6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Buddy59 »

ronde 8

Uitvoerder - Titel
Don Gibson - Oh Lonesome Me
The Marcels - Heartaches
David Essex - Gonna Make You A Star
Paola Conte - Gli Impermeabili
Def Leppard - Two Steps Behind
The Wombats - Backfire At The Disco
Bad Manners - My Girl Lollipop
Raymond Frogatt - Roly
Medicine Head - Rissing Sun
Thin Lizzy - Chinatown
Inxs - Heaven Sent
Cobra Starship - Good Girls Go Bad
Freur - Doot Doot
American gypsy - Angel Eyes

Foto's Duran Duran & Goose

Hoogste score 25 De Vindikooks

Def Leppard met Two Steps Behind hadden Gang of Four & De vindikooks volledig juist.
Medicine Head wisten Knelpuntklup/Koerier/Fab4/Diamond Dogs.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Buddy59 »

Ronde 9

Uitvoerder Titel
Gene Vincent - Lotta Lovin’
Hermans Hermits - She’s A Must To Avoid
Wallace Collection - We Gotta Do Something New
Malcolm Mclaren - Soweto
World Party - Is It Like Today
Mira - Grenzen
Glen Campbell - Sing
Boudewijn De Groot - Voor De Overlevenden
Cornelius Brothers & Sister Rose - Too Late To Turn Back Now
Mezzoforte - Take Off
Tony Di Bart - The Real Thing
Dan Auerbach - I Want Some More
John Foxx - Endlessly
Al Downing - I’ll Be Holding On

Foto's Kajagoogoo & The Tremeloes

Hoogste score 21 Knelpuntklup & Blue Moon.

Zaalsolo voor Knelpuntklup, die als enige Glen Campbell herkenden.
Cornelius Brothers & Sister Rose, Fab4/Metal Mickeys/Pretty Paracetamol/blue Moon.
Dan Auerbach met I Want Some More was volledig correct bij, Sympathie/Sticky Fingers/Diamond Dogs.
John Foxx, Kas & Co/Blue Moon/Knelpuntklup.
Al Dowing was dan weer een zaalsolo voor de Rechte Bananen.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Buddy59 »

Ronde 10

Uitvoerder Titel
Fats Domino - I Want To Walk Home
Sandy Posey - I Take It Back
Hollies - Man Without A Heart
Steely Dan - Hey Nineteen
Nada Surf - Why Are You So Mean To Me
Harvey Quinnt - Black Pearl
Dave Berry - Baby It’s You
Monkees - A Little Bit Me, A Little Bit You
Gidea Park - Beach Boy Gold
New Order - True Faith
The Jayhawks - Take Me With You (When You Go)
Creed - With Arms Wide Open
A Flock Of Seagulls - Telecommunication
Liquid Gold - The Night, The Wine & The Roses

Foto's Brandon Flowers & Claude Francois.

Hoogste score 29 Fab4

Dave Berry was quismatersolo :oops: omdat bijna iedereen THE BEATLES had opgeschreven.
The Night, the Wine and the Roses, Koerier,Fab4/Martha/De Popingers.

Zo dat was het.
Nogmaals bedankt aan iedereen om erbij te zijn.
Hopelijk tot volgend jaar, of tot op een volgende muziekquiz ergens...

Groeten.
Buddy59.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door PEKEBO »

PEKEBO schreef:
Buddy59 schreef:Ronde 2

Uitvoerder - Titel
Cliff Richard - Schoolboy Crush
Neil Christian - That's Nice
Procol Harum - Nothing But The Truth
Katrina & The Waves - Que To Quiero
Texas - Prayer For You
Kings of Leon - The Bucket
Elton John - Young, Gifted And Black
Bobby Vee - Baby Face
Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath
Secret Service - Flash In The Night
Naughty By Nature - Hip Hop Hooray
Chy Child - Disconnected
Depeche Mode - Everything Counts
Jellybean - Sidewalk Talk

Foto's : Mike Oldfield & Toyah
Hoogste score 25 Fab4

nothing but the truth werd door niemand herkend :oops:
en ook Elton John herkende niemand :think:
Bobby Vee was goed bij Testedoene/Bruce Horny & the Rest
Chy Child hadden Fab4/Kas & Co en Vindikooks Goed.
Starbuk had Only Child opgeschreven.
Onze oldieskenner,Peter,moest hier waarschijnlijk enkel nonkel Hugo naast zich dulden bij het fragment van Bobby Vee :thumb1: .
Ere wie ere toekomt,onze Luc had hier bij het fragment van Bobby Vee blijkbaar dezelfde verdienste bij die oplossing na een perfecte samenwerking met Peter,nice Luc :app: .Ook Peter bevestigd dit.Over een dreamteam gesproken :thumb2: .
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door PEKEBO »

Buddy59 schreef:Ronde 10

Uitvoerder Titel
Fats Domino - I Want To Walk Home
Sandy Posey - I Take It Back
Hollies - Man Without A Heart
Steely Dan - Hey Nineteen
Nada Surf - Why Are You So Mean To Me
Harvey Quinnt - Black Pearl
Dave Berry - Baby It’s You
Monkees - A Little Bit Me, A Little Bit You
Gidea Park - Beach Boy Gold
New Order - True Faith
The Jayhawks - Take Me With You (When You Go)
Creed - With Arms Wide Open
A Flock Of Seagulls - Telecommunication
Liquid Gold - The Night, The Wine & The Roses

Foto's Brandon Flowers & Claude Francois.

Hoogste score 29 Fab4

Dave Berry was quismatersolo :oops: omdat bijna iedereen THE BEATLES had opgeschreven.
The Night, the Wine and the Roses, Koerier,Fab4/Martha/De Popingers.

Zo dat was het.
Nogmaals bedankt aan iedereen om erbij te zijn.
Hopelijk tot volgend jaar, of tot op een volgende muziekquiz ergens...

Groeten.
Buddy59.
Bedankt voor de perfecte analyse,Danny :thumb1: .
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door PaulMcCartney »

Wegens ziekte een wat late reactie :mrgreen:

Dit is één van de weinige quizzen in het circuit waar ieder van ons vieren zijn deel kan bij brengen.

Er zit traditioneel veel soul & disco in deze quiz, maar wie de jaren 90 en 2000 uitpluist, zal toch veel stubru of radio 1 dingen tegen komen. Het percentage hits lag in deze 2 categorieën iets lager.

Presentatie was dit jaar ook echt top - Danny is maar 1 keer echt weg gevallen :mrgreen:
Deze prijzentafel kon perfect naast die van MIB staan (toch de referentie).

Het enige minpunt aan de quiz was de moeilijkheidsgraad - die lag m.i. toch een beetje te hoog - daar zal in volgende editie toch moeten aan gewerkt worden.

Wij zitten dan graag terug aan tafel 3.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Devils answer »

trickykid schreef:Inderdaad een quiz met een eigen gezicht, echter niet het mijne.
Respect voor de organisatie om de gekozen weg te blijven volgen.
:app: Dan Auerbach in een hitkwis
Eerder dit jaar volgende quote gelezen van een topquizzer
"Ook voor mij stopte het genieten van een goeie quizavond na een veelbelovende start in de reeksen 1 en 2.
Daarna volgden reeksen waar ik zelf nog niet de helft zou hebben herkend, omdat ik zoveel fragmenten voor het eerst hoorde.
Het was dan ook vaak een spelletje stemmen herkennen en “titels raden”
Hetzelfde gevoel overheerste gisteravond aan onze tafel.
Smaken zullen altijd verschillen.
Je neemt me de woorden uit de/het euh toetsenbord. Zowel in complimenten aan de organisatie als in bedenkingen, die ik trouwens zeer goed verwoord vind ( :twisted: )...

Veel respect voor de prima organisatie, die weer "top" was ! :app:
De zaal blijft wel problematisch voor de ploegen die ter hoogte van de toog zitten, want het praatcafé blijft tijdens de quiz open.
Titels en stemmen herkennen wordt daar achteraan wel heel moeilijk...

Verder ook akkoord met Paul McCartney met plus- en minpunt.
Ook Kasenco heeft gelijk: zo'n genres moeten aan bod kunnen komen voor wie er van houdt.

Principieel vind ik echter dat de moeilijkheidsgraad juist(er) moet aangekondigd worden, zowel voor de ervaren ploegen als voor de ploegen die nog in de leercurve zitten. Tenzij er een stap terug wordt gezet naar de edities van een paar jaar terug?
Als ik de opgaven teruglees, lijkt het voor een gemiddeld (én ervaren) muziekquizzer die zou overwegen om volgend jaar deel te nemen toch wel een stap te ver, vrees ik.
De mondelinge commentaren in de pauzes en na de quiz (die ik hoorde tenminste) logen er immers niet om, en de besprekingen zijn hiermee in vergelijking redelijk mild (al valt het mee dat zelfs een overduidelijke winnaar Paul McCartney schrijft dat het wat moeilijk was :thumb2: ).

Ik heb de evolutie in de "Hamse" quizzen van Boys Next Door - Jartazi - Hollies tot hier toe steeds interessant gevonden, maar vrees dat het voor onze ploeg qua smaak er dit keer wat "over" was. Ja, die smaak kan verschillen, cfr. Trickykid, aan wiens quiz ik inderdaad ook écht heb gedacht zaterdag, wellicht heb ik dus de nauwste smaak en ben ik "de moeilijkste"? :roll:

In 2011 zijn we allen (hopelijk) weer een jaartje ouder (en wijzer?), en dan zien we wel of we de uitdaging weer aangaan...
Gebruikersavatar
Filip
Lead Singer
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 12:27

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Filip »

Devil's answer schreef:
trickykid schreef:Inderdaad een quiz met een eigen gezicht, echter niet het mijne.
Respect voor de organisatie om de gekozen weg te blijven volgen.
:app: Dan Auerbach in een hitkwis
Eerder dit jaar volgende quote gelezen van een topquizzer
"Ook voor mij stopte het genieten van een goeie quizavond na een veelbelovende start in de reeksen 1 en 2.
Daarna volgden reeksen waar ik zelf nog niet de helft zou hebben herkend, omdat ik zoveel fragmenten voor het eerst hoorde.
Het was dan ook vaak een spelletje stemmen herkennen en “titels raden”
Hetzelfde gevoel overheerste gisteravond aan onze tafel.
Smaken zullen altijd verschillen.
Je neemt me de woorden uit de/het euh toetsenbord. Zowel in complimenten aan de organisatie als in bedenkingen, die ik trouwens zeer goed verwoord vind ( :twisted: )...

Veel respect voor de prima organisatie, die weer "top" was ! :app:
De zaal blijft wel problematisch voor de ploegen die ter hoogte van de toog zitten, want het praatcafé blijft tijdens de quiz open.
Titels en stemmen herkennen wordt daar achteraan wel heel moeilijk...

Verder ook akkoord met Paul McCartney met plus- en minpunt.
Ook Kasenco heeft gelijk: zo'n genres moeten aan bod kunnen komen voor wie er van houdt.

Principieel vind ik echter dat de moeilijkheidsgraad juist(er) moet aangekondigd worden, zowel voor de ervaren ploegen als voor de ploegen die nog in de leercurve zitten. Tenzij er een stap terug wordt gezet naar de edities van een paar jaar terug?
Als ik de opgaven teruglees, lijkt het voor een gemiddeld (én ervaren) muziekquizzer die zou overwegen om volgend jaar deel te nemen toch wel een stap te ver, vrees ik.
De mondelinge commentaren in de pauzes en na de quiz (die ik hoorde tenminste) logen er immers niet om, en de besprekingen zijn hiermee in vergelijking redelijk mild (al valt het mee dat zelfs een overduidelijke winnaar Paul McCartney schrijft dat het wat moeilijk was :thumb2: ).

Ik heb de evolutie in de "Hamse" quizzen van Boys Next Door - Jartazi - Hollies tot hier toe steeds interessant gevonden, maar vrees dat het voor onze ploeg qua smaak er dit keer wat "over" was. Ja, die smaak kan verschillen, cfr. Trickykid, aan wiens quiz ik inderdaad ook écht heb gedacht zaterdag, wellicht heb ik dus de nauwste smaak en ben ik "de moeilijkste"? :roll:

In 2011 zijn we allen (hopelijk) weer een jaartje ouder (en wijzer?), en dan zien we wel of we de uitdaging weer aangaan...
Voor iemand als ik, die mezelf beschouw als een veredelde gelegenheidsquizzer, was dit inderdaad veel te moeilijk.
De Stardust-quiz editie 2009 was tot dusver de moeilijkste quiz waar ik ooit aan deelnam, maar vergeleken bij de
Hollies-quiz was die van Stardust peanuts...
Het verbaast me dat er zoveel positieve reacties zijn. Als Tony een dergelijke moeilijke quiz organiseert krijgt hij altijd
bakken kritiek over zich.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door PaulMcCartney »

Luc,

Hier kan ik mij niet in vinden, ook niet in de commentaar van TrickyKid trouwens.

Over de moeilijkheidsgraad zijn we het eens, die lag iets te hoog. Dat weet Buddy ondertussen ook.

Maar hij heeft de typysche kenmerken van zijn quiz nooit verloochend. Er zit al jaren redelijk wat disco & soul in, die vaak vrij moeiljk was. Dit jaar was dat ook het geval.

Er zit elk jaar redelijk wat (commerciele) New Wave in - dit jaar niet anders, maar m.i. ook vrij moeilijk.

Voor de rest ligt de nadruk op hits (alhoewel dat in de jaren 90-2000 soms ver te zoeken was) en dat was dit jaar niet anders.

Wat het herkennen van titels betreft en de corresponderende uitvoerders. Zonder het debat over 'hitquizzen' weer te starten, kan ik vaststellen dat er andere quizzen zijn, waar hetzelfde gebeurd (maar dan niet in de hitsector) en waar wij dezelfde gevoelens hebben en waar nadien weinid discussies over zijn....

Als Danny het juiste niveau vindt, heeft hij een topquiz, waar iedereen zich amuseert.

Ik heb persoonlijk zeer veel leuke dingen gehoord en zal een paar cd's moeten terug zoeken om deze terug te kunnen beluisteren.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door PaulMcCartney »

Filip,

Je gaat een discussie starten waar geen winnaar kan uit komen.

De stardustquiz en deze quiz zijn 2 totaal verschillende quizzen. De ene een hitquiz de andere een 'stubru-radio 1' quiz.

Ieder zal waarschijnlijk ook zijn voor- als tegenstanders vinden.

Diegene die zich best bij de gekozen muzieksmaak kan vinden, vindt dit een betere quiz en zal de moeilijkheidsgraad anders beleven.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door kasenco »

Was deze quiz moeilijk? Zeker niet. Er zaten wel een aantal stevige kuitenbijters in, maar dat mag toch.

Ik ben in ieder geval SUPERFAN van deze quiz!

Binnen 2 weken is er de Ultratopquiz en dat vind ik dan een van de moeilijkste quizzen van het jaar. Het hangt er gewoon van af welke muzieksmaak je persoonlijk ligt en die van Danny en vooral die van Lieven (Rio quiz) ligt volledig in mijn lijn.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Buddy59 »

PaulMcCartney schreef:Het enige minpunt aan de quiz was de moeilijkheidsgraad - die lag m.i. toch een beetje te hoog - daar zal in volgende editie toch moeten aan gewerkt worden.
Komt in orde :wink:
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Maledictus I »

In dat geval wil ik mij aansluiten bij o.a. kasenco dat het zeker niet te moeilijk was.
Ik ben voorstander van het behouden van de moeilijkheidsgraad.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door peegee »

Devil's answer schreef: Principieel vind ik echter dat de moeilijkheidsgraad juist(er) moet aangekondigd worden
Ben ik het niet mee eens, Luk

Want zoals ge uit de reacties merkt, is deze quiz voor de ééen moeilijk en voor de ander makkelijk....

Dus als Danny voor zichzelf bekijkt, zal hij misschien aangekondigd hebben, dat dit een "te doene quiz" zou zijn, en dan blijkt achteraf dat hij voor een pak quizzers veel te moeilijk zou zijn.... Als hij de quiz als moeilijk zou aankondigen, dan blijft er misschien een pak volk weg, die hem dan weer juist makkelijker zou vinden...

Net hetzelfde met de ultratopquiz van binnen 14 dagen.... Luc laat weten, dat hij die vorig jaar heel moeilijk vond; als ik nu laat weten, dat ik hem dit jaar moeilijker vind, wat moet Luc daar dan van denken..... Ik vermoed, dat als ik denk dat hij moeilijker is, hij hem dit jaar juist gemakkelijker zal vinden, omdat hij misschien meer in zijn straatje past....?!?!?
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 6de Muziekquiz "The Holly's" 16-10-10

Bericht door Devils answer »

Geen probleem met andere meningen, hoor ! :P

Zelf begrijp ik trouwens dat het inschatten van de moeilijkheidsgraad van je eigen quiz geen makkelijke opgave wordt naarmate je steeds meer muziek kent. En die kennis zit onherroepelijk in een opwaartse spiraal, jaar na jaar, voor elk die regelmatig meequizzen wil...

Ik pretendeer ook niet de ploegen te vertegenwoordigen die hier niet reageren.
De toekomst zal uitwijzen of degenen die de Rio-zaal toen hoofdschuddend en met uitgedoofd enthousiasme verlieten nog terugkomen.
Zoals ik in mijn slot”zin” aangaf, kan de (andere vorm van) “zin” (of het quizvuur) er na een jaar weer zijn opgeflakkerd.
Plaats reactie