INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door kuifje »

Tonyvdb schreef: en ik duim ook mee dat Kuifje alsnog meedoet, want dan zal het wel een heel spannende strijd worden :thumb2:
Ik zal er zijn, maar dan als jurylid ! Maar... ik heb de quiz wel al voorgespeeld, en die is zeer goed meegevallen ! Wie zijn klassiekers kent, of toch zou moeten kennen, komt al een heel eind in deze quiz. Jong of oud, in elke decennia zitten zowel weggevers als kuitenbijters, wat maakt dat er toch met gelijke wapens kan worden gestreden, want qua evenwicht zit het zeker snor op dat vlak. En ook in genres worden er heel wat wegen bewandeld, dus daar zit ook voor elk wat wils bij.
Mijn eindscore hou ik nog even voor mezelf; ik zal wel zien waar ik ergens zou uitgekomen zijn, met die nuance natuurlijk dat jullie toch in een meer "stressy" situatie zitten, waarvoor trouwens nu al chapeau voor elke deelnemer !
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Keiem »

going_underground schreef:Ik verwacht voor mezelf zowat een plaats tussen 15 en 20.
ik verwacht mezelf terug te vinden tussen 28 en 33.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef: en ik duim ook mee dat Kuifje alsnog meedoet...

Bij nader inzien beter niet dus :mrgreen:
kuifje schreef: Mijn eindscore hou ik nog even voor mezelf
Enig idee hoe snel den tamtam gaat tegenwoordig :roll: :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Tonyvdb »

Kuifje zou zich m.i. moeiteloos in de top 10 gehandhaafd hebben, top 5 niet onwaarschijnlijk, wie weet nog beter?
Hij is één van de beste 'allrounders' van het circuit, dit is geen 'mouwenfrotterij', maar simple fact.

Hij zal zich min of meer kunnen positioneren na de 'echte' quiz, maar zoals hij zegt, is er ook een groot verschil tussen voorspelen en effectief aan het tafeltje zitten op je eentje : dan komt er wat extra stress bij, en iedereen zal wel op iets niet kunnen komen waar je anders altijd op denkt, ook al omdat je nog op elvendertig andere dingen moet denken die je nog niet hebt ingevuld ...

Het is alvast goed nieuws dat hij het een goede quiz vindt : dwz evenwichtig en niet té moeilijk, maar toch genoeg om verschillen te maken.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Big Banana »

Tonyvdb schreef:Kuifje is één van de beste 'allrounders' van het circuit,... Het is alvast goed nieuws dat hij het een goede quiz vindt : dwz evenwichtig en niet té moeilijk, maar toch genoeg om verschillen te maken.
Voor Kuifje zijn de meeste fragmenten "basiskennis" en "klassiekers". Wij (de bananen) hebben soms het gevoel dat we overbodig zijn, ook al omdat hij ontzettend snel een fragment kan herkennen en een zeer brede kennis heeft. (waarvoor oprecht hulde) Hij is dan ook een gouden banaan ! :banana: Ik zou dus toch maar oppassen met zijn perceptie van de quiz. De soprano-quizzen waren volgens hem toch ook helemaal niet moeilijk. :mrgreen: Jammer dat hij niet aan het echte tornooi meedoet. Ik tip(te) hem zeker in de top 5.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door SepPuKu »

Big Banana schreef: Jammer dat hij niet aan het echte tornooi meedoet. Ik tip(te) hem zeker in de top 5.
Blijft idd. jammer. Is uiteraard een persoonlijke keuze maar als zijn score nu zeer dicht bij die van andere spelers blijkt te liggen (misschien zelfs midden in een tros spelers in een bloedstollende nek-aan-nek score :wink: ), zullen we nog niet weten waar hij zou eindigen 'in gelijke omstandigheden' :doh:

Schrijf dus de eerste inschrijving maar op voor de volgende editie: 1. Geert D.C. :rofl:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Tonyvdb »

kuifje schreef:
Tonyvdb schreef: en ik duim ook mee dat Kuifje alsnog meedoet, want dan zal het wel een heel spannende strijd worden :thumb2:
Ik zal er zijn, maar dan als jurylid ! Maar... ik heb de quiz wel al voorgespeeld, en die is zeer goed meegevallen ! Wie zijn klassiekers kent, of toch zou moeten kennen, komt al een heel eind in deze quiz. Jong of oud, in elke decennia zitten zowel weggevers als kuitenbijters, wat maakt dat er toch met gelijke wapens kan worden gestreden, want qua evenwicht zit het zeker snor op dat vlak. En ook in genres worden er heel wat wegen bewandeld, dus daar zit ook voor elk wat wils bij.
Mijn eindscore hou ik nog even voor mezelf; ik zal wel zien waar ik ergens zou uitgekomen zijn, met die nuance natuurlijk dat jullie toch in een meer "stressy" situatie zitten, waarvoor trouwens nu al chapeau voor elke deelnemer !
klinkt dus goed... zijn er ook bijvragen?
Op quizzen van Marc zijn er meestal wat bijvraagjes, genre 'op welke LP?', 'wie coverde dit?' etc...

Hoezen? Foto's?
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Joe Roxy »

Alst in de lijn ligt van het laatste 'belgische kampioenschap' dat Marc in Nijlen mee had georganiseerd. Dan ben ik een tevreden man, want dat lag in de lijn hoe ik ze graag heb en was mene eerste indiviuduele ooit ;-)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Rubby »

Vraagje ?
Mss praktisch niet haalbaar maar ... :?
Ik kan er zaterdag niet bij zijn, maar had toch graag eens geweten waar ik terecht zou komen.
Is er geen mogelijkheid om de fragmenten per reeks te posten zoals bij de vroegere introquiz op let's quiz ?
Dan kan ik de quiz eens "naspelen" voor mezelf.
De antwoorden dan mss 1 dag later posten. :think:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door marc »

Op quizzen van Marc zijn er meestal wat bijvraagjes, genre 'op welke LP?', 'wie coverde dit?' etc...

Hoezen? Foto's?[/quote]

Er zijn inderdaad een stel bijvragen, netjes verdeeld over de decennia.

Foto's en hoezen zijn niet voorzien. Ik heb lang getwijfeld, om het wachten op eventuele telaatkomers op te vangen maar uiteindelijk zal het al druk genoeg zijn.

In dit verband dan ook de oproep om op tijd te komen. En te verwittigen als het toch wat (een beetje) later zou worden, of er onverhoeds afgezegd moet worden: 0477/42.47.24
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door rino »

marc schreef:Foto's en hoezen zijn niet voorzien.
Damn, ideaal voor mij. Hoe meer de quiz nadert, hoe meer spijt ik heb dat we net nu (weer eens) een weekendje gepland hebben. :banghead:
Ik denk dat ik goed gescoord zou hebben, de vorige Individuele van Marc lag mij namelijk ook biezonder goed. Niet meteen voor een dichte plaats in het overall eindklassement (daarvoor ben ik te zwak in de 60's), maar eerder voor een topnotering op 80's en 90's.
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door kuifje »

Big Banana schreef:
Tonyvdb schreef:Kuifje is één van de beste 'allrounders' van het circuit,... Het is alvast goed nieuws dat hij het een goede quiz vindt : dwz evenwichtig en niet té moeilijk, maar toch genoeg om verschillen te maken.
Voor Kuifje zijn de meeste fragmenten "basiskennis" en "klassiekers". Wij (de bananen) hebben soms het gevoel dat we overbodig zijn, ook al omdat hij ontzettend snel een fragment kan herkennen en een zeer brede kennis heeft.
Bedankt voor zoveel lof, maar er lopen m.i. nog wat kerels rond in het circuit dat van een ander kaliber zijn... Zo heb ik persoonlijk tonnen respect voor Frans... ik ken niet precies zijn leeftijd, maar dat zal toch wel een stuk hoger liggen dan de gemiddelde leeftijd a.s. zaterdag, en toch speelt hij nog altijd top 3, en heeft hij deze quiz zelfs al een paar gewonnen... dat zijn pas echte helden !
Ik weet trouwens niet of er iemand een lijstje al die jaren heeft bijgehouden met de podiumplaatsen... dat zou een perfect beeld weergeven van de échte krakken !
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door marc »

marc schreef:
marc schreef:
marc schreef:
straight banana schreef:Kan ik er nog bij?

Mario Heymans
Natuurlijk, Mario

Een geactualiseerd deelnemersbestand...

Nieuwe versie van het deelnemersbestand

Luc Vereecken
Tony Vandenbogarde
Vincent Matten
Pieter-Jan Malfait
Lars Van Moer
Ludwig De Bruyn
Bert Gheeraert
Johan Vermeiren
Ivo Peeters
Marc Dooms
Wim Wouters
Luk De Ceukelaire
Gert Meir
Marc Buysse
Tom Claes
Kurt Pepermans
Davy Verbeeck
Jef Wijckmans
Steven Van Landuyt
Steven Vervloet
Filip Van Rattingen
Frans Joos
Mario Heymans
Wouter De Smet
Guy Stolen
Eddy Medaerts
Stefan Claessens
Becky Op De Beeck
Dimitri Pollentier
Marc Van Assche
---
Nog drie bijkomende deelnemers :thumb1:

Dirk Verhulst
Danny Van Mele
Patrick De Preter
Ook Jorgen Van Geffen heeft zich gemeld :thumb1:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Keiem »

Tonyvdb schreef:Hoezen? Foto's?
Clips zonder geluid?





:mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Tonyvdb »

Keiem schreef:
Tonyvdb schreef:Hoezen? Foto's?
Clips zonder geluid?





:mrgreen:
tzijn clips mét geluid, zonder beeld. :roll:

inschrijving Jorgen Van Geffen, van Silent Dolphins en Fab4, ken hem niet zo goed, maar staat bekend als dé hitkenner van het circuit, als hij zich zonder al te veel schade door het 'alternatievere' deel kan heenwerken, dan zijn we een (minstens) toptien-kandidaat rijker : dus nog één erbij om te drummen voor de top 10 ... :thumb2:

Zal bijna volzet zijn zeker nu?
Plaats reactie