De Klinge,24-04-10

Plaats reactie
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

De Klinge,24-04-10

Bericht door PEKEBO »

Zeer leuke quiz daar in De Klinge,mijn 1ste deelname aan de grens en dan nog op vraag van den Danny (Buddy59).Voor de gelegenheid meegespeeld met zijn 2 dochters en zijn toekomstige schoonzoon :mrgreen: .Het zal jullie natuurlijk niet verwonderen(kan ook niet anders) dat de dochters er veellllllll beter uitzien dan hun vader uit Hamme :agree: .

Ongeveer hetzelfde concept als vorig jaar met reeksen van de jaren 60,70,80,90,millennium,de lage landen,paar theorievragen,finaleronde met een beetje vanalles(foto's,klassieke muziek,disco,new wave,anderstalig,van achter naar voor enzzzzzzz)

Het niveau was hit getint maar lag blijkbaar(horen zeggen) iets hoger dan de vorige jaren.De winnaars haalden 185/200,de rode lantaarn 64/200.Scores die vooral onderaan het klassement veel lager waren dan de 93/200 voor de rode lantaarn van vorig jaar.Er waren wel meer gekende quizploegen aanwezig dan vorig jaar maar de gelegenheidsploegen waren nu ook nog in de meerderheid,een totaal van 41 ploegen.

Koerier :app: haalde het nipt met 1 punt voorsprong op careful with that sex,eugene.Ik had Danny een plaats in de middenmoot beloofd met Los Bandidos en met een 21ste plaats(133/200) zat ik er bal op en waren de meisjes in vergelijking met vorig jaar dik tevreden al vond ik dat we bij een betere plaats in de zaal(laatste tafel achteraan) zeker 10 punten meer zouden gehaald hebben bij foto's(die voor ons onduidelijk waren) en daaraan verbonden opdrachten.

En ja,de Fab 4 (covergroepje van Hans&co) was ook wederom aanwezig in De Klinge en deze keer hebben we ze achter ons gelaten :banana: .
Hans,ik zou volgend jaar een schadevergoeding vragen aan die mannen wegens plagiaat :mrgreen: .

Soit,ik heb alvast het drietal :thumb1: aan onze tafel beloofd dat ik met veel plezier wil terugkomen volgend jaar om hen te vervoegen.
Laatst gewijzigd door PEKEBO op zo 16 mei 2010, 13:51, 2 keer totaal gewijzigd.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: De Klinge,24-04-10

Bericht door PaulMcCartney »

Het is inderdaad een schitterende instapquiz (om de woorden van Luc Sympathy te gebruiken).

Alles wordt tot in de puntjes verzorgd en voor de 41 (!) ploegen in de zaal was het genieten.

Beginnen met een reeks over een decennia (60-70-80-90-2000) met heel veel zeer herkenbare fragmenten is voor iedereen plezant en voor de quizploegen was er af en toe een kuitenbijter en een moeilijk vraagje, zoals waar heeft volgens Kurt Cobain hij de mosterd vandaan gehaald voor 'Smells like...' (ik vind het antwoord niet correct, maar soit (hij had het inderdaad eens verteld).

Verder nog een reeks over de lage landen, wat intro's en andertstalig werk, muziek clips (de helft met en de helft zonder geluid - en, nog te doen ook !) en een pittige finale ronde (met zelfs vragen gesteld door de onvolprezen Stijn Van De Voorde (StuBru)).

Podium :

1) Koerier 185
2) Careful 184
3) Gebird 183 en nog een ploeg had 183 - maar die ben ik vergeten :mrgreen:

Ik veronderschuldig mij dan ook voor de slechte prestatie van de Fab4 :mrgreen:.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: De Klinge,24-04-10

Bericht door celtic601 »

het is dikke zever bij de Fab .. en daarmee dat de mccartney andere oorden heeft opgezocht en een plaatsje bij Koerier heeft kunnen bemachtigen ... voor ons een leuke meevaller dus :headbang:

alle gekheid op nen dikke stok ... ander gedeelte van Fab was zich gaan verdiepen in het alternatieve muziekgedeelte bij de sticky fingers dacht ik , en wij mochten dan ook is met een grootheid van deze ploeg meekwissen :oops: :oops: :oops:
heel de kwis bijzonder spannend gebleven tssn gebird ( :app: ) en ons .. geen punt gelost , tot op de laatste ronde ...
wij dachten der aan te zijn , maar bleek dat gebird een paar foutjes meer hadden dan wij ...
het was trouwens careful with that sex Eugene dat verdomd hard terugkwam en volgens mij bijna alles juist hadden op deze laatste ronde :app:
ook pretty paracetemol liet maar weer is blijken dat het geen " tabletjes " zijn om zonder handschoenen aan te pakken .. eveneens mooie prestatie.

leuke kwis , goede accomodatie en vlotte bediening en ophaling papieren... zo als het moet dus !
nog mee te geven ...
vader Jackson heeft idd wat meer zonen uit zijne " zak " getoverd dan iedereen dacht ...
deborah harry is een verdomd LELIJK WIJF als ze gezopen heeft !!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
GKe
Roadie
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 29 mar 2009, 21:13
Locatie: Gebird

Re: De Klinge,24-04-10

Bericht door GKe »

Inderdaad fijne kwis, waar we , de laatste ronde buiten beschouwing gelaten, weinig
blanco hebben moeten laten. Goede presentatie ook , kleine opmerking wel :
de punten van de laatste ronden mochten iets vroeger worden doorgegeven, ter controle.
Voorts hebben we ons goed geamuseerd. Volgende editie zullen we er bij wezen.
Wat de versterking (Macca) voor Koerier betreft , is hier geen sprake van doping en moeten zij dan niet gediskwalificeerd ? :rofl2: just kidding.

GrtZ,
GKe
Gebird
Voor wie geduld heeft, komt alles op tijd
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: De Klinge,24-04-10

Bericht door PaulMcCartney »

GKe schreef:Wat de versterking (Macca) voor Koerier betreft , is hier geen sprake van doping en moeten zij dan niet gediskwalificeerd ?
Indien ik hier van doping beschuldigd wordt - dien ik bij deze hier een officiele aanklacht in.

Niemand ( :!: ) sleurt de naam van McCartney door het slijk.

En versterking - dat valt nog te bezien natuurlijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: De Klinge,24-04-10

Bericht door celtic601 »

PaulMcCartney schreef:
GKe schreef:Wat de versterking (Macca) voor Koerier betreft , is hier geen sprake van doping en moeten zij dan niet gediskwalificeerd ?
Indien ik hier van doping beschuldigd wordt - dien ik bij deze hier een officiele aanklacht in.

Niemand ( :!: ) sleurt de naam van McCartney door het slijk.

En versterking - dat valt nog te bezien natuurlijk :mrgreen:
goe gezei vriend Paul :app:
da zen toch nog al is platte jatten hé die GEBIBBERDEN .... of wast gebird :rofl2:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Quasimodo
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 19:12

Re: De Klinge,24-04-10

Bericht door Quasimodo »

HHHMMM
Is een gedacht...
Daar eens een potteke deponeren om een urinestaal af te leveren !! :mrgreen: :rofl2:
Plaats reactie