8e muziekquiz PhiNyx Berlare - 29 oktober

peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

8e muziekquiz PhiNyx Berlare - 29 oktober

Bericht door peegee »

Even al een voorwoordje over deze quiz:

POSITIEF: (1) tof opgestelde quiz met enkele unieke (nieuwe) rondes, zoals de ACROSTICHON- ronde, waarbij we enkel de artiest moesten neerpennen, als we de titel in het fragment hoorden en enkel de titel als we die juist NIET hoorden...; (2) goede bediening, (3) schappelijke prijzen van de drank , (4) mooie prijzenpot met ruime keuze; (5) goede presentatie, (6) correcte en snelle verbetering

Wat MINDER POSITIEF: geluidskwaliteit (was het van internet gehaald, misschiens???)

Al met al heb ik mij zeer vermaakt, ondanks onze (slechts) 8e plaats.....

Proficiat aan de winnaars (de supergroep: "the would be apollo holly's") en alle anderen, die goed presteerden :app: :app: :app:

Kan er iemand onze Marc gaan troosten, hij is nogal depri :cry: :cry:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 8e muziekquiz PhiNyx Berlare - 29 oktober

Bericht door PEKEBO »

Net terug van een topquiz! 55 ploegen zakten af naar Berlare,tevens ook een beetje de thuisbasis van Bruce Horny(Overmere is een deelgemeente van Berlare).Vooraf onze gezonde ambitie uitgesproken voor een top 10 plaats,en ja,Bruce Horny and the rest eindigde ook als 10de :banana: .

De quiz zelfs was zoals vanouds schitterend samengesteld door Sven & co.Bijna alles passeerden de revue.Logo's,foto's, geluidloze videoclips,originals,afkortingen,zeer leuke gewone rondes enzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

Would-Be Apollo Holly's pakte het goud :app: :app: :app: voor Jan,Piet,Joris en Sam Goris :app: :app: ,het brons was voor de Metal Mickeys :app: of Vlassenbroek 2000 :app: (hier ben ik niet zeker van :oops: ).
Ook alweer een schitterende prestatie van de schelln espe,bijgestaan door 2 popingers.Het louche vijftal :agree: eindigde als 7de :thumb1: .

Ook een woordje van dank aan Patrick(b4's) voor de alweer perfecte samenwerking :wink: .

En natuurlijk een dikke pluim voor de organisatie :thumb2: en tot de volgende editie!
Laatst gewijzigd door PEKEBO op di 02 nov 2010, 11:38, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2209
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 8e muziekquiz PhiNyx Berlare - 29 oktober

Bericht door One good reason »

Kort, krachtig en snel ... verschroeiend snel. Pak een pen. Luister naar het fragment.
Vul het antwoord in op het blad. Geef het blad af. Kijk naar de foto's. Vul de uitvoerder en naam in. Geef het blad weer af. :mrgreen:
Hier werd ik vanavond soms wat teveel geconfronteerd met een stress-gevoel.
Godzijdank zaten er sterke mensen aan onze tafel en kon de druk hierdoor wat verlicht worden. Denk dat de niet-reguliere quizzers hier hebben afgezien bij momenten.
En toch terwijl ik hier zit, voel ik me niet "overbelast" door de vele fragmenten en theorievragen ... dus toch :thumb2:
Dat was toch grotendeels te danken aan de variëteit van vragen en thema-rondes. Bij momenten zijn die thema's handige tips voor de zoektocht naar de correcte titel of uitvoerder.
Persoonlijk vond ik dat deze quiz iets te "neig" naar het alternatievere genre gericht was.
Ook de muziekfragmenten vond ik bij momenten minder goed klinken, vooral tijdens de eerste rondes waren er zo een handvol te tellen. Maar in de tweede helft klonk het al veel beter.
Verbaasd was ik vooral over de puntentelling en het verschijnen van de score(s) en ranking op het witte doek. :amazed: :thumb2: :app:
Ja, ik heb me hier toch goed geamuseerd en zelfs enkele nummers genoteerd om mijn verzameling weer uit te breiden.
Proficiat nog aan de nummer 1: The Holly's in één of andere coalitie met bizarre naam (sorry Danny dat ik het vergeten ben :wink: )
En toch nog een welgemeende proficiat aan de organisatie om zoveel vragen in één quiz te hebben gestoken.
Als je er dan nog voor kan zorgen dat je geen zwaar hoofd hebt tijdens de terugrit is dat toch een dikke pluim waard :app:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 8e muziekquiz PhiNyx Berlare - 29 oktober

Bericht door Keiem »

Ik had deze kwis vorig jaar gedaan en was overtuigd dat mijn Hiltonners deze wel zouden apprecieren. En dat bleek ook zo. Versterkt door mijn teerbeminde vrouw en Big Banana kwamen de antwoorden vlotjes. Opnieuw vijfdes en zo zijn we 'goe bezig'! Het is inderdaad aan te raden om vroeg in te schrijven (eerste 20?) om wat dicht vooraan te zitten want de geluidsbron van sommige fragmenten was dubieus.
Het is een makkelijke kwis, maar als je die moet opstellen voor 55 ploegen van 5 personen (=275!!) dan moet je het niet ver gaan zoeken. Ik hoorde bij de topploegen wat gemor hierover, maar ze winnen dan toch ook? En zoals Eddy aan onze tafel zei: elke kwis z'n eigen gezicht! Eigenlijk is het maar logisch dat het aantal makkelijke kwissen groter in aantal zijn dan de moeilijker.
Deze kwis valt ook op met z'n eigen specifieke rondes die jaarlijks terugkeren: clips (z.g.), enkel titels, (super)snelle ronde, gedeeltelijke hoezen/foto's... Ook de nieuwe rondes (Chokri's choice, Achro...euh..nog..iets) waren leuk. De kwis ging voorbij in een razendsnel tempo. Ik had thuis kunnen zijn tegen 1u mocht er geen ongevalfile zijn op de E40. Dit tempo kan trouwens prima gevolgd worden door de toevoeging van de vijfde M/V. Deze keer was mijn vrouw de neerpenner van dienst en dat verlichtte mij serieus.
Jammer dat de organisatoren niet vaak op het forum zitten zodat er geen antwoorden zullen verschijnen.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 8e muziekquiz PhiNyx Berlare - 29 oktober

Bericht door Keiem »

peegee schreef:Kan er iemand onze Marc gaan troosten, hij is nogal depri :cry: :cry:
En die gaat dan naar Sinner's Day? Dat is gewoon vragen om een depressie!
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 8e muziekquiz PhiNyx Berlare - 29 oktober

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Quiz zoals we die gewend zijn in Berlare.
Themareeksen, theorie, the fast one, 1-2-3, Covers...
Het zijn vaste ingrediënten daar in het Cultureel Centrum in Berlare.
En telkenmale slagen zij erin om 50 of meer ploegen te hebben. Deze keer ook weer 54 ploegen :shock:
Het is blijkbaar een recept dat werkt, of een quizgekke gemeente :D

Als je dan kan zorgen dat om half 12 de quiz gedaan is (16 reeksen !!), en dat tegen 0u iedereen zijn prijs heeft,
awel, chapeau voor de organisatie :app: :app:

Wii werden gedeeld 2e (maar naar de 3e plaats verwezen wegens een slechtere eerste ronde)
Wij konden lang in het spoor blijven van de Metal Mickeys (die lang op kop stonden, maar een lichte terugval kenden na de pauze) én supercoalitie Would Be Apollo Holly's, maar deze namen met een foutloze laatste ronde toch afstand. Het kloofje voordien was telkens maar 1 of 2 punten. Proficiat Danny, Vincent, Phon, Rino en Kub :app: :app:

Rangschikking was iets als:

1. Would-be Apollo Holly's 310
2. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 306
3. Vlassenbroek2000 306
4. Metal Mickeys ???
5. Paris Hilton Look-a-likes ???
6. Martha Wainwrong ain't right ???
...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 8e muziekquiz PhiNyx Berlare - 29 oktober

Bericht door peegee »

Rangschikking was iets als:

1. Would-be Apollo Holly's 310
2. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 306
3. Vlassenbroek2000 306
4. Metal Mickeys
5. Paris Hilton Look-a-likes
6. Tony Servi Big band
7. 4SCHELLN ESPE :app: :app:
8. Martha Wainwrong ain't right
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 8e muziekquiz PhiNyx Berlare - 29 oktober

Bericht door PEKEBO »

Rangschikking was iets als:

1. Would-be Apollo Holly's 310
2. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 306
3. Vlassenbroek2000 306
4. Metal Mickeys
5. Paris Hilton Look-a-likes
6. Tony Servi Big band
7. 4SCHELLN ESPE :app: :app:
8. Martha Wainwrong ain't right
9.Vindikooks
10.Bruce Horny and the rest 8)
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 8e muziekquiz PhiNyx Berlare - 29 oktober

Bericht door Vlassenbroek2000 »

PEKEBO schreef:Rangschikking was iets als:

1. Would-be Apollo Holly's 310
2. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 306
3. Vlassenbroek2000 306
4. Metal Mickeys
5. Paris Hilton Look-a-likes
6. Tony Servi Big band
7. 4SCHELLN ESPE :app: :app:
8. Martha Wainwrong ain't right
9. Vindikooks
10.Bruce Horny and the rest 8)
Bedankt voor de vervollediging.
Mijn geheugen was waarschijnlijk niet zo helder meer :D
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 8e muziekquiz PhiNyx Berlare - 29 oktober

Bericht door Tonyvdb »

Ik sluit mij volledig aan bij de positieve commentaren, ben al langer fan van deze quiz : ik was alvast niet één van de morrenden dat het te makkelijk was.
Zoals Stefan zegt : 16 rondes en toch gedaan om half twaalf : :thumb2:
Elk jaar 50+ ploegen : indrukwekkend !

We wisten op voorhand dat de supercoalitie Rino/Danny/Kub/Phon/Vince quasi onklopbaar zou zijn, maar maakten het hen, samen met Vlassenbroek, tot en met de laatste ronde heel moeilijk. Pas in deze allerlaatste ronde sloegen ze een kloofje van drie punten.
Tweede plaats, ex aequo met Vlassenbroek : onze beste prestatie ooit op deze quiz.

Ook een :thumb2: voor Keiem en zijn bende en de Schelln Espe, die beiden hun opmars in het muziekquizuniversum gezwind verderzetten. Gisteren veroverden zij de scalp van Martha W. (in basis-opstelling!). Ook Bruce Horny haalde de top 10 :thumb1:

En nu op naar Beernem alwaar we morgenavond voor het hoogste schavotje gaan ! :headbang:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 8e muziekquiz PhiNyx Berlare - 29 oktober

Bericht door aLEEce in chains »

Gisteren een zeer leuke avond gehad bij de Schellen, als fiLEE de sax was het dan ook vlug meegaan in hun fascinatie voor de randfenomen van de quiz :rofl2:

Wat de inhoud van de quiz betreft: dit was zeker mijn ding en dat bleek uiteindelijk wel uit de score (voor Martha eindigen, 'k zal dat toch lang onthouden want vrees dat dit dan mogelijks ook wel de enige keer was). Doordat we achteraan de zaal zaten hebben we soms echt wel heel goed moeten luisteren. Een tijdje top 5 gestaan, maar dan door twee mindere rondes toch moeten afhaken... Wat mij betreft kan deze coalitie (incl. fLEEtfox) nog wel eens meer samenspelen.

Proficiat aan de winnaars. Het was daar toch lang spannend aan de top!

En Pekebo: neemt eens je telefoon op zeg :mrgreen:
@ Tony: we verwachten zondag dan ook zeer veel van jullie :wink:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 8e muziekquiz PhiNyx Berlare - 29 oktober

Bericht door Rushian »

PEKEBO schreef:Ook een woordje van dank aan Patrick(b4's) voor de alweer perfecte samenwerking :wink:!
Zonder dank. Het was net als de vorige keer een leuke ervaring. Jammer dat ik jullie niet voorbij de Schellekes heb kunnen loodsen. Zal een beetje oud aan het worden zijn. :doh:
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 8e muziekquiz PhiNyx Berlare - 29 oktober

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Volledige eindstand:

1 Would-Be Apollo Holly's 310
2 Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 306
3 Vlassenbroek 2000 306
4 Metal Mickeys 301
5 The Paris Hilton Look-a-likes 296
6 Toni Servi Big Band 295
7 4 schelln espe 293
8 Martha Wainwrong ain't right 289
9 Vindikooks 288
10 Bruce Horny and the rest 283
11 't Verval 278
12 Silly Wommers 272
13 Bad Brainz 270
14 De Ploeg van den Indiaan 259
15 Los cocodrilos 256
16 De amorfe ruiters 252
17 Royal Flush 251
18 The Golden Eel 251
19 No ID 250
20 Flying Kiwi III 250
21 Bedtime for Bonzo 249
22 De roze garnalen 247
23 De blauwe scampi's 246
24 2 Many Bikers 246
25 Mind the bollocks 244
26 The Kjals 237
27 Brosmuziek 236
28 De kwissetiers 234
29 Dog Party 234
30 Radioaktivität 231
31 Zelfhulpgroep De Dwangneuroten 225
32 De Food Fighters 224
33 La Doce 222
34 New wave party Aalst 218
35 Disorder 216
36 De Berg Bonham fanclub 215
37 Autobahn 213
38 Blok B 209
39 Snuffelvoetbal 208
40 Jamman Bily & The Nervous Breakdowns 194
41 SHAZAM 2.0 192
42 Van over 't woater 183
43 You know our name, look up our number 180
44 Team Mentaal Oké 179
45 Goh pfoe olalaa 174
46 Pater Isidor 172
47 Panel Zero 169
48 De wingerdianen 167
49 De koninginnen van het stenen tijdperk 165
50 Snuffelduifjes 161
51 Met verkrachte eenden 160
52 Vergane Glorie 151
53 Team Scheire 148
54 The softies 147
55 Jeugdraad Berlare 143
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 8e muziekquiz PhiNyx Berlare - 29 oktober

Bericht door gekookte espe »

Ook wij van de 4 schelln espe opnieuw een geweldige avond beleefd. Deze keer in coalitie met 2 popINGers (een samenstelling die idd voor herhaling vatbaar is :thumb1: ).
We begonnen niet echt met ambitie aan deze quiz, in het achterhoofd houdende dat we vorig jaar "maar" 16e geëindigd waren. Maar plots stonden we daar na 2 ronden mee bovenaan :shock:
We zijn net nog iets te piep om dat ook vast te kunnen houden, maar we zijn meeeeeeer dan tevreden met de 7e plaats. Oa voor Bruce Horny geëindigd, wat dezer dagen geen evidentie meer is in hun huidige samenstelling.

Ik weet niet hoe die mannen van Phynix er in slagen, maar toch lukt het hen van ieder jaar weer een geweldige quiz af te leveren, voor meer dan 50! ploegen. Oa de snelle ronde is echt wel een van mijn favoriete rondes van alle quizzen die ik speel. 2 sec per fragment, nie langer: echt wel fragmenten herkennen in allerhoogste versnelling. Love it :)

Goeie organisatie, vlotte verbetering, knappe bediening (ja Valerie, je weet dat we jou bedoelen :wink: :wink: ).
Deze quiz is echt wel top! Chapeau.
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: 8e muziekquiz PhiNyx Berlare - 29 oktober

Bericht door Spider Murphy »

Na enkele jaren heb ik eindelijk deze quiz nog eens kunnen spelen en traditiegetrouw trad ik aan met de gelegenheidsformatie Bedtime for Bonzo. Jammer genoeg bleek dat we om 19.59u maar met 3 personen konden aantreden, waardoor de goesting in het begin ver te zoeken was. Gelukkig hebben we ons vanaf ronde 3 serieus herpakt, en hebben we onze schaamtelijke 35ste plaats toch nog kunnen omzetten naar plaats 21.

Deze Phinyxquiz blijft bij mijn persoonlijke favorieten: leuk concept, prachtige zaal, goeie muziekkeuze (al is ie toch iets alternatiever aan het worden dan een jaar of 3, 4 geleden?) en ja, er mag ook wel eens een quiz bij ons achter de hoek georganiseerd worden. :roll:

Wat mij betreft, zeker en vast tot volgend jaar, en dan hopelijk met een volledige ploeg!
Plaats reactie