Muziekquiz Bavegem, za 21 augustus

Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: RONDE 3 | SCHOENMAKER BLIJF BIJ JE LEEST (op 20 punten)

Bericht door straight banana »

SpeedKing schreef:UITVOERDER (u ziet een hint naar de uitvoerder) - TITEL

1 Carl Lewis - Break It Up
2 Yannick Noah - Donne-Moi Une Vie
3 Franz Beckenbauer - Gute Freunde Kann Niemand Trennen
4 Bruce Willis - Under The Boardwalk
5 David Hasselhoff - Looking For Freedom
6 Don Johnson - Tell It Like It Is
7 Paris Hilton - Stars Are Blind
8 Nicole Kidman - One Day I’ll Fly Away
9 Tanja Dexters - Addicted To You
10 Carla Bruni - Le Temps Perdu

... Helemaal in de buik van het peleton: De Rechte Bananen met 12 op 20...


Yup, hier had je ons bijna gevloerd. :x
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: RONDE 5 | RODDELEN OVER DE COLLEGA’S (op 20 punten)

Bericht door straight banana »

SpeedKing schreef:UITVOERDER - TITEL (u ziet de vernoemde artiest als hint)

1 ...


7 Fatboy Slim - Michael Jackson

...

Zaalsolo's:
- The Blackouts pennen een feilloos lijntje Dandy Warhols - Cool As Kim Deal neer.
- Scary Monsters idem voor Fatboy Slim - Michael Jackson (maar het is er blijkbaar in laatste instantie bijgekrabbeld met een andere stylo - goeie ingreep!)

...

Oei, Big Banana heeft Fatboy Slim vernoemd, ik vrees dat ik hem hier overruled heb. :oops:
Die solo hebben jullie dus aan mij te danken, Scaries. :mrgreen:

Mooie solo ook van the Blackouts. :thumb1:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: RONDE 5 | RODDELEN OVER DE COLLEGA’S (op 20 punten)

Bericht door straight banana »

SpeedKing schreef:UITVOERDER - TITEL (u ziet de vernoemde artiest als hint)

1

...

9 Barenaked Ladies - Brian Wilson

Quizmastersolo's
- Barenaked Ladies; hoewel het op het puntje van de tong lag bij Johan van de Scary Monsters, zo bleek toen ik de bladen ging ophalen. Hij zat toch heel close in de goeie richting te denken!

Heb dit nummer nochtans, was voor mij één van de fuck-hoe-kan-ik-dat-nu-toch-missen- fragmenten van de avond. :roll:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: RONDE 9 | ALFABET (op 26 punten)

Bericht door straight banana »

SpeedKing schreef:UITVOERDERS:
Animals - Beck - Carter USM - Danzig - EMF - Folk Implosion - Galactic Cowboys - H.E.A.T. - Interpol - Jayhawks - Killing Joke - Levellers - Mad Dog Loose - Nine Inch Nails - Opus - Patricia Paay - Queen - Reef - Social Distortion - Talking Heads - Urge Overkill - Vaya Con Dios - Wilco - XX - Yevgueni - Zita Swoon

...

Quizmastersolo's:
- Carter USM
- Galactic Cowboys
- Killing Joke
- Social Distortion

...Toch teveel quizmastersolo's, want 4 uitvoerders bleken gewoon voor niemand haalbaar.
Op Galactic Cowboys na zijn deze bands mij zeker niet onbekend, maar had de indruk dat voor nogal atypische nummers gekozen werd.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: RONDE 12 | RODE DRAAD (op 29 punten)

Bericht door straight banana »

SpeedKing schreef:UITVOERDER - TITEL
1 Kim Wilde - Four Letter Word
---
2 Dolly Parton - Cracker Jack
3 Bill Monroe & His Blue Grass Boys - Blue Moon of Kentucky
4 Robert Johnson - Crossroad Blues
---
5 (Iggy Pop &) The Stooges - Tight Pants
6 Blondie - Rip Her To Shreds
7 Dead Kennedys - California Uber Alles
8 Ramones - Judy Is A Punk
9 Velvet Underground - I'm Waiting For The Man
10 New York Dolls - Trash

RODE DRAAD: CBGB's (vierletterwoord, Country - Blues - Bluegrass, bands die er groot werden).
...


Conclusie: toch weer toe moeilijk die rode draad, hoewel ik 'm zelf heel leuk vond

Nummer 5 tot 10 komen van de verzamelaar "CBGB's and the birth of U.S. Punk". 't Kind moet een naam hebben, maar daar staan een aantal bands op die zeker niet typisch voor CBGB's zijn, sommige hebben er zelfs nooit gespeeld.
O.a. Stooges en Velvet Underground staan er alleen op omdat ze een inspiratiebron voor de 70's- punkbands zouden geweest zijn.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: RONDE 3 | SCHOENMAKER BLIJF BIJ JE LEEST (op 20 punten)

Bericht door straight banana »

SpeedKing schreef:
Big Banana schreef:
SpeedKing schreef:Conclusie: tot spijt van de Rechte Bananen, eigenlijk een ronde waar iedereen wat aan had en misschien toch voor soortgelijke herhaling vatbaar.
:amazed: :nono: :violent:
We moeten de andere ploegen toch ook wat hoop geven hé, ons palmares begint wel heel stevig naar banaan door te smaken na drie jaar ;).

Die overwinning was zeker niet vanzelfsprekend, we hadden echt niet gedacht dat we de tegenwoordig onoverwinnelijk geachte Scary Monsters nog zouden kunnen kloppen.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: RONDE 5 | RODDELEN OVER DE COLLEGA’S (op 20 punten)

Bericht door straight banana »

SpeedKing schreef:UITVOERDER - TITEL (u ziet de vernoemde artiest als hint)

1

...
10 Motörhead - Ramones

R.A.M.O.N.E.S. - RAMONES!!!!! :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:

Sorry. :mrgreen:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: RONDE 14 | DUETTEN & DUO’S (op 31)

Bericht door straight banana »

SpeedKing schreef:
PEKEBO schreef: :dance: .Onze ogen zijn nog lang niet versleten,de 1ste ronde winst in het bestaan van the blackouts,eigenlijk de 2de want bij de outro's moeten wij Bad Brains naast ons dulden...of klink ik hier nu pretentieus 8) .
Een gedeelde overwinning is ook een overwinning hé! En de Bad Brains, amai, die stonden scherp zeg dit jaar. Hadden die een geheim wapen in huis?

Yup, mooie podiumplaats voor Bad Brains. :thumb1: Ze hebben ons overigens al es geklopt op een Katangaquiz.

En the Blackouts: tuurlijk is dat niet pretentieus, paar zeer straffe rondes en mooie solo's. :thumb2:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Muziekquiz Bavegem, za 21 augustus

Bericht door DVNO »

Ondanks de blijkbaar redelijk hoge moeilijkheidsgraad en het feit dat deze quiz niet echt my cup of tea is, heb ik mij toch enorm goe geamuseerd. Ik ben met andere woorden met een goed gevoel naar huis gegaan en da's voor mij het belangrijkste aan een quiz.

Daarnaast wil ik u ook bedanken voor de albumtrack van System of a Down (en dan nog van hun beste album). Al moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik op de songtitel ruim in snelheid geklopt werd door Fridtjof (iets dat als notoir System of a Down-fan wel een beetje steekte :doh:)
Verder een serieus pak hardere noten gehoord die mij totaal niet konden bekoren (ik ben nogal ne moeilijken op dat gebied), maar toch bestaat er misschien nog een soort van misverstand dat je hier enkel met kennis van hair-metal op je 1 been kan winnen.

Vandaar dat ik het een interessante quiz vond. Er zaten ook een paar leuke ronde-concepten tussen (een theorie-vraag die de link vormt tussen twee opeenvolgende nummers, bij elk nummer een bekend en iets minder bekend groepslid benoemen...). Enig minpunt voor mij, en dat is enkel opbouwend bedoeld, was de 'filmronde'. Het feit dat je de titel van de film wist, had voor mij niets van meerwaarde voor die ronde. Het is ook moeilijk om op die manier tot een minder bekend nummer te komen dat blijkbaar op de soundtrack van een bepaalde film gestaan heeft.

In ieder geval wat mij betreft, tot volgend jaar.

Ik wil ook nog eens onze quizvrienden van de Fab4 bedanken om ons naar een mooie 4e plaats te loodsen :thumb1: . Merci en tot de volgende samenwerking.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Muziekquiz Bavegem, za 21 augustus

Bericht door peegee »

Wegens te weinig tijd heb ik de laatste maanden nog weinig moeite gedaan om door de quizbesprekingen te grasduinen... Meestal begin ik eraan maar lukt het mij niet dan het langer dan één minuut vol te houden...

Een waar meesterwerk, Ludo !! :app: :app:

Als je in één van je eerste reeksen al Fiction Plane laat passeren met een van hun songs, die mijn favoriet is (dat was een zaalsolo geweest als ik erbij was, dus...) dan zit dat voor mij al goed!!! Helaas was ik van wacht dit weekend en heb van vrijdag tot nu (op 3 nachten dus) nog niet meer dan één volle nachtrust gehad.....

Ook onze Marc zal spijt hebben van niet geweest te zijn; ik ga hem vanavond verlekkeren met de antwoorden en eens testen wat hij solo zou geweten hebben (laat het U, Ludo, wel even weten via een pb-tje)

Volgend jaar doe ik gewoon niet mee aan de wachtdienst van Gent en kom naar Sint Lievens Houtem / Bavegem, en sleur Marc B gewoon mee ok?
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Muziekquiz Bavegem, za 21 augustus

Bericht door SpeedKing »

Gerookt'espe schreef:Ondanks de blijkbaar redelijk hoge moeilijkheidsgraad en het feit dat deze quiz niet echt my cup of tea is, heb ik mij toch enorm goe geamuseerd. Ik ben met andere woorden met een goed gevoel naar huis gegaan en da's voor mij het belangrijkste aan een quiz.
Deze ronde was te moeilijk qua gekozen tracks, maar ik ben het er niet mee eens dat iets extra-muzikaals als een filmtitel niet aan bod zou mogen komen. Muziekliefhebbers zijn meestal ook nogal filmliefhebbers. We kregen ooit een compliment van een Scary Monster voor onze licht-theoretische uitstapjes af en toe, en zelf ben ik er ook wel fan van. Dus volgend jaar krijg je weer een reeks filmtitels door je strot geramd ;). Met iets haalbaardere tracks!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Muziekquiz Bavegem, za 21 augustus

Bericht door SpeedKing »

Gerookt'espe schreef:... en het feit dat deze quiz niet echt my cup of tea is, heb ik mij toch enorm goe geamuseerd....
... dat gevoel heb ik dan weer bij 90% van de muziekquizzen waaraan ik deelneem - ik ben totaal hit-, hip-, hot-, recent-, en dance-ongevoelig. Daarom wil ik met onze quiz echt niet opschuiven naar de grootste gemene deler aan quizinhoud.

Ik kan mezelf alleen uitleven bij de jaarlijkse quiz in Café De Nauwe Zak in Gent (dit jaar op zo 5 september - echt mijn ding) en een tweetal steviger quizzen die ons landje arm is (Mindview en de Nationale Metalquiz in Nederland)...
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: RONDE 13 | SWEET DREAMS (op 24 punten)

Bericht door Maledictus I »

SpeedKing schreef:Air Supply - Beyonce - Dune - Elvis Costello - Emmylou Harris - Eurythmics - Everly Brothers - Indochine - Janet Jackson - Jerry Lee Lewis - Jethro Tull - La Bouche - Lightning Seeds - Marilyn Manson - Patsy Cline - Phats & Small - Roy Buchanan - Split Enz - Steve Harley - Tammy Wynette - Tori Amos - Wanda Jackson - Yes - Yo La Tengo
...
Conclusie: teveel quizmastersolo's. De 'gimmick' dat je 24 nummers hebt met dezelfde titel is op zich wel opmerkelijk, maar geen goed gegeven om een quizronde van te maken. Ik sla een mea culpa, me teveel op blindgestaard (die 24 punten pasten dan ook zo goed met de 26 van het alfabet ;)).
En dan heb je nog een van de mooiste versies weggelaten:

Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: RONDE 13 | SWEET DREAMS (op 24 punten)

Bericht door SpeedKing »

Maledictus I schreef: En dan heb je nog een van de mooiste versies weggelaten:
Maar dan was het niet meer op 24 hé, wat mooi samengaat met de 26 vh alfabet ;). Is dit een Beyoncé-cover?
Er zijn nog wel een paar Sweet Dreams te vinden, maar ik heb toch vooral voor plaat/studiowerk gekozen, want als je ook nog eens naar live of bootleg-versies gaat zoeken, kan je oneindig blijven doorgaan.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: RONDE 13 | SWEET DREAMS (op 24 punten)

Bericht door peegee »

Maledictus I schreef:En dan heb je nog een van de mooiste versies weggelaten:

Heeft die man "de hond van Man bijt Hond" op zijn t-shirt?
Plaats reactie