5de Ipa Muziekquiz OLV-Waver 24/9/2010

PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

5de Ipa Muziekquiz OLV-Waver 24/9/2010

Bericht door PaulMcCartney »

Het was even schrikken toen we gisteren de zaal binnen kwamen (vrij vroeg - 19h30). Neen, het was niet omdat ik de presentator tegen het lijf liep, maar toen ik het thema van de avond las - Festivalitis. Niet bepaald het favoriet onderwerp van de Fab4.

Maar het bleek allemaal wel mee te vallen - de keuze dit jaar bracht wel mee dat er meer van het pad van de hits werd af geweken dat we bij Ipa gewoon zijn, maar het was weer prachtig in elkaar gestoken. Heel doenbaar voor de 40 aanwezige quizploegen. :!:

Prima presentatie (en dat voor iemand die bij de p***** werkt), de bediening was meer dan ok, de sfeer aan tafel met gastspeler Big Banana was bij momenten hilarisch.

Wij kunnen weeral niet wachten tot volgend jaar op een nieuwe editie - schrijf ons al maar in :mrgreen:

Details zullen wel volgen zekers
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2209
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 5de Ipa Muziekquiz OLV-Waver 24/9/2010

Bericht door One good reason »

Hier van hetzelfde "festival"-laken een broek.
Grote vrees voor de festivalitis-gerelateerde avond, maar die vrees bleek inderdaad wat onterecht.
Het zoeken van festivalnamen (aan de hand van foto's) vind ik persoonlijk meer thuishoren in een algemene quiz.
Als men geen "weideganger" in de ploeg heeft, kan dit soort vragen toch nog veel punten kosten.
Dat is dan ook het enig minpuntje van de avond, samen met de enkele nummertjes die iets doffer door de luidsprekers klonken.
Aan diversiteit echter geen gebrek: het ging van luchtige pop naar new-wave, schlagers, disco tot loeiharde en snelle gitaarmuziek.
Bravo voor deze mengelmoes aan genres :thumb2:
Ook de presentatie was weeral vlot en aangenaam.
Dat vlot en aangenaam was ook van toepassing voor de gehele quizavond: :thumb2:
Korte snelle rookpauzes, vlotte puntentelling en een toffe sfeer in de zaal.
Hopelijk volgend jaar minder omleidingen onderweg naar de locatie en ik ben hier zekers terug aanwezig.
En het wordt traditie hier: bravo aan de Fab4 voor alweer een schitterende overwinning :app:
bicky
Backing Vocal
Berichten: 54
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 11:17

Re: 5de Ipa Muziekquiz OLV-Waver 24/9/2010

Bericht door bicky »

Zééér goede kwis Werner. Zoals reeds gezegd..van graspop, tomorrowland, Werchter naar rimpelrock, zo zou het altijd moeten zijn. Muziek is van alle tijden en alle genres. Voor de oude rakkers van KVWM-jeugd wel een beetje te weinig 60' gespeeld, maar die beginnen toch al licht te dementeren dus die zijn dit vandaag al vergeten.. . Volgend jaar zal de zaal terug vol zitten en daar is het toch om te doen.
Je moet wel één ding beloven, met de opbrengst van de quiz mogen wel geen flitspalen of andere radarinstallaties aangekocht worden. Nogmaals mijn persoonlijke dank voor de pauze van 25 minuten, de weegschaal was er niet content mee, maar het was toch een goed frituur.
gisteren quote van de dag gehoord" een slechte avond, is geen slecht jaar".
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 5de Ipa Muziekquiz OLV-Waver 24/9/2010

Bericht door Devils answer »

Inderdaad een leuk in elkaar gestoken quiz rond een breed thema, fijn uitgewerkt tot in de details, met een speciale vermelding voor het "bloem"potje op elke tafel met louter (echt) gras + graszode in, kwestie van het weidegevoel wat te euh... voeden.

Net als vorig jaar heb ik deze puik organisatie ervaren als een muziekquiz voor een ruim publiek, met voldoende lange fragmenten (vaak tot na de titel) en veel hits.
Ook de 5 theorievraagjes per reeks (foto's artiesten of typerende beelden van een festival, soms een luchtfoto, soms een grondplannetje, een volledig programma...) waren goed gevonden maar bleken vaak de moeilijkste opgaven als je zelf geen festivalganger bent. Vermoedelijk werd het verschil in de eindstand bij de bekendere ploegen daar dan ook gemaakt want de audiofragmenten waren maar zeer af en toe (gelukkig voor de bredere doelgroep) echte kuitenbijters (behalve misschien in de thema's "Graspop" en "Jazz Bilzen").

Ikzelf was te gast bij Testedoene, en heb me daar geamuseerd.
De inbreng van de tweede gastspeler Schelle Espe Sven verbaasde me bovendien niet enkel bij de eurodancefragmenten, maar ook met zijn onvervalste tafelsolo voor Rory Gallagher (Moon Child) :shock: :thumb2: !

De spanning om de eerste plaats bleef spannend tot op de eindstreep, maar we moesten met één puntje verschil toch de duimen leggen voor Fab4 :app: :app: :app:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 5de Ipa Muziekquiz OLV-Waver 24/9/2010

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ik keer graag terug naar OLV Waver, al had ik deze keer de indruk dat het makkelijker was dan de vorige edities (dit kan een persoonlijk aanvoelen zijn aangezien het thema deze keer recht in mijnen hof was)
Ik was te gast bij Bruce Horny & The Rest en ook aan onze tafel was het sfeer en ambiance troef.
En de hoogst haalbare plaats gehaald in de eindstand, meer zat er echt niet in...
De klank was niet altijd perfect, maar voor de rest niks aan te merken op deze prachtige organisatie.

Enkel de weg naar ginder verliep nogal stroef, maar men bleek toch te hebben gewacht, want vele ploegen waren blijkbaar iestje te laat (nadeel van een quiz op vrijdag zeker)

Kortom, doe zo verder en tot volgend jaar !!
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 5de Ipa Muziekquiz OLV-Waver 24/9/2010

Bericht door Big Banana »

PaulMcCartney schreef:de sfeer aan tafel met gastspeler Big Banana was bij momenten hilarisch.
Inderdaad een leuke avond geworden. Het was voor mij een aangename ervaring om met zo'n goed geolied team te kunnen meespelen. Mijn inbreng is dan ook vrij beperkt gebleven tot een vijftal punten. De meeste antwoorden stonden er al op voor ik ze zelf had herkend (of niet herkende). Dank aan TESTEDOENE om op slechts 1 puntje te stranden :mrgreen: :app: zo kon ik toch nog met een goed gevoel naar huis.

Zeer leuke quiz trouwens met de juiste moeilijkheidsgraad, goede presentatie, uitstekende jury en organisatie in het algemeen. Ik kan hem de andere bananen ten zeerste aanbevelen.
:headbang: :banana:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 5de Ipa Muziekquiz OLV-Waver 24/9/2010

Bericht door peegee »

Big Banana schreef:Dank aan TESTEDOENE om op slechts 1 puntje te stranden :banana:
Nergens een puntje teveel gehad??? :wink: :rofl2: :rofl2:

Proficiat de Mannen !!! :app: :app:
Spijtig dat er zoveel quizzen op vrijdag plaatshebben, anders waren wij er ook geweest....
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2833
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 5de Ipa Muziekquiz OLV-Waver 24/9/2010

Bericht door Jorgen VG »

Big Banana schreef:Mijn inbreng is dan ook vrij beperkt gebleven tot een vijftal punten.
Veel te bescheiden... met absolute zekerheid was de inbreng groter dan dat;
En temeer... zonder jou geen winst :thumb2:
Het was een aangename eerste samenwerking (van mij mogen er nog volgen)

Ook ik heb de kwis als een voorbeeld ervaren van hoe het midden gevonden wordt tussen ont- en inspanning.
Het lijkt me dat de mannen van IPA nog elk jaar zichzelf overtreffen;
Een volle zaal zegt waarschijnlijk genoeg :app: ; ik denk niet dat er veel voor kiezen om volgend jaar thuis te blijven.

Ook altijd fijn dat het tot aan de eindstreep zweten blijft; en eerlijk waar: dan maakt het me minder uit hoe de eindstand er uiteindelijk uitziet.
Al is het uiteraard altijd leuk om een overwinning binnen te halen. Toch heb ik me de voorbije weken even goed gevoeld bij de opeenvolgende
'net niet ervaringen' (Bellem, Kluizenaars en Fab4). De sfeer zit er (terug) volle bak in... en voor mij is een avondje kwissen vooral amusement met
de kwiskameraden (en dat mag absoluut ploegoverschrijdend gelezen worden)
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2833
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 5de Ipa Muziekquiz OLV-Waver 24/9/2010

Bericht door Jorgen VG »

peegee schreef:
Nergens een puntje teveel gehad??? :wink: :rofl2: :rofl2:
Even dachten we weer prijs te hebben...
Toen we plots meenden 34/30 gekregen te hebben voor de videoclips.

Maar toen bleek dat ze die punten voor het einde hielden en het dus de score was van de daaropvolgende ronde.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 5de Ipa Muziekquiz OLV-Waver 24/9/2010

Bericht door peegee »

Silent Dolphin schreef:.. en voor mij is een avondje kwissen vooral amusement met
de kwiskameraden
bij mij is dat ook zo, en hopelijk bij de meesten, die ik op alle quizzen tegenkom.. Dat is toch waar we het voor doen, hè!? :thumb1: :banana:
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 5de Ipa Muziekquiz OLV-Waver 24/9/2010

Bericht door gekookte espe »

Ook ik heb een schitterende avond beleefd aan tafel als gastspeler van Testedoene (logischerwijs een kwartiertje te laat toegekomen op de quiz, al konden we er niet aan doen: damn you, you vrijdagavonfile!! :yell: ) + ook een eerste keer kennis gemaakt met een 'verduiveld' sterke Luk / Luc (schrappen wat niet past :) ) . Twas me een aangenaam genoegen :wink:

Eerste maal dat ik deze quiz meedeed, maar hier zien ze me zeker en vast terug.
Toffe hitquiz met genoeg kuitenbuiters om het verschil te maken. Sterk gedaan van de mannen van de polies.
En het onderwerp: knap gevonden.
(enig puntje van kritiek: bij de affiches waar je moest raden welk festival het was, stond de naam vd festival vaak gewoon op de affiche. Zo kon de aandachtige kijken http://www.marktrock.be ontwaren onderaan de affiche van Marktrock. Dat maakt het uiteraard iets minder uitdagend om te raden :( )

Op het einde van het parcours op 1 schamel puntje van de alweer sterke Fab 4 geëindigd. Profciat mannen! Niet gedacht dat het nog zo spannend ging worden, nadat we op gegeven moment 4 punten achterstonden. Erg jammer, maar denk dat we direct zouden getekend hebben om zo mee te doen voor de overwinning. Voordeel van zo hoog te eindigen is dat we iets mooiere prijs mee naar huis kunnen nemen. In principe spelen we nooit voor de prijzen, maar tis wel leutig om de nieuwe Muse mee naar huis te nemen. Twijfelde al lange tijd voor hem te kopen, maar nu ik hem gratis heb...


Conclusie: fan-tas-tische quiz die ik iederaan kan aanraden. Het is de verre verplaatsing zeker waard. Oh ja, en dat het de quiz is met meer als waarschijnlijk de meest sympathieke, ravissante, etc etc bediening die ik al gezien heb op een quiz speelt ook wel een klein beetje mee. Deze jonge espe wist niet goed waar eerst kijken soms. :oops:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 5de Ipa Muziekquiz OLV-Waver 24/9/2010

Bericht door Rubby »

Het was inderdaad een leuke avondje (ontspannen) quizzen gisteren in OLV Waver :dance:
Gans de avond meegedaan voor de eerste plaatsen (lang geleden), vooral dankzij de sterke hulp van devil Luk :twisted: en espe Sven (bedankt mannen :thumb1: ).
Bedankt ook aan de organisatie om wat later te beginnen, die vrijdagavondfile :x , de rubbybus was nochtans op tijd vertrokken en na tussenstops in Hansbeke, Gent en Aalst nog steeds perfect op schema ,maar vanaf de Brusselse ring :doh: .
tja jullie kunnen natuurlijk niet overal zijn, de files regelen en een quiz organiseren :mrgreen:
We hebben ons geamuseerd en de verre verplaatsing meer dan waard :wink: Veel plezier gehad ook aan de tafel, als nonkel hugo al begint mee te zingen , tja , meer moet ik niet zeggen zekers :rofl2:
Proficiat aan de FAB 4 om ons met 1 puntje te kloppen :app: :app: :app: , niet gedacht dat het nog zo spannend zou worden toen we inderdaad opeens 4 punten achterstonden.

Als het lukt komen we volgende jaar zeker terug !!! (hopelijk in dezelfde samenstelling :wink: )
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 5de Ipa Muziekquiz OLV-Waver 24/9/2010

Bericht door PEKEBO »

Na een helse tocht(zoals de Rubbybus :D ) die startte rond 18.20u te Overmere en eindigde rond 20.17u te OLVW(na stopplaatsen in Grembergen en Wetteren en voor de brug van Temse :lol: ) toch nog net op tijd kunnen beginnen aan onze geslaagde quizavond.

De quiz zelf was eerder een instapquiz,niet zo moeilijk(waarschijnlijk rekening houdend met de 40% gelegenheidsploegen) met leuke thema's.De Werner weet van wanten :thumb1: .
Dik tevreden met onze 6de plaats :headbang: .Op zulke quizzen moet een top 10 plaats altijd binnen onze mogelijkheden liggen.Veel hits en wat herkenbare alternatieve muziek uit de jaren 70, 80 en 90,meer moet dat niet zijn voor mij.
Ook bedankt aan Stefan om ons te depaneren :thumb1: .We komen elkaar zeker nog eens tegen aan dezelfde tafel!

En ook vanwege Bruce Horny en zijn kompanen een dikke proficiat aan de Fab4 met hun zege :app: !

En aan Werner & team,tot volgend jaar :wink: .
Gebruikersavatar
GKe
Roadie
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 29 mar 2009, 21:13
Locatie: Gebird

Re: 5de Ipa Muziekquiz OLV-Waver 24/9/2010

Bericht door GKe »

Inderdaad , de arm der wet heeft ons enkele uren geboeid gehouden , maar we hebben er lol aan
beleeft , het uitdelen van de juiste antwoorden op papier is een trend die wat ons betreft mag doorgezet worden.
schrijf Gebird maar al in voor volgende editie.
GrtZ,

GKe
Voor wie geduld heeft, komt alles op tijd
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2209
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 5de Ipa Muziekquiz OLV-Waver 24/9/2010

Bericht door One good reason »

GKe schreef:het uitdelen van de juiste antwoorden op papier is een trend die wat ons betreft mag doorgezet worden.
Helaba waar is de groene :mrgreen: en milieuvriendelijke instelling gebleven? :wink:
Dat is bijna 1 pak A4 papier extra per kwis!
Plaats reactie