2e muziekquiz cvo roeselare 05/05/2010

Plaats reactie
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

2e muziekquiz cvo roeselare 05/05/2010

Bericht door peegee »

Gisteravond, middenin de week, eens afgezakt naar Roeselare, voor de "2e muziekquiz cvo roeselare". Toen ik de mail las, stond er, dat hij ongeveer 2 1/2 ging duren en dacht ik bij mezelf: "oei, zo'n korte quiz!?"; om 19u beginnen, stond er in de mail; bij de inleiding van de presentator/samensteller Kurt rond 19u15 liet hij eerst doorschemeren, dat het laatste fragment rond 20u30 zou weerklinken en verderop in zijn praatje maakte hij duidelijk dat "de winnaar binnen een dik uurtje bekend zou zijn"; wij vroegen ons af of de quiz per minuut een beetje meer kromp...

Een quiz, die per ronde een bepaald thema had en begon met een fotoreeks; 20 foto's, enkel discussie bij ons aan tafel over poison of motley crue, wij schreven natuurlijk het verkeerde op :twisted: :twisted:

ronde 2, de intro's, gaf duidelijk aan dat dit een "instapquiz" is... Het begon met "Billy Jean" van Michael Jackson, en het enige lastige fragment in die reeks was "T-bone-shuffle" van T-Bone Walker

ronde 3 lag mij, want het was een coverreeks, nee niet zomaar één, maar een "bieze-baaze-coverreeks"
We waren alle 4 (marc b, michel, keiem en ik) héél stil bij een nogal hard fragment, maar aangezien we met 5 mochten spelen, had ik mijn zoontje meegenomen en die fluisterde "dat is 'the architect' van deus !!!!", en ja, hoor, hij had het helemaal juist!!!

bij ronde 4, de cd-hoezen, hadden wij enkel moeite met een hoes van een eenzame fietser; als tip stond erbij dat de cd uit 1988 kwam; dus wij niets ingevuld.... Bleek het dus wel degelijk ons gedacht, nl. Boudewijn De Groot te zijn... Die cd is wel van 1973....

ronde 5, the "hail to the thief"-reeks, was tof opgezet; de woorden op de hoes van de Radiohead-cd waren tips, die in de titels van de 10 fragmenten voorkwamen...

In de pauze was het een nek-aan-nek-race, en door het laten liggen van de punten van Boudewijn De Groot stonden wij 1 punt achter op Starbuk & Apollo

Na de pauze nog devolgende rondes:
ronde 6 theorie, 6 omschrijvingen van artiesten; 8 jazz-artiesten, waarvan wij de instrumenten moesten invullen (slechts 4 op 8 voor ons op die ronde); 5 echte namen, wij moesten de artiesten-namen noteren; en een reeksje waar of niet waar...

ronde 7 de soundtrackronde: daar hielp Indy (mijn zoon) ons aan nog een extra puntje, nl. Avril Lavigne...

ronde 8: plaatsnamenronde, waar we enkele kaarten kregen van plaatsen op deze aardbol, die voorkwamen in de titels van de songs: cambodia; mother earth; africa; orange (metal molly :thumb1: ) ....

ronde 9 de sex - en ero-ronde

ronde 10: de afscheidsronde

Uiteindelijk klonk het laatste fragment ergens tussen 21u45 en 22u, en dat was héél schappelijk....

Het was een toffe instapquiz met enkele kuitenbijters om het verschil te maken...

Eindstand (op 240 punten):

1 - Martha Wainwrong ain't right - 227
2 - Starbuk & Apollo - 224
3 - de Billies - 211
4 - popingers - 205
5 - pol en de pongsjes - 200
6 - de tsjoolders - 172
7 - ziggy stardust - 167
8 - rockfarmers - 153
9 - the editors - 151
10 - the radio's - 136
11 - high heels - 132
12 - de wafelijzers - 129
13 - de timpy's - 127
14 - de madammen - 110
15 - les belles - 92
going_underground
Lead Singer
Berichten: 236
Lid geworden op: di 09 mar 2010, 14:32

Re: 2e muziekquiz cvo roeselare 05/05/2010

Bericht door going_underground »

peegee schreef: bij ronde 4, de cd-hoezen, hadden wij enkel moeite met een hoes van een eenzame fietser; als tip stond erbij dat de cd uit 1988 kwam; dus wij niets ingevuld.... Bleek het dus wel degelijk ons gedacht, nl. Boudewijn De Groot te zijn... Die cd is wel van 1973....
Hier moet ik je tegenspreken, Peter. De LP is van 1973. De CD kan wel degelijk van 1988 zijn... :mrgreen:

(ik heb ook al gemerkt dat bij sommige rereleases van lp's op cd men als jaar het jaar van rerelease geeft - héél ambetant...)
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 2e muziekquiz cvo roeselare 05/05/2010

Bericht door fLEEtfox »

Indeed Peter, een tof kwiske. Wij waren daar ook eens naar toe afgezakt omdat Tony hier op het forum reclame voor had gemaakt (maar stuurde blijkbaar zelf zijn kat - mooie commissie voor gehad Tony? :rofl2: ) en ook omdat Roeselare bij ons in de buurt ligt. In feite is alles hier boven al wel gezegd : er werd gezegd dat de quiz een 2,5 uur zou duren en inderdaad om 22h20 was ik al thuis (kortrijk) met een quiz achter de kiezen, puntenafroeping, prijsuitdeling (allez de eerste zeven toch :? ) en terugrit.

Goed georganiseerd op alle vlakken : het kon niet anders maar de bediening was niet zo voor de hand liggend (allez voor de bedieners dan toch die telkens een trap op en af moesten en 200m buiten naar de bar gaan... :think: ).
Misschien ook vragen aan die gitarist van da live bandje om niet meer zijn kunsten te laten horen TIJDENS de afgespeelde nummers :mrgreen:
En tot slot : gezien het vroege aanvangsuur misschien ook belegde broodjes te willen voorzien (4SchellnEspe-size indien mogelijk) want 4 euro voor ongeveer evenveel scampi's vond ik een beetje weinig.

Soit, volgend jaar zijn we normaal gezien wel terug van de partij.

Proficiat trouwens aan de top 3 : Martha, Starbuck en de Billies (respect trouwens voor da groepke dat zijn eerste kwis van dit jaar speelde :thumb1: )
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 2e muziekquiz cvo roeselare 05/05/2010

Bericht door rino »

Leuke quiz gespeeld gisterenavond. De organisator had er duidelijk heel veel werk ingestoken, perfect niveau ook voor de gelegenheidsteams die er op afkwamen.
Proficiat ook aan de verdiende winnaars Martha Wainwrong :app: , wij lieten net iets te veel liggen om aanspraak te kunnen maken op de overwinning. De winnaars lieten overigens de CD-bons liggen, waardoor wij die konden meegraaien, waarvoor onze dank. :thumb1:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 2e muziekquiz cvo roeselare 05/05/2010

Bericht door rino »

fLEEtfox schreef: Proficiat trouwens aan de top 3 : Martha, Starbuk en de Billies (respect trouwens voor da groepke dat zijn eerste kwis van dit jaar speelde :thumb1: )
De Billies, met Dirk van platenzaak Billboard als ploegkapitein, zijn toch niet te onderschatten. In het verleden eindigden ze al vaker in de buurt van de topteams op muziekquizzen in de regio. Wedden dat zij die moeilijke jazz-reeks, waarbij we instrumenten moesten linken aan jazz-artiesten (ook wij scoorden maar 4/8), foutloos klaarden, Dirk is namelijk een groot jazz-liefhebber.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 2e muziekquiz cvo roeselare 05/05/2010

Bericht door Keiem »

peegee schreef:We waren alle 4 (marc b, michel, keiem en ik) héél stil bij een nogal hard fragment, maar aangezien we met 5 mochten spelen, had ik mijn zoontje meegenomen en die fluisterde "dat is 'the architect' van deus !!!!", en ja, hoor, hij had het helemaal juist!!!
hier spreekt duidelijk een trotse vader! :D
Plaats reactie