INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door rino »

SepPuKu schreef:Uiteraard viseer ik niemand hee Rino, niemand hoeft zich voor mij te verantwoorden. Iedereen kan een goeie reden hebben... maar niet allemaal op dezelfde dag hee... :wink: En daarbij, een goeie reden kan ook bv. zijn: 'ik heb gewoon geen zin'.
Weet ik wel hoor, Johan. Dat was ook niet de reden voor mijn post. Ik vind het zelf namelijk ook jammer dat niet meer quizzers komen opdagen op wat weer een prima quiz belooft te worden, daarom wou ik mijn steentje bijdragen in het reclamemaken...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef:ben trouwens heel curieus wat Marc ons zal voorschotelen, vooral wat de aangekondigde 'hits' betreft (Def Dames Dope?, Ronald & Donald?, De Twee Pinten? :wink: )...

Ik wil niet de eerste zijn met een pronostiek, maar ik heb mijn favoriet voor de eerste plaats al in gedachten... ik voorspel trouwens over het algemeen een heel spannende strijd, er komen in theorie meer dan 10 mensen in aanmerking voor de top vijf en het is niet denkbeeldig dat de uitslag van vorige edities helemaal door elkaar gegooid wordt.
Ja hoe Marc het begrip 'hits' invult, is moeilijk te voorspellen hee. Er zijn er alleszins meerderen die daar een positief effect kunnen van voelen, m.i. Devil's Answer op kop (in een quiz die echt alle uithoeken afdweilt zeker een kanshebber). Marc Buyssche ook wel (is nergens 'vies' van, om het zo te zeggen), als het niet te platte hits zijn jij ook wel (kwestie van de druk wat op te voeren :wink: ) en Luc Vereecken, ikzelf hopelijk ook in beperkte mate, andere top-10 spelers van vorige keer (of nieuwe deelnemers) kan ik moeilijker inschatten. Alleszins als er echt commerciële (bv. Ultratop-achtige) zaken bijkomen, voorzie ik bovenaan vooral voor Devil's Answer een ferme bonus.

En verder zie ik Scary Monster Vincent de grootste sprong maken, onafhankelijk van wat Marc allemaal opneemt. Maakt progressie tegen een rotvaart :shock: en een top-10 lijkt me het minimum.

Aan een pronostiek top-5 of top-10 waag ik me voorlopig niet, hangt te veel af van invulling van de playlist. Enfin, misschien doe ik het volgende week nog wel voor de sport... :wink:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Devils answer »

SepPuKu schreef: Er ontbreken trouwens ook nog 2 top-10 spelers van vorige editie: EDK en CDG.
Mocht met CDG mijn ploeggenoot Carl De Grave worden bedoeld: die is dat weekend nog op reis, en heeft me zonder veel woorden laten merken dat hij spijt had er niet bij te kunnen zijn...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Devils answer »

SepPuKu schreef:Nu ja zij namen dus al eens deel, waar zitten de andere kleppers? Die voelen het misschien 'dun langs hun benen lopen' bij de gedachte alleen al? :twisted:
(efkes de rol van Devil's Answer overnemen, alles voor de goeie zaak :mrgreen: )
Hmmm... als ik zo'n brutale reputatie heb, moet ik mij daar toch eens over bezinnen.
Is er weer plaats vrij in West-Vleteren? :twisted:

Of bedoelde je enkel dat :twisted: ikoontje, SepPuku?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Tonyvdb »

SepPuKu schreef: als het niet te platte hits zijn jij ook wel (kwestie van de druk wat op te voeren :wink: )
Cut the crap ! :D

De debatten, pronostieken, voorbeschouwingen en ander geouwehoer zijn bij deze officieel geopend ! Zal er ook eens een ' :twisted: ' tegensmijten : :twisted: : nè ze !

Een in aantal quizzers geringer deelnemerveld maar wel meer kanshebbers voor de top- en andere ereplaatsen, lijkt me.

Ik gooi er dan toch maar mijn pronostiek-top vijf tegen aan, rekening houdend met een iets grotere portie 'hits' en volg daarin Johan grotendeels :
1. Devil
2. Frans
3. Marc B
4. Marc VA
5. ???

(Heel) veel kanshebbers voor plaats vijf : ik zou ze graag zelf inpikken natuurlijk, maar weet dat Marcs smaak/keuze mij per definitie minder zal liggen dan die van Frans de vorige keer, toen de quiz omzeggens adhv mijn eigen platencollectie was samengesteld : er is ook nog SepPuKu, Ludwig (al zal de 2000+ hem van een dichte algemene ereplaats houden, vrees ik, maar te duchten voor de decennium-winst op 70s en vooral 80s), coming man Vince, de mannen van Kas, Marc Dooms (al twee keer in top tien), Mario 'Straight', en nog anderen ... en ik duim ook mee dat Kuifje alsnog meedoet, want dan zal het wel een heel spannende strijd worden :thumb2:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door SepPuKu »

Devil's answer schreef:
SepPuKu schreef:Nu ja zij namen dus al eens deel, waar zitten de andere kleppers? Die voelen het misschien 'dun langs hun benen lopen' bij de gedachte alleen al? :twisted:
(efkes de rol van Devil's Answer overnemen, alles voor de goeie zaak :mrgreen: )
Hmmm... als ik zo'n brutale reputatie heb, moet ik mij daar toch eens over bezinnen.
Is er weer plaats vrij in West-Vleteren? :twisted:

Of bedoelde je enkel dat :twisted: ikoontje, SepPuku?
Beide :mrgreen: Schreef eerst dat duivels prikje en toen selecteerde ik het icoontje... en moest onwillekeurig aan jou denken.

Of je nu naar West-Vleteren trekt of naar Moortgat, daar kom ik nie tussen hee :wink:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Devils answer »

Ikzelf zou niemand "uitdagend pushen" om hier aan deel te nemen.
Niet dat ik ook iemand zou afraden...

Een individuele quiz is een ervaring op zich, maar of het "gezellig" is? :nono:
Je mist om de zoveel fragmenten de steun van een assist van jouw ploegmaten én van jouw eigen geheugen (zeker op mijn leeftijd :roll: ).
Er is de opzwepende adrenaline in de bloedstroom en de doordringende geur van zweet uit de poriënstroom...
Allemaal leuk voor wie nog eens in de studententijd én in de okselvijvers wil duiken, en die nostalgische stress nog eens zonder veel toekomstrisico wil herbeleven, nu eens mét (helaas dringend te herkennen) aangename achtergrondmuziek. :)

Maar het schept wél een memorabele band met de andere lonesome cowboys die er zelfs zonder hun paard als metgezel zitten te zwoegen en te zuchten.
En... Het is één van de weinige quizzen waar praktisch iedereen geduldig en vooral met veel respect applaus geeft tot de laatste der Mohikanen uit de volledige erelijst van de avond met naam is geproclameerd. :thumb2:

En tja... In zo'n omstandigheden kan je nooit afgaan...
Tenzij iedereen jou plots om een duistere, uit de lucht gegrepen reden tot topfavoriet bombardeert... :evil: Bedankt, guys ! :?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door kasenco »

Top 3 in willekeurige volgorde: Frans, Marc VA en Marc B
Ikzelf hoop dat ik de top 10 kan halen, al vrees ik er enorm voor..... Het wordt mijn eerste quiz van het seizoen en de gatenkaas begint hoe langer hoe meer vat te krijgen....
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Devils answer »

kasenco schreef:Top 3 in willekeurige volgorde: Frans, Marc VA en Marc B
Ikzelf hoop dat ik de top 10 kan halen, al vrees ik er enorm voor..... Het wordt mijn eerste quiz van het seizoen en de gatenkaas begint hoe langer hoe meer vat te krijgen....
Ik sluit mij hier volledig bij aan!

Helaas ook bij jouw tweede en (het laatste deel van de) derde zin (wat mezelf betreft)... :?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef:
kasenco schreef:Top 3 in willekeurige volgorde: Frans, Marc VA en Marc B
Ikzelf hoop dat ik de top 10 kan halen, al vrees ik er enorm voor..... Het wordt mijn eerste quiz van het seizoen en de gatenkaas begint hoe langer hoe meer vat te krijgen....
Ik sluit mij hier volledig bij aan!

Helaas ook bij jouw tweede en (het laatste deel van de) derde zin (wat mezelf betreft)... :?
misschien inderdaad wat te veel 'druk' met onze pronostiek ... maar onze redenering is dat je op Frans' quiz (die toch voornamelijk alternatief getint was) toch ook al vijfde was en dat je nu misschien (nog) meer 'je ding' zult voorgeschoteld krijgen ...
Laat het ons/mij op 'dikke kandidaat voor top vijf' houden, zo kun je weer wat vrijer ademen :wink: :thumb1:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door SepPuKu »

Misschien drijven bepaalde pronostieken de spanning wat meer op maar het blijft toch steeds de persoonlijke perceptie van degene die ze opstellen.

Net als het feit dat je eens zonder backup moet spelen, vind ik die verhoogde druk net een leuk aspect van eens solo te spelen (misschien heeft 25 jaar atletiekcompetitie mijn visie hierop wat beïnvloed... :roll:) Wat niet wegneemt dat ik daarna ook weer veel liever het geruststellende comfort en het aangename gezelschap van ploegleden opzoek :agree:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door berwt »

Devil's answer schreef: En... Het is één van de weinige quizzen waar praktisch iedereen geduldig en vooral met veel respect applaus geeft tot de laatste der Mohikanen uit de volledige erelijst van de avond met naam is geproclameerd. :thumb2:
Mercikes, ik reken erop! :thumb1: :wink:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door marc »

De quiz is stilaan in zijn laatste plooi gevallen...

Vorige keer had ik vooraf een tiental fragmenten aangeduid als aartsmoeilijk, met een zeer hoog 'curieus-wie-dat-zal-hebben-gehalte'. Zes daarvan werden toch herkend :app: . Daarnaast waren er in editie 1 nog een klein dozijn uitvoerders waarvan ik de moeilijkheidsgraad duidelijk onderschat had en die dus door niemand herkend werden. Die eerste categorie zou min of meer ongewijzigd moeten gebleven zijn; de tweede categorie zou alleszins fors ingekrompen moeten zijn. (kan er nog iemand volgen?)
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Lars »

Tonyvdb schreef:ben trouwens heel curieus wat Marc ons zal voorschotelen, vooral wat de aangekondigde 'hits' betreft (Def Dames Dope?, Ronald & Donald?, De Twee Pinten? :wink: )...
Hits hoeven natuurlijk niet per se plat te zijn...
"Wild horses" van Gino Vanelli en "Jesamine" van the Casuals zijn natuurlijk evengoed hits, om zomaar enkele prima singles te noemen van acts die geen echt "grote namen" zijn maar wel met de verkoop van hun singles de hitparade wisten te halen.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door peegee »

Michel Verfaillie biedt zich aan om in de jury mee te verbeteren... Hij zorgt er dan ook voor dat Marc Buijsse veilig over en weer komt...
Plaats reactie