7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Swat
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 17:34
Locatie: Scary Monsters/Super Creeps

7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Swat »

Uitslag:

1 Scary Monsters 308
2 Martha Wainwrong ain't right 305
3 Clement & KGBV 303
4 Sympathy vor den Duvel 300
5 Kas & co. 299
6 Rechte Bananen 290
7 Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 284
8 Sticky Fingers 272
9 Guess Who 267
10 Tony Servi Big Band 261
11 Willy Jr. & The Knelpuntklup 258
12 2 Tequilas, 1 Guiness en 1 Plat Water 248
13 Men in Black 240
14 Fed's Gadget 218
15 Turbo Turbo 201
16 The Golden Eel 187
17 Clement Sucks 175
18 Country Trash 175
19 De Popingers 159
20 The Unusual Suspects 156
21 De Eeltvingers 149
22 Kardinaal & Koning 129
23 Shooting Stars 117
24 Billy goat me vacance 60
If there's anything bigger than my ego around, I want it caught and shot on the spot!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Rubby »

Swat schreef:Uitslag:

1 Scary Monsters 308
2 Martha Wainwrong ain't right 305
3 Clement & KGBV 303
4 Sympathy vor den Duvel 300
5 Kas & co. 299
:amazed: Dat moet spannend geweest zijn :amazed: :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Tonyvdb »

dat klopt, Rubby.
Voor de laatste ronde stonden Martha W, Scary M en Clement binnen 3 punten en waren Kas en Sympathy ook nog niet volledig buiten beeld : Martha W. stond bijna heel de quiz op kop, maar moest buigen in de laatste ronde.

Geen detail-analyse vandaag : heb andere katten te geselen.
Morgen normaal gezien wel.

Ben zelf alvast heel tevreden over de quiz, was precies hoe ik hem bedoeld had : dwz : breed met nadruk op 'alternatief', een stuk makkelijker dan anders (behalve de alfabetronde, toch zeker voor de lager gerangschikte ploegen) maar toch uitdagend voor de topploegen en vooral geen odyssee, geen zenuwslopende boel.
Voor sommigen zullen misschien wat schreefjes overtreden zijn, maar dit is de soort quiz die ik wil maken en voor een volgende keer opnieuw zal pogen te maken.

Daaaaaaaaaag
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Keiem »

Afbeelding
(mijn eerste gevoel na de kwis van gisteren...)

Inderdaad Tony, het was een erg leuke, goeie en afwisselende kwis. Ik had hem maar al te graag op ons palmares gezet. En tot aan het eind 5 punten voor staan en dat dan in één ronde afgeven is toch ontmoedigend. Veel laten liggen maar dat was voor onze concurrenten ook zo. Vorig jaar derde, dit jaar tweede. Volgend jaar wil ik hem binnenrijven hoor. Toch nog eerst wat studeren in mijn prijs (Popencyclopedie).
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door marc »

Is het in Bissegem ooit anders geweest? Topquiz, die allerhei hoekjes en decennia bezocht, die hits afwisselde met alternatiever werk en daarin evenwicht nastreefde en vond. Het ging van T-Bone Walker tot new beat :puke: , van Love tot Get Ready en van Aretha Franklin tot Alternative TV...

Alleen jammer dat Paul McCartney afwezig bleef :wink:

Ook traditioneel: veel leuke links en invalshoeken, knappe organisatie, sterke prijzentafel... :app:


Een welgemeende proficiat aan Scary Monsters en Martha die ons voorafgingen. :thumb2: Het ietwat toegenomen hitgehalte (klopt dat, T?) speelde ons allicht parten in de eindsprint.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door SpeedKing »

Zeer gevarieerde quiz, inderdaad, waar ik zelf weinig of niks bij te brengen had bij de Tequila's en de Guiness, behalve dan in de hoezenronde - ik vond die echt exemplarisch voor een goeie uitgebalanceerde hoezenronde.

Maar qua fragmenten waren er hooguit drie zaken waar ik de Tequila's misschien kon bij verder helpen - Peter Skellern godbetert ;) - en dan ga ik bij een van de weinig classic rock-fragmenten nog de mist in bij de titel van het fragment van Jethro Tull, waarbij ik gewoon de naam van het album geef (terwijl de track Cross-Eyed Mary gezocht werd).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Rubby »

marc schreef:Is het in Bissegem ooit anders geweest? Topquiz, die allerhei hoekjes en decennia bezocht, die hits afwisselde met alternatiever werk en daarin evenwicht nastreefde en vond. Het ging van T-Bone Walker tot new beat :puke: , van Love tot Get Ready en van Aretha Franklin tot Alternative TV...

Alleen jammer dat Paul McCartney afwezig bleef :wink:

Ook traditioneel: veel leuke links en invalshoeken, knappe organisatie, sterke prijzentafel... :app:


:thumb2: Het ietwat toegenomen hitgehalte (klopt dat, T?) speelde ons allicht parten in de eindsprint.
hmm, in Bellem ook hoor :mrgreen:
Maar Paul Mc Cartney was er wel bij :dance: :app: en wij dalen nochtans in hitgehalte :|
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Keiem »

wel, we zijn een dag verder en er staan 7 (8?) posts over een Tony-kwis... Dat lage getal wijst er toch op dat het goed zat geloof ik. Geen controverse of extreme opmerkingen dit keer. Ben benieuwd naar de analyse trouwens.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door SpeedKing »

Keiem schreef: Dat lage getal wijst er toch op dat het goed zat geloof ik.
Of: het was wel heel schoon weer, waardoor zelfs een doorgewinterde muziekquizzers eens buiten kwam?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door vinceluka »

SpeedKing schreef:
Keiem schreef: Dat lage getal wijst er toch op dat het goed zat geloof ik.
Of: het was wel heel schoon weer, waardoor zelfs een doorgewinterde muziekquizzers eens buiten kwam?
Jullie hebben beiden gelijk zeker.

Ongelooflijk goed gebalanceerde quiz, zowel qua periodes, genres en moeilijkgeidsgraad. :app:
Tony heeft blijkbaar de perfecte weegschaal gevonden. :wink:
In geen enkele ronde het gevoel gehad dat het te moeilijk of te makkelijk was :thumb1:
Meer van dat :headbang:

En spannend was het ook met 5 ploegen binnen een marge van 10 punten.
Wij dachten iets teveel geblunderd te hebben om te zegevieren maar op het eind konden we onze taaie buren van Martha Wainwrong toch nog remonteren.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door vinceluka »

marc schreef:Alleen jammer dat Paul McCartney afwezig bleef :wink:
The Beatles zater er niet in, nee
maar heb toch Paul en zijn Wings gehoord zaterdag
:?:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door peegee »

vinceluka schreef:op het eind konden we onze taaie buren van Martha Wainwrong toch nog remonteren.
Waarvoor een dikke proficiat namens ons :app: :app: :app:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Lars »

vinceluka schreef:
marc schreef:Alleen jammer dat Paul McCartney afwezig bleef :wink:
The Beatles zater er niet in, nee
maar heb toch Paul en zijn Wings gehoord zaterdag
:?:
Inderdaad. Overigens volgens ons een van de weinige minder geslaagde vragen (op een schitterende quiz) dat de naam "Paul McCartney and Wings" exact moest zijn: er werden zowel platen onder die naam als onder "Wings" uitgebracht en het was niet zo dat het vanaf een bepaald moment systematisch Wings werd. Vanaf 1975 of zo (?) wel meestal Wings, en daarvoor meestal Paul McCartney and Wings, maar volgens mij was dat niet consistent...

Paul McCartney was natuurlijk ook "aanwezig" als mede-componist van "All my loving" van Los Manolos. :banana:

Maar Marc zal eerder bedoeld hebben dat Paul McCartney niet aan een tafeltje zat in de zaal. :lol:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Tonyvdb »

marc schreef: Alleen jammer dat Paul McCartney afwezig bleef :wink: .
zijn ploeg was toch vertegenwoordigd in de vorm van Ricardo 'Guiness' Fab4, waarschijnlijk de van verst komende quizzer zaterdag :thumb1:
marc schreef: Het ietwat toegenomen hitgehalte (klopt dat, T?) speelde ons allicht parten in de eindsprint.
mmmh, ik weet het niet, kan wel, maar dan onbewust. Een 'hitkenner' had je idd de oppergaai kunnen doen meegraaien (bvb. : jullie moeten zowat de enige ploeg zijn die bvb. Tragic Error niet had)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Tonyvdb »

Lars schreef:[
Inderdaad. Overigens volgens ons een van de weinige minder geslaagde vragen (op een schitterende quiz) dat de naam "Paul McCartney and Wings" exact moest zijn: er werden zowel platen onder die naam als onder "Wings" uitgebracht en het was niet zo dat het vanaf een bepaald moment systematisch Wings werd. Vanaf 1975 of zo (?) wel meestal Wings, en daarvoor meestal Paul McCartney and Wings, maar volgens mij was dat niet consistent...
daar begaf ik mij inderdaad misschien te ver op Glad IJs (Marc, Lars : check out 'Laat je los' van de gelijknamige groep!) : op mijn exemplaar van 'Band on the run' staat er Paul McC & Wings en ik heb ook op AMG en Wikipedia gekeken, maar ik kan mij inbeelden dat daar discussie kan over zijn.
Plaats reactie