Muziekquiz Bavegem, za 21 augustus

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

RONDE 10 | KETTINGROCKERS (op 30 punten)

Bericht door SpeedKing »

UITVOERDER - TITEL - ANTWOORD LINK
1 Akron/Family - River
L Geboorteplaats van frontvrouw [2], tevens deel van de bandnaam van [1] = Akron
2 The Pretenders - Brass In Pocket
L Naam van bandlid [3], die een relatie had met frontvrouw [2] = Ray Davies
3 The Kinks - Dandy
L Bandlid [3] produceerde de debuutplaat van de eerste band van [4]. Hoe heette deze band? = Café Society
4 Tom Robinson - 2-4-6-8 Motorway
L Producer van single [4] en [5] = Vic Maile
5 Motörhead - Ace Of Spades
L Frontman van [5], die tijdens de reünietoer van [6] in 2003 een potje kwam meezingen (nu ja, zingen…) = Lemmy
6 MC5 - Kick Out The Jams
L Guitarist van [6] die getrouwd was met [7] tot zijn dood in 1994 = Fred Smith
7 Patti Smith - Because The Night
L Single [7] werd samen geschreven met [8]. Op welk album van [7] verscheen dit nummer? = Easter
8 Bruce Springsteen - The Rising
L Producer van [8] en [9] = Brendan O’Brien
9 Stone Temple Pilots - Crackerman
L In de lyrics van [9] wordt een verwijzing gemaakt naar song [10]. Wie pende eigenlijk de lyrics van [10]? Hij was vb. ook verantwoordelijk voor pakkende teksten in de “Ballad of Lucy Jordan”, “Sylvia’s Mother”, … = Shel Silverstein
10 Johnny Cash - A Boy Named Sue
L In welke gevangenis bromde [10] toen dit nummer uitkwam? Tevens verwerkt in de naam van de live-plaat. = San Quentin

Rondegemiddelde: 23 op 30 (76%). Lijkt hoog, maar dit komt omdat deze ronde mijn persoonlijke gloriemoment van de avond was toen bleek dat ik 10 antwoorden had weggegeven op de antwoordbladen ( :oops: du-uh). Uiteindelijk gewoon verder gespeeld en ingevuld wat diende ingevuld te worden. Iedereen dus 10 punten gratis! Eind goed, al goed dus ;).

Veel valt hier verder niet aan te bespreken gezien mijn megablunder (de scores bovenaan liggen heel dicht, niks om verschil mee te maken). Vlug toedekken met de mantel der liefde en op naar de volgende ronde!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Muziekquiz Bavegem, za 21 augustus

Bericht door aLEEce in chains »

Ook al merk je het niet altijd aan onze scores, ik vond dit een leuke quiz met veel te smaken muzieknummers.
Leuke muziek, goede contacten met wat Schellen en nen Fab 4, wat moet je nog meer verwachten op nen quiz.
Persoonlijk ga ik proberen om de tip van de avond mee te nemen naar onze quiz: voorzie ook een reserve beamer...
Ben waarschijnlijk de enigste van onze ploeg die geen last heeft van muggebeten :mrgreen:
Als het van mij afhangt, tot volgend jaar!
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

RONDE 11 | COVERS (op 30 punten)

Bericht door SpeedKing »

UITVOERDER - TITEL - ORIGINEEL
1 Tricky - Something In The Way - Nirvana
2 The Beatles - Roll Over Beethoven - Chuck Berry
3 Pearl Jam - Crazy Mary - Victoria Williams
4 Ramones - When I Was Young - The Animals
5 David Bowie - Amsterdam - Jacques Brel
6 Simon & Garfunkel - Bye Bye Love - The Everly Brothers
7 The Jeff Healey Band - Run Through The Jungle - Creedence Clearwater Revival
8 Joni Mitchell - Why Do Fools Fall In Love - Frankie Lymon & The Teenagers
9 Big Country - I’m On Fire - Bruce Springsteen
10 Dropkick Murphies - Which Side Are You On? - Florence Reece

Rondegemiddelde: 17 op 30 (56%)

De strijd der titanen eindigt onbeslecht met Rechte Bananen en Scary Monsters die beiden 21 scoren.

Zaalsolo's:
- Alleen voor Bad Brains was de hele Tricky-regel niet te tricky
- Scary Monsters krabbelen probleemloos de hele Pearl Jam-regel neer, originele uitvoerder en al!
- Terwijl er nogal wat ploegen het origineel kenden, wisten alleen The Blackouts dat Joni Mitchell hier aan het werk was.

Quizmastersolo's:
- blind en dood en vergeten: Jeff Healy Band.
- Big Country, beetje ongewone stijl voor hen, maar het waren ze wel.
- Florence Reece

Conclusie: een klassieker als een coverronde mag nog niet iets makkelijker
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Muziekquiz Bavegem, za 21 augustus

Bericht door SpeedKing »

aLEEce in chains schreef:Ben waarschijnlijk de enigste van onze ploeg die geen last heeft van muggebeten :mrgreen:
Al eens aan uw oksel geroken?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Muziekquiz Bavegem, za 21 augustus

Bericht door aLEEce in chains »

SpeedKing schreef:
aLEEce in chains schreef:Ben waarschijnlijk de enigste van onze ploeg die geen last heeft van muggebeten :mrgreen:
Al eens aan uw oksel geroken?
En ik maar denken dat dit iets te maken heeft met zoet bloed. BTW dat waren mijn oksels niet, dat waren mijn voeten :mrgreen:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

RONDE 12 | RODE DRAAD (op 29 punten)

Bericht door SpeedKing »

UITVOERDER - TITEL
1 Kim Wilde - Four Letter Word
---
2 Dolly Parton - Cracker Jack
3 Bill Monroe & His Blue Grass Boys - Blue Moon of Kentucky
4 Robert Johnson - Crossroad Blues
---
5 (Iggy Pop &) The Stooges - Tight Pants
6 Blondie - Rip Her To Shreds
7 Dead Kennedys - California Uber Alles
8 Ramones - Judy Is A Punk
9 Velvet Underground - I'm Waiting For The Man
10 New York Dolls - Trash

RODE DRAAD: CBGB's (vierletterwoord, Country - Blues - Bluegrass, bands die er groot werden).
De Rode Draad werd alleen gevonden door 4 Fab Schelln Espe (na fragment 7, waarmee ze nog 4 punten pakten) - de verdienste van Hans dacht ik; een applausje :app: - en door de Rechte Bananen nog in extremis goed voor 1 puntje.

Rondegemiddelde: 10 op 29 (35%)

Geen zaalsolo's

Quizmastersolo's:
- Bill Monroe & His Blue Grass Boys
- de songtitel van The Stooges

Conclusie: toch weer toe moeilijk die rode draad, hoewel ik 'm zelf heel leuk vond
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

RONDE 13 | SWEET DREAMS (op 24 punten)

Bericht door SpeedKing »

UITVOERDERS:

Air Supply - Beyonce - Dune - Elvis Costello - Emmylou Harris - Eurythmics - Everly Brothers - Indochine - Janet Jackson - Jerry Lee Lewis - Jethro Tull - La Bouche - Lightning Seeds - Marilyn Manson - Patsy Cline - Phats & Small - Roy Buchanan - Split Enz - Steve Harley - Tammy Wynette - Tori Amos - Wanda Jackson - Yes - Yo La Tengo

Rondegemiddelde: 11 op 24 (47%)

Geen echte nachtmerrie deze ronde voor 4 Fab Schelln Espe, want komen er winnend uit met 16/24. Daarachter blijven enkel Scary Monsters met 14 en Rechte Bananen en Y&X met 13 net boven de helft. Duidelijk te moeilijk dus.

Wat de opmerking over Janet Jackson betreft van Dany, is een beetje onzuiver mss (lees: http://nl.wikipedia.org/wiki/Janet.). Ik heb beide nummers blijkbaar als één geheel staan, maar heb de pauze weggeknipt waardoor het overging in Whoops Now. Maar de inleiding was dus wel degelijk Sweet Dreams. Verder doet het er niet veel toe, want je moest alleen de artiest raden. Geen man overboord hier dus.
["Whoops Now" is een 'hidden track', tussen dit nummer en "Sweet Dreams" zit achttien seconden stilte. Op de albumhoes staat aangegeven dat "Whoops Now" 5:17 duurt, terwijl de werkelijke duur van het nummer 4:59 (dus achttien seconden korter) is.]

Zaalsolo's:
- 4 Fab Schelln Espe met de Lighnting Seeds
- Y&X met Patsy Cline

Quizmastersolo's:
- Air Supply
- Dune
- Jerry Lee Lewis
- Phats & Small
- Roy Buchanan
- Split Enz
- Yo La Tengo

Conclusie: teveel quizmastersolo's. De 'gimmick' dat je 24 nummers hebt met dezelfde titel is op zich wel opmerkelijk, maar geen goed gegeven om een quizronde van te maken. Ik sla een mea culpa, me teveel op blindgestaard (die 24 punten pasten dan ook zo goed met de 26 van het alfabet ;)).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

RONDE 14 | DUETTEN & DUO’S (op 31)

Bericht door SpeedKing »

1 Ozzy Osbourne & Lita Ford
2 Jermaine Jackson & Pia Zadora
3 Kim Wilde & Nena
4 Annie Lennox & David Bowie
5 Jack White & Mick Jagger
6 Barbara Streisand & Donna Summer
7 Stevie Wonder & Alicia Keys
8 Nat King Cole & Nathalie Cole
9 Lance Armstrong & Lyle Lovett
10 Mark Knopfler & Emmylou Harris
11 Janet Jackson & Justin Timberlake
12 Nelly & Christina Aguilera
13 Jay Z & Beyonce
14 Britney Spears & Madonna
15 Placido Domingo - Jose Carreras - Luciano Pavarotti

Rondegemiddelde: 26 op 31 (84%)

Ondanks dat ze achteraan in de zaal zaten, hebben The Blackouts toch alles goed waargenomen. Goed voor een ronde-overwinning met 30 op 31. Alleen Nelly verwarren ze met 50 Cent. Maar dat vond dan ook niemand. Het trio Rechte Bananen, Scary Monsters en 't Verval moeten met 29/31 net de duimen leggen.

Geen zaalsolo's.

Quizmastersolo's:
- Nelly

Conclusie: dit was een makkie voor iedereen! Zo'n doorlopende fotoronde houden we er zeker in.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: RONDE 8 | THEORIE (op 30 punten)

Bericht door PEKEBO »

- Bad Brains en 't Verval rangschikken volledig correct van jong naar oud. Duidelijk fans van Justin Bieber en Tom Dice!


Correctie,ik ben er 100% zeker van dat wij ook dit lijstje volledig juist hadden :nono: !

Voor de rest is deze quiz ons ding wel en komen the blackouts altijd terug naar Bavegem,we scoren niet elke week zaalsolo's he :headbang: .

De quiz zelf was pittig,bewijs hiervan de 73% van de winnaar en mijn hoofdpijn na de quiz.Al is dit ook een bewijs dat die ene hersencel die mij nog rest toch nog actief is bij mij :mrgreen: .

Dik tevreden over mijn teamgenoten,ze waren outstanding in hun discipline.Het debuut bij ons van Peter(beautiful freak) was meer dan geslaagd :thumb1: .

Kapitein Pekebo :rofl2: is dus terecht een tevreden man :dance: .

Proficiat aan de bananen :app: :app: :banana: ,de scary monsters verslaan doe je niet elke week!

En vooral bedankt aan Speedking voor de razendsnelle :shock: analyse van deze quiz!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: RONDE 8 | THEORIE (op 30 punten)

Bericht door SpeedKing »

PEKEBO schreef:- Bad Brains en 't Verval rangschikken volledig correct van jong naar oud. Duidelijk fans van Justin Bieber en Tom Dice!

Correctie,ik ben er 100% zeker van dat wij ook dit lijstje volledig juist hadden :nono: !
Ere wie ere toekomt: volledig terecht, ook een foutloos parcours hier voor jullie. Uw lidkaart van de Justin Bieber fanclub is onderweg.

Het is inderdaad opmerkelijk dat jullie vanuit het peleton elk jaar toch jullie zaalsolo's meepikken. Het is niet het eerste jaar meen ik me te herinneren.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: RONDE 8 | THEORIE (op 30 punten)

Bericht door PEKEBO »

SpeedKing schreef:
PEKEBO schreef:- Bad Brains en 't Verval rangschikken volledig correct van jong naar oud. Duidelijk fans van Justin Bieber en Tom Dice!

Correctie,ik ben er 100% zeker van dat wij ook dit lijstje volledig juist hadden :nono: !
Ere wie ere toekomt: volledig terecht, ook een foutloos parcours hier voor jullie. Uw lidkaart van de Justin Bieber fanclub is onderweg.

Het is inderdaad opmerkelijk dat jullie vanuit het peleton elk jaar toch jullie zaalsolo's meepikken. Het is niet het eerste jaar meen ik me te herinneren.

Bedankt voor de correctie en voor het compliment :thumb1: .
Gebruikersavatar
Metal.LEE.ca
One Hit Wonder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 15:13
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: RONDE 7 | OUTRO’S (op 30 punten)

Bericht door Metal.LEE.ca »

SpeedKing schreef: Quizmastersolo's:
- de songtitel van Mano Negra
- de hele zwik van Rise Against
- Ween
- de songtitel van Joe Bonamassa (wie hem niet kent en iet of wat van blues / bluesrock houdt: check him out!)
- ondanks clipjes op TMF en een stek in de Afrekening bleek het Belgische Spoil Engine voor iedereen te hoog gegrepen.


Conclusie: teveel quizmastersolo's, dat is wel duidelijk. De kritiek van Big Banana over de keuze en aard van 'typische' outro's is ook wel terecht. Even bijschaven als we dit nog doen.
Jammer dat ik er niet bij kon zijn ... had beiden geweten, 't Zal voor volgend jaar zijn afhankelijk van de lottrekking binnen de ploeg natuurlijk.
Gezien de gebruikte muziek binnen de verschillende rondes, kan mij dit zeker smaken.

Proficiat aan de ploeggenoten met hun 8ste stek en het "geslaagd" zijn !
Up & runnin' richting n° 6 op ...
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: RONDE 8 | THEORIE (op 30 punten)

Bericht door Big Banana »

PEKEBO schreef:Proficiat aan de bananen :app: :app: :banana: ,de scary monsters verslaan doe je niet elke week!
Indeed ! We hadden er nog even aan gedacht om Seppuku (die met ons was meegereden) op te sluiten in de koffer van onze wagen :lol: maar zijn toch blij dat we hen op een sportieve manier hebben kunnen verslaan.
Dat zal vermoedelijk wel de enigste keer zijn dit jaar dat dit ons zal lukken.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: RONDE 14 | DUETTEN & DUO’S (op 31)

Bericht door PEKEBO »

[quote="SpeedKing"]

Ondanks dat ze achteraan in de zaal zaten, hebben The Blackouts toch alles goed waargenomen. Goed voor een ronde-overwinning met 30 op 31. Alleen Nelly verwarren ze met 50 Cent. Maar dat vond dan ook niemand. Het trio Rechte Bananen, Scary Monsters en 't Verval moeten met 29/31 net de duimen leggen.




:dance: .Onze ogen zijn nog lang niet versleten,de 1ste ronde winst in het bestaan van the blackouts,eigenlijk de 2de want bij de outro's moeten wij Bad Brains naast ons dulden...of klink ik hier nu pretentieus 8) .
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: RONDE 14 | DUETTEN & DUO’S (op 31)

Bericht door SpeedKing »

PEKEBO schreef: :dance: .Onze ogen zijn nog lang niet versleten,de 1ste ronde winst in het bestaan van the blackouts,eigenlijk de 2de want bij de outro's moeten wij Bad Brains naast ons dulden...of klink ik hier nu pretentieus 8) .
Een gedeelde overwinning is ook een overwinning hé! En de Bad Brains, amai, die stonden scherp zeg dit jaar. Hadden die een geheim wapen in huis?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Plaats reactie