2° Tumbador muziekquiz, Kalmthout

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

2° Tumbador muziekquiz, Kalmthout

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ziehier de eindstand:

1. Musti Goes CLassic 171
2. Een polkaheer en co 163
3. Vlassenbroek2000 159
4. De Scharrekens 153
5. Whip me Houston 150
6. Koerier 149
7. Mojito 136
8. The Stoned 135
9. Yaywazoeh 130
10. De Bauers 133
11. Ziggezagge 130
12. Origineel 130
13. (Wo)men on Music 125
14. t Korfke 124
15. Simpele Geesten 123
16. A HA Erlebnis 120
17. De Familie 117
18. De Toeristen 117
19. Jalg Noggentich 112
20. The Simple Minds 107
21. De Plakkers 102
22. Schuppen en Metsen 101
23. Les Truttes 99
24. We Rock This Party 91
25. De Flitspoppers 81
26. Miljaar! 78

Voor de rest weinig commentaar, maar volgend jaar kiezen we alvast een andere quiz :)

Voor de pauze verloren we slechts 6 puntjes en stonden met 1 punt verschil op kop. Maar dan kwam de mystery ronde...
Hier moest je de nummers onthouden die tijdens de pauze gedraaid werden, onaangekondigd. Met 3 rokers in de ploeg niet evident en dit leverde dan ook slechts 9/20 tov 18 voor de winnaars.
Met 3 rokers in de ploeg niet evident.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2° Tumbador muziekquiz, Kalmthout

Bericht door Tonyvdb »

Vlassenbroek2000 schreef:Ziehier de eindstand:
Maar dan kwam de mystery ronde...
Hier moest je de nummers onthouden die tijdens de pauze gedraaid werden, onaangekondigd.
:shock:
Origineel dat wel :?
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 2° Tumbador muziekquiz, Kalmthout

Bericht door celtic601 »

[quote="Vlassenbroek2000"]Ziehier de eindstand:

1. Musti Goes CLassic 171
2. Een polkaheer en co 163
3. Vlassenbroek2000 159
4. De Scharrekens 153
5. Whip me Houston 150
6. Koerier 149
7. Mojito 136
8. The Stoned 135
9. Yaywazoeh 130
10. De Bauers 133
11. Ziggezagge 130
12. Origineel 130
13. (Wo)men on Music 125
14. t Korfke 124
15. Simpele Geesten 123
16. A HA Erlebnis 120
17. De Familie 117
18. De Toeristen 117
19. Jalg Noggentich 112
20. The Simple Minds 107
21. De Plakkers 102
22. Schuppen en Metsen 101
23. Les Truttes 99
24. We Rock This Party 91
25. De Flitspoppers 81
26. Miljaar! 78

Voor de rest weinig commentaar, maar volgend jaar kiezen we alvast een andere quiz :)

Voor de pauze verloren we slechts 6 puntjes en stonden met 1 punt verschil op kop. Maar dan kwam de mystery ronde...
Hier moest je de nummers onthouden die tijdens de pauze gedraaid werden, onaangekondigd. Met 3 rokers in de ploeg niet evident en dit leverde dan ook slechts 9/20 tov 18 voor de winnaars.
Met 3 rokers in de ploeg niet evident.[/quote

zelfde gedachte hier ... met 3 man buiten gestaan bijna de gehele pauze ..resultaat 5 /20 .. kun je de overwinning natuurlijk vergeten , niettegenstaande dat wij 2de stonden voor de pauze dacht ik ....
veel te veel voor de hand liggende fragmenten + door het melige gezaag van de hintsgevende presentator , was het zelfs niet nodig om het fragment nog te horen !!! dat vulde je zo wel in .......
verschrikkelijke installatie ook weeral ....denk niet dat ploegen achteraan 1 deftig fragment qua geluid gehoord hebben...
en ook hier weer de formule eerste 5 ploegen prijs , de 15 de en de laatste of voorlaatste ????????? waarom nu toch steeds die 15de en die laatste ... is dit omdat sommigen bang hebben dat de laatste ploegen voortijdig zullen vertrekken of ???
ook leuk ... wat de winnaars deze avond betreft ....
oftewel hadden zij een super ingeving of geheugen maar zij waren de enige ploeg met een 19/ 20 voor deze ronde , terwijl bijna alle andere , waaronder ook polkaheer , vlassenbroek , wij onder de helft hadden dacht ik ? blijkt dat deze in kwisjargon onbekende "LOKALE" ploeg toch wel bij het afroepen van de uitslag "HEEL" bevriend was met onze quizmaster??? .... of was het broer ??neef??schoonbroer??kennis??
dit geheel terzijde ... ik kan ook spoken gezien hebben tijdens mijn frustraties deze avond ( de wijn was nogal warmpjes )
neen ..ook wij zullen met alle plezier deze quiz volgend jaar schrappen van onze agenda .
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2° Tumbador muziekquiz, Kalmthout

Bericht door Devils answer »

celtic601 schreef: ook leuk ... wat de winnaars deze avond betreft ....
oftewel hadden zij een super ingeving of geheugen maar zij waren de enige ploeg met een 19/ 20 voor deze ronde , terwijl bijna alle andere , waaronder ook polkaheer , vlassenbroek , wij onder de helft hadden dacht ik ? blijkt dat deze in kwisjargon onbekende "LOKALE" ploeg toch wel bij het afroepen van de uitslag "HEEL" bevriend was met onze quizmaster??? .... of was het broer ??neef??schoonbroer??kennis??
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt op een jeugdhuisquiz een aantal jaar geleden.

Van de 4 pauzefragmenten moest je achteraf (niet aangekondigd) de eerste letter van de uitvoerder geven, in de juiste volgorde zetten, en een "toepasselijk woord" vormen?

Het antwoord stond op 30 punten (de quiz zelf op 200).

Het bleek "LARK" te zijn, het Engels voor "Leeuwerik" (naam van het het jeugdhuis).

Voor de pauze stonden we 19 punten voor.
Daarna 11 punten achter en dat haalden we net niet meer in.

Eén plaatselijke jeugdhuisploeg haalde de buit binnen.

Een ideale methode om "buitenstaanders" van een quiz weg te jagen, inderdaad...

Origineel? Dat wel, maar laat het je niet op gedachten brengen, Tony! :twisted:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2° Tumbador muziekquiz, Kalmthout

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef:
celtic601 schreef: Origineel? Dat wel, maar laat het je niet op gedachten brengen, Tony! :twisted:
Ik ga de titels en uitvoerders vragen die ik 's namiddags tijdens het zetten van de tafels en stoelen gedraaid heb ... :lol:

Tamelijk schabouwelijk, zulke 'praktijken', best dat wij daar niet waren of ik had de 'boel afgebroken' :roll: :wink:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 2° Tumbador muziekquiz, Kalmthout

Bericht door straight banana »

[quote="Vlassenbroek2000"]Ziehier de eindstand:

1. Musti Goes CLassic 171
2. Een polkaheer en co 163
3. Vlassenbroek2000 159
4. De Scharrekens 153
5. Whip me Houston 150
6. Koerier 149
7. Mojito 136
8. The Stoned 135
9. Yaywazoeh 130
10. De Bauers 133
11. Ziggezagge 130
12. Origineel 130
13. (Wo)men on Music 125
14. t Korfke 124
15. Simpele Geesten 123
16. A HA Erlebnis 120
17. De Familie 117
18. De Toeristen 117
19. Jalg Noggentich 112
20. The Simple Minds 107
21. De Plakkers 102
22. Schuppen en Metsen 101
23. Les Truttes 99
24. We Rock This Party 91
25. De Flitspoppers 81
26. Miljaar! 78


Voor de pauze verloren we slechts 6 puntjes en stonden met 1 punt verschil op kop. Maar dan kwam de mystery ronde...
Hier moest je de nummers onthouden die tijdens de pauze gedraaid werden, onaangekondigd.
...



:shock: :shock: :shock: Miljaar!, indeed. Simpele geesten die organisatoren of gewoon stoned?
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 2° Tumbador muziekquiz, Kalmthout

Bericht door straight banana »

Vlassenbroek2000 schreef:Ziehier de eindstand:

1. Musti Goes CLassic 171
2. Een polkaheer en co 163
3. Vlassenbroek2000 159
...

Polkaheer, Kas, Fab 4, Clement en co kunnen het voortaan wel schudden, hier zijn de nieuwe quizhelden! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 2° Tumbador muziekquiz, Kalmthout

Bericht door kasenco »

straight banana schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:Ziehier de eindstand:

1. Musti Goes CLassic 171
2. Een polkaheer en co 163
3. Vlassenbroek2000 159
...

Polkaheer, Kas, Fab 4, Clement en co kunnen het voortaan wel schudden, hier zijn de nieuwe quizhelden! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik daag Musti onmiddellijk uit voor het 'grote werk'....
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 2° Tumbador muziekquiz, Kalmthout

Bericht door Lars »

Devil's answer schreef:Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt op een jeugdhuisquiz een aantal jaar geleden.

Van de 4 pauzefragmenten moest je achteraf (niet aangekondigd) de eerste letter van de uitvoerder geven, in de juiste volgorde zetten, en een "toepasselijk woord" vormen?
(...)

Origineel? Dat wel, maar laat het je niet op gedachten brengen, Tony! :twisted:
Origineel, dat NIET dus. Heb het ook al wel een keer of twee meegemaakt, waarvan ook wel op een algemene kennisquiz. Een tijdlang heb ik zelfs de reactie gehad als pauzemuziek nogal nadrukkelijk klonk die te noteren, maar dan bleek het telkens um sonst te zijn. :D
Tom vB
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 14:49

Re: 2° Tumbador muziekquiz, Kalmthout

Bericht door Tom vB »

Zoveel jaar na datum deze discussie voor het eerst gezien:

ik ben lid van Musti Goes Classic en voel me toch verplicht te reageren op zo veel onzin.

1. Inderdaad, de (mede)organisator is een (ex-)collega van mijn broer, die ook in de ploeg zat. Ik denk dat het in quizmiddens (wij doen vooral aan algemene quizzen mee) moeilijk is om na enige tijd niet de nodige mensen te kennen. Suggereren dat er daarom gesjoemel in het spel was, vind ik laag bij de grond. Ik kan jullie verzekeren dat dit niet het geval was. Zowel Luc (de connectie met de organisatoren) als wijzelf zijn daarvoor veel te integer. Wat is er trouwens leuk aan winnen door vals te spelen (of met voorkennis)?
2. we vonden de vraag mbt de pauzemuziek eigenlijk écht niet leuk, zoals iedere rechtgeaarde quizzer. Quizzen zouden over kennis moeten gaan, niet over wat je toevallig tijdens de pauze gehoord hebt. We hebben deze vraag echter al eerder gehad, ergens midden jaren negentig op een kwis in Wilrijk. Zo hebben we ooit ook al - op een algemene kwis - de vraag gekregen hoeveel nootjes er in het potje op tafel stond. Al lang opgegeten tegen dan natuurlijk. Irritante vragen, maar we zijn er soms wel op voorbereid, als er signalen zijn dat de organisatoren er iets mee zouden kunnen doen. Vorig jaar heeft een dergelijke doe/memory-vraag ons op een kwis in Deurne trouwens nog de overwinning gekost. Dat we het in Kalmthout toevallig wel goed deden, was vooral een opluchting.
3. Die avond in Kalmthout waren we helemaal niet aan het denken dat er wel eens een vraag aan de pauzemuziek zou kunnen gewijd zijn, laat staan een hele ronde. We bleven echter wel op onze plaats zitten en waren uitgebreid de pauzemuziek (die we erg goed vonden) aan het becommentariëren. Vandaar dat we hier zo goed scoorden, een andere reden is daar niet voor.
4. Musti Goes Classic doet niet veel quizzen (wegens allemaal heel druk en nog massa's andere hobby's), maar waar we meedoen scoren we meestal wel behoorlijk goed (vooral algemene kwissen). In Noord-Antwerpen zijn we niet geheel onbekend, ondanks onze lage frequentie qua deelnames.
5. Onze ploeg van die avond was gewoon ook behoorlijk sterk en bestond uit vier diehard muziekfreaks, plus mijn broer en mijn vrouw. Twee mensen uit de ploeg klussen ook af en toe bij als muziekrecensent. Dus het is niet geheel onlogisch dat we goed scoorden, hoe lokaal of onregelmatig we ook muziekquizzen.

Dit wou ik toch even kwijt.
Tom vB
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 14:49

Re: 2° Tumbador muziekquiz, Kalmthout

Bericht door Tom vB »

celtic601 schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:Ziehier de eindstand:

1. Musti Goes CLassic 171
2. Een polkaheer en co 163
3. Vlassenbroek2000 159
4. De Scharrekens 153

zelfde gedachte hier ... met 3 man buiten gestaan bijna de gehele pauze ..resultaat 5 /20 ..
...
oftewel hadden zij een super ingeving of geheugen maar zij waren de enige ploeg met een 19/ 20 voor deze ronde , terwijl bijna alle andere , waaronder ook polkaheer , vlassenbroek , wij onder de helft hadden dacht ik ? blijkt dat deze in kwisjargon onbekende "LOKALE" ploeg toch wel bij het afroepen van de uitslag "HEEL" bevriend was met onze quizmaster??? .... of was het broer ??neef??schoonbroer??kennis??
dit geheel terzijde ... ik kan ook spoken gezien hebben tijdens mijn frustraties deze avond ( de wijn was nogal warmpjes )
Nog één laatste comment: 19 tegenover 5 betekent volgens mij dat we zonder goeie score op die dwaze ronde ook erg in jullie buurt waren geëindigd.

groeten van de lokale ploeg.
Plaats reactie