10de Oldiesquiz KWVM jeugd Willebroek 5/11/2010

PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

10de Oldiesquiz KWVM jeugd Willebroek 5/11/2010

Bericht door PaulMcCartney »

Weeral een amusant avondje beleefd samen met opperhoofd Buddy, Nonkel Hugo en Fab4 collega Peter.

Een quiz recht in ons straatje, met veel 'minder bekende' hits uit de jaren 60 en 70. Iets bekender werk uit de jaren 80 en zeer bekend werk uit de jaren 90 en 2000, gekruid met vrij moeilijke instrumentals, soul en de onvolprezen dosis popcorn. Oh ja, een vleugje zeer bekende new wave fragmenten was ook aanwezig.

Verder een slow ronde met vooral zeer oude fragmenten, een abc ronde met meer recente fragmenten en een horror ronde, waarvan Rik zelfs af en to zou blozen :mrgreen:

Weer zeer veel goede dingen gehoord en ongelooflijk sterke quizcollega's :!:

Buddy was zo in zijn element dat hij ons al ingeschreven heeft voor editie 11 - dat zegt natuurlijk genoeg.

Podium:

1 Holly's
2 Sympathie
3 Koerier
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 10de Oldiesquiz KWVM jeugd Willebroek 5/11/2010

Bericht door Rubby »

PaulMcCartney schreef:Weeral een amusant avondje beleefd samen met opperhoofd Buddy, Nonkel Hugo en Fab4 collega Peter.
Weer zeer veel goede dingen gehoord en ongelooflijk sterke quizcollega's :!:
Nonkel Hugo weer in vorm :?:
amai als hij die conditie blijft aanhouden, topseizoen bezig :laughing:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 10de Oldiesquiz KWVM jeugd Willebroek 5/11/2010

Bericht door PaulMcCartney »

Rubby schreef:
PaulMcCartney schreef:Weeral een amusant avondje beleefd samen met opperhoofd Buddy, Nonkel Hugo en Fab4 collega Peter.
Weer zeer veel goede dingen gehoord en ongelooflijk sterke quizcollega's :!:
Nonkel Hugo weer in vorm :?:
amai als hij die conditie blijft aanhouden, topseizoen bezig :laughing:
Yep,

Ongelooflijk wat die man allemaal kent.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 10de Oldiesquiz KWVM jeugd Willebroek 5/11/2010

Bericht door celtic601 »

jaja ... den Buddy weet zijn ploeg te kiezen hé :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
KVWM'erke
One Hit Wonder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 03 aug 2009, 22:40

Re: 10de Oldiesquiz KWVM jeugd Willebroek 5/11/2010

Bericht door KVWM'erke »

Beste Kwisvrienden,

Langs deze weg, wil ik in naam van de KVWM JEUGDWERKING, alle 28 ploegen
bedanken voor de schitterende avond die we vrijdag mochten beleven.

Alvast een dikke :thumb1: voor de winaars, met name " The Holly's",
die de fakkel van Kas & The Sultans ( de winnaars van de voorbije 3 edities )
hebben overgenomen.

Hierbij al de einduitslag, ( in totaal waren er 400 punten te verdienen )
de analyse & gespeelde fragmenten volgen zeker nog.


10de Muziekkwis KVWM Jeugd
Vrijdag 5 november 2010

THE HOLLY'S 346 1
SYMPATHIE VUR DEN DUVEL 327 2
KOERIER 325 3
KAS & THE SULTANS 312 4
PRETTY PARACETAMOL 310 5
DE RECHTE BANANEN 307 6
BRUCE HORNY & DE REST 300 7
INTERSTELLAR OVERDIRVE 299 8
THE NEW BEATLES 299 8
DIAMOND DOGS 293 10
CAREFUL WITH THAT SEX EUGENE 287 11
APOLLO vs dreamers & kluizenaars 285 12
GEBIRD 285 12
AFGHAN PICS 273 14
DE HAENTJES 265 15
FLOPPIES 256 16
BRAINSTORMERS 234 17
THE INGLORIOUS BASTERDS 223 18
KWISSETIERS 219 19
WERALEST 215 20
THE PLANET 212 21
PRISENCOLINENSINAINCUISOL 211 22
DE BROEKVENTJES 165 23
SIMPLE MINDS 165 23
POPCORNLOVERS 165 23
VK HEINDONKBOYS 152 26
DE VEDETTEN 138 27
NITWITS 124 28

Grts en tot één dezer,
Danny KVWM JEUGD
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 10de Oldiesquiz KWVM jeugd Willebroek 5/11/2010

Bericht door Devils answer »

Leuke quiz, inderdaad. Bedankt ook voor de cava voor elke ploeg om de quiz mee te starten, ter gelegenheid van jullie 10° editie!
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 10de Oldiesquiz KWVM jeugd Willebroek 5/11/2010

Bericht door kuifje »

Een 'oldiesquiz' op en top, want vanaf de 80s kon je nagenoeg geen verschil meer maken t.o.v. je concurrenten. Populaire quiz met een licht ambiancegehalte, soms zelfs letterlijk te nemen (Hydra), maar ik onthoud vooral de schitterende 'soul' die werd gedraaid, een genre dat sterk vertegenwoordigd was in deze editie. Een desastreuze 'slowronde' katapulteerde ons uit de top 5 (blijkbaar niet het favoriete genre van de Bananen :mrgreen: ), en dat verschil konden we nadien niet meer goedmaken. Al bij al een leuke avond beleefd !
Proficiat aan de Holly's, of beter de Testefabholly's, met hun puike zege, want na 2 rondes was al duidelijk wie hier zou winnen.
maes jackie
Popstar
Berichten: 395
Lid geworden op: ma 01 jun 2009, 12:07

Re: 10de Oldiesquiz KWVM jeugd Willebroek 5/11/2010

Bericht door maes jackie »

Wanneer kuifje denkt dat er na 80 geen verschil meer gemaakt wordt moet hij maar eens een avond in onze ploeg - voor de gelegenheid was dat deze keer de Haentjes, anders KVWM-jeugd - doorbrengen. De haren zullen je ten berge rijzen wanneer je zult merken hoe de laatste 2 decennia aan ons zijn voorbijgevlogen zonder dat we daar op muzikaal gebied iets van hebben opgestoken. Zong Paul Van Vliet ooit eens niet: 'Papa is blijven hangen in de sixties'; awel doe er nog een goeie 10 jaar bij en je bent bij ons aan het juiste adres. Daarom verkneukelen wij ons nu al op de qz van Eddie en Sonja volgende vrijdag in kermisvierend Niel. Oh ja, bijna vergeten: goeie qz 'vrienden' van de Jeugd ondanks een lekkend cavaglas en een nog grotere lek in onze onderste regionen naderhand.
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 10de Oldiesquiz KWVM jeugd Willebroek 5/11/2010

Bericht door beautiful freak »

Een leuke quiz, waarbij inderdaad de moeilijkheid zich vooral in de jaren '60- en jaren '70-fragmenten bevond. De recente songs (2000+) kunnen onmogelijk moeilijk geweest voor iedereen die 1x per week de radio opzet, op één of twee na. De oldieskeuze was er één die ons best lag, zij het dan die uit de gewone thema's. De soul- en popcornfragmenten waren vaak andere koek; hoe ver kan je het soms zoeken? Een Franstalige cover van 'Eenzaam Zonder Jou', een Portugese (?) versie van 'Summertime', een instrumentale versie van 'Je T'Aime, Moi Non Plus', het was alleszins niet van de poes. Maar elke quiz legt zijn accenten, en zo is het maar best. Ik keer hier alleszins ook graag terug volgend jaar. Uiteindelijk heel tevreden met een zevende plaats. En proficiat aan de winnaars met een absolute monsterscore :shock: :app:.
maes jackie
Popstar
Berichten: 395
Lid geworden op: ma 01 jun 2009, 12:07

Re: 10de Oldiesquiz KWVM jeugd Willebroek 5/11/2010

Bericht door maes jackie »

Dat lag mij dus juist zeer goed. Robert Cogoi heeft trouwens nog een franstalige versie van een andere Tura-hit 'Je Liegt'. 'Summertime' was 'Verano' van Tony Ronald die ook al gelinkt kan worden aan Tura met 'Help (get me some help)' en Sounds Nice met 'Love at first sight' was toch een Engelse top 30 hit in 1969. Een ander instrumentaaltje was de originele versie - en ook niet zo makkelijk - van 'Hemelsblauw' van Tura nl. 'La luna de asuncion' van Digno Garcia. En geloof mij voor de popcornoldies is Werner nog bij het meest bekende deel van deze vroeg jaren '60-niche gebleven. Waaruit blijkt wat voor de één makkelijker is zal voor een ander te moeilijk zijn. Kwestie van interesse en leeftijd zeker en .... gelukkig is dat bij iedereen anders en zijn er genoeg muziekquizzen die elk zijn accent legt.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 10de Oldiesquiz KWVM jeugd Willebroek 5/11/2010

Bericht door Buddy59 »

Thanks Danny,

Hij was weer om van te smullen :dance:
Tot op de 11e editie :wink:
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 10de Oldiesquiz KWVM jeugd Willebroek 5/11/2010

Bericht door Buddy59 »

maes jackie schreef:...zijn er genoeg muziekquizzen die elk hun accent leggen.
:app:
Laatst gewijzigd door Buddy59 op zo 07 nov 2010, 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.
maes jackie
Popstar
Berichten: 395
Lid geworden op: ma 01 jun 2009, 12:07

Re: 10de Oldiesquiz KWVM jeugd Willebroek 5/11/2010

Bericht door maes jackie »

al had het wel moeten zijn: hun accent leggen.
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 10de Oldiesquiz KWVM jeugd Willebroek 5/11/2010

Bericht door beautiful freak »

maes jackie schreef:Waaruit blijkt wat voor de één makkelijker is zal voor een ander te moeilijk zijn. Kwestie van interesse en leeftijd zeker en .... gelukkig is dat bij iedereen anders en zijn er genoeg muziekquizzen die elk zijn accent legt.
Volledig mee akkoord. Het was ook geen kritiek, hoor, maar eerder een persoonlijke vaststelling. Ik heb me dan ook goed geamuseerd vrijdag, zoals ik stelde, en ik juich het ook toe dat elke quiz zijn accenten legt. We spelen ze toch allemaal graag. :wink:
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 10de Oldiesquiz KWVM jeugd Willebroek 5/11/2010

Bericht door Buddy59 »

beautiful freak schreef:
maes jackie schreef:Waaruit blijkt wat voor de één makkelijker is zal voor een ander te moeilijk zijn. Kwestie van interesse en leeftijd zeker en .... gelukkig is dat bij iedereen anders en zijn er genoeg muziekquizzen die elk zijn accent legt.
Volledig mee akkoord. Het was ook geen kritiek, hoor, maar eerder een persoonlijke vaststelling. Ik heb me dan ook goed geamuseerd vrijdag, zoals ik stelde, en ik juich het ook toe dat elke quiz zijn accenten legt. We spelen ze toch allemaal graag. :wink:
:headbang:
Plaats reactie