serieus slecht gescoord op de klokken, maar ik kan me ermee verzoenen dat teams met tekstkennis van Ultratophits daar ook voor beloond kunnen worden. Zeker als het gaat om maar 10 punten op een hele quiz.
- Idem voor de originals: 15 punten te verdienen als je nog eens weet van wie een cover origineel is, toch wel relevante randinformatie bij de Ultratophit te noemen.
- Dat je ook nog eens maximum 10 punten kunt scoren met de titels van albums, vind ik al helemaal geen discussiepunt gezien dat een rechtstreekse vraag over de 2e belangrijkste Ultratoplijst is.

Zij die zich enkel richten op herkennen van Ultratop singels, konden nog altijd een kleine 300 punten (zoiets toch?) winnen. De bovengenoemde 'speciallekes' maken dus nog steeds maar zo'n 10% van de quiz uit. Als je het mij vraagt, moet de samensteller zich volgend jaar enkel wat meer richten op de MNM-, Q-, Topradio- en Radio 2-luisteraar.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door kasenco »

Devil's answer schreef:Wat Kasenco en Quasimodo bedoelen/verhopen is wellicht geen hitquiz, maar een "hits-die ik-leuk-vind"-quiz.

Geen probleem daarmee als daar een noodzaak toe bestaat, maar het is een grove veralgemening dat "alle" jongeren dit wensen.

Als de editie van de Ultratopquiz zo'n succesformule was vorig jaar, waarom hebben er dan dit jaar met die ervaring "2009" zoveel ploegen afgehaakt, denken jullie?

Volgens mij heeft de organisatie zijn best gedaan om twee werelden te verzoenen, en is dit volgens "sommigen" een verkeerde keuze geweest.
Over het integreren van (oudere dan van 1995) originals kan discussie bestaan, maar niet echt over het label "Ultratop", tenzij je er een eigen definitie aan geeft in de zin van "waarom vragen ze niet de Ultratop-noteringen die volgens mij "Ultratop"-waardig waren?

Sorry, maar hier steun ik het opzet van de organisatie volledig.
Hoe duidelijk kan je zijn in je aankondiging? Ultratop en 1995 tot heden?

Los daarvan hebben zij het volle recht om de organisatie 2011 te herzien, maar met de door sommigen "gewenste engere definitie" verliezen ze op termijn ook veel potentiële vaste gasten. Allez denk ik, het kan geprobeerd worden...
Maar welke artiesten uit de ultratop mogen dan nog gevraagd worden aub?
Elke ploeg mag zijn favorieten uit zijn Ultratopjaren inzenden en daaruit wordt een keuze gemaakt?
Tiens, waar heb ik zo'n kritische gelijkluidende vraag onlangs nog gelezen?
ik ga daar geen woorden meer aan vuil maken, maar sommigen mogen wel kritiek geven en anderen niet :?
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door peegee »

Hetgeen ik het meest gehoord (gelezen) heb van kritiek, is dat er "te veel Stu Bru" inzat in vergelijking met vorig jaar...

Ik ben eens gaan tellen en wat schets mijn verbazing:

Dit jaar 36 typische STuBRu-artiesten (inclusief enkele top 5 noteringen in de Ultratop !!!), en hoe zat het dan met vorige jaar????

VORIG JAAR 38 typische StuBru-artiesten !!! Dat betekent TWEE MEER....

Dat betekent, dat er dit jaar MINDER stuBru inzat dan vorig jaar !!!!!!!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door kasenco »

Op zaterdag 6 november presenteert Dave Peters de tweede Ultratop-hitquiz.

Weet jij nog welke artiesten goed scoorden in de Ultratop singles en albums sinds 1995? Schrijf je dan met een groepje van maximaal vier vrienden in.


hier wordt niet gesuggereerd dat er originals of 'songteksten' worden gevraagd.....

Case closed :wink:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door berwt »

Ola! We hoefden zelfs geen titels te kennen? Ik eis een hertelling! :rofl2:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door kasenco »

berwt schreef:Ola! We hoefden zelfs geen titels te kennen? Ik eis een hertelling! :rofl2:
:P

Dat hoort er natuurlijk bij he makker :wink:

Ik citeer gewoon wat in de aankondiging staat en andere organisaties worden daar keihard op afgerekend door....... (ik ga hem niet noemen want hij zal hier wel op reageren)

:rofl2:
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Joe Roxy »

Soms is een quiz niet moeilijker of makkelijker dan het jaar ervoor. Soms lijkt hem makkelijker (behaalde scores) , maar voelt die zwaarder aan. Dit is nu het geval met het oordeel van vele quizzers die aanwezig waren op de ultratopquiz. Dit leek moeilijker en alternatiever dan het jaar ervoor. Ik kreeg dat vooral het gevoel door vb. Lady Sovereign te vragen.

Eigenlijk moet je een muziekquiz ook opstellen zoals een DJ. De keuze maken achter elk plaatje en op gehoor afgaan dat je verscheidene muziektypes (sound) in de set hebt zitten.

Ik heb het zelf ook nagekeken en vorig jaar zat er ook Stu Bru in, maar op een andere manier. VNL raden uit welk album, maar doordat deze rondes met thema al op voorhand wat vastlegde kreeg je juiste mix van alles, weerspiegelend naar Ultratop. Nu was de opbouw iets anders waardoor er moeilijker een sfeer te creëren in de zaal. (extra puzzelen ipv mee te dansen).

Je kunt er gewoon niet onderuit als je zo een ultratopquiz organiseerd, met natuurlijk veel gelegenheidsploegen, komen deze voor hun avondje uit, beetje feesten, niet te hard zwoegen. Jullie mochten nog zo hard op de showbizzsitequiz afgeven, kwalitatief was het niet altijd hoogstaand, maar ik denk dat juist daar zeer veel gelegenheidsploegen voor een groot deel wel hebben kunnen amuseren. Ik zelfs!

Ik vond wel frappant dat er zeler ten opzichte van vorig jaar veel meer gekende ploegen, quizzers dan vorig jaar. Was er vorig jaar geen gegniffel op voorhand op deze quiz ?

Het meedoen van quizzen gaat om een gevoel, om amusement, niet om een wetenschap van alles te weten en overal kommentaren op rond te strooien. :!:

Peegee, toch een chapeau voor de quiz (een moeilijke tweede) en het incasseren veel commentaren. Ik zou zeggen probeer zoveel mogelijk gelegenheidsploegenreacties te verzamelne, en met de mede organisatoren als Ultratop rond tafel te zitten om de richting te kiezen waar heen met de quiz.

En zoals bij One Good Reason, we zullen terug present zijn. ( de rest had em ook gelijk)
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door DVNO »

Ik blijf mij ook bij Kasenco en Joe Roxy aansluiten. Hoe je het ook draait of keert: dit jaar straalde de quiz minder 'Ultratop' uit dan vorig jaar. Niet dat het daarom slechter was, maar het is zo. En voor er dan discussie losbarst van wat nu eigenlijk Ultratop is en wat niet. Als je dat niet weet, was is dan het punt van een 'Ultratop'-quiz te organiseren.

Neem nu little arithmetics van dEUS <=> Bailando van Paradisio. Het 2e is veel meer representatief als je het geheel van die 15 jaar ultratop bekijkt dan dEUS. Ik heb ook meer het 'hitgevoel' bij paradisio dan bij deus.

Ik ben er trouwens ook volledig van overtuigd dat het merendeel van de deelnemers mijn mening volgt en niet dat er '2 kampen' zijn zoals Devil's answer beweert.
En Peter, volgens mij ben je nog altijd niet volledig mee met het verschil tussen 'gevoel' en 'statistieken'. Het is niet omdat er dit jaar ongeveer evenveel 'stubru'-noteringen inzaten dat de quiz daarom even hitgevoelig was. Om een voorbeeld te geven: Absynthe Minded - Envoi en Absynthe Minded - My heroics, part one. Het eerste is een hit, het tweede niet, ondanks dat het beide liedjes zijn van een in se Stubru-groep.

Ik wilde mij eigenlijk niet meer moeien in de discussie, maar om het 'stem van het volk'-gevoel toch te laten primeren (wat toch de bedoeling van een forum is) moest dit er toch nog even uit.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door peegee »

Allereerst iedereen bedankt voor alle eerlijke commentaren. Daar kunnen we heel veel mee doen :thumb1:

Ik kan het (als statisticus) niet laten, om hierbij te melden, dat dankzij de laatste 3 commentaren, dit onderwerp (muziekbesprekingen, Ultratop-quiz 6 nov 2010) in de top 10 binnengekomen is van onderwerp met de meeste reacties (met stip op 10, dus) én NU AL in de top 50 (met stip op 49) van de meest bekeken onderwerpen..... :thumb1: :app: :headbang: :rofl2: :amazed:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door PaulMcCartney »

berwt schreef:
Zij die zich enkel richten op herkennen van Ultratop singels, konden nog altijd een kleine 300 punten (zoiets toch?) winnen. De bovengenoemde 'speciallekes' maken dus nog steeds maar zo'n 10% van de quiz uit. Als je het mij vraagt, moet de samensteller zich volgend jaar enkel wat meer richten op de MNM-, Q-, Topradio- en Radio 2-luisteraar.
Als men dan toch graag met percentages werkt, dit is wel meer dan 90% van de luisteraars. Men vergeet nog steeds dat StuBru slechts een randzendertje is, dat door Music for life is boven de 10% komt (maar dan ook nog door een deel muziek te draaien die niet StuBru gerelateerd is).

Nu terug naar de quiz: het is blijkbaar interessanter om te kunnen aantonen hoe origineel sommige reeksen gemaakt zijn en via originals en co aan te geven hoe breed de muziekkenis van de samensteller is.

Volgens mij heeft 95% van de aanwezige ploegen hier totaal geen boodschap aan. Die wensen muziek te horen die jammer genoeg weinig binding heeft met het stubru publiek. (Dat er nu zoveel StuBru platen in de hitparade staan is een ander discussieverhaal).

Je merkt duidelijk dat de samensteller totaal geen binding heeft met het doelpubliek, maar wel een duidelijke binding met het reguliere quizpubliek.

Vandaar een oproep aan de Ultratop baas - laat de volgende quiz door een jonger publiek samen stellen en zeker door meer dan 1 persoon (en liefst wat jonger met meer binding met Ultratop muziek). Leg het accent op de muziek en niet op de originaliteit en m.i. zullen er veel meer tevreden personen huiswaarts keren :mrgreen:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door celtic601 »

Tonyvdb schreef:
UlTrAtOpPeR schreef:DE HELAASHEID DER DINGEN

November 2009; Met een voldaan gevoel keren we huiswaarts.
Net een zeer leuke kwis gespeeld. Eindelijk eens een kwis met de muziek uit onze jeugd.
Eindelijk eens een kwis waar we als maten onder elkaar aan konden meedoen zonder het gevoel te hebben van Mars te komen.
Eindelijk eens een kwis waar we niet één van onze vaders moeten meenemen, omdat bijna alles ouder is dan ons.
Nog mooier: eindelijk eens een kwis waarvoor je niet naar Studio Brussel moet luisteren.
Eindelijk eens kwis waar we de dingen hoorden die we echt leuk vinden.
Wat maakt het ons uit dat we ergens voor de top dertig gestrand zijn.
Top 50 is een hit grapte één van ons nog. Hopend reden we de nacht in. Hopend op een vervolg van deze leuke avond.

Augustus 2010; Gejuich, bijna gehuil. Met verstikte tranen belt Stefan om te melden dat de Ultratopkwis opnieuw georganiseerd zal worden. Het is bijna te mooi om waar te zijn. Geduldig wachten we op het startschot om ons te mogen inschrijven. Na de inschrijving houden we nauwlettend onze mailbox in de gaten, zodat we toch maar niet kunnen vergeten om ons inschrijvingsgeld te betalen. Het verlossende antwoord komt een paar dagen later: We zijn er bij !!!!

November 2010; Algemene stilte in de wagen. Niets zal ooit meer zijn wat het was. Wat is er in hemelsnaam gebeurd met die schitterende ervaring van vorig jaar. Erik oppert dat we ons waarschijnlijk van zaal vergist hadden. Dat het dit jaar niet in Perron M was. Stefan en ik schieten die mogelijkheid meteen af. Het logo van Ultratop was net iets te veel aanwezig om er niets mee te maken gehad te hebben. Niemand van ons begrijpt waarom de muziek dan zo raar was. Niemand van ons begrijpt waarom we plots namen moesten neerschrijven die we ooit, lang geleden, eens door onze ouders hebben horen vernoemen. Niemand van ons begrijpt waarom we plots de teksten, die we veel liever verkeerd zingen, moesten kennen. En niet zomaar hé. We moesten tijdstippen uit de tekst terugvinden. Waar was de muziek waar we zo van hielden ? Waar waren de fun en de hits ? Thuisgekomen betichten we ons vader er van dat hij misschien stiekem de kwis in elkaar gestoken had. De smaak leunde immers meer aan bij die van hem dan bij die van ons. Neen, dit was niet wat we gehoopt hadden. Ook al waren we een paar plaatsen gestegen in de eindstand. Het gevoel was er niet.
Mooi plastisch omschreven en bewust wat uitvergroot uitgedrukt, maar dit lijkt mij wel de mening en gevoel te zijn van de gemiddelde 'ultratopper', daar zaterdag aanwezig.
Bijsturen lijkt aangewezen. Misschien een stel jongeren de quiz laten opstellen? Of Andries?
nagel op de kop Tony ...
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Plaats reactie