Testedoene 12de muziekquiz

Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door gkoppen »

Hier al een eerste overzichtje, de rest volgt wel later ;)

Op eerste plaats: Would Be Monkees met 357/440!!!!!
Op de tweede plaats: De Rechte Bananen 341!!!!
Op de derde plaats: Sympatie vur den Duvel 340!!!
Op de vierde plaats: Kas & The Holly's 328!!
Op de vijfde plaats: Martha wainwrong ain't right 320!
Op de zesde plaats: Guess Who 315
Op de zevende plaats: Fab4 294
Op de achtste plaats: Vlassenbroek2000 291
Op de negende plaats: Starbuck & Apollo 289
Op de tiende plaats: Xenos 289

Proficiat aan de top 10
En natuurlijk ook aan de andere ploegen aanwezig op deze zeer pittige kwis!
Laatst gewijzigd door gkoppen op zo 16 mei 2010, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door Rubby »

Hier is de uitslag al volledig:

De Would be Monkees 357 1 81,1%
De rechte Bananen 341 2 77,5%
Sympathie vur den Duvel 340 3 77,3%
Kas & the Holly's 328 4 74,5%
Martha wainwrong ain't right 320 5 72,7%
The Guess Who 315 6 71,6%
Fab 4 294 7 66,8%
Vlassenbroek 2000 291 8 66,1%
Starbuck & Apollo 289 9 65,7%
Xenos 289 9 65,7%
The Blackouts 288 11 65,5%
Café Max 275 12 62,5%
The Men in Black 273 13 62,0%
Jan, Piet, Joris en Sam Goris 267 14 60,7%
The Paris Hilton look-likes 263 15 59,8%
Wille is kunnen 250 16 56,8%
Gebird 234 17 53,2%
Diamond Doggs 221 18 50,2%
De Popingers 218 19 49,5%
The Krusty quiz Kings and Queens 210 20 47,7%
No ID 208 21 47,3%
Silly Wommers 208 21 47,3%
4 schelln hespe 206 23 46,8%
t Verval 197 24 44,8%
Spek en Bonen 196 25 44,5%
Steve Mc Queen 195 26 44,3%
Roel & the Hollywood Bananas 188 27 42,7%
De jeugd van toen 186 28 42,3%
Los Locos 180 29 40,9%
The white rabbits 170 30 38,6%
RTL 4 154 31 35,0%
Mind the bollocks 148 32 33,6%
The Kenny Family 145 33 33,0%
De Decibels 70 34 15,9%
De eendagsvliegen 70 34 15,9%
Dokter Poes 67 36 15,2%
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door PaulMcCartney »

Wat jaren geleden één van de tofste uitstappen was voor de Fab4, was gisteren voor ons een 'kleine marteling'.

Waar is de tijd dat in de eerste reeks de 'nummer 1' hits rond onze oren vlogen?

Nu een bloemlezing uit een recent Duyster programma en veel (te veel) werk uit hetzelfde monotone vaatje. Voor de jaren 70 werd steeds uit het UK-USA hitboek geplukt - de jaren 80 leken ons dan weer too easy.

Niveau veel te hoog, soms fragmenten te kort, soms fragmenten vrij lang.

Punten zeggen genoeg, denk ik.

Nog vermelden dat de prijzentafel en de bediening meer dan ok waren.

Nog een verdiende :headbang: aan de 'Monsters', onklopbaar op deze quizzen.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door Keiem »

Zware paté gisteren in Bellem! Ik heb er plezier aan gehad, maar als ik mijn ploegmaten hoorde zullen ze volgend jaar voor een lichtere kwis kiezen. Ik kom zeker terug, maar dus als gastspeler ergens. Mooi voorbeeld: bij de schiftingsvraag had ik 33% ingevuld (omdat hier gewaarschuwd was dat het een moeilijke kwis ging worden). Na ronde 1 heb ik dit nog vlug verandert in 19% (!!!). En nog zat ik erboven (het laagst gerangschikte team had 15%).
Omdat ik ook neerpenner van dienst ben heb ik helaas weer enkele dingen laten liggen dat ik in rustiger omstandigheden wel zou weten (Bony King, Joanna Newson...). Maar dit was toch echt pittig. Ik hoop dan ook Rubby, dat jullie ook naar onze kwis komen. Daar zetten we de moeilijkheidsgraad op iets gelijkaardigs. Jij mag ook eens komen afzien hoor :mrgreen:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Zelfde gevoel bij ons...
Vorige editie was perfect qua spreiding, genreverdeling, moeilijkheidsgraad...
De aanpak was deze editie duidelijk gewijzigd :?
Deze keer was het zwoegen van begin tot eind (en dus m.a.w. een pak moeilijker dan vorig jaar)

Niet dat we ons niet hebben geamuseerd, integendeel zelfs, want vele dingen horen wij zelf graag,
maar voor ons blijft quizzen een avondje ontspanning en deze keer was het (alweer) zweten om tot uitvoerder (en eventueel ook titel) te komen bij het merendeel van de fragmenten, of vice versa.

Organisatie :thumb1: , Prijzentafel :thumb1: , Bediening :thumb1: (maar misschien toch volgend jaar pintjes tappen die KOUD zijn en waar WEL schuim op staat, alhoewel de Leffe was een goed alternatief)

Kortom, pittig quizje en al bij al plezant om te spelen.
Tot volgende keer !! :D
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door fLEEtfox »

Heb al een tip voor de benaming van volgende editie : "13de bijnaniettedoene muziekquiz" :lol:
Vorig jaar nog bijna 60% gehaald en ook toen al als pittig ervaren, nu net de helft niet : toegegeven het scheelde maar twee punten maar psychologisch zwaar om dragen :evil: !!
Als je ziet dat op de fotoronde slechts 8 ploegen op 36 er door zijn, is dat niet meer pittig maar soms 'ver gezocht'....
Maar de fles Leffe en de set Affligem mét boek uit de tombola waren dan weer een pleister op de wonde :banana: .

Maar soit, ook bij ons wel dezelfde teneur als de vorige posters : we hebben ons wél geamuseerd (tussen de liters zweet door) en om vooruit te komen moet er al wel eens afgezien worden.
Anders worden we wel Louis Vuitton-strandjanetten gelijk de Rode Duivels : en zie waar zij staan!
Dus wij komen ook terug...

Proficiat aan de winnaars trouwens :thumb1: met hun puike prestatie!!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door SpeedKing »

Inderdaad, deze kwis was Niet Te Doene. Ik vrees ook dat de quiz met afhakers zal kampen. Een quiz zo moeilijk maken is eigenlijk niet moeilijk, het is toch een veel grotere uitdaging om het spannend te houden voor de toppers, en de staartploegen toch ook met de hakken over de sloot (lees: de helft van de punten) te krijgen. Vooral de titels waren niet evident, geen evidente songkeuzes. Als je zo moeilijk gaat, vind ik dit plezanter om rond een thema of een soort tip te krijgen die je op weg helpt met de titel.

Maar uiteraard maakt iedereen de quiz zoals ie wil, en er zaten 37 ploegen in de zaal, dus waar hebben we het over...
Zelf kan ik zo'n avond wel doorstaan, maar of ik mijn ploegmakkers nog mee krijg is nog maar de vraag...

Er waren uiteindelijk maar twee vakjes die me lagen, en dat was 70/80, en daar zetten wel een paar echt goeie dingen bij (die ik weer eens moet opsnorren, zo blijkt).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door PaulMcCartney »

SpeedKing schreef:
Er waren uiteindelijk maar twee vakjes die me lagen, en dat was 70/80, en daar zetten wel een paar echt goeie dingen bij (die ik weer eens moet opsnorren, zo blijkt).
Niet zo moeilijk - zoek een box van Rhino met de grootste Amerikaanse hits en je hebt het grootste gedeelte van wat je gisteren te horen kreeg :mrgreen:
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door (KUB) »

Een oproep.

Gisteren kon met onderstaande foto een punt worden verdiend door er de naam Steve Miller Band aan te linken. Ik betwijfel of er één ploeg hiermee zijn voordeel heeft gedaan...? En wel omdat het volgens mij de Steve Miller band helemaal niet is. Nu, daar ben ik nog steeds niet 100% zeker van. Maar laat ons zeggen dat mijn argwaan enigszins brandende wordt gehouden doordat ik op dit portret a) Steve Miller niet herken, b) Boz Scaggs niet herken en c) drummer-sinds-het-eerste-uur Tim Davis niet herken. En laat Tim Davis in die dagen toch bekend hebben gestaan als een zwarte medemens. :mrgreen:

Volgens mij hebben de organisatoren naar afbeeldingen van de Steve Miller band gegoogled, daar effectief de betreffende foto zien staan, en die dan linea recta naar het opgavenblad overgezet? Nu dacht ik persoonlijk (net als nog minstens twee andere ploegen, bleek achteraf) dat het hier wel 's om de Moody Blues had kunnen gaan. Moody Blues gegoogled dus, maar helaas geen sluitend bewijs van mijn argument gevonden. Wèl - onder meer - een foto van The Beatles. :roll: Trouwens, wie nog meer foto's van de Moody Blues mocht zoeken, kunnen we aanraden om Procol Harum te googlen, daar zijn er ook te vinden. :?

Geen steen naar het hoofd van de inrichters, hoor. Zet maar 's zo'n avondvullende quiz op poten zonder dat er één onvoorzichtigheidje in sluipt. Maar ondertussen zou ik wel graag 's weten wie onderstaande heerschappen dan wèl mogen wezen...? Of heb ik het dan toch grandioos bij het verkeerde eind, en was ik m.a.w. beter twintig minuten geleden al met de kids in de tuin gaan voetballen in plaats van hier de betweter uit te hangen? :mrgreen:


Afbeelding
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door PEKEBO »

Eerst en vooral wil ik Wim en Marc uit Herenthout bedanken voor hun sterke bijdrage :thumb1: .Wim zijn kwaliteiten kende ik al van een eerder geslaagde samenwerking,Marc heb ik gisteren leren kennen als een straffe kenner op dit domein,een echte alternativo.

De quiz zelf was inderdaad "straffen toebak".De foto's en cd hoezen waar the blackouts normaal zeer sterk in zijn bleken ware nachtmerries.Buiten enkele weggevers bij de fragmenten was het zweten en zwoegen tot het einde.De jaren 80 was dan weer voor mij het gemakkelijkste onderdeel van de quiz.Met ruime voorsprong de meest moeilijkste editie van testedoene.

Spijtig dat we onze top 10 plaats net moesten afgeven in de 2 laatste rondes na bijna de volledige quiz in de top 7 te hebben gestaan :( .


Nu,ik heb terug veel muziek gehoord die mij vooraf onbekend was dus maak ik mij terug op voor een paar uurtjes download plezier :D .



Tot volgend jaar,Rudy & co!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door peegee »

(KUB) schreef:Nu dacht ik persoonlijk (net als nog minstens twee andere ploegen, bleek achteraf) dat het hier wel 's om de Moody Blues had kunnen gaan.
Wij hebben daar ook direkt Moody Blues ingevuld, en verder geen seconde bij stilgestaan, dat het misschien om een andere popgroep ging....

Ik ben intussen wat gaan surfen en inderdaad, de foto ons gepresenteerd blijkt de 5e hit te zijn op google afbeeldingen als je "steve miller band" intikt... Wil nog niet zeggen, dat het de juiste is, MAAAR : rekening houden met het feit, dat Steve Miller band momenteel op 5 mensen bestaat en in de loop van de jaren al een lijst van 34 (ja, VIERENDERTIG) EX-LEDEN op zijn palmares heeft staan, waaronder één van mijn favorieten, nl. LES DUDEK, maar evengoed o.a. Boz Scaggs, Ben Sidran, Jim Keltner en Glyn Johns.......
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door Rubby »

PaulMcCartney schreef:Wat jaren geleden één van de tofste uitstappen was voor de Fab4, was gisteren voor ons een 'kleine marteling'.

Waar is de tijd dat in de eerste reeks de 'nummer 1' hits rond onze oren vlogen?
Nu een bloemlezing uit een recent Duyster programma en veel (te veel) werk uit hetzelfde monotone vaatje. Voor de jaren 70 werd steeds uit het UK-USA hitboek geplukt - de jaren 80 leken ons dan weer too easy.
Niveau veel te hoog, soms fragmenten te kort, soms fragmenten vrij lang.
Punten zeggen genoeg, denk ik.
Nog vermelden dat de prijzentafel en de bediening meer dan ok waren.
Nog een verdiende :headbang: aan de 'Monsters', onklopbaar op deze quizzen.
Sorry Hans, ik denk dat het inderdaad gisteren geen gemakkelijke avond was, we zijn er ons van bewust dat we nogal zwaren quiz voorgeschoteld hebben.
Dat daarbij Katrien nog eens gestopt is met haar zaak :yummy: :mrgreen: :cry:
Jouw korte analyse klopt volgens mij wel vrij goed.
We proberen iedere keer wat andere accenten te leggen, maar deze keer hebben we inderdaad wat te veel uit hetzelfde vaatje getapt :|
"jaren geleden" ??? Onze andere quizzen zijn zeker meer hitgericht, en ook de vorige edities van deze quiz waren niet allemaal zo'n zware kost. :?
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door kuifje »

Mooie, gevarieerde, en boeiende Testedoenequiz !
Ik denk dat héél veel genres gisteren aan bod gekomen zijn : funk, soul, disco, new-wave, punk, dance, rockabilly, noem maar op... er zat voor elk wat wils bij, OOK HITS, uit alle decennia, en als dit alles dan als 'monotoon' bestempeld wordt, dan weet ik het niet meer. Ik denk wel dat de scores bij iedereen wellicht een stuk hoger hadden gelegen, indien de duurtijd per fragment iets langer was geweest. Dat op zich zou al een heel andere eindscores geven, en misshien een meer genuanceerde blik.
Proficiat bdw aan de outstanding Monkees, die met 2 straten verschil wonnen !
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door Rubby »

Keiem schreef:Ik hoop dan ook Rubby, dat jullie ook naar onze kwis komen. Daar zetten we de moeilijkheidsgraad op iets gelijkaardigs. Jij mag ook eens komen afzien hoor :mrgreen:
Voor mij geen probleem om af te komen hoor, maar ik krijg hier geen 4 teamgenoten voor samen :?
Twee jaar geleden hebben we trouwens wel meegedaan aan de 1ste monkeyquiz.
En afzien, ja dat doe ik ook hoor op andere quizzen :wink: Maar ik heb daar geen probleem mee hoor.
Dit jaar was mss wat erover, maar daar leren we weer uit voor de volgende editie.
Het is trouwens al onze 12de keer, er zijn er dus al verschillende geweest qua moeilijkheidsgraad, we zaten twee jaar na elkaar vrij goed, drie jaar terug was hij nog zwaarder.
Volgend jaar wordt het waarschijnlijk weer iets anders. :think:

Trouwens, ik ben niet alleen verantwoordelijk voor de samenstelling, ik ben wel de presentator, forumman, pc man en spreekbuis van Testedoene op dit forum maar de samenstelling werd gedaan door 5 mensen (Guy, Flor, Hugo, Dante en ik).
Veel van de recente inbreng kwam dan ook van de zoon van Guy (Dante).
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Testedoene 12de muziekquiz

Bericht door Rubby »

Vlassenbroek2000 schreef: Organisatie :thumb1: , Prijzentafel :thumb1: , Bediening :thumb1: (maar misschien toch volgend jaar pintjes tappen die KOUD zijn en waar WEL schuim op staat, alhoewel de Leffe was een goed alternatief)
Kortom, pittig quizje en al bij al plezant om te spelen.
Tot volgende keer !! :D
Bedankt, zie ook mijn vorige reactie :wink: .
Ik heb gezien dat er een probleem was met de tapinstallatie, maar ik weet niet echt wat er aan de hand was.
Normaal hebben we dit niet voor, Sorry :oops:
Plaats reactie