Muziekkwis Het Antwoord Maandag 5 Juli Roeselare

peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Muziekkwis Het Antwoord Maandag 5 Juli Roeselare

Bericht door peegee »

Zoals ik al op voorhand vreesde... Ik heb mijn laatste patient van voor 19u juist "buitengezet" en er komt er nog eentje over 5 minuten...

Hoe gaat ge dat trouwens doen? 21 man in teams van 4?
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Muziekkwis Het Antwoord Maandag 5 Juli Roeselare

Bericht door rino »

Als er 21 deelnemers zijn, worden het hoogstwaarschijnlijk 7 teams van 3...
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Muziekkwis Het Antwoord Maandag 5 Juli Roeselare

Bericht door aLEEce in chains »

Komt de bespreking hiervan ook op het forum? Lijkt me een leuk concept, ploegen mixen... Misschien de volgende keer toch eens meedoen...
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Muziekkwis Het Antwoord Maandag 5 Juli Roeselare

Bericht door Devils answer »

Ja, best een leuk concept voor een ontspannende avond om wat geestesverwanten te leren kennen.

Ikzelf had het genoegen om met Johan van Starbuk & Apollo en met Dimitri "Keiem" van o.a. de Paris Hilton Lookalikes (klacht aan de de commissie voor misleidende reclame is onderweg! :twisted: ) aan tafel te mogen aanschuiven.
En dat viel erg goed mee, zowel qua sfeer als qua complementariteit.

De quizopgaven (enkel uitvoerders invullen) waren voor de ervaren muziekquizzers niet echt aartsmoeilijk, maar er moest toch soms "hard gepeinsd" worden om toch geen puntje te laten liggen.
Zomaar een opeenvolging van weggevers was het dus zeker niet.
Er was ook wat gepoogd om wat evenwicht te bewaren tussen wat genres en tijdperken, maar ik had de indruk dat de spurt werd beslist in de sixties-seventies-fragmenten.

Leuk was dat iedere ploeg een cryptisch omschreven reeks mocht kiezen (sommige reeksen bleven dus in de kast, respect voor de samenstellers om deze opoffering op te brengen toch !). Niet dat het ploegen veel bevoordeelde, want achter die omschrijving stak steevast een mix van genres met een "centraal thema" dat je vlug zelf kon achterhalen. Maar dus echt wel een idee dat aansloot bij die "loting"-sfeer...

Wat de wedstrijd zelf betreft, zaten wij als "zuiver muziekquiztrio" meteen met de mentale druk tegenover de andere "ploegen met gelegenheidsmuziekquizzers aan boord". Ik las hierboven ergens dat er 8 muziekquizzers meededen, en als er dan 3 daarvan toevallig aan dezelfde tafel belanden...
Uiteindelijk finishten we inderdaad als eersten, een paar punten voor het team met o.a. Seppuku & Gordon Downie, Tony met zijn gelote quizmakkers en Rino met zijn (voor mij onbekende) versterking voor deze avond. Uiteindelijk haalde ook de laatste combinatie (zonder muziekquizzers) net 50 %.

Ik had echter de indruk dat dat allemaal deze avond niet zo belangrijk was.

Echt een ontspannende muziekquiz die eens wat anders bood. Met felicitaties voor de organisatoren ! :thumb2:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekkwis Het Antwoord Maandag 5 Juli Roeselare

Bericht door Keiem »

Het voordeel van deze formule is dat je mensen leert kennen. Nu weet ik wie Johan en Luc zijn (en niet meer enkel via Facebook). Een leuke samenwerking was het zeker!

Nu vraag ik mij af: wie durft dit concept eens proberen in een 'officiele' kwis met voornamelijk circuitkwissers? Of zou dat niet aanslaan? Ik ben alvast voor.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Muziekkwis Het Antwoord Maandag 5 Juli Roeselare

Bericht door aLEEce in chains »

Wie durft? 't Is de bedoeling dat we onze komende quiz eventueel jaarlijks herhalen, dus sta me toe dat wij dit voor onzen eersten niet gaan doen :wink:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekkwis Het Antwoord Maandag 5 Juli Roeselare

Bericht door Keiem »

aLEEce in chains schreef:sta me toe dat wij dit voor onzen eersten niet gaan doen :wink:
Het zou wel heel wat respons uitlokken op het forum hoor 8)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Muziekkwis Het Antwoord Maandag 5 Juli Roeselare

Bericht door rino »

Ook ik vond het een heel leuke, gevarieerde quiz van Joost. :thumb2:
Inderdaad een quiz waar de winnaar eigenlijk van ondergeschikt belang is én bovendien wel eens leuk om de samenstelling van de teams van het lot te laten afhangen.
Het seizoen van 'Het Antwoord' is bij deze weer op geschikte wijze afgesloten, met aansluitend nog een al even geslaagde afterquiz. :wink:
Zeker ook proficiat aan de winnaars (Devil's Answer, Keiem en Johan Facteur) :app:
Plaats reactie