14de muziekkwis - Schiplaken Boortmeerbeek

Plaats reactie
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

14de muziekkwis - Schiplaken Boortmeerbeek

Bericht door celtic601 »

denk dat dit onze 4de of 5de editie was die wij als Koerier meegespeeld hebben... en jammer genoeg vind ik persoonlijk dat deze quiz veel van zijn charmes heeft verloren .
het enthousiasme dat er ander jaren was van de vereniging lijkt me iets bekoeld ( zie ook opkomst 15a 16 ploegen )
andere jaren volle zaal.
persoonlijk schrikken wij niet weg van een vleugje klassiek of filmmuziek
maar dit jaar waren de klassieke stukken ( buiten 4jaargetijden vivaldi )
echt wel voor die hards en gevorderden.
ook de filmmuziek was niet van de poes ...
herpakken die handel jongens !!!
proficiat aan Joe Roxy en lief en hete "HANS"ijzers :app: met hun 1e plaats
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 14de muziekkwis - Schiplaken Boortmeerbeek

Bericht door PaulMcCartney »

Kurt,

Ik ben het deze keer maar gedeeltelijk eens :mrgreen:

Ik was afgezakt naar Boortmeerbeek met het gedacht weer zo'n oubollige quiz te krijgen met vragen over instrumenten en dergelijke, maar deze editie zat muzikaal wel best leuk in elkaar.

Akkoord dat de klassieke fragmenten van een uitzonderlijk hoge moeilijkheidsgraad waren, maar de rest van de fragmenten waren perfect doenbaar, ook de filmfragmenten.

In sommige reeksen werd nog een extra verband te leggen, wat zeer goed gevonden was.

Ik herinner mij van vorige edities dat de presentator de afgelopen jaren vrouwelijk was en dat daar nu een jongen stond, die het overigens ook prima aan elkaar bekte.

Ik heb mij in ieder geval zeer goed geamuseerd.

Top 3

1) Joe Roxy
2) Peter De Vries
3) Koerier

Ik ben er volgend jaar terug bij :!:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 14de muziekkwis - Schiplaken Boortmeerbeek

Bericht door celtic601 »

PaulMcCartney schreef:Kurt,

Ik ben het deze keer maar gedeeltelijk eens :mrgreen:

Ik was afgezakt naar Boortmeerbeek met het gedacht weer zo'n oubollige quiz te krijgen met vragen over instrumenten en dergelijke, maar deze editie zat muzikaal wel best leuk in elkaar.

Akkoord dat de klassieke fragmenten van een uitzonderlijk hoge moeilijkheidsgraad waren, maar de rest van de fragmenten waren perfect doenbaar, ook de filmfragmenten.

In sommige reeksen werd nog een extra verband te leggen, wat zeer goed gevonden was.

Ik herinner mij van vorige edities dat de presentator de afgelopen jaren vrouwelijk was en dat daar nu een jongen stond, die het overigens ook prima aan elkaar bekte.

Ik heb mij in ieder geval zeer goed geamuseerd.

Top 3

1) Joe Roxy
2) Peter De Vries
3) Koerier

Ik ben er volgend jaar terug bij :!:
gedeeltelijk eens ? ... ge zijt gewoon een beetje boekkig dat ze deze editie de GODDELIJKE Smiths vroegen en ni de Beatles :headbang: :headbang: :headbang:
trouwens op de kwispresentator had ik ook niks aan te merken .. qua jury , afhaling en bediening niks dan lof...maar en dit is een persoonlijk aanvoelen .. deze kwiseditie bekoorde mij niet.
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 14de muziekkwis - Schiplaken Boortmeerbeek

Bericht door Rock Monsieur »

Proficiat aan Joe Roxy en zijn gevolg :app: :app: :app:
De voorbije 2 jaar namen wij ook deel aan deze quiz. Behalve de klassieke fragmenten was deze quiz altijd van een doenbaar niveau. Vorig jaar haalden we hier onze allereerste quizoverwinning ooit binnen.

Normaal gezien hadden wij hier onze 'titel' verdedigd, maar toen bleek dat er ook een 'gelegenheids-muziekquiz' plaatsvond op dezelfde dag in Ronse. Gezien de nabijheid van Ronse tgo. Kruishoutem-Oudenaarde-Gent, was bij ons al snel beslist dat we liever voor een quizje dichtbij kozen.

Toch wel weinig quizploegen uit het circuit als je de kalender bekijkt en vaststelt dat dit een zo goed als muziekquizloze avond was. Misschien hebben de vele communiefeesten daar wel iets mee te maken.
Maar met de schandalen in de kerk lost dat probleem zich volgend jaar wellicht vanzelf op :mrgreen:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 14de muziekkwis - Schiplaken Boortmeerbeek

Bericht door PaulMcCartney »

Laat ons hopen - deze quiz verdient wel meer ploegen :!:
Plaats reactie