5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door PaulMcCartney »

Reeds voor de vijfde keer een tripje door de hits van de jaren 80.

De nadruk in deze feesteditie was het dansbare werk en buiiten de laatste 2 jaren (88-89) zorgde dat bij ons team voor weinig problemen. Hoogtepunt van de avond was de debuutsingle van Alanis Morrisette - een ware dansclassic - en je had de gezichten van mijn medespelers moeten zien toen ik opperde dat het wel eens Alanis kon zijn.

Mooie locatie die wel zorgde voor wat geluidsproblemen. Prima presentatie - wat kan je anders verwachten van een top-dj. De jurering was streng maar rechtvaardig - maar misschien toch volgend jaar een ander 'opperhoofd' kiezen. Die man irriteert ons :mrgreen:

Bediening ook prima - kortom alles meer dan ok.

Pödium

1 Martha
2 Fab4
3 ???? (Heb weer goed op gelet)

Op naar editie zes (en dan maken we een einde aan ons poulidor complex :lol: )
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door One good reason »

PaulMcCartney schreef:Reeds voor de vijfde keer een tripje door de hits van de jaren 80.

3 ???? (Heb weer goed op gelet)
Amai Hans, dat gaan de Metal Mickeys je goed en lang kwalijk nemen :rofl2:

Maar laat me nu over belangrijkere zaken beginnen :mrgreen:
Wat mij persoonlijk betreft was dit een zeer mooie seizoensafsluiter.
Nog maar 'ns bewezen dat de jaren 80 prachtige muziek en artiesten hebben opgeleverd.
Het toffe is dat hier altijd pareltjes worden gedraaid die op de radiozenders geen airplay meer krijgen (of toch niet voldoende).
Sommige nummers had ik zelfs niet meer gehoord na het bewuste jaar dat ze in de hitparade hebben gestaan.
Dus heb gisteren weer flink onthouden dewelke dat waren en kan ik één dezer dagen mijn collectie hits weer aanvullen :thumb2:
Al zou een post van de volledige playlist me nog wel kunnen helpen.
De fusie met de Metal Mickeys was eveneens een schot in de roos. De ambiance zat er van meet af aan flink in.
Samenzang (nog harmonieus ook :rofl2: ), danspasjes, en moppen zorgden voor een vlotte en leuke afwisseling aan tafel.
Toen ik even rondkeek in de zaal bleek dat quasi overal hetzelfde sfeerbeeld te zijn, dus ook hier :thumb2:
Persoonlijk hoogtepuntje was het nummer van When in Rome met "The promise". Toch één van de meest onderschatte nummers in '88 en één van de weinige singles die ik heb gekocht na 1x te hebben gehoord.
De zaal was toch (veel) minder groot dan de vorige edities, maar achteraf viel dat nog best mee.
Minpuntje was toch het vele rumoer in de zaal zelf, waardoor sommige hits niet tot hun recht kwamen.
Voor mij was deze editie alleszins de beste "Greighties" die ik mocht meemaken. Ik was al fan van het eerste uur, maar dit was de kers op de mooie taart. Op alle vlakken: presentatie, jurering en sfeer (toch plezanter dan in die grote zaal) :app:
En die 2 laatste jaren, zoals Hans hierboven oppert, waren idd een beetje minder van muziekkeuze. Ons stoorde dit helemaal niet.
Diversiteit en muziekkeuze van de samensteller is een voorrecht dat behouden moet worden.
De bediening was ook vlot, professioneel en 1 dienster verdient de oscar voor allermooiste verschijning quizseizoen 2009-2010 :app:
Ik noem haar "Midnight Blue" 8) want ze was helemaal in 't blauw en had een pareltjes-armbandje om.
Zij heeft er ook een paar keer (onbewust en is haar dus vergeven) voor gezorgd dat ik soms de kluts kwijt was :lol:
Ik heb er dus een onvergetelijke avond aan overgehouden. Jorgen ... bedankt en keep up the (very) good work :headbang:
Laatst gewijzigd door One good reason op za 01 mei 2010, 10:20, 3 keer totaal gewijzigd.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door PaulMcCartney »

Het gat in uw memorie zal niet lang geen gat meer zijn - De Nieuwe Snaar wist het blijkbaar al heel lang - alleen wordt dat gat bij mij steeds groter...

3. Metal Mickeys - heel sterk in de laatste jaren trouwens
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door peegee »

One good reason schreef:De bediening was ook vlot, professioneel en 1 dienster verdient de oscar voor allermooiste verschijning quizseizoen 2009-2010 :app:
Ik noem haar "Midnight Blue" 8) want ze was helemaal in 't blauw en had een pareltjes-armbandje om.
Zij heeft er ook een paar keer (onbewust en is haar dus vergeven) voor gezorgd dat ik soms de kluts kwijt was :lol:
Ik heb datzelfde gevoel gehad, maar weet niet of het om hetzelfde serveerstertje ging, want ik ben hééél slecht in het onthouden van hetgeen zo iemand aanheeft :oops: Ik kijk enkel naar het totje :thumb1:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door One good reason »

peegee schreef:
One good reason schreef:De bediening was ook vlot, professioneel en 1 dienster verdient de oscar voor allermooiste verschijning quizseizoen 2009-2010 :app:
Ik noem haar "Midnight Blue" 8) want ze was helemaal in 't blauw en had een pareltjes-armbandje om.
Zij heeft er ook een paar keer (onbewust en is haar dus vergeven) voor gezorgd dat ik soms de kluts kwijt was :lol:
Ik heb datzelfde gevoel gehad, maar weet niet of het om hetzelfde serveerstertje ging, want ik ben hééél slecht in het onthouden van hetgeen zo iemand aanheeft :oops: Ik kijk enkel naar het totje :thumb1:
Peter, als jij smaak hebt, hebben we 't zeker over dezelfde :rofl2: blauw truitje, blauwe jeans, bruin lang haar en zeer mooie ogen :amazed:
Maar laat ons het verder over de essentie van de quiz hebben/houden :lol:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door Jorgen VG »

Aan alle deelnemers een welgemeende dank om af te zakken naar onze 5e Greighties hitkwis.
Ik ben me bewust van de problemen met het geluid en heb me er ook zelf aan geërgerd, omdat ik weet hoe belangrijk dit is.
Dit zal zowieso volgend jaar anders zijn; we weten nu dat deze zaal niet kan bediend worden met twee luidsprekers...
Mea culpa voor ploegen die hierdoor (een) punt(en) verloren hebben.

Iets over twaalf was dit de einduitslag:
Martha Wainwrong hebben weer maar eens bewezen dat ze momenteel de te kloppen ploeg zijn in de eighties (en daarbuiten ook altijd in de gaten te houden zijn trouwens). Ze hebben nog even de hete adem van Fab4 gevoeld (die hen zelfs even voorbij gingen), maar hebben het in de eindstrijd afgemaakt.

Het totaal te verdienen aantal punten was 400... Met 347 voor de winnaar zitten we op 86.75% wat ongeveer binnen de verwachtingen ligt.

1 Martha Wainwrong Ain't Right (347) :app: :app: :app:
2 Fab4 (345) :app: :app:
3 Metal Mickeys (338) :app:
4 Lords Of The Ring (334)
5 Kas & Co (333)
6 Four Tequilas (331)
7 Vindikooks (314)
8 Ploeg Van Ronnie (294)
9 Detroit Breakdown (289)
10 Four Aces (285)
11 Inglorious Bastards (276)
12 Buggles (275)
13 Goe Bezig (268)
14 Blackouts (266)
15 Toni Servi Bigband (260)
16 Diamond Dogs (245)
17 Pretty Paracetemol (229)
18 Excitable Boys (225)
19 Liesbeth & Co Goes 80's (221)
20 Gebird (218)
21 Four Degrees (184)
22 5000 Volts (161)
23 Men @ Work (139)
24 Cuba (113)
25 De Sjieke Sheiks (109)

Een volledige analyse volgt in de loop van de week.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door Jorgen VG »

1980

1. BLONDIE (25) - CALL ME (24)
2. ROCKY BURNETTE (18) - TIRED OF TOEING THE LINE (21)
3. GARY FANE (11) - AQUARIUS (16)
4. KIKI DEE (11) - STAR (10)
5. GIBSON BROTHERS (24) - QUE SERA MI VIDA (25)
6. GARLAND JEFFREYS (24) - MATADOR (25)
7. ADAM & THE ANTS (22) - DOG EAT DOG (10)
8. NEW MUSIK (17) - LIVING BY NUMBERS (23)
9. MANFRED MANN ('S EARTHBAND) (11) - LIES (6)
10. KISS (23) - THE MAGIC TOUCH (24)
11. POLICE (25) - DON'T STAND SO CLOSE (TO ME) (25)
12. DIANA ROSS (24) - MY OLD PIANO (25)
13. DR. HOOK (19) - SHARING THE NIGHT TOGETHER (20)
14. LIO (23) - SAGE COMME UNE IMAGE (24)
15. ODYSSEY (4) - IF YOU'RE LOOKING FOR A WAY OUT (5)
-> T + U: Fab4, Blackouts, Metal Mickeys, Diamond Dogs / Toni Servi Bigband had enkel de titel juist
16. CLASH (18) - BANKROBBER (11)
17. RAINBOW (17) - ALL NIGHT LONG (24)
18. SOPHIE & MAGALY (1) - PAPA PINGUIN (15)
-> U: solo voor Martha Wainwrong (Fab4 kwam close met Sarah & Magali)
19. HUMAN LEAGUE (21) - EMPIRE STATE HUMAN (9)
20. SHADOWS (11) - RIDERS IN THE SKY (0)
Achteraf gezien hier misschien te streng geweest voor titel; indien we 'Ghostriders' hadden goedgekeurd werd hier door 9 ploegen een punt op gescoord

Beste Score: 36/40 -> Fab 4, Martha Wainwrong
Gemiddelde Score: 28/40
Gebruikersavatar
tony servi
Roadie
Berichten: 41
Lid geworden op: do 11 okt 2007, 18:08
Locatie: Gent / Tony Servi Big Band

Re: 5de Greighties Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door tony servi »

Een zeer mooie quiz waar we graag naar terugkwamen. De Big Band is kritisch op dat vlak: die keert niet terug naar quizzen die saai of eenzijdig zijn.

80-89 is niet meteen onze decade, want de oudste onder ons was 14 in 1989. Dus het gros van onze kennis over dit interessante decennium (postpunk - synth - industrial - new wave - underground - new beat) hebben we pas later opgedaan. Platte hits haal je niet in van een periode die je niet bewust meemaakte en daarvoor moesten we wél terug naar dat kindergeheugen :lol:

Meer dan een 15e plaats zat er hier niet in voor ons, maar da's al beter dan vorig jaar (21e).

Minpuntje: het geluid stond niet zo best afgesteld. De bumpertjes in de jaarmixen stonden veel te luid, zelfs voor wie tegen de toog zat. Wie vooraan bij de jury zat is vandaag wellicht potdoof.

En de bediening was (maar daar kunnen de quiz-organistoren niet veel aan doen) voor ons dik ondermaats. In de laatste ronde bestellen we nog een drankje. Tussen het overlopen van de antwoorden van 1989 en de proclamatie van de einduitslag gaan we alle vier nog even naar buiten voor een rookpauze. Wat zien we bij de terugkeer? Onze drank is weggenomen!! :amazed: Een Duvel, twee spa's en een pint waar twee slokken van gedronken zijn. Zomaar ineens weg! En als je het voorval signaleert aan een van de 20 bestelstertjes, dan kijken ze wat schaapachtig naar mekaar, maar tot actie gaan ze niet over.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 5de Greighties Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door Jorgen VG »

tony servi schreef:
En de bediening was (maar daar kunnen de quiz-organistoren niet veel aan doen) voor ons dik ondermaats. In de laatste ronde bestellen we nog een drankje. Tussen het overlopen van de antwoorden van 1989 en de proclamatie van de einduitslag gaan we alle vier nog even naar buiten voor een rookpauze. Wat zien we bij de terugkeer? Onze drank is weggenomen!! :amazed: Een Duvel, twee spa's en een pint waar twee slokken van gedronken zijn. Zomaar ineens weg! En als je het voorval signaleert aan een van de 20 bestelstertjes, dan kijken ze wat schaapachtig naar mekaar, maar tot actie gaan ze niet over.
Dat is uiteraard niet de bedoeling; Het is natuurlijk geen professionele bediening... die mensen doen dat ook maar als vriendendienst.
Ik regel dit wel met jullie op eerstvolgende kwis dat we elkaar kruisen.

En het geluid... probleem was de vorm van de zaal. Moeilijk bij te sturen wanneer je in éénzelfde ronde de volgende klachten krijgt: ('te luid', 'veel te stil - hier is niets te verstaan', 'kan de klank iets scherper afgesteld worden aub' en 'het geluid is veel te scherp' :? ). Volgend jaar lossen we dit op met een extra luidsprekerset. Geluid kan dan zachter en beter verspreid... en de bumpers gooi ik er uit en vervang ik door aftelling van de fragmenten.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door Jorgen VG »

1981

1. T.C. MATIC (24) - OH LA LA LA (24)
2. SOFT CELL (25) - TAINTED LOVE (25)
3. MARCIA HINES (15) - YOUR LOVE STILL BRINGS ME TO MY KNEES (23)
4. ABBA (18) - THE VISITORS (7)
5. BEE GEES (25) - HE'S A LIAR (15)
Er is toch enige achterdocht naar de vrouwelijke bevolking, want een zestal ploegen dachten aan 'She's a liar' :D
6. DEPECHE MODE (20) - DREAMING OF ME (14)
7. REO SPEEDWAGON (19) - DON'T LET HIM GO (19)
8. JONA LEWIE (17) - LOUISE (14)
9. SOUND (12) - WINNING (11)
10. PASSIONS (18) - I'M IN LOVE WITH A GERMAN FILMSTAR (21)
11. DON WILLIAMS (9) - I BELIEVE IN YOU (10)
12. ROXY MUSIC (24) - SAME OLD SCENE (22)
13. DAVE STEWART & BARBARA GASKIN (19) - IT'S MY PARTY (25)
14. ECHO & THE BUNNYMEN (16) - THE PROMISE (10)
15. PETER, SUE & MARC (1) - IO SENZA TE (18)
-> U: solo voor Fab 4
16. FRANK EVANS (4) - FORGET HIM (18)
-> U: Fab4, Four Aces, Martha Wainwrong, Lords Of The Ring
17. BENNY NEYMAN (24) - 'K ZAL JE HEB (9)
18. JAM (21) - THAT'S ENTERTAINMENT (25)
19. CLIMAX BLUES BAND (8) - GOTTA HAVE MORE LOVE (9)
20. VOYAGE (6) - DISCOTCH (6)

Beste Score: 38/40 -> Fab 4, Martha Wainwrong
Gemiddelde Score: 26/40
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door peegee »

Silent Dolphin schreef: 15. PETER, SUE & MARC (1) - IO SENZA TE (18)
-> U: solo voor Fab 4
Wij hadden de uitvoerder opgeschreven en uiteindelijk doorgestreept :twisted: :violent:
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1903
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door Buddy59 »

peegee schreef:
Silent Dolphin schreef: 15. PETER, SUE & MARC (1) - IO SENZA TE (18)
-> U: solo voor Fab 4
Wij hadden de uitvoerder opgeschreven en uiteindelijk doorgestreept :twisted: :violent:
Ik was zeker hoor Peter :dance:
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1903
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door Buddy59 »

Jorgen, Proficiat TOPQUIZ. :thumb1:
Tot de volgende editie :dance:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door celtic601 »

iid topper Jorgen :headbang: had trouwens niet anders verwacht....
buiten het geluid niets dan positiefs te vermelden ...
waar blijfde toch die bangelijke songs halen gast ???
volgend jaar hopelijk iets meer scalpen met de inglorious basterds , maar met onze 11ste plaats ZEER content !!!
we'll be back !!!
en persoonlijk vond ik het gezelliger dan in't valaarhof makker !
nog ne gemeende sorry om maar om 10 na 8 daar te zijn ... ge speelt dan al is een
thuismatch .. en dan denkte gene gps nodig te hebben hé ????

tot volgend jaar ! en op tijd nu :oops: :oops: :oops:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
VITAL
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 14:57
Locatie: Koningslo (Excitable Boys)

Re: 5de Greithies Muziekquiz 30/4 Hoboken

Bericht door VITAL »

I should have known better !!!

Men had ons verwittigd voor deze kwis : organisatorisch zwak en platte commerciële muziekkeuze. Maar ja dit was de enige datum die paste in alle agenda’s dus naar Hoboken.
Dat het kwa organisatie goed fout zat zag je al meteen aan het meubilair :
een tafel die op instorten stond en vier plastic stoeltjes die je nauwelijks kon verschuiven.
In functie van bmi's en aantal cm werden de plaatsen zo goed mogelijk verdeeld.
Achter ons een ploeg op barkrukken aan een hoge ronde tafel zodanig dat de stembanden van mijn buurman zich op 50 cm van mijn trommelvliezen bevonden. De uitdrukking in iemands nek zitten kon je hier vrij letterlijk interpreteren.
De geluidsinstallatie en vooral de schikking er van liet niet veel goeds vermoeden. De drankkaart was meer dan ok , alleen leden de diensters aan het innovation-syndroom nml hard hun best doen om de andere kant uit te kijken.
En toen begon de kwis, de eerste 3 ronden verliep alles prima, klank was slecht maar toch verstaanbaar. Na 3 of 4 rondes heeft men wat gedronken , men praat wat luider, de anderen praten nog wat luider en dan draait het geluid met momenten gewoon in de soep. Muziek wordt een onherkenbare geluidsbrei, je verstaat de teksten niet meer, herkent nog nauwelijks een stem, je kan geen onderscheid meer maken tussen Engels, Nederlands of Frans. Superbekende stemmen als die van Tina Turner, Rod Steward werden slechts op de valreep herkend. 3 ronden lang hebben we verkeerd zitten nummeren, dat is ons nog nooit overkomen. Bovendien stonden we vlak bij de plaats waar de diensters de drank kwamen halen. Op een gegeven momenten moest ik mij op mijn stoel in twee plooien onder de arm van de jongen op de barkruk en de romp 45° naar links draaien om iets van de muziek te horen. Na ronde 8 kreeg ik last in de rug en voeten. Ik heb gisteren de hele dag onstekingsremmers geslikt voor de rug en op mijn rechtervoet zit een vochtophoping ter grote van een ping-pongbal. Uitendelijk zit je tijdens een kwis soms tot 5 uur op een stoel, ik vind dat voldoende beenruimte en een ietwat deftige stoel het minimum zijn die je mag verwachten, zelfs een vliegtuig van Ryanair biedt meer comfort. De muziekkeuze was tot ronde 3 aanvaardbaar, maar vanaf dan werd het gewoon plat, nummers waarvoor ik in de eighties vriendelijk bedankte en die dood en begraven zijn werden hier weder opgevoerd. Soms worden nummers met recht en rede gewoon niet meer gedraaid. Naar het einde toe was er verbetering merkbaar. Mijn notaboekje met op te zoeken nummers bleef maagdelijk wit in Hoboken, niet omdat er niets bij was dat ik moeite vond , maar gewoon omdat ik de presentator na ronde 3 niet meer begreep. Samengevat : te kleine zaal met alle gevolgen van dien (zitcomfort en geluid) , middelmatige bediening (je neemt geen halfvolle glazen mee, spuitwater is geen plat water) ,ultra-klassieke kwis (geen theorie, foto’s, rode draad, clips), rotslechte muziekinstallatie en een zeer povere muziekkeuze (maar dat laatste is natuurlijk zeer subjectief). Wij komen NOOIT meer terug.
Plaats reactie