12e Kakkerlakkenmuziekquiz zaterdag 5 juni

Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

12e Kakkerlakkenmuziekquiz zaterdag 5 juni

Bericht door gkoppen »

Zoals algemeen bevonden denk ik... Geen gemakkelijk kwisje...
Winnaar 77%

01 353 5cc
02 346 Scary Monsters
03 344 JPJ&S
04 339 Gentse Muziekzooi
05 335 Toni Servi Big Band
06 333 Fab4
07 328 Rechte Bananen
08 326 Vlassenbroek Tequila
09 319 Rock Monsieur
10 314 Guess Who
11 310 Starbuk & Apollo
12 305 Afghan Pigs
13 299 Holly's / Gang Of Four
14 286 Spek & Bonen
15 277 B4's

Dat was de top 15... De rest zal Peegee wel aanvullen :)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 12e Kakkerlakkenmuziekquiz zaterdag 5 juni

Bericht door Rubby »

16. testedoene 276 :roll:

Inderdaad niet gemakkelijk, nochtans vooraf ... De quiz zal een stuk makkelijker zijn dan vorig jaar :violent:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 12e Kakkerlakkenmuziekquiz zaterdag 5 juni

Bericht door peegee »

Sorry, ik had hem zelf een pak makkelijker ingeschat.

Maar TOCH (IETSJE) MAKKELIJKER DAN VORIG JAAR; nu hadden de winnaars 76.5 %; vorig jaar hadden (dezelfde) winnaars 72.9 %

01 353 5cc :app: :app: :app: :app: :app:
02 346 Scary Monsters :app: :thumb1: :app: :thumb1:
03 344 JPJ&S :thumb1: :app: :thumb1:
04 339 Gentse Muziekzooi :app: :app:
05 335 Toni Servi Big Band :app:
06 333 Fab4
07 328 Rechte Bananen
08 322 Vlassenbroek Tequila
09 319 Rock Monsieur
10 314 Guess Who
11 310 Starbuk & Apollo
12 305 Afghan Pigs
13 299 Holly's / Gang Of Four
15 286 Spek & Bonen
16 277 B4's
17 276 Testedoene
18 275 Koerier
19 265 Disorder
20 257 4 Schelln Espe
21 252 Popingers
22 245 de Stimpy's
23 243 The Pale Riders From Philadelphia
24 240 Captain Sensible
25 237 De Scheldevissers
26 229 Saterday Night Zever (nog 50%)
27 226 2 of a Kind
28 225 No ID
29 224 Spirit
30 207 Dog Party
31 187 JD & the Kinky Ballerina's
32 177 Mind the Bollocks
33 176 Buffalo Billies
34 138 Veel Tralala
35 101 De Poloboys
Laatst gewijzigd door peegee op zo 06 jun 2010, 01:37, 1 keer totaal gewijzigd.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 12e Kakkerlakkenmuziekquiz zaterdag 5 juni

Bericht door peegee »

De analyse is voor volgende week; die wordt voor iedere deelnemende ploeg doorgemaild; komt niet op deze site/thread, omdat hij nogmaals (in licht aangepaste versie) in Nederland wordt gespeeld voor onze ollandsche muziekquizvrienden..... En aangezien er enkele van deze vrienden ook regelmatig op muziekquizzen.be komen gluren: mondjes dicht, hè!??

Merciekes op voorhand, Peter

En nu is het laat (vroeg) genoeg en ga ik slapen....

NOG EVEN DIT, en dat is toch het belangrijkste, denk ik: IK HOOP DAT JULLIE HEM PLESANT VONDEN !?!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 12e Kakkerlakkenmuziekquiz zaterdag 5 juni

Bericht door Devils answer »

Daar het moeilijk is om gelijk welke commentaar/bespreking te geven op deze quiz zonder voor de Nederlandse collega's inderdaad "de kroon te ontbloten", roep ik uit respect voor de inspanningen van de organisator (én zijn internationale intenties) op om de reacties op de quiz uitzonderlijk eens niet via dit forum te "ontluchten" maar via persoonlijke mails of PB's (persoonlijke berichten op deze site) aan Peter.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 12e Kakkerlakkenmuziekquiz zaterdag 5 juni

Bericht door aLEEce in chains »

Op vraag van Devil's Answer dus een pb gestuurd. Volgens mij zit peegee's inbox binnenkort vol :mrgreen:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 12e Kakkerlakkenmuziekquiz zaterdag 5 juni

Bericht door peegee »

Reacties mogen, zolang ze de inhoud van de quiz niet verraden, ok!?!

En met "inhoud", bedoel ik titels, want ik denk, dat het (zoals iemand mij in de pauze op het hart drukte) geen kwaad kan om "het thema" te ontbloten, want dit is niet iets dat instudeerbaar is, niet???
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 12e Kakkerlakkenmuziekquiz zaterdag 5 juni

Bericht door SpeedKing »

Reeds gemaild naar Peter, mijn 'gekuiste' reply:

Mogen invallen bij 5CC, de uiteindelijk winnaars, met Andries (fe-no-me-naal die kerel – alleen meer superlatieven voor zijn kennis en snelheid) was natuurlijk een godsgeschenk. Gelukkig valt Andries bijna alleen maar heel even stil op het domein van classic rock / hardrock / metal, mijn dada - en dus kon ik nog net wél iets bijbrengen. Het stukje quiz gemaakt door Mark, amai, dat was de beste sequentie ooit in een muziekkwis meegemaakt, voor mij persoonlijk dan toch - ik kon even helemaal loos gaan. Ik had dit stukje ronde zelf kunnen maken…

Volgend jaar ben ik er weer, je hebt me teruggewonnen want ik ben ooit eens afgehaakt lang geleden wegens een hoog schlager/Nederlandstalig gehalte (zo herinner ik het me toch)!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 12e Kakkerlakkenmuziekquiz zaterdag 5 juni

Bericht door peegee »

Ben blij U "teruggewonnen" te hebben, Speedking. Wat die hoeveelheid schlager/nederlandse muziek betreft, dat is toch al van heel lang geleden, denk ik.... OK, vorig jaar zat er ook ééntje in van mij (Manke Nelis & Dolf Brouwer met "de vis wordt duur betaald", paste gewoon schitterend in de crisis-reeks), maar voor de rest zit ik al te lang in België (exact 30 jaar in september!), en zijn dat soort songs ook niet echt mijn dada, om er daar veel van in mijn quiz te steken.. Onze Marc (Polkaheer) daarentegen vraagt soms wél om er nog zoiets in te steken...... :doh:
Btw: in Holland klagen ze soms, dat er wat teveel "belgisch" in mijn quiz steekt :rofl2:
Laatst gewijzigd door peegee op zo 06 jun 2010, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 12e Kakkerlakkenmuziekquiz zaterdag 5 juni

Bericht door peegee »

Hier de pb van aLEEce in chains (met zijn goedkeuring):
Dag Peter,

Op vraag van Devil's Answer dus nen pb (volgens mij word je inbox binnenkort overstelpt :mrgreen: ). Zoals je had gehoopt, hebben wij ons zeer goed geamuseerd. We vonden het geen gemakkelijke quiz, maar wel een quiz waar we veel leuke muziek gehoord hebben en waar we "geklopt" zijn op ons waarde. De plaats waar we staan, is de plaats waar we horen te staan (soms eens boven Disorder en de Schellen, soms er eens onder).

Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel zin om te muggeziften. Je wist zelf al dat het fout liep bij de drankverdeling en gaf zelf aan waaraan dit lag (1 man komen opdagen ipv de beloofde 3). Je hebt dit goed opgelost :app: en het aanleggen van de airco was ook een goeie zet (trouwens respect voor het jurylid dat daar met een bodywarmer bleef aanzitten - oudere kale man in de hoek :lol: ). Hopelijk kan je je vrouw overtuigen om toch nog quizzen te mogen organiseren, want ik vind het leuk.

Je videoronde was leuk, maar eerlijkheidshalve dienen we wel mee te geven dat we er niet teveel van gezien hebben.

Tot slot bedankt voor de leuke avond en de mooi cd die ik mee naar huis had (Alexisonfire zoals per mail aan je gevraagd - da's het voordeel als je ntwaarder graag hoort). Ook mijn excuses voor mijn teamleden die blijkbaar de bedoeling hadden om zich in een boei te verkleden (fel geel, oranje en rood), toen de lichten uit gingen, zag je ons waarschijnlijk nog zitten :mrgreen:

Groeten
Stefaan aka aLEEce in chains

ps. Je mag ons al inschrijven voor de volgende editie :wink:
Hallo Stefaan,

Bedankt voor je opbouwende kritiek.

Je had die gerust wél mogen posten, hoor; er staat nl. niets in, dat ook maar iets verraadt van de inhoud van de quiz....

Die man met die bodywarmer, die heeft (begin jaren '80 al) de bijnaam "Playboy" gekregen, dit omdat hij eigenlijk een echte anti-Playboy is... Zijn echte naam is Erwin Verplaetse, caricaturaal genoeg....

In het onderhandelen over een eventueel procentje voor de quizpot, wilde de man , die uiteindelijk zèlf bediende (de uitbater, of zeg ik beter uitbuiter!?), 0.10 euro meer voor zijn drank, omdat hij daarmee, zoals hij zelf letterlijk zei, "zijn personeel kon betalen". Ik had dus duidelijk verwacht, dat hij voor enkele extra bedieners ging zorgen... Dat was dus helemaal verkeerd gedacht en wat blijkt, deze man had dus ook helemaal verkeerd ingeschat hoe hij 150 man moet bedienen..........
Dan heb ik, kosteloos, mijn vrouw ingezet om mee te helpen dit in goede banen te leiden...

1000 x excuses daarvoor

Peter
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 12e Kakkerlakkenmuziekquiz zaterdag 5 juni

Bericht door Tonyvdb »

beetje raar dat we geen voorbeelden mogen aanhalen, maar begrijpelijk als de quiz elders nog plaats vindt.

Wij streden tot het einde mee voor de overwinning maar moesten nipt de duimen leggen voor Scary M en 5CC (die Andries moet toch wel een fenomenaal figuur zijn zeg :shock: ) : proficiat aan hen !
We hadden vooraf getekend voor top vijf, dus top drie was beter dan verwacht :D
Zoals zo vaak, hadden we makkelijk een PAK punten kunnen meer halen, maar met de gegeven quiz zal dat niet bij ons alleen zo geweest zijn, vermoed ik.

Ik vond het persoonlijk wel iets hebben; moedig concept (wat uiteraard voor een paar te bediscussiëren fragmenten zorgde : 'waarom makkelijk als het moeilijk kan', moet Peter gedacht hebben :P ), maar je moest er verdorie toch wel heel erg je concentratie bijhouden : vermoeiend en intensief en vooral : het geluid was bij momenten ronduit abominabel (Peter, ik weet niet vanaf welke bron jullie de fragmentjes afspelen maar als het van een iPod of laptop is, haal dan eerst eens alles door het gratis te DL-en programma'tje MP3Gain, dan zijn alle fragmentjes ongeveer even luid).

Aan de meelezende Hollanders die nog moeten quizzen, geef ik bij deze een 'GO' :thumb2:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 12e Kakkerlakkenmuziekquiz zaterdag 5 juni

Bericht door peegee »

Tonyvdb schreef:het geluid was bij momenten ronduit abominabel (Peter, ik weet niet vanaf welke bron jullie de fragmentjes afspelen
Ja, ik heb dat ook gemerkt, ondanks het feit dat ik meer dan 90% van de songs van eigen materiaal gehaald heb.... Zelfs bij een aantal van die songs viel het mij op... :evil:
Vorig jaar hebben we een programmatje geleend van Maledictus, zodanig dat alle songs even luid klonken; dit jaar helemaal vergeten doen; sorry :violent: :violent:

En voor wie van het vermeende onderwerp "beesten" wil genieten: Rock Ahoy is weer top vandaag !!!! :headbang: :headbang: :banana: :banana:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 12e Kakkerlakkenmuziekquiz zaterdag 5 juni

Bericht door Rubby »

Paar korte "neutrale " reacties dan:
- organisatie :we zijn beter gewend Peter (drank, geluid, microfoon, ...) :cry:
- prijzentafel :thumb1:
- quiz zelf (opletten nu) : een ganse avond is mij toch wat te veel ... :?
==> probeer mss je commentaar en het massaal geven van tips toch wat te beperken Peter, dan riskeer je niet zoveel tijdverlies en maak je het geheel minder verwarrend :mrgreen:

Bedenking :roll: : sommigen vonden onze quiz "niet te doene" dit jaar, ik vraag mij af wat ze dan van deze quiz vonden,maar als ik het zo hoor en lees :think:

inderdaad, rock ahoy is weer "toppie" :headbang: :wink:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 12e Kakkerlakkenmuziekquiz zaterdag 5 juni

Bericht door Rock Monsieur »

Proficiat Peter voor de prachtige prijzentafel en het vele werk dat je in deze quiz gestoken hebt.
Met Rock Monsieur behaalden we een mooie 9e plaats. Met Michel, Dirk, Keiem en mezelf konden we elkaar niet beter aanvullen. Deze samenwerking is wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.

Ik heb de quiz ervaren als heel druk. Mijn grootste kritiek: de fragmenten waren vaak te kort, zeker als je per fragment op zoek moet naar 3 antwoorden.
Het thema op zich was goed gevonden, maar misschien ook wel een beetje te veel van hetzelfde voor een ganse avond. Kenners van bepaalde 'literatuur' waren in deze quiz zeker bevoordeeld. Gelukkig heeft onze Michel een tijdje geleden ook eens grondig zijn huiswerk gedaan.

Geluidskwaliteit was slecht ... maar ik heb me na de problemen die wij vorig jaar hadden voorgenomen om daar niet te veel commentaar meer op te geven.

Tenslotte wil ik Peter bedanken omdat hij rekening wil houden met de 2-jaarlijkse muziekquiz die wij organiseren en die normaal gezien doorgaat op dezelfde datum als die van De Kakkerlakken.
Volgend jaar is 't dus weer aan ons.
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 12e Kakkerlakkenmuziekquiz zaterdag 5 juni

Bericht door DVNO »

Ben eigenlijk geen voorstander van dit thema maar ik vond de quiz inhoudelijk gisteren best wel plezant. Niet zo hitgevoelig als aangekondigd maar da’s ook logisch.
Wel een beetje hectisch af en toe en daarmee is nogmaals gebleken dat wij nogal goed zijn in chaos :lol: .

Verder hoop ik niet dat hier een trend is gezet qua in het honderd lopen van quizzen, zeker niet nu jullie om de twee jaar gaan afwisselen met Rock Monsieur waar ze vorig jaar op zijn zachtst uitgedrukt ook niet echt van pech bespaard gebleven zijn. :(

Prima prijzentafel overigens, beter dan jullie quiz vorig jaar. Ik heb de cd die ik wenste (Tiga – Ciao) :thumb1:
Plaats reactie