3e Sopranosquiz - Dilbeek - 19-06-2010

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

3e Sopranosquiz - Dilbeek - 19-06-2010

Bericht door Tonyvdb »

uitslag :
1. Scary Monsters
2. Clement & KGBV
3. Starbuk & Apollo
4. Sympathy vd Duvel
5. Knelpuntklup
6. Kas & co.
...

Tja, wat moet ik zeggen?

topquiz ! TOPQUIZ ! T-O-P-Q-U-I-Z !
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 3e Sopranosquiz - Dilbeek - 19-06-2010

Bericht door PaulMcCartney »

Tonyvdb schreef: Tja, wat moet ik zeggen?
Je kan hier ook vertellen dat het niveau van de quiz hoog lag, maar zeker doenbaar was.

Dat er uit verschillende vaatje getapt werd en dat we zelfs een reeks hits te horen kregen (welliswaar kleinere en een heleboel 'radiohits').

Het was voor ons een heel leuke quiz, met ieder zijn inbreng en heel veel discussies.

Sobere, maar zeer duidelijke presentatie - zeer leuke bediening - schitterende prijzentafel.

Nog eens bedankt aan Buddy & David voor de zeer aangename samenwerking :mrgreen:

En ik was weer onder de indruk van de kennis van de 'Scary Monsters' :app:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 3e Sopranosquiz - Dilbeek - 19-06-2010

Bericht door Tonyvdb »

serieus nu : dit vond ik persoonlijk misschien wel de beste quiz van het voorbije seizoen, alles klopte : vooreerst de 'chemistry' tussen de ploegmakkers van Starbuk (wat speel ik graag met die mensen!), de muziek, die werkelijk uit alle vaatjes tapte én daarbij allerlei onderverdelingen (tijdperk, genres, moeilijkheid) perfect leek te omvatten, het quasi perfecte geluid, prijzentafel, de presentator, etc... top top top ... en dan nog eens een bronzen plak gehaald, met een dikke straat voorsprong op onze, toch niet minne, concurrenten daarvoor : super gewoon ! (Scary M en Clement speelden in een andere competitie gisteren : :app: )
Fantastische quiz ! :thumb2:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 3e Sopranosquiz - Dilbeek - 19-06-2010

Bericht door Big Banana »

Op mijn laptop vond ik deze morgen volgende uitslag...

(De 1ste %-tjes is t.o.v. het totaal max. te behalen, de tweede zijn de "forum"-%-tjes)

1 SCARY MONSTERS 310 76,54% 100,00% :app: :app: :app:
2 CLEMENT & KGBV 306 75,56% 98,71% :app: :app:
3 STARBUCK & APOLLO 290 71,60% 93,55% :app:
4 SYMPATHIE VUR DEN DUVEL 281 69,38% 90,65%
5 DE KNELPUNTKLUP 278 68,64% 89,68%
6 KAS & CO 275 67,90% 88,71%
7 DE RECHTE BANANEN 274 67,65% 88,39%
8 TEQUILA OVERDRIVE 260 64,20% 83,87%
9 KOERIER 258 63,70% 83,23%
10 DAVID, BUDDY, PAUL & RINGO 255 62,96% 82,26%
11 5CC 248 61,23% 80,00%
12 BELLEM MEETS VLASSENBROEK 248 61,23% 80,00%
13 DETROIT BREAKDOWN 242 59,75% 78,06%
14 TONI SERVI BIG BAND 237 58,52% 76,45%
15 DE VINDIKOOKS 232 57,28% 74,84%
16 MEN IN BLACK 223 55,06% 71,94%
17 FUNKTIONEEL NAAKT 195 48,15% 62,90%
18 THE MILLION DOLLAR QUARTET 133 32,84% 42,90%

Proficiat ook aan "The Sopranos" voor deze vlekkeloze quiz in een opvallend rustige en geconcentreerde zaal :amazed:
Onwaarschijnlijk hoeveel keer we moesten zeggen: "ik ken dat, maar wat was dat ook alweer" Ge moet ze maar vinden, die nummerkes ! :app:
Schrijf de bananen maar weer in voor volgend jaar, 'k zal opnieuw de laptop meebrengen... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Big Banana op zo 20 jun 2010, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tony servi
Roadie
Berichten: 41
Lid geworden op: do 11 okt 2007, 18:08
Locatie: Gent / Tony Servi Big Band

Re: 3e Sopranosquiz - Dilbeek - 19-06-2010

Bericht door tony servi »

Technisch de perfecte quiz (geluid, presentatie, accomodatie, bediening, ...), maar inhoudelijk o zo moeilijk.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: 3e Sopranosquiz - Dilbeek - 19-06-2010

Bericht door progres »

ook vanwege Kas en mezelf niks dan superlatieven voor deze quiz
het was moeilijk en er moest vaak diep in het geheugen gegraven worden maar ik hoorde vooral zeer goede muziek en daar draait het toch om.
proficiat alweer voor clement en de monsters, niet bij te houden tegenwoordig op wat voor quiz dan ook.

ik keer tevreden terug en kijk zeer nieuwsgierig uit naar een analyse.
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 3e Sopranosquiz - Dilbeek - 19-06-2010

Bericht door kuifje »

Eindelijk tijd om te komen tot een eerste reactie...
Vooreerst proficiat aan de winnaars, Scary Monsters, en zonder twijfel één van de té kloppen ploegen in elk genre quiz de komende seizoenen, zoveel is zeker. Mijn pronostiek zat er pal op, op de 3e podiumkandidaat na, maar Starbuck & Apollo vs. Tony verbaasde wellicht vriend en vijand met de bronzen plak gisteren. Zéér sterke prestatie !!!
Na 2 rondes bleek het pleit al beslecht, toen Clement & KGBV al een straat voorstonden, maar in dit type quiz kan je niet op je lauweren rusten, want een ronde verder is die voorsprong bij wijze van spreken al herleid tot een minimum. En na wat haasjes-over bleek Scary Monsters dan toch aan het langste eind te trekken. Dit belooft voor de komende edities...
De eerste reacties zijn lovend, maar ik ben wel nuchter genoeg om te beseffen dat dit slechts een kleine spreekbuis is. Maar de perceptie van Paul McCartney vind ik wel grotendeels gelijklopend met mijn visie op de quiz.
Deze editie was op een 10-tal fragmenten volledig van mijn hand, en onvermijdelijk beland je dan in een soort van "eigenzinnge" quiz, maar waarin ik toch wel de nodige aandacht wou besteden aan de diverse decennia en genres. En in dit opzicht denk ik wel dat dit snor zat.
De analyse heb ik deze namiddag al afgerond, maar zal ik pas morgen posten, want nu nog efkes het WK Voetbal volgen..
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 3e Sopranosquiz - Dilbeek - 19-06-2010

Bericht door marc »

Petje af voor Geert en zijn prima quiz, hulde voor de Scary Monsters en hun prestatie: ook KGBV&Clement kende een leuke avond.

Dit alles én een fragment uit de debuutlp van Manassas, een van mijn alltime favorites... :thumb1:

Het is reikhalzen naar Geerts analyse
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: 3e Sopranosquiz - Dilbeek - 19-06-2010

Bericht door dendaffe »

Inderdaad, topquiz (organisatie, moeilijkheidsgraad, presentatie, bediening, prijzen, ...)! Proficiat aan de organisatoren en de winnaars! Het seizoen is met een schitterende quiz geëindigd, zodat we weeral uitkijken naar augustus...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 3e Sopranosquiz - Dilbeek - 19-06-2010

Bericht door rino »

Ook ik vond het een absolute topquiz. Veel, om niet te zeggen bijna uitsluitend steengoeie muziek gehoord met een heel goeie, sobere presentator. Het geluid was perfect, de bediening uitstekend, wat wil een mens nog meer...

Opnieuw weergaloze prestatie van de top twee. :app:
Dat wij na de top twee de strijd wonnen om 'best of the rest' was ons dan ook (bijna) een overwinning waard. Met dank natuurlijk aan Tony die ons eens te meer naar een mooie ereplaats stuwde. :thumb2:

Kan, na deze quiz, al bijna niet meer wachten tot de start van het nieuwe seizoen (voor ons wordt dat half augustus in Bellem).
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 3e Sopranosquiz - Dilbeek - 19-06-2010

Bericht door vinceluka »

Gelukkig is Kuifje op zijn stappen om ermee te kappen teruggekeerd anders hadden we dit fraais moeten missen.
Straffe quiz :thumb1: :app: :thumb2:
Naar gewoonte veel heerlijke muziek gehoord en het was ook heerlijk quizzen aan de Scary Monsters tafel, wat ook een goede gewoonte geworden is. :wink:

Na amper 4 ronden dachten wij ons te moeten concentreren op de 2de plaats toen Clement een vlucht voorwaarts nam van 9 punten. Maar we wisten toen niet dat er nog rondes zouden volgen waar wij op dezelfde manier konden uithalen.
Een zege die veel voldoening brengt want Clement in zijn sterkste bezetting klop je niet elke week. Een understatement want eigenlijk is dit pas de 2de quiz waar beide ploegen het in hun sterkste opstelling tegen elkaar opnemen (vorige was Stardust 2008).
Voorts erg knappe prestatie van Starbuk ft Tony die in het deel na de pauze geen duimbreed meer toegaven.
:app:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 3e Sopranosquiz - Dilbeek - 19-06-2010

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ook van mijnentwege niks dan positieve commentaren :thumb1:
Prijzentafel, bediening, opbouw quiz, organisatie :app: :app:

Net ietsje te moeilijk voor ons, maar vele goeie muziek gehoord...
Wij speelden voor de gelegenheid samen met Alain en Rudy van Testedoene, een combinatie die voor herhaling vatbaar is :lol:
Thx.

En wat betreft volgend jaar, we zullen er wel terug bijzijn, in complete opstelling of opnieuw in een gelegenheidsformatie.
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 3e Sopranosquiz - Dilbeek - 19-06-2010

Bericht door kuifje »

REEKS 1 - MET DE TITEL IN HUIS VALLEN

1. PAUL ANKA - Love me warm and tender
2. THE FIVE STAIRSTEPS - Ooh Child (things are gonna get easier)
3. THE HOUSE OF LOVE - Destroy the heart
4. ROCKERS HI-FI - 90° Fuzzwalk
5. TRIGGERFINGER - Is it
6. LOVIN' SPOONFUL - You didn't have to be so nice
7. NEW YORK DOLLS - Trash
8. HUGH MASEKELA - Don't go lose it baby
9. THE CHARLATANS - The only one I know
10. ROYKSOPP - 49 %
11. THE BYRDS - Have you seen her face
12. JUNIOR MURVIN - Police & Thieves
13. THE FABULOUS THUNDERBIRDS - Why get up
14. EVERLAST - Ends
15. (DJ) HELL FT. BRYAN FERRY - U can dance

* Five Stairsteps : 5x (Clement, DBPR = David, Buddy, Paul & Ringo, Knelpuntklup, Scary Monsters en Detroit Breakdown)
* Royksopp : Clement en DBPR, beiden hadden zowel U + T, Bananen enkel U

Topscores
1. Clement : 29 /30 (zij misten enkel Triggerfinger)
2. Bananen, Scary Monsters, Koerier, Starbuck : 25 ptn
3. Tequila, DBPR : 24 ptn
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 3e Sopranosquiz - Dilbeek - 19-06-2010

Bericht door kuifje »

REEKS 2 - RANDOM I
1. GOLDEN EARRINGS - I've just lost somebody
2. KATE BUSH - Them Heavy People
3. DIESEL PARK WEST - Jackie's still sad
4. NOORDKAAP - Hoopvol
5. NEW ORDER - Krafty
6. MARIANNE FAITHFULL - Come and stay with me
7. DEE EDWARDS - Why can't there be love
8. JOE JACKSON - Beat Crazy
9. EN VOGUE - My Lovin'
10. BAD RELIGION - Sorrow
11. R.B. GREAVES - Take a letter Maria
12. FREDDIE KING - Going Down
13. CHRIS ISAAK – Living for your lover
14. 4 HERO - Star Chasers
15. ALBERTA CROSS - Taking Control

* Diesel Park West : U + T enkel geraden door Knelpuntklup :app: , Clement had wel de U :thumb1: , maar niet de T, en Starbuck enkel de T, maar niet de U
Single uit één van de beste albums (Shakespeare Alabama) van mijn collectie, maar is natuurlijk subjectief. Wie dit niet kent, zeker eens opzoeken !
* Titel van New Order 'Krafty' (3x) : 1e single uit 'Waiting for the sirens' call', die toch héél wat airplay heeft gehad, maar zat blijkbaar al ver voor velen, want enkel correct genoteerd door Tequila, Starbuck & Vindikooks :app:
* Dee Edwards (0)
Single die recent terug in het daglicht staat nochtans, omdat hij gebruikt wordt in de reclame voor 'Adidas', maar blijkbaar toch niet gekend
* Freddie King (0)
Bluesrock van de bovenste plank...
* Alberta Cross - Taking control : enkel 3 ploegen hadden T + U : DBPR, Bananen, BellemVlas :app: / Scary Monsters en Starbuck enkel de T
Heel veel 'My Morning Jacket' gelezen hier...
Merkwaardig feit : helft van de zaal had enkel de titel 'Them Heavy People' van K.B. correct, wat ik nogal vreemd vond, want dit is toch een heuse klassieker
Topscores
1. Knelpuntklup : 24 / 30
2. Clement : 23 ptn
3. Scary Monsters / Tequila / Kas : 22 ptn
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 3e Sopranosquiz - Dilbeek - 19-06-2010

Bericht door kuifje »

REEKS 3 - GROUNDS FOR DIVORCE

1. THE OUTSIDERS - Lying all the time
2. MUD - Secrets that you keep
3. ALEX CHILTON - No Sex
4. GREEN DAY - Geek Stink Breath
5. 'T HOF VAN COMMERCE - Jaloes
6. SYL JOHNSON - Is it because I'm black
7. SOUTHSIDE JOHNNY & THE ASBURY JUKES - I played the fool
8. PRINCE - Strange Relationship
9. FAITH NO MORE - Midlife Crisis
10. FREEFORM FIVE - No more conversations
11. LED ZEPPELIN - Heartbreaker
12. SHOCKING BLUE - Demon Lover
13. DELEGATION - Heartache n° 9
14. U2 - Numb
15. ED HARCOURT – Loneliness

* "Geek Stink Breath", titel van Green Day (3x) : Sympathie / Starbuck / BellemVlas :app:
* Syl Johnson (4x) : Clement / Bananen / Scary Monsters / Toni Servi BB
Schitterend nummer...
* Southside Johnny & Asbury Jukes (3x) : Clement / Bananen / Knelpuntklup :app:
* Freeform Five (3x) : Scary Monsters / Sympathie / Starbuck :app:
* Titel Shocking Blue slechts 3x herkend, alhoewel ik hem nog net liet horen op het einde : Clement / DBPR / Bananen
* Delegation (5x) : DBPR / Bananen / Knelpuntklup / Scary Monsters en Vindikooks
* Ed Harcourt (2x) : Clement en BellemVlas
2e single, na 'this one's for you' uit "Strangers"

Topscores
1. Scary Monsters : 26 / 30
2. Clement : 25 ptn
3. Knelpuntklup : 23 ptn (fantastische quiz gespeeld trouwens vond ik afgelopen zaterdag)
Plaats reactie