Testedoene 12de muziekquiz

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door Keiem »

Rubby schreef:Twee jaar geleden hebben we trouwens wel meegedaan aan de 1ste monkeyquiz.
... en dat gaan we nog lang moeten meedragen. :doh:
Maar ik kan zeggen dat jullie deze editie wel interessant zullen vinden als ik jullie smaak bekijk.
Ben trouwens benieuwd naar de bespreking van gisteren.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door Tonyvdb »

was er niet bij, maar heb de antwoorden gekregen via mail van Rudy en inderdaad : het was niet makkelijk, moeilijker dan we daar gewend zijn, lijkt me, maar het zag er wel een goede quiz uit, had 'm graag gespeeld.
Ook niet monotoons aan gemerkt trouwens ...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door peegee »

Rubby schreef:Ik heb gezien dat er een probleem was met de tapinstallatie
en blijkbaar waren de glazen wél gewassen, maar niet goed afgespoeld; 2 van mijn teamgenoten kloegen over "smaak van detergent" in hun pintje :evil: , en daardoor dus ook géén kraag op de pint :nono:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door Big Banana »

peegee schreef:
(KUB) schreef:Nu dacht ik persoonlijk (net als nog minstens twee andere ploegen, bleek achteraf) dat het hier wel 's om de Moody Blues had kunnen gaan.
Wij hebben daar ook direkt Moody Blues ingevuld, en verder geen seconde bij stilgestaan, dat het misschien om een andere popgroep ging....

Ik ben intussen wat gaan surfen en inderdaad, de foto ons gepresenteerd blijkt de 5e hit te zijn op google afbeeldingen als je "steve miller band" intikt... Wil nog niet zeggen, dat het de juiste is, MAAAR : rekening houden met het feit, dat Steve Miller band momenteel op 5 mensen bestaat en in de loop van de jaren al een lijst van 34 (ja, VIERENDERTIG) EX-LEDEN op zijn palmares heeft staan, waaronder één van mijn favorieten, nl. LES DUDEK, maar evengoed o.a. Boz Scaggs, Ben Sidran, Jim Keltner en Glyn Johns.......
Probleempje is dat "Tim Davis" op de foto ontbreekt... Tim was van bij de start de drummer van de Steve Miller band en verliet de groep pas in de jaren zeventig na de opnames van hun zesde album. De foto lijkt echter wel uit de jaren 60 te dateren. Tim was/is duidelijk herkenbaar en niet te verwarren met de anderen op de foto... hij is nl. ZWART. :mrgreen:
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door progres »

onverhoopt vierde geworden op deze ijzersterke quiz.
goede samenwerking met de holly's
ok, af en toe moest je je brein breken op bepaalde fragmenten maar daar dient een pittige quiz voor.
ik hoorde vooral veel goede en gedurfde fragmenten, reden te meer om volgende keer terug af te zakken.
testedoene organiseert verschillende quizzen, laat deze pittige vooral pittig blijven.
proficiat nog aan de monkees, met een zware eindrush waren ze alweer onbereikbaar
ook nog een dikke pluim aan de bananen en sympathie!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door Rubby »

peegee schreef:
Rubby schreef:Ik heb gezien dat er een probleem was met de tapinstallatie
en blijkbaar waren de glazen wél gewassen, maar niet goed afgespoeld; 2 van mijn teamgenoten kloegen over "smaak van detergent" in hun pintje :evil: , en daardoor dus ook géén kraag op de pint :nono:
Nogmaals sorry hiervoor :oops: , ons vaste barmensen waren er door diverse omstandigheden voor 3/4 niet bij, normaal hebben we dit nooit voor :cry: ... we drinken zelf ook graag een lekkere, frisse goed smakende pint :wink:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door celtic601 »

bijzondere SPICY editie dit jaar bij Testedoene ... hadden dit ook aangekondigt dus no problemo ...
alhoewel dat kuifje sprak over ook hits .... :shock: 2 ??? 3 ??? ... hoeft ook niet hoor !
normaal gezien laten wij deze kwis aan ons stilletjes voorbij gaan , was het niet dat onze vrienden van Gebird 2 man tekort hadden en ... hoe kunde nu de Wouter & Evy iets weigeren ????
ditmaal zat ik er echt voor spek en bonen bij .. misschien 7 a 8 correcte antwoorden kunnen
bijdragen ... shame on me !
over samenstelling quiz ... organisator doet zijn ding ...
bediening , afhaling enz . Top !
+ punten .... The Smiths weral is gehoord en een fotoke van Prefab Sprout ... olé !!!
Testedoene ... tot volgend jaar ( maar dan op een andere editie ... de gemakkelijkere :lol: )
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door Rubby »

Bedankt voor alle reacties tot nu toe .
Zowel de positieve als negatieve (waar we alleen maar terug kunnen uit leren voor een volgende editie) :thumb2:

PROFICIAT aan de would be monkees met hun knalprestatie !!!! :amazed: :amazed: :amazed: :app: :app: :app: spanning was er niet echt voor de top :(
Vorig jaar zaten de eerste 4 maar op 5 punten van elkaar :|
Rechte bananen voor het tweede jaar na elkaar tweede (Bellems poulidor/boonen complex aan het kweken :mrgreen: )
De uitslag is reeds verwerkt in de ranking.
Percentage winnaar : 81,1 % (ter info 2009 : 84,5 %).
Wat wel verontrustend is , was het teveel aan gebuisden :oops: :cry:
Ik probeer deze week nog een analyse te maken van de quiz (als tijd en werkomstandigheden het mij toelaten :? )

Volgend jaar verleggen we zeker een paar accenten, we weten nu ook wel al waar de meeste pijnpunten lagen.
- Combinatie van switch/hip-hop/hot 2010 legt een beetje teveel nadruk op jaren 2000
- foto's waren inderdaad te moeilijk en ook wel teveel (volgend jaar waarschijnlijk maar 10 of 15 foto's)
- ook voor de andere thema's (oceanie/female/ ... werd er een beetje teveel 2000 + gebruikt)
- jaren 80 zaken iets te eenvoudig ...
- ook het alternatievere werk kwam deze keer wat meer aan bod, deels mijn schuld ,maar ook de inbreng van Dante verhoogt hier dit aantal
- uit de meeste reacties blijkt ook dat het oudere werk daarbij ook nog eens niet van de poes was (nonkel Hugo en Flor hebben ook wat dieper gezocht in hun archieven :roll: :P).
-...

We zien nog wel wat we aanpassen naar volgend jaar, zeker is dat er iets meer gekendere zaken zullen in verwerkt worden, maar de quiz blijft zeker pittig en meer een uitdaging dan onze andere quizzen in Bellem : schoolquiz/feestenquiz.
(oldiesquiz laat ik hier buiten, omdat dit een totaal andere uitdaging is).

Wat natuurlijk wel gevaarlijk is volgend jaar : :twisted: :twisted: 13de editie
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door Rubby »

Foto Steve Miller band:
Het was de bedoeling om onderstaande foto te gebruiken, mss dat deze meer herkenbaarder was.
Beide foto's aan onze flor voorgelegd en volgens hem allebei foto's van the steve miller band, helaas niet meer aangepast (eerste foto paste ook beter op het blad :? )
Ik ga mij zeker niet uitspreken over de juistheid want ik ben geen kenner, sorry mochten we hier een fout gemaakt hebben. :oops:

PS: de meeste foto's haal ik van hun officiële website (bij steve miller was dit helaas niet mogelijk) of van gekende rock-muziek- ... sites.
Maar zoals Peter en Big Banana al aanhaalden, bij oudere groepen is er vaak een probleem omdat de bezettingen doorheen de jaren zo vaak wijzigen.
Ben trouwens benieuwd hoe ze er zullen uitzien eind dit jaar in Lotto Arena , ik en flor zullen er alvast bij zijn :wink:
Bijlagen
stevemiller.jpg
stevemiller.jpg (35.06 KiB) 4693 keer bekeken
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door Rubby »

Analyse CD hoezen (totaal 36 ploegen)
tussen haakjes , het aantal juiste antwoorden

1. Led zeppelin (29) house of the holy (22)
2. MGMT (21) Congratulations (16)
3. David Sylvian (7) dead bees on a cake (6)
4. Kings of Leon (19) aha shake heartbreak (7)
5. PH Harvey (24) dry (19)
6. the cure (29) seventeen seconds (22)
7. Band of Horses (11) everything all the time (4)
8. Gorillaz (24) plastic Beach (16)
9. talking heads (24) little creatures (14)
10. the la's (22) the la's (19)

Topscores voor:
- would be monkees /Vlassenbroek 2000 : 20 :amazed: :app:
- Guess Who : 19 (enkel cd titel van Band of Horses gemist)
- Sympathy : 18 (cd titel band of horses en talking heads gemist)
- rechte bananen: 16

Cafe max heeft hier één punt tekort gekregen (13 ipv 14 :oops: )

-Vooral de Cd titel van Band of horses vormde een probleem (hier ook Travis : the invisible band gelezen, gelijkaardige hoes)
-ook David Sylvian was geen gemakkelijke
-titel van Kings of Leon zorgde ook voor de nodig moeilijkheden, deze hoes werd ook vaak verward met Violater van Depeche Mode.
Laatst gewijzigd door Rubby op zo 16 mei 2010, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door Rubby »

De foto's, beetje teveel en te moeilijk :?

1. Prefabs Sprout (18)
2. The XX (28)
3. The Young Rascals (3)
4. Dusty Springfield (23)
5. Jamie Lidell (18)
6. the teardrop explodes (12)
7. David Gray (9)
8. Pavlovs dog (0)
9. Life of Agony (6)
10. Da Da Life (4)
11. The Buzzcocks (8)
12. The Specials (29)
13. Phoenix (1)
14. The Steve Miller Band (0) :oops:
15. Kelis ((30)
16. Jack Penate (3)
17. Mintzkov (25)
18. The Charlatans (3)
19. Mott The Hoople (13)
20. Yeasayer (3)

2 niet herkend:
Pavlovs dog (zelfs onze Alain niet, toch nen grote fan :mrgreen: )
Steve miller band : zie commentaar in vorige posts (hier inderdaad veel moody blues gelezen)

Phoenix : solo voor the white rabbits :app:
The young rascals (foto van nonkel hugo) : no id/starbuk/blackouts
da da life : fab 4/schelln espe/blackouts/kas en holly's (hier veel basement jax gelezen)
jack penate : no id/rechte bananen/would be monkees
charlatans : starbuk/fab 4 /would be monkees
yeasayer : guess who/jeugd van toen/would be monkees

Cafe max en martha hebben hier een punt teveel gekregen :doh:
Blote borsten van Kelis werden meest herkend (volgend jaar meer naakt :lol: :yummy:) ,ook the XX en the specials werden vlot gevonden.

Top score voor the would be monkees :app: 15/20
(fab 4 had er 12)
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door straight banana »

Moeilijke quiz? Yup.
Dat neemt niet weg dat wij dit een uitstekend werkstuk vonden.

Maar de Bananen zijn dan ook moeilijke mensen. :mrgreen:


Trouwens, zoals al opgemerkt: Testedoene organiseert verschillende quizzen en deze werd aangekondigd als de moeilijke, je weet dus op voorhand dat het spicy wordt.

Nu, 't is misschien wel waar dat de nadruk lag op de wat alternatievere dingen van 2000+, ik begrijp dat wie daar niet zo in thuis is dit niet leuk vond.
Maar als je dat verandert gaan er weer andere mensen ontevreden zijn, zo gaat dat nu eenmaal...
Laatst gewijzigd door straight banana op zo 16 mei 2010, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door Big Banana »

straight banana schreef:Moeilijke quiz? Yup.
Dat neemt niet weg dat wij dit een uitstekend werkstuk vonden.

Maar de Bananen zijn dan ook moeilijke mensen. :mrgreen:
Hoe chaotischer de quiz, hoe beter straight zich in zijn vel voelt... Hoe zou dat komen :think: ?

:rofl2:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door straight banana »

Rubby schreef:
PROFICIAT aan de would be monkees met hun knalprestatie !!!! :amazed: :amazed: :amazed: :app: :app: :app: spanning was er niet echt voor de top :(

Ja, met 16 punten voorsprong eindigen, da's dus wel zeer straf hé. :shock:
Dikke proficiat, Monkees!
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door straight banana »

Rubby schreef:Analyse CD hoezen

...

4. Kings of Leon (19) aha shake heartbreak (7)

...

Topscores voor:
- would be monkees /Vlassenbroek 2000 : 20 :amazed: :app:
- Guess Who : 19 (enkel cd titel van Band of Horses gemist)
- Sympathy : 18 (cd titel band of horses en talking heads gemist)
- rechte bananen: 16

...

-titel van Kings of Leon zorgde ook voor de nodig moeilijkheden, deze hoes werd ook vaak verward met Violater van Depeche Mode.

Bij ons stonden Kings of Leon er eerst op, om ze dan toch nog te schrappen en er Violator van Depeche Mode van te maken. :banghead:

Eén van onze vele verkeerde keuzes die avond, er zijn nogal wat juiste antwoorden gezegd die het blad niet gehaald hebben.
Nu, voor de einduitslag maakte het uiteindelijk niet uit, 't "kloofje" met de Monkees overbruggen zat er niet in. :mrgreen:
Wel blij dat we uiteindelijk toch nog een puntje meer hadden dan Sympathy.
Plaats reactie