6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door PEKEBO »

Een redelijk pittige avond achter de rug bij Danny & co.Mijn (onze) 1ste holly's-quiz en weeral een ervaring rijker.Paar fragmenten gehoord die ik nooit eerder hoorde(en ik weet ze nu al niet meer..).
Met de aanwezigheid van de "top" wisten we vooraf dat we niet al te hoog moesten mikken in het klassement.We zijn dan ook redelijk tevreden met een 19de plaats op 26 ploegen en haalden net iets meer dan 50%.Voor de 3de keer op rij een top 10 plaats na OLVW en Lembeke zat er deze keer niet in voor Bruce Horny en the rest.

De muziekkeuze van Danny was geweldig en zeer herkenbaar(als je de man zelf goed kent :wink: ),spijtig genoeg kenden wij er iets te weinig van en zijn we veel sterker op andere fronten.Toch geweldig plezant dat je elke week ergens op een andere locatie in het vlaamse landschap anderen dingen voorgeschoteld krijgt.Afwisseling van muziekkeuze maakt het spelletje alleen maar boeiender en zie je vooral ook de groten onder ons(o.a Sticky Fingers) ook de wenkbrauwen fronzen bij het horen van een fragment!

De quiz zelf;vooral de coverronde was zweten en zwoegen,vond ik.Voor de rest vulden wij individueel onze specialiteiten redelijk goed aan(vooral Peter vond ik bij de oldies zeer actief bezig :thumb1: ),al vervloekte ik mezelf door de titel van Tony di Bart te missen,ook uitvoerders als Nadasurf en Secret service(waar ik dan nog service noteerde op het antwoordenblad en nog kwam Secret niet :doh: .).Soit,blackouts zal ik nog wel krijgen in de toekomst...

Fab4 :app: :app: :app: won uiteindelijk voor Martha&co :app: :app: ,het brons was voor Kas&co :app: .

Voor de rest liep alles op wieletjes,op tijd begonnen en op tijd gedaan.Ook een mooie cd- prijzentafel met veel nieuw werk.
En de familie Van Mele(Danny en vrouw,dochters en toekomstige schoonzoon...en de rest van de medewerkers) waren outstanding in hun huiswerk :thumb2: .


Tot de volgende editie!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Rubby »

Kan mij aansluiten met wat hierboven geschreven is, de Danny stempel was duidelijk merkbaar :wink:
Niet echt mijn ding gisteren maar nonkel Hugo kon zich wel goed in de muziekkeuze vinden :roll:
Een quiz op maat van de FAB 4 me dunkt, proficiat dan ook met de overwinning :app: :app: :app:
Beetje ontgoocheld over onze uitslag, maar voor dit soort muziek hebben we enkel Hugo om mee te doen op het hoogste niveau.
Na de pauze zakten we dan ook snel weg :(
Mij viel ook op, de toch wel wat lage scores van bepaalde ploegen op :think: , denk dat de moeilijkheidsgraad toch iets te hoog was, maar ok, wij hebben die fout ook al verschillende malen gemaakt ... :doh:
Dank ook aan Roberto om ons te vervolledigen :thumb1:

Maar soit ik heb op een quiz weer eens Grant Lee Buffalo, magnapop, jayhawks, ... gehoord en dat stemt me toch tevreden :mrgreen:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Rubby »

PEKEBO schreef:Soit,blackouts zal ik nog wel krijgen in de toekomst...

:rofl2: :rofl2: :rofl2:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Tonyvdb »

zoals ik al zei in de voorbeschouwing : een klassieker ... meer 'eigen smoel' kan een quiz moeilijk hebben, en zo hoort het.
We hoorden het regelmatig in Keulen donderen, en het was inderdaad moeilijk, maar toch is dit een zeer fijne quiz om te spelen.
Spijtig dat ik Disco's Revenge van Gusto nog schrapte (dacht dat één of ander dance-project dat nr. gesampled had, toen ik vocals hoorde), anders
waren we (Starbuk & Apollo) 5e ipv 9e geworden. Zelfs één puntje meer waren we al 6e geloof ik. Maar eigenlijk is dat bijzaak. Als als, as as ... as is verbrand hout, zoals een groot denker ooit sprak.

Proficiat Danny, je beheerst het métier een goede quiz in elkaar te steken ! :app:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door peegee »

Ik hoorde onze "Oldies-man" halverwege de quiz zeggen: "een goed uitgebalanceerde quiz", waarop ik schertsend reageerde: "tis toch niet omdat we nu bovenaan staan"; "nee, nee, ge krijgt van alles voorgeschoteld en het klinkt allemaal goed"; daarmee refereerde hij ook naar fragmenten van de laatste 20 jaar, die hem allemaal totaal onbekend waren...

Wij vonden het een heerlijke quiz om te spelen, omdat elk van ons een ruime bijdrage kon leveren.. Het enige waar we weer kunnen over vloeken is de grote hoeveelheid (ruim 10) fouten en overrules die aan onze tafel zijn gepasseerd..... :violent: :violent: :violent: :doh: (bij ons waren het er meer dan 2, Tony)

Proficiat aan Danny :app: Doe zo voort!

Proficiat aan de FAB 4 :app: :app: Zij zijn waardige winnaars ! En een speciaal proficiat aan Hans voor zijn goede keuze in de prijzenpot :app: :violent: :thumb1:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:zoals ik al zei in de voorbeschouwing : een klassieker ... meer 'eigen smoel' kan een quiz moeilijk hebben, en zo hoort het.
We hoorden het regelmatig in Keulen donderen, en het was inderdaad moeilijk, maar toch is dit een zeer fijne quiz om te spelen.
Spijtig dat ik Disco's Revenge van Gusto nog schrapte (dacht dat één of ander dance-project dat nr. gesampled had, toen ik vocals hoorde), anders
waren we (Starbuk & Apollo) 5e ipv 9e geworden. Zelfs één puntje meer waren we al 6e geloof ik. Maar eigenlijk is dat bijzaak. Als als, as as ... as is verbrand hout, zoals een groot denker ooit sprak.

Proficiat Danny, je beheerst het métier een goede quiz in elkaar te steken ! :app:
Dit was een remake van een paar jaar terug :wink: vooral te horen op de hitzenders
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door kasenco »

Het deed deugd om, na lang, toch nog eens op het podium te staan :thumb2:
We zijn blijkbaar nog ni versleten....
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Vlassenbroek2000 »

De quiz heeft inderdaad zijn eigen stijl, zeg dat wel.
Wij hebben genoeg Soul & disco gehoord (niet ons favoriete genre :D ) voor de komende 5 jaar.
En ik denk dat we dit niet alleen vonden.

Aan onze tafel werd er toch vooral gemopperd.
Over het feit dat de quiz te moeilijk was, spreek ik me niet over uit, maar als je door het
goed luisteren naar de titels telkens maar net (boven) de helft haalt, weet je het wel.

Maar zoals steeds, ook deze keer dezelfde conclusie.
Iedere quizmaster legt zijn accenten zoals hij/zij dat wil en dat is zijn/haar volste recht natuurlijk.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door kasenco »

Vlassenbroek2000 schreef:Wij hebben genoeg Soul & disco gehoord (niet ons favoriete genre :D ) voor de komende 5 jaar.En ik denk dat we dit niet alleen vonden.
Doe zo verder Danny.
Deze genres worden op veel fel bejubelde quizzen jammer genoeg voorbij geslalomd.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Vlassenbroek2000 »

kasenco schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:Wij hebben genoeg Soul & disco gehoord (niet ons favoriete genre :D ) voor de komende 5 jaar.En ik denk dat we dit niet alleen vonden.
Doe zo verder Danny.
Deze genres worden op veel fel bejubelde quizzen jammer genoeg voorbij geslalomd.

Danny doet toch telkens zijn ding hoor Luc :)
Ik probeer met deze 'persoonlijke' bevinding helemaal niet te bereiken dat hij zijn quiz zou aanpassen.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door kasenco »

Vlassenbroek2000 schreef:
kasenco schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:Wij hebben genoeg Soul & disco gehoord (niet ons favoriete genre :D ) voor de komende 5 jaar.En ik denk dat we dit niet alleen vonden.
Doe zo verder Danny.
Deze genres worden op veel fel bejubelde quizzen jammer genoeg voorbij geslalomd.

Danny doet toch telkens zijn ding hoor Luc :)
Ik probeer met deze 'persoonlijke' bevinding helemaal niet te bereiken dat hij zijn quiz zou aanpassen.
ha, dan is het goed :P
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Marc VA »

Inderdaad een quiz met een eigen gezicht, echter niet het mijne.
Respect voor de organisatie om de gekozen weg te blijven volgen.
:app: Dan Auerbach in een hitkwis
Eerder dit jaar volgende quote gelezen van een topquizzer
"Ook voor mij stopte het genieten van een goeie quizavond na een veelbelovende start in de reeksen 1 en 2.
Daarna volgden reeksen waar ik zelf nog niet de helft zou hebben herkend, omdat ik zoveel fragmenten voor het eerst hoorde.
Het was dan ook vaak een spelletje stemmen herkennen en “titels raden”
Hetzelfde gevoel overheerste gisteravond aan onze tafel.
Smaken zullen altijd verschillen.
Voor degende die nu online zijn, luister naar radio 1. Innercity naar Chicago met Luc Janssens.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Vlassenbroek2000 »

trickykid schreef:Inderdaad een quiz met een eigen gezicht, echter niet het mijne.
Respect voor de organisatie om de gekozen weg te blijven volgen.
:app: Dan Auerbach in een hitkwis
Eerder dit jaar volgende quote gelezen van een topquizzer
"Ook voor mij stopte het genieten van een goeie quizavond na een veelbelovende start in de reeksen 1 en 2.
Daarna volgden reeksen waar ik zelf nog niet de helft zou hebben herkend, omdat ik zoveel fragmenten voor het eerst hoorde.
Het was dan ook vaak een spelletje stemmen herkennen en “titels raden”
Hetzelfde gevoel overheerste gisteravond aan onze tafel.
Smaken zullen altijd verschillen.
Voor degende die nu online zijn, luister naar radio 1. Innercity naar Chicago met Luc Janssens.


Eveneens :app: voor Elvis Perkins is deze hitquiz
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door vinceluka »

Iedereen aan onze tafel (Metal Mickeys) was het er over eens dat er een gevarieerde hitquiz voorgeschoteld werd met een gezapige aanloop en een pittig vervolg.
Good job Danny :thumb1:

De quiz bleef boeien tot het eind waar wij het desondanks wat lieten afweten.
Troost voor Tony, Gusto met disco's revenge lieten we eveneens liggen door te twijfelen aan remix of heruitgebrachte versie, bij een andere afwijkende versie (Will Powers) lieten we ons echter niet meer in de luren leggen.

Soul & disco
tja als je het bij Danny niet op je bord krijgt dan is het teken dat 'm zwaar ziek is :mrgreen:

Proficiat Aan Fab4, Martha, Kas, bananen en Vindikooks met hun winst of ereplaatsen :app:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Buddy59 »

Aan iedereen bedankt voor de aanwezigheid :thumb1: , en de uiteenlopende reacties op het forum.
De Holly's quiz zal zoveel als mogelijk zijn eigenheid behouden. :wink:
Hier is alvast de uitslag, analyse volgt later.
Proficiat aan Fab4 met hun schitterende overwinning :bow:
En ook aan Matha Waiwrong Ain't Richt en Kas & Co :thumb1:

01 Fab4 265 :app: :app: :app:
02 Martha Wainwrong ain’t right 258 :app: :app:
03 Kas & Co 241 :app:
04 De Rechte Bananen 235
05 De Vindikooks 232
06 Metal Mickeys 231(met 3 man !!!)
06 Sympathie vur den Duvel 231
06 De Knelpunklup 231
09 Starbuk & Appolo 230
10 Blue Moon 219
11 Gang Of Four 213
12 Koerier 209
13 Vlassenbroek 2000 208
14 Diamond Dogs 205
14 Sticky Fingers 205
16 Testedoene 200
17 Pretty Paracetamol 192
18 Tequila Overdrive 184
19 Bruce Horny & The Rest 174
20 Men In Black 163
21 De kwissetiers 160
22 4 Schelln Espe 148 (met 3 man !!)
23 Popingers 141
24 No ID 132
25 De Alleduvelkes 64
26 De Flosseklosser 48 (met 2 man !)

Laatst gewijzigd door Buddy59 op wo 20 okt 2010, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie