5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door One good reason »

VITAL schreef: Wij komen NOOIT meer terug.
:thumb2:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door PaulMcCartney »

Ieder zijn meug natuurlijk.

Bij Jorgen weet je in grote lijnen wat je kan verwachten - als je de antwoorden van vorige jaren gechecked had - dan had je dat wel geweten.

Er zijn andere quizzen zoals bv. Kas die de meer 'donkere' kant van de 80's opzoeken.

Daarvoor hoef je niet zo denigrerend over deze quiz te doen.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door SepPuKu »

One good reason schreef:
VITAL schreef: Wij komen NOOIT meer terug.
:thumb2:
Korter en duidelijker kan niet :rofl2:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door celtic601 »

VITAL schreef:I should have known better !!!

Men had ons verwittigd voor deze kwis : organisatorisch zwak en platte commerciële muziekkeuze. Maar ja dit was de enige datum die paste in alle agenda’s dus naar Hoboken.
Dat het kwa organisatie goed fout zat zag je al meteen aan het meubilair :
een tafel die op instorten stond en vier plastic stoeltjes die je nauwelijks kon verschuiven.
In functie van bmi's en aantal cm werden de plaatsen zo goed mogelijk verdeeld.
Achter ons een ploeg op barkrukken aan een hoge ronde tafel zodanig dat de stembanden van mijn buurman zich op 50 cm van mijn trommelvliezen bevonden. De uitdrukking in iemands nek zitten kon je hier vrij letterlijk interpreteren.
De geluidsinstallatie en vooral de schikking er van liet niet veel goeds vermoeden. De drankkaart was meer dan ok , alleen leden de diensters aan het innovation-syndroom nml hard hun best doen om de andere kant uit te kijken.
En toen begon de kwis, de eerste 3 ronden verliep alles prima, klank was slecht maar toch verstaanbaar. Na 3 of 4 rondes heeft men wat gedronken , men praat wat luider, de anderen praten nog wat luider en dan draait het geluid met momenten gewoon in de soep. Muziek wordt een onherkenbare geluidsbrei, je verstaat de teksten niet meer, herkent nog nauwelijks een stem, je kan geen onderscheid meer maken tussen Engels, Nederlands of Frans. Superbekende stemmen als die van Tina Turner, Rod Steward werden slechts op de valreep herkend. 3 ronden lang hebben we verkeerd zitten nummeren, dat is ons nog nooit overkomen. Bovendien stonden we vlak bij de plaats waar de diensters de drank kwamen halen. Op een gegeven momenten moest ik mij op mijn stoel in twee plooien onder de arm van de jongen op de barkruk en de romp 45° naar links draaien om iets van de muziek te horen. Na ronde 8 kreeg ik last in de rug en voeten. Ik heb gisteren de hele dag onstekingsremmers geslikt voor de rug en op mijn rechtervoet zit een vochtophoping ter grote van een ping-pongbal. Uitendelijk zit je tijdens een kwis soms tot 5 uur op een stoel, ik vind dat voldoende beenruimte en een ietwat deftige stoel het minimum zijn die je mag verwachten, zelfs een vliegtuig van Ryanair biedt meer comfort. De muziekkeuze was tot ronde 3 aanvaardbaar, maar vanaf dan werd het gewoon plat, nummers waarvoor ik in de eighties vriendelijk bedankte en die dood en begraven zijn werden hier weder opgevoerd. Soms worden nummers met recht en rede gewoon niet meer gedraaid. Naar het einde toe was er verbetering merkbaar. Mijn notaboekje met op te zoeken nummers bleef maagdelijk wit in Hoboken, niet omdat er niets bij was dat ik moeite vond , maar gewoon omdat ik de presentator na ronde 3 niet meer begreep. Samengevat : te kleine zaal met alle gevolgen van dien (zitcomfort en geluid) , middelmatige bediening (je neemt geen halfvolle glazen mee, spuitwater is geen plat water) ,ultra-klassieke kwis (geen theorie, foto’s, rode draad, clips), rotslechte muziekinstallatie en een zeer povere muziekkeuze (maar dat laatste is natuurlijk zeer subjectief). Wij komen NOOIT meer terug.
wat geen gemis zal zijn :thumb2: :thumb2:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door kasenco »

Wij werden ook in het stoempershoekske gepropt: de klank was er erbarmelijk bij momenten en ik had soms ook problemen om de juiste taal te kunnen horen. Een betere plaats had ons wellicht op het podium gehesen, maar voor de overwinning kwamen we zeker te kort.
Dat het er soms plat aan toe ging, daar had ik geen enkel probleem mee, want dat wisten we op voorhand.

Waar ik wel danig voor in mijn wiek geschoten was, was de zeer strenge verbetering (waar hebben we dit nog gelezen vandaag?): een 'you' ipv een 'me' enz.... zeer flauw :nono:

Dan mag je zeker ook nooit Manfred Mann als uitvoerder correct rekenen, maar enkel en allleen Manfred Mann's Earth Band (wij hadden dit zelf ook niet zenne).
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door PaulMcCartney »

kasenco schreef:Waar ik wel danig voor in mijn wiek geschoten was, was de zeer strenge verbetering (waar hebben we dit nog gelezen vandaag?): een 'you' ipv een 'me' enz.... zeer flauw :nono:

Dan mag je zeker ook nooit Manfred Mann als uitvoerder correct rekenen, maar enkel en allleen Manfred Mann's Earth Band (wij hadden dit zelf ook niet zenne).
Ja, Rik is streng geweest - maar blijkbaar voor iedereen en zeker voor ons.

Dat verhaal van Manfred Mann's Earth Band is al bij Jorgen geraakt :mrgreen:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door SepPuKu »

One good reason schreef: De fusie met de Metal Mickeys was eveneens een schot in de roos. De ambiance zat er van meet af aan flink in.
Samenzang (nog harmonieus ook :rofl2: ), danspasjes, en moppen zorgden voor een vlotte en leuke afwisseling aan tafel.
Bedankt dat jullie wilden invallen Roberto. Met jullie erbij konden we op de gepaste momenten het verschil maken om uiteindelijk die 3de plaats veilig te stellen :thumb1:

Het was wel niet evident om je van 'de piste' te houden :roll: :mrgreen:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door One good reason »

SepPuKu schreef: Bedankt dat jullie wilden invallen Roberto. Met jullie erbij konden we op de gepaste momenten het verschil maken om uiteindelijk die 3de plaats veilig te stellen :thumb1:

Het was wel niet evident om je van 'de piste' te houden :roll: :mrgreen:
Altijd een plezier om met jou te quizzen Johan :thumb2: en euhm ... je neemt m'n kleine gebreken er tenminste graag bij hé :rofl2:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door SepPuKu »

De quiz vond ik dit jaar trouwens een van de (zoniet de) beste editie(s). Je kan je uiteraard aan een resem hits verwachten maar ditmaal werd dit begrip toch ruim gedefinieerd (zelfs The Klinik en Faith No More kregen daarin hun plaats :dance: ) De klank kon beter maar een eerste keer in deze zaal, da's moeilijk in te schatten. Volgend jaar staat dit ongetwijfeld op punt...

Proficiat ook nog aan de top-2 voor hun spannende haasje-over :thumb1:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door Jorgen VG »

1982

1. MARVIN GAYE (25) - SEXUAL HEALING (25)
2. JOAN JETT & THE BLACKHEARTS (23) - I LOVE ROCK 'N ROLL (25)
3. MIKE ANTHONY (14) - WHY CAN'T WE LIVE TOGETHER (22)
4. ASSOCIATES (10) - PARTY FEARS TWO (10)
5. IMAGINATION (21) - MUSIC AND LIGHTS (24)
6. HAIRCUT 100 (12) - NOBODY'S FOOL (21)
7. RHEINGOLD (23) - DREIKLANGSDIMENSIONEN (24)
8. A FLOCK OF SEAGULLS (21) - I RAN (22)
9. SANTANA (18) - HOLD ON (20)
10. SIMPLE MINDS (24) - THE GLITTERING PRIZE (23)
11. SNEAKER (9) - MORE THAN JUST THE TWO OF US (19)
12. TOTO COELO (13) - I EAT CANNIBALS (21)
13. STELLA (18) - SI TU AIMES MA MUSIQUE (25)
14. MOBILES (8) - DROWNING IN BERLIN (10)
15. NIKKA COSTA (18) - (OUT HERE) ON MY OWN (19)
16. PHIL EVERLY (7) - LOUISE (24)
Stem werd vaker herkend, maar foutief als 'Everly Brothers' bestempeld
17. VICKY LEANDROS (17) - VERLOREN ZIJN WE NIET (6)
18. RITA MARLEY (19) - ONE DRAW (18)
19. THOMAS LEDIN & AGNETHA FALTSKOG (10) - NEVER AGAIN (24)
20. VANGELIS (24) - CHARIOTS OF FIRE / TITLES (23)

Beste Score: 40/40 -> Fab 4, Martha Wainwrong
Gemiddelde Score: 30/40
going_underground
Lead Singer
Berichten: 236
Lid geworden op: di 09 mar 2010, 14:32

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door going_underground »

Bij Metal Mickeys zat de verdeling wel goed: bij de "early 80's" waren het vooral Seppuku en ik die snel de fragmenten herkenden, bij de "late 80's" waren het vooral Seppuku en Roberto die snel de fragmenten herkenden. :P

Wat wel enorm storend was, was de overgang tussen de fragmenten: dat stond Spinal Tap-gewijze op volume 11, denk ik. Dan ben je ingespannen aan het luisteren naar een gevoelige ballad, en plots smelt je brein onder een sonische "search & destroy"-aanval. :amazed: Maar dat is het enige minpunt wat ons betreft.

Persoonlijk wel vastgesteld dat ik véél meer thuis ben in de radiohitjes van begin jaren '80 dan die vanaf pakweg 1987. Als Roberto de titels zei, zoals bv "Je Ne Sais Pas Pourquoi" en "Comment Te Dire Adieu", wist ik automatisch dat het respectievelijk Kylie Minogue en Jimmy Sommerville zijn, maar zelf zou ik die fragmenten niet meer herkend hebben. Blijkbaar toch een veranderende muzikale interesse vanaf midden jaren '80 ten huize mij.
Gebruikersavatar
DDay
Lead Singer
Berichten: 154
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 21:12
Locatie: Detroit Breakdown / Leuven
Contacteer:

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door DDay »

kasenco schreef:Wij werden ook in het stoempershoekske gepropt: de klank was er erbarmelijk bij momenten en ik had soms ook problemen om de juiste taal te kunnen horen.
Tja, wat kunnen we nog toevoegen. Ook wij waren weggemoffeld in een hoekje waar de zitpositie en het geluid verschrikkelijk slecht waren (naast de hier geciteerde Kas & Co). Mede dankzij het enorme geroezemoes waren uitvoerders en teksten nauwelijks te herkennen. Ook die 'bumpers' tussen de nummers stoorden ons een beetje, zeker als ze de eerste seconden van een intro overstemden. Het Valaarhof was misschien geen ideale locatie (zeker niet voor wie dicht bij de wc's zat :lol: ), maar daar hadden we ten minste plaats om te bewegen. Eerlijk gezegd denk ik dat je in dit zaaltje niet echt een quiz kan organiseren, tenzij je maar 15 ploegen toelaat... :(
Ik hoop maar dat dat niet de bedoeling wordt.

Wat hier nog niet aan bod kwam: 4 soorten drankbonnetjes? You gotta be kidding. :nono:
Na een discussie op dit eigenste forum schakelden wij zelf over van een bonnetjessysteem naar achteraf betalen, en dat viel ons heel goed mee. Misschien in het achterhoofd houden?

Over de muziekkeuzes vellen we geen oordeel. We hebben het al bij al nog redelijk gedaan met onze 9e plaats, maar toch hadden we niet echt een voldaan gevoel achteraf.

Soit, zoveel mensen, zoveel meningen, natuurlijk. Ons gelegenheidsploegje blijft nog terugkomen, hoor.
Posted by DDay
Member of Detroit Breakdown
Official Homepage
Detroit Breakdown Blog
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door SepPuKu »

going_underground schreef:Bij Metal Mickeys zat de verdeling wel goed: bij de "early 80's" waren het vooral Seppuku en ik die snel de fragmenten herkenden, bij de "late 80's" waren het vooral Seppuku en Roberto die snel de fragmenten herkenden. :P
Je bent te bescheiden Lu, bij de vroege eighties mag je daar gerust '... vooral ik en ik en ik... en Seppuku...' van maken hoor :wink:
going_underground
Lead Singer
Berichten: 236
Lid geworden op: di 09 mar 2010, 14:32

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door going_underground »

SepPuKu schreef:
going_underground schreef:Bij Metal Mickeys zat de verdeling wel goed: bij de "early 80's" waren het vooral Seppuku en ik die snel de fragmenten herkenden, bij de "late 80's" waren het vooral Seppuku en Roberto die snel de fragmenten herkenden. :P
Je bent te bescheiden Lu, bij de vroege eighties mag je daar gerust '... vooral ik en ik en ik... en Seppuku...' van maken hoor :wink:
Ik had toen natuurlijk ook het voordeel dat het antwoordblad zowat door mij werd gemonopoliseerd. :mrgreen: Ook bedankt aan de vierde man, trouwens (efkes zijn naam vergeten :doh: ).
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door Jorgen VG »

1983

1. BILLY JOEL (24) - UPTOWN GIRL (25)
2. 10 CC (25) - FEEL THE LOVE (19)
3. G'RACE (17) - MANHATTEN (24)
4. LIONEL RICHIE (24) - RUNNING WITH THE NIGHT (24)
5. DAVE BALL (18) - IN STRICT TEMPO (18)
6. O'JAYS (3) - PUT OUR HEADS TOGETHER (1/3)
-> T+U: Four Aces & Lords Of The Ring (Al hebben ze het punt voor de titel niet gekregen, omdat op verbeterblad foutief 'put our hands together' stond - en juist bij dit fragment vraag ik aan de jury om streng te verbeteren omdat ze ook een nummer 'Put your hands together' maakten in de jaren 70 :violent: ) - De door mij foutief als juist gerekende titel werd neergepend door The Inglorious Bastards - The O'Jays werden ook herkend door Fab 4
7. TACO (17) - SINGING IN THE RAIN (24)
8. CHINA CRISIS (18) - WORKING WITH FIRE AND STEEL (19)
9. YARBROUGH & PEOPLES (18) - HEARTBEATS (20)
10. F.R. DAVID (11) - PICK UP THE PHONE (22)
11. MARCIA GRIFFITH (9) - ELECTRIC BOOGIE (13)
12. PAUL YOUNG (25) - COME BACK AND STAY (25)
13. BUCKNER & GARCIA (4) - E.T. (I LOVE YOU) (6/17)
-> U: Four Aces, De Ploeg Van Ronnie, Martha Wainwrong, Lords Of The Ring - T: Four Aces, De Ploeg Van Ronnie, Lords Of The Ring, Detroit Breakdown, Kas & Co, Men@Work :thumb2: - Tweede keer in de fout in één ronde... (I Love You) staat op single tussen haakjes en op antwoordblad niet... Hierdoor werden 11 ploegen benadeeld :oops:
14. LOTUS EATERS (9) - THE FIRST PICTURE OF YOU (14)
15. TRANS X (8) - MESSAGE ON THE RADIO (6)
16. CORINNE HERMES (14) - SI LA VIE EST CADEAU (19)
17. T SKI VALLEY (5) - VALLEY STYLE (5)
-> T+U: Four Aces, Martha Wainwrong, Kas & Co, Vindikooks en Metal Mickeys
18. HANS DE BOOIJ (24) - EEN VROUW ZOALS JIJ (22)
19. CENTRAL LINE (3) - NATURE BOY (7)
-> U: De Ploeg Van Ronnie, Martha Wainwrong en Lords Of The Ring
20. MANN PARRISH (4) - HIP HOP BEBOP (DON'T STOP) (4)
-> T+U: Four Aces, Lords Of The Ring, Kas & Co en Toni Servi Bigband

Beste Score: 34/40 -> Lords Of The Ring
Gemiddelde Score: 24/40
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op di 04 mei 2010, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie