2DE STICKY FINGERS QUIZ

Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door vinceluka »

trickykid schreef:analyse van de analyse:
12 x géén correct antwoord gevonden bij (u) , (t) of (v)
vorig jaar 10 x nulscores, dus min of meer een status quo
tenslotte hopen we dat jullie allemaal met een goed gevoel ( ? ) en een mooie prijs naar huis zijn gegaan
de analyse SF quiz 2009 beloofde minder theorievragen in 2010
ook dit jaar zullen opmerkingen ( teveel roots en oude zakken in 1990+ ) invloed hebben tijdens het samenstellen van onze 3de editie
nogmaals bedankt voor jullie deelname en tot de volgende STICKY FINGERS quiz

ps! veel tijd en liefde in de kwisanalyse gestopt en nu toch teleurgesteld in de lauwe reacties ( lauw qua aantal niet qua inhoud )
des te meer reacties ( zowel negatief als positief ) des te meer stof tot nadenken
Heb ditmaal de volledige playlist afgewacht om een reactie te plaatsen
En moet vaststellen dat ik de mening deel van mijn ploegmaat Tony.
Maar je stelt net dat onze kritiek een werkpunt is bij de voldende editie. :idea:

Ik heb zeker geen slecht gevoel overgehouden aan de quiz.
Integendeel weer een heleboel leuke, goede bekende/onbekende muziek gehoord. :thumb1:

Raar maar waar, maar ik vond de eerste editie met dubbel zo veel theorie minder hectisch dan deze
wat de reden is weet ik niet zo goed :think:
Moeilijkere theorievragen misschien?
of het feit dat de vragen soms onrechtstreekse werden gesteld.
Bij bepaalde ronde waar je eerst de titel moest proberen uit te vissen alvorens te kunnen brainstormen over de theorievraag.
Let op vind het concept van die ronde en de rest van de quiz heel knap gevonden, hoor.

Jammer ook dat niemand van jullie 4 interesse heeft in "dance"
Bollywood swing King en Lovesick is toch wel heel povertjes in dat segment. :cry:

en denk toch maar eens na alvorens de favorietenronde af te voeren
vond dat één van de beste rondes van de avond. :think:

Bedankt voor de knappe analyse
en tot volgend jaar.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door marc »

vinceluka schreef:
trickykid schreef:
Jammer ook dat niemand van jullie 4 interesse heeft in "dance"
Bollywood swing King en Lovesick is toch wel heel povertjes in dat segment. :cry:

Maak daar recente dans van, Vincent.

In de introronde alleen al zaten een klein dozijn fragmenten (uit sixties tot +2000) die in eerste instantie voor de dansvloer bestemd waren, me dunkt

Jr. Walker & All Stars ( 14 ) - Shotgun ( 13 )
Banbarra ( 6 ) - Shack up ( 9 )
Shamen ( 16 ) - Move any mountain ( 17)
Urban Dance Squad ( 13 ) - Grand black citizen ( 10 )
Kosheen ( 20 ) - Hide u ( 19 )
Lilly Allen ( 20 ) - Ldn ( 15 )
Harold Melvin & Blue Notes ( 14 ) - Satisfaction guaranteed ( 16 )
Beastie Boys ( 13 ) - Girls ( 14 )
(Fad Gadget, RHCP?)

Voor het overige is het moeilijk om als winnende ploeg een quiz uitgebreid te loven (Lars doet zelfs het tegenovergestelde :wink: ). Ik vond het alleszins heel knap hoe via theorievragen verschillende genres met mekaar verbonden werden (bv Arsenal met Etienne Daho, Ryan Adams met Bez/Happy Mondays, The Blue Nile met Bowie...) Sterke presentator ook, een bron van rust in een quiz die veel overleg vroeg. En ondertussen ben ik al aan het genieten van Can en OV Wright.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door kasenco »

Als ik de antwoorden bekijk, was het wel een zeer zware brok, maar er staan heel wat pareltjes tussen de fragmenten :app:

In reeks 1 zou ik waarschijnlijk enkel de titel van Beastie Boys moeten schuldig blijven, maar het vervolg was andere koek. Toch een schitterende playlist :thumb2:
Gebruikersavatar
Guess Who s Ozzy
Popstar
Berichten: 307
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 13:38
Locatie: Aarsele / Guess Who

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Guess Who s Ozzy »

Te weinig reacties Tricky Kid? Allez vooruit. Niet van mijn gewoonte om in deze topic te leuteren, maar als ik een fantastische kwis als SF een hart onder de riem kan steken dan doe ik dat maar.

Guess Who trad aan als een onuitgegeven trio, en ik moet zeggen, International, Chris M en ondergetekende hebben zich goed geamuseerd en genoten van de, jawel, vele bekende -en helaas voor onze top 10 positie- ook vele onbekende muziekjes! Bij ons werd er amper geleuterd over een oude zak of een jonge gast te kort in het team, over het nagenoeg ontbreken van singles of radiohits of over een reggae deuntje min of meer.
Net zoals iedereen die al een kwis van dit allooi heeft in elkaar gestoken kunnen we enkel respect opbrengen voor de Fingers, voor het werk en voor de leuke avond. Veel (persoonlijke) favorieten als Chambers Brothers, Urge Overkill, Love, Aim, The Very Best, Alex Chilton, XTC, Undertones, J+M Chain en Husker Du (uit de mijlpaal New Day Rising, maar toch niet herkend) horen passeren, gebeurt niet alle weekends...

Conclusie: geen zelfbeklag of miereneukerij bij Guess Who, volgend jaar staan we hopelijk in voltallige opstelling terug aan de start voor editie 3. En nu terug over aan jullie...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Tonyvdb »

Guess Who's Ozzy schreef:...

Conclusie: geen zelfbeklag of miereneukerij bij Guess Who..
allez, Geert gast, dus opbouwende kritiek, suggesties, individuele impressies en andere meningen zijn in het vervolg overbodig, want toch alleen maar zelfbeklag en mierenneukerij :?:

Dan kan de thread 'quizbesprekingen' beter gewoon gesloten worden of veranderd in 'quizbewierokingen' ...

Een groot deel van de kritiek en opmerkingen die ik over mijn Stardustquizzen kreeg, heb ik gebezigd om er een beter, inhoudelijk en organisatie-wise, geheel van te maken...

Dus ik blijf doorleuteren, net zoals een handvol andere 'dapperen' en dat zal HIER gebeuren : niet (alleen) in het rokershol aan de pauze, bij het monsteren van de prijzentafel of in de auto in het terugkeren ...

En Geert : even goeie maten hé :thumb2:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Devils answer »

trickykid schreef:...

ps! veel tijd en liefde in de kwisanalyse gestopt en nu toch teleurgesteld in de lauwe reacties ( lauw qua aantal niet qua inhoud )
des te meer reacties ( zowel negatief als positief ) des te meer stof tot nadenken
De wel degelijk pretentieus overkomende toon op een eerste voorzichtige negatieve kritiek nodigde niet meteen uit tot verdere reacties…

Ik ben benieuwd naar de in dezelfde lijn half te verwachten hautaine tot arrogante toon op de uiteindelijk toch nog te publiceren bijdragen hieronder...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Devils answer »

Persoonlijk vind ik dat wie het een missie vindt om relatief onbekende muziek ook door anderen te laten kennen, beter een radioprogramma of een internetblog begint. In mondjesmaat mengen in een quiz kan ook, ja, daar zijn goede voorbeelden van. Het met een sticky belerend vingertje als een les alternatieve muziekgeschiedenis opdienen als wedstrijdje “stemmen herkennen” en “titels raden” doet bij de modale muziekquizzer eerder een ander vingertje als tegenreactie omhoogsteken met referentie aan een volgende editie.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Devils answer »

Een overdosis bewust gekozen weinig-op-de-radio-te-horen artiesten of nummers presenteren als een muziekquiz voor een breed publiek komt niet zo klantvriendelijk over voor wie nietsvermoedend maar hoopvol de zaal binnenstapt.
Gelukkig zijn er nog wat quizzers die heel wat van hun favorieten hebben horen passeren en hier dan ook lyrisch-dankbaar over doen, maar ik vermoed dat meer dan de helft van de aanwezige hoofden zaterdag liever thuis naar bekende en nog te verkennen muziek hadden zitten luisteren.
Ik vind het trouwens knap van Lars om hier van uit het winnende kamp wat tegenwind te geven.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Devils answer »

Ook voor mij stopte het genieten van een goeie quizavond na een veelbelovende start in de reeksen 1 en 2.
Daarna volgden reeksen waar ik zelf nog niet de helft zou hebben herkend, omdat ik zoveel fragmenten voor het eerst hoorde.
Het was dan ook vaak een spelletje “stemmen herkennen” en “titels raden” (zie ook de opmerkingen soms bij de verbetering: wie er dichtst bij zat, kreeg een punt).
Zat er iets moois bij? Wellicht, maar bij het omroepen van de juiste antwoorden was het onmogelijk om te onthouden welk fragment tussen de andere nobele onbekenden dat dan wel zou geweest zijn.
Er is in mijn herinnering qua aanvoelen maar één quiz die nog moeilijker/ verder gezocht was (Scary Monkey 1), en dat was een eerste editie. Die kreeg daarom nog wat krediet voor een nieuwe kans. Geen idee hoe ik er volgend jaar over denk voor de derde editie van de Sticky Fingers-quiz, maar momenteel pas ik daarvoor.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Devils answer »

Wat de bijsturing van de overdaad aan theorie betreft uit de eerste editie, blijft het “tricky” om er zoveel weetjes in te smokkelen als bijkomende opdracht bij een geluidsfragment. Zoals steeds blijft dat gekoppeld aan de vraag of je titel en/of uitvoerder herkent.
In een quiz die bol staat van vooral theoretisch bekende uitvoerders en titels wordt dat dubbel moeilijk of neigend naar gokwerk. Theoretisch bekende uitvoerders en titels zijn deze die je bijna nooit op de radio hoort, maar die worden geroemd “op Pitchfork, Rolling Stone of een ander “leidende macht over de politiek correcte goede smaak” “.
En ja, theorie over theoretisch bekende opgaven, tja… Algauw zit je met een theoretische quiz, nietwaar?
:roll:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Devils answer »

kasenco schreef:
trickykid schreef:
De quiz als 'breed' typeren vind ik echter niet correct hoor Marc, te veel genres kwamen niet of amper aan bod
Ik heb Oor's pop-encyclopedie erbij genomen en tot de vastselling gekomen dat wij de deelnemers liever niet confronteren met genres als ambient, avant garde, drum 'n bass, fusion, hitparadepop, house, hew age, nu metal, salsa en techno.
Surf, Tex Mex, Gothic, Cajun, Dancehall, Punk en Gospel wordt in overweging genomen.
Heb allemaal zaken gehoord die thuishoren op een muziekquiz... maar liefst niet allemaal tegelijk in dezelfde
Deze uitspraak lijkt mij in contradictie met bovenvermelde 'breed' commentaar
Toch wel een pretentieuze opmerking die ik van trickykid niet had verwacht :?
Zoals het ook wat pretentieus overkwam van de presentator door reeds in het begin van jullie tweede editie de quiz als een voorjaarsklassieker aan te halen…

Voorjaarsklassieker? Om eerlijk te zijn, deed de quiz me meer denken aan de wielerwedstrijd Bordeaux-Parijs.
Ik herinner me dit uit mijn jeugd als een rariteitencircus in het wielerseizoen: meer dan 550 kilometer lang, waarvan meer dan de helft achter dernymotoren… En ja, ze zullen onderweg wel mooie landschappen zien passeren hebben, maar of ze er nog van konden genieten?

Veel te zwaar voor de modale wielrenner, en enkel uit te rijden mits een aangepaste voorbereiding… Reden waarom het initiatief een stille dood stierf in 1988, blijkbaar... Volgens sommige bronnen waren de zotten op die hier nog wilden starten.
Gebruikersavatar
Guess Who s Ozzy
Popstar
Berichten: 307
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 13:38
Locatie: Aarsele / Guess Who

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Guess Who s Ozzy »

[quote]allez, Geert gast, dus opbouwende kritiek, suggesties, individuele impressies en andere meningen zijn in het vervolg overbodig, want toch alleen maar zelfbeklag en mierenneukerij [/quote]

Tony, heel kort voor ik naar een saaie meeting moet:

1. Tuurlijk blijven wij even goede vrienden! Daar komt geen forum tussen...
2. Je bent wat te snel in jou reactie... Als je mijn conclusie goed naleest merk je al gauw dat ik helemaal niks heb tegen zelfbeklag en mierenneukerij, ik stel alleen dat je het zelden of nooit van een GW lid zal horen. Reden is dat wij al blij zijn dat er mensen zoals jij, wij en vele andere geestesgenoten jaar in jaar uit hun energie willen blijven steken in het opstellen van een kwis (wij organiseren al 10 jaar een muziekkwis, anderen zoals vb. Kas zelfs al veel langer).

En, tenslotte, om twee open deuren op dit forum nog eens in te trappen:
1. Diversiteit in inhoud en moeilijkheidsgraad moeten absoluut behouden blijven.
2. De forumreacties kunnen alleen maar leiden tot nog "betere" of "completere" kwissen, maar wat mij betreft, steeds met respect voor het zweet van de samenstellers.

Off we go then...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Tonyvdb »

Guess Who's Ozzy schreef:
allez, Geert gast, dus opbouwende kritiek, suggesties, individuele impressies en andere meningen zijn in het vervolg overbodig, want toch alleen maar zelfbeklag en mierenneukerij
Tony, heel kort voor ik naar een saaie meeting moet:

1. Tuurlijk blijven wij even goede vrienden! Daar komt geen forum tussen...
2. Je bent wat te snel in jou reactie... Als je mijn conclusie goed naleest merk je al gauw dat ik helemaal niks heb tegen zelfbeklag en mierenneukerij, ik stel alleen dat je het zelden of nooit van een GW lid zal horen. Reden is dat wij al blij zijn dat er mensen zoals jij, wij en vele andere geestesgenoten jaar in jaar uit hun energie willen blijven steken in het opstellen van een kwis (wij organiseren al 10 jaar een muziekkwis, anderen zoals vb. Kas zelfs al veel langer).

En, tenslotte, om twee open deuren op dit forum nog eens in te trappen:
1. Diversiteit in inhoud en moeilijkheidsgraad moeten absoluut behouden blijven.
2. De forumreacties kunnen alleen maar leiden tot nog "betere" of "completere" kwissen, maar wat mij betreft, steeds met respect voor het zweet van de samenstellers.

Off we go then...
ik had het anders begrepen, maar zo is het goed natuurlijk :D
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door kasenco »

Jr. Walker & All Stars ( 14 ) - Shotgun ( 13 ) --> Motown soul
Banbarra ( 6 ) - Shack up ( 9 ) --> disco-funk
Shamen ( 16 ) - Move any mountain ( 17) --> British rave
Urban Dance Squad ( 13 ) - Grand black citizen ( 10 ) --> crossover hip-hop
Kosheen ( 20 ) - Hide u ( 19 ) --> dance
Lilly Allen ( 20 ) - Ldn ( 15 ) --> hitparade-pop
Harold Melvin & Blue Notes ( 14 ) - Satisfaction guaranteed ( 16 ) --> Philly soul
Beastie Boys ( 13 ) - Girls ( 14 ) --> hip-hop
(Fad Gadget --> new wave, RHCP --> crossover)

je kan wel op elk gemaakt nummerke een danske placeren he?
daarom is het nog geen dance.....
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door vinceluka »

marc schreef:
vinceluka schreef:
trickykid schreef:
Jammer ook dat niemand van jullie 4 interesse heeft in "dance"
Bollywood swing King en Lovesick is toch wel heel povertjes in dat segment. :cry:

Maak daar recente dans van, Vincent.

In de introronde alleen al zaten een klein dozijn fragmenten (uit sixties tot +2000) die in eerste instantie voor de dansvloer bestemd waren, me dunkt

Jr. Walker & All Stars ( 14 ) - Shotgun ( 13 )
Banbarra ( 6 ) - Shack up ( 9 )
Shamen ( 16 ) - Move any mountain ( 17)
Urban Dance Squad ( 13 ) - Grand black citizen ( 10 )
Kosheen ( 20 ) - Hide u ( 19 )
Lilly Allen ( 20 ) - Ldn ( 15 )
Harold Melvin & Blue Notes ( 14 ) - Satisfaction guaranteed ( 16 )
Beastie Boys ( 13 ) - Girls ( 14 )
(Fad Gadget, RHCP?)
Ik bedoel niet muziek waar je op kunt dansen maar wel electronische muziek
let's say vanaf Kraftwerk (70ies) tot nu
inderdaad Shamen en Kosheen uit de intro ronde horen daar ook bij

Enfin, de aprilse muziekquizzen brachten voor elk wat wils zeker
met het beresterke quartet Kasenco / Eigenzinnige / 4schelln espe en Sticky Fingers
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Plaats reactie