6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Devils answer »

Filip schreef:
Devil's answer schreef:
trickykid schreef:Inderdaad een quiz met een eigen gezicht, echter niet het mijne.
Respect voor de organisatie om de gekozen weg te blijven volgen.
:app: Dan Auerbach in een hitkwis
Eerder dit jaar volgende quote gelezen van een topquizzer
"Ook voor mij stopte het genieten van een goeie quizavond na een veelbelovende start in de reeksen 1 en 2.
Daarna volgden reeksen waar ik zelf nog niet de helft zou hebben herkend, omdat ik zoveel fragmenten voor het eerst hoorde.
Het was dan ook vaak een spelletje stemmen herkennen en “titels raden”
Hetzelfde gevoel overheerste gisteravond aan onze tafel.
Smaken zullen altijd verschillen.
Je neemt me de woorden uit de/het euh toetsenbord. Zowel in complimenten aan de organisatie als in bedenkingen, die ik trouwens zeer goed verwoord vind ( :twisted: )...

Veel respect voor de prima organisatie, die weer "top" was ! :app:
De zaal blijft wel problematisch voor de ploegen die ter hoogte van de toog zitten, want het praatcafé blijft tijdens de quiz open.
Titels en stemmen herkennen wordt daar achteraan wel heel moeilijk...

Verder ook akkoord met Paul McCartney met plus- en minpunt.
Ook Kasenco heeft gelijk: zo'n genres moeten aan bod kunnen komen voor wie er van houdt.

Principieel vind ik echter dat de moeilijkheidsgraad juist(er) moet aangekondigd worden, zowel voor de ervaren ploegen als voor de ploegen die nog in de leercurve zitten. Tenzij er een stap terug wordt gezet naar de edities van een paar jaar terug?
Als ik de opgaven teruglees, lijkt het voor een gemiddeld (én ervaren) muziekquizzer die zou overwegen om volgend jaar deel te nemen toch wel een stap te ver, vrees ik.
De mondelinge commentaren in de pauzes en na de quiz (die ik hoorde tenminste) logen er immers niet om, en de besprekingen zijn hiermee in vergelijking redelijk mild (al valt het mee dat zelfs een overduidelijke winnaar Paul McCartney schrijft dat het wat moeilijk was :thumb2: ).

Ik heb de evolutie in de "Hamse" quizzen van Boys Next Door - Jartazi - Hollies tot hier toe steeds interessant gevonden, maar vrees dat het voor onze ploeg qua smaak er dit keer wat "over" was. Ja, die smaak kan verschillen, cfr. Trickykid, aan wiens quiz ik inderdaad ook écht heb gedacht zaterdag, wellicht heb ik dus de nauwste smaak en ben ik "de moeilijkste"? :roll:

In 2011 zijn we allen (hopelijk) weer een jaartje ouder (en wijzer?), en dan zien we wel of we de uitdaging weer aangaan...
Voor iemand als ik, die mezelf beschouw als een veredelde gelegenheidsquizzer, was dit inderdaad veel te moeilijk.
De Stardust-quiz editie 2009 was tot dusver de moeilijkste quiz waar ik ooit aan deelnam, maar vergeleken bij de
Hollies-quiz was die van Stardust peanuts...
Het verbaast me dat er zoveel positieve reacties zijn. Als Tony een dergelijke moeilijke quiz organiseert krijgt hij altijd
bakken kritiek over zich.
Sorry dat ik niet eerder reageerde... Je hebt volkomen gelijk, Filip.
Dit was (ook volgens mij) geen quiz voor gelegenheidsquizzers. Zelfs niet voor "veredelde".

Wie dat niet gelooft moet de opgaven nog eens nalezen. :roll:
I rest my case, zonder verdere bewijslast. :evil:

Maar goed, Buddy59 heeft er positief op gereageerd... :thumb2:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door kasenco »

Devil's answer schreef:
Filip schreef:
Devil's answer schreef:
trickykid schreef:Inderdaad een quiz met een eigen gezicht, echter niet het mijne.
Respect voor de organisatie om de gekozen weg te blijven volgen.
:app: Dan Auerbach in een hitkwis
Eerder dit jaar volgende quote gelezen van een topquizzer
"Ook voor mij stopte het genieten van een goeie quizavond na een veelbelovende start in de reeksen 1 en 2.
Daarna volgden reeksen waar ik zelf nog niet de helft zou hebben herkend, omdat ik zoveel fragmenten voor het eerst hoorde.
Het was dan ook vaak een spelletje stemmen herkennen en “titels raden”
Hetzelfde gevoel overheerste gisteravond aan onze tafel.
Smaken zullen altijd verschillen.
Je neemt me de woorden uit de/het euh toetsenbord. Zowel in complimenten aan de organisatie als in bedenkingen, die ik trouwens zeer goed verwoord vind ( :twisted: )...

Veel respect voor de prima organisatie, die weer "top" was ! :app:
De zaal blijft wel problematisch voor de ploegen die ter hoogte van de toog zitten, want het praatcafé blijft tijdens de quiz open.
Titels en stemmen herkennen wordt daar achteraan wel heel moeilijk...

Verder ook akkoord met Paul McCartney met plus- en minpunt.
Ook Kasenco heeft gelijk: zo'n genres moeten aan bod kunnen komen voor wie er van houdt.

Principieel vind ik echter dat de moeilijkheidsgraad juist(er) moet aangekondigd worden, zowel voor de ervaren ploegen als voor de ploegen die nog in de leercurve zitten. Tenzij er een stap terug wordt gezet naar de edities van een paar jaar terug?
Als ik de opgaven teruglees, lijkt het voor een gemiddeld (én ervaren) muziekquizzer die zou overwegen om volgend jaar deel te nemen toch wel een stap te ver, vrees ik.
De mondelinge commentaren in de pauzes en na de quiz (die ik hoorde tenminste) logen er immers niet om, en de besprekingen zijn hiermee in vergelijking redelijk mild (al valt het mee dat zelfs een overduidelijke winnaar Paul McCartney schrijft dat het wat moeilijk was :thumb2: ).

Ik heb de evolutie in de "Hamse" quizzen van Boys Next Door - Jartazi - Hollies tot hier toe steeds interessant gevonden, maar vrees dat het voor onze ploeg qua smaak er dit keer wat "over" was. Ja, die smaak kan verschillen, cfr. Trickykid, aan wiens quiz ik inderdaad ook écht heb gedacht zaterdag, wellicht heb ik dus de nauwste smaak en ben ik "de moeilijkste"? :roll:

In 2011 zijn we allen (hopelijk) weer een jaartje ouder (en wijzer?), en dan zien we wel of we de uitdaging weer aangaan...
Voor iemand als ik, die mezelf beschouw als een veredelde gelegenheidsquizzer, was dit inderdaad veel te moeilijk.
De Stardust-quiz editie 2009 was tot dusver de moeilijkste quiz waar ik ooit aan deelnam, maar vergeleken bij de
Hollies-quiz was die van Stardust peanuts...
Het verbaast me dat er zoveel positieve reacties zijn. Als Tony een dergelijke moeilijke quiz organiseert krijgt hij altijd
bakken kritiek over zich.
Sorry dat ik niet eerder reageerde... Je hebt volkomen gelijk, Filip.
Dit was (ook volgens mij) geen quiz voor gelegenheidsquizzers. Zelfs niet voor "veredelde".

Wie dat niet gelooft moet de opgaven nog eens nalezen. :roll:
I rest my case, zonder verdere bewijslast. :evil:

Maar goed, Buddy59 heeft er positief op gereageerd... :thumb2:
Danny heeft m.i. ook nooit de pretentie gehad om te zeggen dat dit een quiz was voor gelegenheidsquizzers.
Maar ik kan onmiddellijk een aantal quizzen noemen die veel moeilijker zijn: Stardust, Scary Monkey, Fanfare, Men In Black, Fab 4, Sticky Fingers, Sopranos, Nescio, Rechte Bananen, Eigenzinnige, Testedoene, Grembergen en dan nog een aantal waar ik nog nooit aan deelnam..... en zeg niet dat het niet waar is ....
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door kasenco »

en als ik dan de vragen lees die hier bij 'let's quiz' worden gesteld, dan voel ik me een muziekimbeciel....
dan is Danny's quiz gesneden koek :wink:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door PaulMcCartney »

Fab4 quiz te moeilijk - een winnaar met 90% :!:

Voor de rest sluit ik mij hier bij aan - maar het probleem is wanneer je wat moeilijker gaat in het genre 'hitquizzen' is het steevast te moeilijk blijkbaar.

Danny weet ondertussen inderdaad wel dat dit de moeilijkste editie tot nu toe was en zal zonder inbreuk te doen aan zijn prachtige quizconstructie de nodige aanpassinkjes doen in de volgende editie(s).

2 ploegen zullen er zeker zijn : Kas en Fab4 en de andere 23 plaatsen zullen vlug ingevuld zijn :mrgreen:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door kasenco »

PaulMcCartney schreef:Fab4 quiz te moeilijk - een winnaar met 90% :!:

Voor de rest sluit ik mij hier bij aan - maar het probleem is wanneer je wat moeilijker gaat in het genre 'hitquizzen' is het steevast te moeilijk blijkbaar.

Danny weet ondertussen inderdaad wel dat dit de moeilijkste editie tot nu toe was en zal zonder inbreuk te doen aan zijn prachtige quizconstructie de nodige aanpassinkjes doen in de volgende editie(s).

2 ploegen zullen er zeker zijn : Kas en Fab4 en de andere 23 plaatsen zullen vlug ingevuld zijn :mrgreen:
Hans, ik heb niet gezegd dat hij te moeilijk is, maar ik vind hem PERSOONLIJK moeilijker dan die van Danny 8)
going_underground
Lead Singer
Berichten: 236
Lid geworden op: di 09 mar 2010, 14:32

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door going_underground »

kasenco schreef:en als ik dan de vragen lees die hier bij 'let's quiz' worden gesteld, dan voel ik me een muziekimbeciel....
Daar sluit ik mij volledig bij aan. Daarom dat ik gestopt ben met daar zelfs maar naar te kijken. Mijn psychiater vond dat ook schadelijk voor mijn zelfbeeld... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Devils answer »

kasenco schreef: Danny heeft m.i. ook nooit de pretentie gehad om te zeggen dat dit een quiz was voor gelegenheidsquizzers.
Maar ik kan onmiddellijk een aantal quizzen noemen die veel moeilijker zijn: Stardust, Scary Monkey, Fanfare, Men In Black, Fab 4, Sticky Fingers, Sopranos, Nescio, Rechte Bananen, Eigenzinnige, Testedoene, Grembergen en dan nog een aantal waar ik nog nooit aan deelnam..... en zeg niet dat het niet waar is ....
Tja, ik heb de blijkbaar de aangeboren idiote moed om bij vele van deze quizzen de moeilijkheidsgraad in vraag te stellen. Dat doe ik soms bewust in verband met het overleven van de hobby binnen pakweg 10 jaar. Ook al ga ik er graag terug heen, naar die "moeilijke quizzen". Die kritische opstelling wordt me, zoals ook nu (en andere keren), blijkbaar kwalijk genomen door de "fans". :roll:

Ik wou hier zeer consequent in zijn bij het (ook) beschrijven van mijn gevoel bij deze editie van de quiz van "The Hollies".
(Jaja, ik had mijn bek ook in mijn pluimen kunnen houden, dan was Trickykid eens de zaag, maar volgens mij had hij volkomen gelijk... Dus zo flauw/wegduikend ben ik niet...) :nono:

Mijn respect groeit voor elkeen die zijn quiz openbaar "eigenzinnig" of "pittig" wil aankondigen als die het toch een tandje hoger wil steken...
Een aantal van de door Kasenco opgesomde quizzen hebben dat waarschuwingsteken reeds zeer bewust en moedig voor hun uitstalraam gezet, en kennen desondanks (terecht!) nog steeds succes.
Ik wens het ook Danny en zijn crew oprecht ook toe, want organisatorisch is dit een prima quiz. :thumb2:
(Enkel nog onderhandelen met de zaaluitbater om pas na 00u00 tooghangers toe te laten, want dit is echt een ongeziene crappy situatie om te quizzen, daar vanachter..."
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door peegee »

Devil's answer schreef:(Enkel nog onderhandelen met de zaaluitbater om pas na 00u00 tooghangers toe te laten, want dit is echt een ongeziene crappy situatie om te quizzen, daar vanachter..."
Ik kan U hierbij één gouden tip geven: U rapper inschrijven !!!! :thumb1:
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door fLEEtfox »

peegee schreef:
Devil's answer schreef:(Enkel nog onderhandelen met de zaaluitbater om pas na 00u00 tooghangers toe te laten, want dit is echt een ongeziene crappy situatie om te quizzen, daar vanachter..."
Ik kan U hierbij één gouden tip geven: U rapper inschrijven !!!! :thumb1:
Peter : uw gouden tip gold in elk geval niet voor die kwis gezien de "mindere goden (*)" achteraan in de zaal gezet werden (vnl. achter die twee inspringende muren)!!!! Is van horen zeggen - maar dan wel van Danny zelf...

(*) wat wel niet opgaat voor sympathie vur den duvel uiteraard maar gezien quasi het ganse deelnemersveld 'toppers' waren moest er toch ook iemand van deze langs achteren zitten :roll:
En ik kan Luc alleen maar bijtreden : wij vonden het ook uitermate storend "die cafépraat", op het laatst moesten we zelfs niet meer rekenen om er een titel uit te vissen.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door peegee »

wij hebben dit ook meegemaakt en ik kan dat inderdaad bevestigen: zéér storend...

hopelijk niet bij jullie a.s. zondag !?
Plaats reactie