30 oktober 2010: Muziekquiz Koerier & vzw Brooikensstoet

PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

30 oktober 2010: Muziekquiz Koerier & vzw Brooikensstoet

Bericht door PEKEBO »

Onze 1ste deelname te Reet bij Koerier & co.48 ploegen aanwezig op een zeer leuke quiz,12 rondes met enkel muziekfragmenten(en voetbaluitslagen :mrgreen: ).Vooral hits met hier en daar een kuitenbijter.Thema was dit keer 1 woord,zowel uitvoerder als titel.

Vooraf (zoals altijd) onze ambities uitgesproken,top 15 deze keer,en waar eindigde Bruce Horny and the rest? Juist,15de met 84%...We zijn dus tevreden 8) .

Top 3 was voor The Holly's :app: :app: :app: ,Vlassenbroek 2000 :app: :app: en de Fab4 :app: .

Nog een speciale vermelding voor Luc Vereecken(Kas) die met vrouw en zoon knap 14de eindigde,dus- met alle respect voor zijn dierbaren-zo goed als individueel..respect,Luc :bow: .

Voor de rest niets dan lof over deze quiz :thumb1: .Mooie prijzentafel en op tijd naar huis.

Een woordje van dank aan Wim W. voor de zoveelste samenwerking :thumb2:en ons Debra die haar ultratopfragmenten kon verzilveren :makeup: .

Bruce Horny zonder een vrouw aan tafel is als een cafe zonder bier :agree: .

Bruce Horny en kompanen keren volgend jaar alvast terug naar deze quiz.

En nu gaan slapen want de popingers wachten op ons :lol: ,al zullen we te Beernem meer dan waarschijnlijk maar met 3 aantreden,maar dat is een uitdaging op zich,nietwaar.
Laatst gewijzigd door PEKEBO op zo 31 okt 2010, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
paracetamolleke
Roadie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 08:26
Locatie: Heist-op-den Berg

Re: 30 oktober 2010: Muziekquiz Koerier & vzw Brooikensstoet

Bericht door paracetamolleke »

Kwis zonder veel tralalala gewoon uitvoerder en titel en dan nog alles met één woord zowel titel als uitvoerder meer moest dat ni zijn.van the Kinks en Cream over Monotones ,Surfers,tot Stereophonics en Duffy.Voor elk wat wils, wat moeilijker en wat gemakkelijker.Pluim voor de opstellers: zeer gevarieerde kwis en op tijd gedaan.
Hier heeft iedereen zich wel kunnen amuseren.Doe zo verder Koerier!!
Gebruikersavatar
DDay
Lead Singer
Berichten: 154
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 21:12
Locatie: Detroit Breakdown / Leuven
Contacteer:

Re: 30 oktober 2010: Muziekquiz Koerier & vzw Brooikensstoet

Bericht door DDay »

Detroit Breakdown kan ook alleen maar beamen dat dit een geweldig amusante en goed samengestelde quiz is.
De fragmenten lagen ons wel deze keer.
En vooral dankzij onze nieuwe vaste 4e man (merci Kevin :thumb2: ) een onverhoopte top10-plaats :dance: !

Deze quiz is één van de vaste waardes in de DB-kalender, en meer dan terecht. :app: :app: :app:
Tot volgende jaar!
Posted by DDay
Member of Detroit Breakdown
Official Homepage
Detroit Breakdown Blog
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 30 oktober 2010: Muziekquiz Koerier & vzw Brooikensstoet

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Onze 3e deelname en veruit onze beste tot dusver.
Om een of andere reden is onze Staaf op zo'n hitquiz telkens in 'supervorm',
wat deze keer resulteerde in een mooie 2e plaats (alweer).

Wat de quiz betreft, als schrijver kan ik zeggen dat het inderdaad lekker ontspannen was deze keer,
aangezien je telekens bij uitvoerder én titel maar één woord diende te noteren.
Een leuk thema dat af en toe nog een tip bood, in het geval er twijfel bestond.

Prijzentafel :thumb1: , bediening :thumb1: , organisatie :thumb1:
Zonder de 2 (iets te lange) pauzes zou de quiz zelfs gedaan geweest zijn voor 23u denk ik.

Volgend jaar keren wij graag terug naar Reet.
Ben al benieuwd wat het thema dan zal zijn.

Proficiat ook aan The Holly's (feat. Vince en Seppuku) voor hun winst !! :app: :app:
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 30 oktober 2010: Muziekquiz Koerier & vzw Brooikensstoet

Bericht door gekookte espe »

Ook hier waren er 2 schelln aanwezig op de quiz (zij het dan in de gedaante van Testedoeners, met een Dirk in supervorm :shock: )

Leutige avond beleefd met hen. Kan ook niet anders als ge met Nonkel Hugo aan tafel zit, telkens een belevenis datte.
Paar keren een black-out gehad op een aantal fragmentjes, maar voor de rest was dit echt wel een goeie hitquiz. Zeker voor de mensen die niet graag schrijven (waaronder mezelve). Ze blijven altijd origineel uit de hoek komen met hun quizkeuze daar in Reet.

Enig minpuntje over deze quiz: de pauzes die imo iets te lang duurden. En de fragmentjes iets te kort.

Voor de rest was dit weeral een goeie quiz van Koerier.


Oh ja, en opnieuw boven Bruce Horny geëindigd. Gaan we vanavond voor de hattrick? :lol: :lol:
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 30 oktober 2010: Muziekquiz Koerier & vzw Brooikensstoet

Bericht door beautiful freak »

gekookte espe schreef:Enig minpuntje over deze quiz: de pauzes die imo iets te lang duurden. En de fragmentjes iets te kort.
Dat vond ik ook. Af en toe was het frustrerend snel dat de fragmentjes werden afgebroken (toch zeker als je denkt er bijna op te gaan komen en dan de klank dichtgedraaid hoort worden), maar goed, dat is voor iedereen hetzelfde. Eerder was ik dan gegaan voor een tweetal rondes extra en kortere pauzes. Niemand had dat wellicht aangevoeld als meer druk en het zou nog steeds op hetzelfde uur afgelopen kunnen zijn.

Niettemin een zeer leuke quiz gespeeld. Blij dat we ook net de top-15 nog hebben kunnen halen. Het had zelfs nog een plaatsje hoger kunnen zijn als ik niet een juist antwoord weer schrap voor iets wat uiteraard fout bleek te zijn en als ik een antwoord niet verkeerd had verstaan (en dus foutief op het antwoordblad is terechtgekomen). Al gebeurt dat aan elke tafel wel, neem ik aan.

Het thema was bijzonder creatief en ondanks dat het waarschijnlijk wat beperkingen met zich meebracht voor de organisatie was het een topgevarieerde quiz, die zowel hits als een paar kuitenbijters combineerde. En af en toe diende het zelfs als tip (wanneer je twijfelt tussen twee titels, is het altijd diegene met maar één woord :D). Kortom, een quiz die nu al met stip aangeduid staat voor volgend jaar.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 30 oktober 2010: Muziekquiz Koerier & vzw Brooikensstoet

Bericht door PEKEBO »

gekookte espe schreef:

Oh ja, en opnieuw boven Bruce Horny geëindigd. Gaan we vanavond voor de hattrick? :lol: :lol:

Sven, vanavond zijn we maar met 3,dus jullie kans om die hattrick te scoren :thumb2: .
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: 30 oktober 2010: Muziekquiz Koerier & vzw Brooikensstoet

Bericht door Spider Murphy »

Het zat goed gisteren bij de Diamond Dogs! Perfect complementair team en uiteraard weer de gekende sfeer aan tafel. :banana:
Dit zagen we ook in de stand waar we meespeelden voor een 6de plaats. Jammer genoeg (zoals iedereen) te veel laten liggen en juisten zaken geschrapt voor iets anders, maar toch geëindigd met een mooie 8ste plaats.

Zeer veel hits zodat ook de gelegenheidsploegen volgens mij met een tevreden gevoel naar huis terugkeerden. En ja, het moet gezegd: heel wat persoonlijke favorieten in de quiz dus een dikke merci aan de opstellers! :app:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 30 oktober 2010: Muziekquiz Koerier & vzw Brooikensstoet

Bericht door kasenco »

Een schoolvoorbeeld van een quiz waar gelegenheidsploegen zich thuisvoelen !
De 'malcontenten' uit het quizmilieu waren afwezig.....
Ze kiezen blijkbaar de verkeerde quizzen uit :wink:
Maar ik heb veel sympathie voor de aanwezigen. :rofl2:
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: 30 oktober 2010: Muziekquiz Koerier & vzw Brooikensstoet

Bericht door dendaffe »

1 Hollys 278
2 Vlassenbroek 2000 272
3 Fab 4 271
4 Afghan Pigs 263
5 Tequila Overdrive 259
6 Testedoene 255
7 Men In Black 255
8 Inglorious Basterds 2 254
9 Diamond Dogs 254
10 Detroit Breakdown 252
11 Gebird 252
12 Floppys 247
13 B-4's 247
14 Kas & Co jr 244
15 Bruce Horny and the rest 242
16 Lords Of The Ring 239
17 De Daizybelzen 239
18 Absolute Beginners 232
19 Pretty Paracetamol 231
20 Apollo vs Dreamers & Kluizenaars 230
21 Poptiek Snacken 227
22 De buis van Eustachius 226
23 Den Oude Kneeder 225
24 Interstellar Overdrive 223
25 Corsica 223
26 USS 222
27 Inglorious Basterds 216
28 Kwissetiers 207
29 The 4 Tops 207
30 Joe Roxy & De Hete hangijzers 201
31 The New Beatles 199
32 Starswingers 196
33 Total Quality 196
34 The Brainstormers 195
35 De Stressers 192
36 Valse muzieknoten 185
37 Liesbeth & Co 184
38 The Devil and His 3 Angels 183
39 KVWM Jeugd 183
40 Sfinx 180
41 4 Krieken 177
42 Kwista 176
43 Kwissetiers Part 2 158
44 Alleduvelkes 141
45 Ploeg van Els 138
46 De Pacha's 133
47 Bass, Beats & Melody 119
48 Doe Maar 95
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 30 oktober 2010: Muziekquiz Koerier & vzw Brooikensstoet

Bericht door Devils answer »

kasenco schreef:Een schoolvoorbeeld van een quiz waar gelegenheidsploegen zich thuisvoelen !
De 'malcontenten' uit het quizmilieu waren afwezig.....
Ze kiezen blijkbaar de verkeerde quizzen uit :wink:
Maar ik heb veel sympathie voor de aanwezigen. :rofl2:
Mocht je met deze kwinkslag :roll: onze ploeg bedoelen, dan moet je mijn zeer positieve kritiek 2009 via
viewtopic.php?f=3&t=969
eens nalezen (onze allereerste deelname toen, vorig jaar en zéér enthousiast (als niet-winnaar)).

En dan mag je eens bedenken om welke redenen jij zelf afwezig zou kunnen geweest zijn in heel wat quizzen in het eerste half jaar van 2010 (of de rest van je persoonlijk leven "ooit"). Jouw volle recht toch? Wat mij betreft wel, hoor !

De afwezigheid van "sommige" ploegen op "sommige" quizzen kan te maken hebben met oorzaken die absoluut niets met muziekliefhebberij te maken hebben en die ik jou zelfs niet toewens... :roll:
Als we een afwezigheid op een quiz moeten verantwoorden (wegens (vermeende?) kieskeurigheid of persoonlijke zaken)) zijn we ver heen in "freakyness" , vrees ik.

Voetnoot:
En ja, ik wil het als muziekquizliefhebber nogmaals op dit forum herhalen: dit weekend heb ik liefst drie (volgens mij) echt interessante quizzen (waaronder deze) aan mij laten voorbijgaan omdat het familiegevoel "soms" wel eens belangrijker is. Ik ben deze uitleg aan niemand verschuldigd, maar ik wil zéér duidelijk aangeven dat er voor iedereen een mogelijkheid is om zelf prioriteiten te leggen. Muziekquizzen is en blijft een spelletje...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 30 oktober 2010: Muziekquiz Koerier & vzw Brooikensstoet

Bericht door kasenco »

Devil's answer schreef:
kasenco schreef:Een schoolvoorbeeld van een quiz waar gelegenheidsploegen zich thuisvoelen !
De 'malcontenten' uit het quizmilieu waren afwezig.....
Ze kiezen blijkbaar de verkeerde quizzen uit :wink:
Maar ik heb veel sympathie voor de aanwezigen. :rofl2:
Mocht je met deze kwinkslag :roll: onze ploeg bedoelen, dan moet je mijn zeer positieve kritiek 2009 via
viewtopic.php?f=3&t=969
eens nalezen (onze allereerste deelname toen, vorig jaar en zéér enthousiast (als niet-winnaar)).

En dan mag je eens bedenken om welke redenen jij zelf afwezig zou kunnen geweest zijn in heel wat quizzen in het eerste half jaar van 2010 (of de rest van je persoonlijk leven "ooit"). Jouw volle recht toch? Wat mij betreft wel, hoor !

De afwezigheid van "sommige" ploegen op "sommige" quizzen kan te maken hebben met oorzaken die absoluut niets met muziekliefhebberij te maken hebben en die ik jou zelfs niet toewens... :roll:
Als we een afwezigheid op een quiz moeten verantwoorden (wegens (vermeende?) kieskeurigheid of persoonlijke zaken)) zijn we ver heen in "freakyness" , vrees ik.

Voetnoot:
En ja, ik wil het als muziekquizliefhebber nogmaals op dit forum herhalen: dit weekend heb ik liefst drie (volgens mij) echt interessante quizzen (waaronder deze) aan mij laten voorbijgaan omdat het familiegevoel "soms" wel eens belangrijker is. Ik ben deze uitleg aan niemand verschuldigd, maar ik wil zéér duidelijk aangeven dat er voor iedereen een mogelijkheid is om zelf prioriteiten te leggen. Muziekquizzen is en blijft een spelletje...

Als je zelf voortdurend de rekening maakt van andere organisaties en soms wel op een heel arrogante en vingerwijzende toon, is het begrijpelijk dat het zich dan op een bepaald moment tegen jou kan keren, ook al is het op dat ogenblik misschien niet gepast zoals nu....

En je reactie tegenover die kwinkslag getuigt volgens mij dat de humor ver te zoeken is bij jou en je meteen de messen weer moet bovenhalen. Zeer klein.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 30 oktober 2010: Muziekquiz Koerier & vzw Brooikensstoet

Bericht door Jorgen VG »

kasenco schreef: En je reactie tegenover die kwinkslag getuigt volgens mij dat de humor ver te zoeken is bij jou en je meteen de messen weer moet bovenhalen. Zeer klein.
Trek het je niet aan Luc (Kas);
Sommigen hebben nu eenmaal het privilege om enkel kritiek te mogen uitdelen,
maar het absoluut niet kunnen verdragen het ook te moeten incasseren.

Geen enkel probleem om giftig een werk van uren, dagen, ... neer te sabelen.

En soms niet enkel aan het adres van de organisator(en), maar ook op venijnige manier aan het adres van mensen, vrienden, collega's, familieleden, ... die als vriendendienst logistiek komen helpen; dit weekend toch weer een fraai voorbeeld gelezen op dit forum.
Trouwens ook de reden dat er geen nieuwe Greighties meer komt.
Ik zal m'n fortuin wel op een andere manier gaan verdienen.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 30 oktober 2010: Muziekquiz Koerier & vzw Brooikensstoet

Bericht door One good reason »

Silent Dolphin schreef:Trouwens ook de reden dat er geen nieuwe Greighties meer komt.
Het verdwijnen van de Oxaco te Boechout was al een bittere pil om te slikken, maar dit komt er dan ook nog bovenop :think:
Ik hoop dat je je toch nog bedenkt, want nu verdwijnen alle goeie quizzen in de regio Antwerpen.
En het waren er al zo weinig :lol:
En wat een ander denkt of zegt ... who cares :wink: Doe ik ook niet :headbang:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 30 oktober 2010: Muziekquiz Koerier & vzw Brooikensstoet

Bericht door Jorgen VG »

One good reason schreef: En wat een ander denkt of zegt ... who cares :wink: Doe ik ook niet :headbang:
Dat is het probleem niet;
Het probleem is eerder dat bij sommige van mijn vrijwilligers de zin volledig ontnomen is.
Ze staan daar vijf uur lang "hun nikkel af te draaien" om dan commentaar te krijgen op hun werk.
Ik kan hen niet kwalijk nemen dat ze volgend jaar liever een filmke gaan zien...
En helaas: zonder logistieke hulp is er geen kwis mogelijk.
Plaats reactie