POPLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke

Plaats reactie
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

POPLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke

Bericht door peegee »

Leuke, gevarieerde, maar vermoeiende quiz

Spijtig van die ronde over voetbal, dat hoort thuis in een algemene-, sport- of voetbal-quiz.... :evil:

Goede bediening, helaas waren onze drankjes niet warm genoeg (ik bedoel: te warm)

Wij hadden, net als een 15-tal andere teams, de eerste 2 rondes alles juist, op ronde 3 (met de vernoemde popartiesten) hadden we enkele artiesten niet, waardoor we op die ronde direct 10 punten verloren (als je de artiest verkeerd "gokt", dan heb je het nummer van zijn foto ook niet, dus directe 2 punten kwijt per fragment.... :cry: )

Maar nogmaals: zeer aangenaam verrast door de thema's...

Na ronde 3 stonden wij op een 13e plaats om daarna elke ronde 1 of 2 plaatsjes te stijgen, om uiteindelijk net naast het podium te eindigen....

Proficiat aan
1 - Sympathy vur den duvel :app: :app: :app:
2 - Vlassenbroek 2000 :app: :app:
3 - Testedoene featuring Buddy 59 :app:
en al de rest !!! Vooral zij, die beter gescoord hebben als verwacht
(5) Paris Hilton Look-a-likes, knapper dan de presentator, niet :rofl2:
(8)? Bruce Horny at his best !!
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: POLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke

Bericht door Big Banana »

peegee schreef: Berichttitel: POLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke
Zo koud was het nu ook weer niet, hé Peter :mrgreen:
paracetamolleke
Roadie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 08:26
Locatie: Heist-op-den Berg

Re: POLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke

Bericht door paracetamolleke »

Goed gevonden thema's.
Wel wat druk uitgewerkt.Foto's aan je tafel oplossen,foto's op het scherm bekijken (betere kwaliteit en in kleur) en dan nog de muziekfragmenten raden en daarbij de juiste foto plaatsen.een beetje veel bij momenten.Ook de verstaanbaarheid van de presentator was niet 100% zodat je soms al aan vraag drie zat eer je eigenlijk de bedoeling snapte.Ook het afratelen van alle punten van de voorgaande ronde's is niet echt nodig.Met dit ontwerp van kwissen is er wel wat te doen sommige thema's zijn goed gevonden,uitwerking kan wat aan gesleuteld worden.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: POLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Onze 4e deelname hier in Lembeke en onze beste tot nu toe, al stonden we na 3 reeksen ergens op een 20e plaats.
De quiz op zich was zoals steeds origineel uigewerkt met allerhande thema's zoals deze keer herhalingen, landen, zingende drummers, soundalikes, weggebiepte artiesten, duetten, belgian Beats (telkens aangevuld met foto's)...
Dit is soms wel veel om in te vullen (ik kan het weten als vaste schrijver van dienst) maar uiteindelijk viel het toch goed mee denk ik. Enkel de laatste ronde was het moeilijker volgen (met fragmentjes van 15 seconden of minder)

Wij strandden gisteren uiteindelijk op 2 luttele puntjes van Sympathie, na een ganse avond achtervolgen.
De quiz was een ronde (of 2) te kort voor ons :D

Enige minpunt was de lauwe tot zelfs warme dranken die geserveerd werden. Niet echt smakelijk :?
Voor de rest (bediening, organisatie, prijzentafel...) :thumb1: :app: :thumb2:

We komen volgend jaar met veel plezier opnieuw !!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: POLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke

Bericht door Keiem »

Vlassenbroek2000 schreef:De quiz was een ronde (of 2) te kort voor ons :D
Voor ons was dan weer het omgekeerde waar. Die laatste twee ronde's waren afzien en wat geluk hebben met gokken. Ik voelde de hete adem van Peegee en de zijnen in mijn nek (ze zaten dan ook naast ons). Uiteindelijk konden we onze vierde stek niet behouden, maar vijfdes is beter dan verhoopt (opnieuw!). We bleken redelijk complementair te zijn met elkaar. Als schrijver van dienst is deze kwis wel vermoeiend :|

Big Banana schreef:
peegee schreef: Berichttitel: POLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke
Zo koud was het nu ook weer niet, hé Peter :mrgreen:
Aangepast. (voor wie zich afvraagt hoe ik dat doe: ik heb onlangs moderatorstatus verworven om komaf te maken met de opkomende spamleden op het forum)
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: POLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke

Bericht door fLEEtfox »

Keiem schreef: Aangepast. (voor wie zich afvraagt hoe ik dat doe: ik heb onlangs moderatorstatus verworven om komaf te maken met de opkomende spamleden op het forum)
Allez, we zullen weer niets anders dan positieve besprekingen kunnen lezen over de Scary Monsterquiz... :laughing:

Wat dienen Polarquiz betreft : mijn eerste opmerking van de avond was inderdaad de frisheid van de drank. Bij mijn tweede bestellinghad ik er omcirkeld bijgeschreven "Fris!" en mijn Tuborg kwam in het flesje.... :violent:

Maar goed, de kwis dan : wij hadden zo ook een gevoel van hetzij heel gemakkelijke rondes (de eerste 2) hetzij moeilijkere (zeker dan voor gelegenheidsploegen : wie van hen kent nu de drummer van The Romantics en zo zaten er nog massa's groepjes bij....). En, net als Peter, een beetje een ambetant gevoel : bij het missen van een foto direct twee punten kwijt. Maar soit, dit zijn eerder randbemerkingen. Over het algemeen een goed gevoel. We zaten niet te dicht bij het warmtekanon, wat ook al een positief punt was! Proficiat aan Sympathy, Vlassenbroek en Testedoene met hun podiumplaatsen.
Wij zijn ten onder gegaan in de weggebiepte fragmenten.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: POLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke

Bericht door Big Banana »

Keiem schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:De quiz was een ronde (of 2) te kort voor ons :D
Voor ons was dan weer het omgekeerde waar. Die laatste twee ronde's waren afzien en wat geluk hebben met gokken. Ik voelde de hete adem van Peegee en de zijnen in mijn nek (ze zaten dan ook naast ons). Uiteindelijk konden we onze vierde stek niet behouden, maar vijfdes is beter dan verhoopt (opnieuw!). We bleken redelijk complementair te zijn met elkaar. Als schrijver van dienst is deze kwis wel vermoeiend :|

Big Banana schreef:
peegee schreef: Berichttitel: POLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke
Zo koud was het nu ook weer niet, hé Peter :mrgreen:
Aangepast. (voor wie zich afvraagt hoe ik dat doe: ik heb onlangs moderatorstatus verworven om komaf te maken met de opkomende spamleden op het forum)
Euh, ik wil niet ambetant doen, maar hierboven staat nog steeds "Polar VI" :twisted:

(enkel in het eerste antwoord aangepast)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: POLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke

Bericht door Keiem »

Big Banana schreef: Euh, ik wil niet ambetant doen, maar hierboven staat nog steeds "Polar VI" :twisted:

(enkel in het eerste antwoord aangepast)
ja hoor, dat is inderdaad ambetant doen :rofl2:

Let op: als Admin kan ik ook bannen! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: POLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke

Bericht door Big Banana »

Keiem schreef:
Big Banana schreef: Euh, ik wil niet ambetant doen, maar hierboven staat nog steeds "Polar VI" :twisted:

(enkel in het eerste antwoord aangepast)
ja hoor, dat is inderdaad ambetant doen :rofl2:

Let op: als Admin kan ik ook bannen! :mrgreen:
Bannen misschien wel, maar kunt ge ook banannen :rofl2:
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1434
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: POPLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke

Bericht door beautiful freak »

Leuke quiz, er mocht zelfs gerust nog een ronde meer geweest zijn (zeker gelet op het relatief vroege uur waarop het laatste fragment uit de boksen schalde). Het niveau was onevenwichtig (van simpele rondes met maximumscores tot vergezochte drummervragen), maar dat maakte het ook altijd wel verrassend. De ronde met de landkaart heeft ons vooral de das omgedaan: als je een aantal nummers niet herkent, is het moeilijk om er een land bij te plakken natuurlijk. Voorts verdient ook de prijzentafel een :thumb2:.

Als schrijver met dienst kan ik ook van een hectische quiz gewagen, zeker omdat je steeds foto's moet linken, fragmenten beluisteren en antwoorden neerschrijven. Zo dreig je al wel eens iets te vergeten, zoals het feit dat er van tevoren antwoorden werden weggegeven. Pas na drie missers (die we mits aandacht voor dat blaadje wel hadden kunnen hebben) zijn we daarmee rekening gaan houden :D Maar ach, 't was een fijne avond.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: POPLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke

Bericht door Rubby »

Wij vonden het ook een leuke quiz, maar wel stressy inderdaad .
Een beetje afwisseling , een paar rondes zonder foto's zou mss de stress wat minder maken :think:
Leuke variatie en invalshoeken, de voetbalronde was voor mij persoonlijk wel leuk om spelen :roll:
We waren enorm goed gestart met 3 maal een maximum, maar konden dat tempo natuurlijk niet aanhouden :)
De landenronde, maar vooral de drummers en de laatste rondes met de korte lookalikes fragmenten deed ons uiteindelijk op een mooie derde plaats stranden.
Een uitslag waar we best tevreden mee waren.
Proficiat aan sympathy en vlassenbroek :app:

Mooie prijzentafel ook :thumb2: (Cd + koeken + geldprijs :amazed: )
Dank ook aan Danny "Buddy 59" om ons te vervolledigen , het was leuk :thumb1:
Jammer inderdaad van de lauwe dranken :?

We komen volgend jaar zeker terug, het blijft een quiz die ons ligt :thumb2:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: POPLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke

Bericht door Devils answer »

De Poplar-quiz is er een met een eigen gezicht, dat is zeker, en ik speel die graag.

Elk jaar weer merk je hoeveel voorbereiding er is in gekropen, met al die soms toch wel speciale thema's en de links aan de foto's of illustraties.

Deze editie was dat niet anders, met een originele slang-reeks van duetten, waarbij je telkens twee uitvoerders moest opschrijven, de titel en het juiste nummer van de foto van die twee. Het volgende fragment was weer een duet, met één van de twee uitvoerders uit het vorige fragment, enzoverder... Terwijl je dat aan het spelen bent, lijkt dat logisch, maar vind er zo maar eens tien die in elkaar haken. Nu ja, dat was nog een makkelijke reeks, waarbij ongeveer de helft van de zaal het maximum haalde...

Maar er was ook nog de reeks met enkel uitvoerders die in hun groepsnaam een herhaling kennen (en hun foto's) (Duran Duran, Talk Talk, Won Ton Ton, enz...).
Misschien al eens ergens anders meegemaakt, deze, maar met de foto's erbij een stuk makkelijker voor iedereen ook. :thumb2:

Het ging al lichtjes bergop met de ook vrij originele reeks waarbij de gehoorde uitvoerder en titel werden gevraagd, maar ook de artiest die in de tekst van het lied zou komen in het stukje dat weg weggebiept. Als waardevolle tip kreeg je ook een fotoblad waarop als deze genamedropped-ten stonden, maar in ruil moest je de juiste foto dan ook linken aan het juiste fragment. Was je hier het noorden kwijt, dan kostte je dat inderdaad twee punten. Hier viel dan ook een duidelijke kloof tussen gelegenheidsploegen en de routiniers...

Leuk gevonden was de reeks met allemaal uitvoerders met een land in hun naam, waarbij je een uiteraard blind wereldkaartje kreeg met landen aangeduid met een pijltje en een nummer, dat opnieuw in het juiste vakje moest ingevuld worden.

Niet zo makkelijk was de opgave waarin je 15 logo's van platenlabels naast hun naam zetten (die naam stond er gelukkig al, om een volledig slagveld te vermijden, want de fragmenten ook nog allemaal bij de juiste labelnaam plaatsen, zou er wat over zijn geweest, vrees ik).

De "voetbal"-reeks kon pijn doen als geen van de vier spelers ooit iets over die sport had gehoord, inderdaad, maar achteraf bekeken viel dat toch nog erg mee, want sommige foto's wezen van zichzelf toch uit waar ze moesten worden gekoppeld (Ludo Couck (= nummer Raymond vhG) , het Nederlands elftal (voetballied van André Hazes), AA-Gent (met burgemeester op de foto - het fragment was in het Gents...). Grappig was de gezochte link met "Poep in je hoofd" (Raggende Mannen): hiernaast moest je de foto van de sterspeler Kaka invullen.

Dus inderdaad, na een paar bijna-weggever-reeksen werd een tandje bijgestoken, om in hogere versnellingen te eindigen naar die reeds genoemde drummer-reeks (naam en foto koppelen aan een fragment) en de soundalikes (subreeksjes van 2-3 nummers waarvan meestal de intro sterk op elkaar lijkt - een superintro-quiz, zeg maar, vaak érg moeilijk toch voor dit publiek), alweer te koppelen aan een foto van de uitvoerders.

Ik herinner me niet alle reeksen meer (10 in totaal) - ja, nog een eurodance-ronde, mét foto's (Fiocco en Paradisio nooit gezien, wel foto juist gegokt)) maar het zat verduiveld :twisted: goed in mekaar.

Alleen, ja, te druk naar het einde toe, hé. :amazed:

Ik kan het wat vergelijken met de Scary Monkey-quiz 2010: toen allemaal rond film, schitterend bedacht, maar o zo druk en stresserend.
In de Poplarquiz was er de gemiste kans om de drie eerste makkelijker rondes wat te spreiden over de quiz, zodat het wat een gevarieerde bergrit zou lijken. Nu zal het voor velen gewoon een makkelijke aanloop zijn geweest naar een continue beklimming van een col buiten categorie, vrees ik, qua beleving. Best jammer, eigenlijk, want zoals gezegd: het kon anders gedoseerd voorgeschoteld zijn geweest.

Wat de kritiek over de voetbalopdracht (Peegee in de openingspost) betreft: enkel akkoord indien je die lijn doortrekt naar alle andere thema's die (ook in andere quizzen zijn gelinkt aan niet-muziek-thema's). In deze quiz zat er ook aardrijkskunde met die landen, maar ik herinner me ook de evenzeer schitterend gevonden en uitgewerkte thema's in de quizzen van Rock Monsieur (schilderijen, militaire rangen, automerken, iets bereikbaarder voor iedereen die dit leest "het toetsenbord", ...), Guess Who en uiteraard alweer Scary Monkey (ik vergeet er in de haast wellicht nog veel). Dus, tja, Peegee, dan kan je veel quizzen op dat vlak minder geslaagd vinden als muziekquiz, niet?

Zelf speel ik zowat alle genres muziekquizzen graag, van de rechttoe-rechtaan-fragmentenquiz over deze gekruid met foto's en of theorie naar deze met snuifjes algemene kennistest. Enkel deze met "video's zonder klank" kunnen me niet echt bekoren, maar ik doe er soms toch ook nog aan mee (soms zelfs met succes), dus ja... :wink:

Besluitend: Poplar: leuke quiz, prachtig uitgekiend, maar misschien voor het doelpubliek toch wat uitkijken voor overkill van ideeën in één editie... Waar heb ik dat nog ergens gelezen?
Wat de uitslag betreft: :app: voor Testedoene dat eerst dominant de indruk gaf niets te zullen laten liggen en misschien nog meer :shock: :app: voor de het sympathieke (net niet duivels genoege) viertal van Vlassenbroek2000 dat in de moeilijkste reeksen verschroeiend uithaalde en "inhaalde"... De quiz moest geen reeks langer duren of er was inderdaad een andere winnaar geweest? :oops:
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: POPLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke

Bericht door boo-lee »

Ik vond dit net als vorig jaar een uitstekende, gevarieerde en originele quiz! Volgend jaar ben ik zeker terug van de partij.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: POPLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke

Bericht door PEKEBO »

Bruce Horny en kompanen blikken ook dik tevreden terug op deze quiz.Ons 1ste optreden te Lembeke en 8ste eindigen in originele bezetting doet alleen maar deugd.Na een 6de plaats op de IPA quiz bevestigen wij alweer,bij dergelijke quizzen zei ik vooraf bij mijn bespreking van de quiz te OLVW dat wij altijd moeten meespelen voor een top 10 plaats.Vooral hits en wat stubru-radio1 geluiden,aangevuld met theorie is spek naar onzen bek :headbang: .

Ik ben dan ook zeer trots op mijn teamgenoten :makeup: ."Stof" doornemen in onze vrije tijd (de mijne toch) werpt duidelijk zijn vruchten af en er is volgens mij nog ruimte voor progressie in onze ploeg al zullen wij natuurlijk tegenover de kleppers in het circuit altijd bescheiden blijven :mrgreen: .

De quiz zelf was zeer ruim uitgewerkt :shock: ,hoeveel tijd moet je daar voor uittrekken :amazed: :thumb1: .Voor sommige ploegen was de hoeveelheid foto's en theorie waarschijnlijk te veel van het goede,bij ons kon de pret niet op al was het voor onze schrijver van dienst wel zweten en zwoegen..respect Peter!

En een quiz waar The Tragically Hip passeert,daar kan mijn avond al niet meer stuk! En Luc en Koen kregen kippevel bij het fragment van The Band.

Verder een zeer degelijke organisatie en een zeer mooie prijzentafel :thumb2: .Ikzelf ben dik tevreden met mijn schijfje van Jackson Browne :D .

Bruce Horny and the rest zullen alvast weer op post zijn bij een volgende editie.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: POPLAR VI, 8 oktober 2010, Lembeke

Bericht door Keiem »

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie