2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door Schalckske »

De zesde ronde was opnieuw een themaronde. Deze ging over Peter v/d Veire, die sinds een aantal maanden de overbuur van Dimi V.O. is. Het thema hier ging dus richting tv/radio/showbizz.
6. Pete(r) Piraat

1. The Rolling Stones (16) - On With The Show (2)
2. Thunderball (7) - Bonzai Channel One (11)
3. Eminem (37) - Sing For The Moment (26)
4. Madonna (35) - Spotlight (17)
5. Barry White (37) - Let The Music Play (34)
6. Natural Born Deejays (4) - Sonar Contact (1)
7. Billy Idol (30) - Hot In The City (36)
8. Bobby Helms (1) - Jingle Bell Rock (35)
9. Radiohead (36) - My Iron Lung (21)
10. Lady Gaga (37) - Paparazzi (38)
11. Georgie Fame & Alan Price (21) - Rosetta (38)
12. Phil Collins (37) - In The Air Tonight (37)
13. Live (25) - The Distance (7)
14. Lucille Star (20) - The French Song (17)
15. Peter Van de Veire (34) - Neem Me Mee (38)

Foto's: Frankie Goes To Hollywood (30) en Ringo Starr (34)

* Topscore in deze ronde was 27 op 32 en werd behaald door Vlassenbroek 2000, Jan, Piet, Joris & Sam Gooris, Martha Wainwrong Ain't Right en Scary Monsters.

* Slechts 3 ploegen op 38 waren gebuisd. Toch ben ik hier niet onverdeeld gelukkig mee, maar hieronder meer daarover.

Opmerkelijk:

* In deze ronde zaten heel wat rasechte weggevers. Met "Paparazzi", "Rosetta" en "Neem Me Mee" had iedereen al zeker 3 punten. Daarnaast werden Lady Gaga, Madonna, Barry White, Radiohead, etc. door de meesten telkens geraden.

* We hebben er bijna zes ronden moeten op wachten, op de eerste zaalsolo. In deze ronde zaten er zelfs 2. "Sonar Contact", de titel van het Natural Born Deejays-fragment werd enkel ingevuld door Martha Wainwrong Ain't Right. De 3 andere ploegen die Natural Born Deejays hadden, waren Rugulo Kruco, De Bumba's en De Jeugd Van Toen. Niet geheel toevallig zijn twee ploegen hiervan gelegenheidsploegen met mensen van onze leeftijd.

* De tweede zaalsolo was voor Scary Monsters (en ik vermoed nonkel Hugo). Zij waren de enigen met Bobby Helms, bij Jingle Bell Rock.

* Scary Monsters en AWVDBZK waren de enige ploegen met "On With The Show", van de Rolling Stones. Verder een aantal keer "Their Satanic Majesties Request" gelezen, het studio-album waarop dit fragment staat.

* Beide foto's van deze ronde waren duidelijk niet van de moeilijksten, en werden meer dan 30 keer geraden.

* Persoonlijk heb ik een wrang gevoel bij deze ronde. Hoewel slechts 3 ploegen gebuisd waren, zag ik heel veel vaste circuitploegen en zelfs toppers uit het circuit met "slechts" 22 à 23 op 32. Volgens mij bestond deze ronde, achteraf gezien, te veel uit uitersten: ofwel pure weggevers, ofwel aartsmoeilijke fragmenten die mogelijk solo's opleverden, met weinig fragmenten met een moeilijkheid daar tussenin. Toch vermoed ik dat deze ronde een verademing was voor de vele gelegenheidsteams, en dan denk ik dat een dergelijke ronde toch zijn plaats heeft in onze quiz.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door aLEEce in chains »

Gerookt'espe schreef:
aLEEce in chains schreef:Ik vind dit eerlijk gezegd een zeer goede oplossing. Merci alvast voor de tip. Ik meen me te herinneren dat er op de quiz van de Schelln een aantal antwoorden zaten waarvan ik me afvroeg hoe streng er verbeterd kon worden. We hadden een niet-muziekquizzer als verbeteraar en dat heeft zo zijn gevolgen gehad voor de puntentelling :wink: . We nemen het voorstel van SepPuKu zeker mee naar onze quiz, want er zullen vermoedelijk ook niet-muziekquizzers in de jury zitten.

Correctie! Aangezien het verbetertempo van onze niet-quizzerverbeteraar niet altijd even hoog lag, hebben wij dikwijls bladeren van hem overgenomen en zelf verbeterd. Daardoor heb je wsl nog minder punten bij ons gekregen dan bij onze niet-quizzer :wink: Dus in dat opzicht heb je mss nog punten teveel gekregen :think: :thumb2:

Maar idd een interessant systeem van seppuku.
't was eigenlijk dat wat ik bedoelde :wink: . Oké, ik zal mijn cd van Opeth wel inleveren voor één van K3
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
Cz-2mX
Lead Singer
Berichten: 228
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 17:58
Locatie: Where The Wild Things Are: Scary Monsters

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door Cz-2mX »

* De tweede zaalsolo was voor Scary Monsters (en ik vermoed nonkel Hugo). Zij waren de enigen met Bobby Helms, bij Jingle Bell Rock.

* Scary Monsters en AWVDBZK waren de enige ploegen met "On With The Show", van de Rolling Stones. Verder een aantal keer "Their Satanic Majesties Request" gelezen, het studio-album waarop dit fragment staat.




Uncle Hugo struck again!
"Scary monsters, super creeps / Keeps me running, running scared" D. Bowie
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door Rubby »

Cz-2mX schreef:* De tweede zaalsolo was voor Scary Monsters (en ik vermoed nonkel Hugo). Zij waren de enigen met Bobby Helms, bij Jingle Bell Rock.

* Scary Monsters en AWVDBZK waren de enige ploegen met "On With The Show", van de Rolling Stones. Verder een aantal keer "Their Satanic Majesties Request" gelezen, het studio-album waarop dit fragment staat.




Uncle Hugo struck again!
:app: :dance: :app: :dance: , ja we hebben het geweten dat we hem uitgeleend hebben :cry: :wink:
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door baaigones »

Schalckske schreef: 15. Kinderen Voor Kinderen (33) - Het Tietenlied (2)


* Het Tietenlied werd enkel volledig correct ingevuld door Jan, Piet, Joris & Sam Gooris en door Poloclub 9. Meer dan 20 andere ploegen hadden wel iets met Tieten, maar dezelfde logica als bij "The Cry Of The Wild Goose" werd toegepast.
Ok, wie is die Poloclub die me hier van zaalsolo houdt :evil:, mijn 5 minutes of fame worden me zo de neus geboord :cry:

(ja, scoren met dergelijke 'tietel' is altijd al mijn droom geweest he :mrgreen:)

(ik hoopte er overigens op dat er 'streng' verbeterd zou worden op die titel hoor, want zoals TonyVDB reeds eerder schreef had ik de titel bijna meteen genoteerd, wat me wel op vreemde blikken van mijn ploeggenoten kwam te staan :laughing: )
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door Tonyvdb »

baaigones schreef:, want zoals TonyVDB reeds eerder schreef had ik de titel bijna meteen genoteerd, wat me wel op vreemde blikken van mijn ploeggenoten kwam te staan :laughing: )
vreemde? meewarige, Peter, meewarige
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door Schalckske »

De analyse heeft een beetje stilgelegen, maar ik hoop ze vandaag af te werken. Kwestie dat ik mijn dagje verlof aan iets nuttigs besteed :roll:

Ook voor de zevende ronde grepen we terug naar een gesmaakt concept van vorig jaar: de x-tro's.

7 intro's, 7 midtro's en 6 outro's, in die volgorde.

7. X-Tro's

Intro's
1. Britney Spears (36) - Toxic (33)
2. Aphrodite's Child (27) - Rain And Tears (30)
3. Cutting Crew (29) - (I Just) Died In Your Arms Tonight (35)
4. Blue Boy (25) - Remember Me (31)
5. The Marcels (22) - Blue Moon (34)
6. The Who (31) - Won't Get Fooled Again (20)
7. Vanessa Carlton (29) - A Thousand Miles (29)

Midtro's
8. Kiss (37) - I Was Made For Loving You (38)
9. Spin Doctors (33) - Two Princes (35)
10. Michael Jackson (38) - Beat It (38)
11. The Troggs (32) - Wild Thing (36)
12. Mory Kante (30) - Yé Ké Yé Ké (33)
13. Das Pop (26) - Never Get Enough (20)
14. Michael Zager Band (24) - Let's All Chant (26)

Outro's
15. Suzanne Vega (30) - Luka (32)
16. The Van Jets (15) - What's Going On (13)
17. Canned Heat (26) - Going Up The Country (24)
18. Oasis (35) - Wonderwall (34)
19. Eric Clapton (37) - Wonderful Tonight (34)
20. The Opposites (ft. Gers & Sef) (34) - Broodje BAKPAO (37)

* Koerier, Jan, Piet, Joris & Sam Gooris, Martha Wainwrong Ain't Right, Gebird en B-4's haalden het maximum op deze ronde.

* 7 ploegen op 38 waren gebuisd. We hebben, net als vorig jaar, getracht voor herkenbaarheid te gaan bij de X-Tro's. Uiteraard aangevuld met enkele minder voor de hand liggende fragmenten.

Opmerkelijk

* Niet geheel onlogisch zagen we bij meerdere fragmenten een aantal meer voorkomende fouten terugkeren: zo werd behoorlijk vaak "Baba O'Reilly" ingevuld bij de intro van The Who, zag ik "On The Road Again" een aantal keren passeren bij Canned Heat, en keerden bij Oasis "Don't Look Back In Anger" en bij Clapton "Tears in Heaven" een aantal keren terug.

* Iedereen herkende de midtro's van "I Was Made For Loving You" en van "Beat It"

* Ook opmerkelijk: de midtro van Das Pop werd meermaals verward met "Fascination" van Alphabeat.

* Eén van de verschilmakers deze ronde waren The Van Jets. Jammerlijk genoeg zijn we hier zelf in de fout gegaan: ondanks de vele controles, onafhankelijk van elkaar dan nog, is er toch weer een foutje in de jaartallen geslopen (er stond 1997 i.p.v. 2007). Waarschijnlijk heeft dat een aantal ploegen effectief op het verkeerde been gezet, want ik zag herhaaldelijke gokken naar Pearl Jam en Stereophonics terugkeren.

* Persoonlijk dacht ik dat de X-Tro's iets moeilijker waren dan vorig jaar, maar dat wordt tegengesproken door de hogere scores. In ieder geval zijn we opnieuw in ons opzet geslaagd van de gelegenheidsploegen niet af te slachten op deze ronde.
Laatst gewijzigd door Schalckske op ma 26 apr 2010, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door Schalckske »

Ronde 8 was de derde mixronde van de avond.

8. Mixronde 3

1. Astroline (13) - Feel The Fire (35)
2. Warren Smith (1) - Uranium Rock (1)
3. Lionel Richie (37) - Hello (37)
4. Sepultura (11) - Arise (5)
5. Tex Ritter (3) - (The Ballad Of) High Noon (8)
6. Big Brovaz (30) - Nu Flow (25)
7. Miel Cools (28) - Boer Bavo (32)
8. Basshunter (1) - Jingle Bells (32)
9. Kelly Marie (19) - Feels Like I'm In Love (34)
10. Jimmy Ruffin (22) - What Becomes Of The Broken Hearted (30)
11. Umberto Tozzi (35) - Ti Amo (36)
12. Damien Rice (12) - The Blower's Daughter (10)
13. Smash Mouth (22) - All Star (23)
14. Ten Masked Men (/) - Eye Of The Tiger (38)
15. Genesis (28) - Firth Of Fifth (5)

Foto's: Peter Frampton (27) en Ting Tings (33)

* Topscore in deze ronde was voor Jan, Piet, Joris & Sam Gooris met 26/30. Scary Monsters, Martha Wainwrong Ain't Right en Sympathie Vur Den Duvel haalden één puntje minder.

* 12 ploegen op 38 waren gebuisd.

Opmerkelijk

* Warren Smith - Uranium Rock was een zuivere zaalsolo voor Scary Monsters. Ik vermoed dat nonkel Hugo nog een keertje gestriked heeft :mrgreen:

* "Arise", de titel van het Sepultura-fragment, werd enkel goed ingevuld door Los Locos, Poloclub 9, Is Vic There?, PopINGers en Jan, Piet, Joris & Sam Gooris

* Tex Ritter werd enkel gevonden door Sympathie Vur Den Duvel, Martha Wainwrong Ain't Right en Scary Monsters. Naast deze drie ploegen hadden ook Jan, Piet, Joris & Sam Gooris, Starbuk & Apollo, Fab4, Koerier en AWVDBZK de titel van het fragment juist.

* Basshunter werd enkel gevonden door Martha Wainwrong Ain't Right. Ik vermoed dat geheime wapen Andries daarvoor gezorgd heeft ?

* Iedereen herkende de metal-intro van Eye Of The Tiger.

* "Firth Of Fifth" was enkel weggelegd voor B-4's, Bellem Brug, Paris Hilton Look-a-Likes, Starbuk & Apollo en Vindikooks. Ik heb heel veel oude Genesis-titels zien passeren, zoals o.a. The Lamb Lies Down On Broadway, The Musical Box, Carpet Crawlers, Watcher Of The Skies, etc.
Normaal belicht ik nooit een ploeg "negatief", maar voor deze keer ga ik toch een uitzondering maken (Sorry Peter :mrgreen: ). De week voor onze quiz wist Peter van de Blackouts over Skype nog vol trots te zeggen dat hij er de stem van Peter Gabriel altijd uit haalt. Da's bij deze weer een illusie armer :twisted:

* Deze ronde bleek de moeilijkste mix-ronde. Met 2 (niet voor de hand liggende) jaren 50-fragmenten, albumtracks van Damien Rice en Genesis en het fantasietje van Basshunter was dat natuurlijk niet onvoorspelbaar.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door Schalckske »

Ronde 9 was de derde thema-ronde van de avond. Deze was gewijd aan Carlos Sastre, wiens enige fanclub ter wereld in Aalter gevestigd is. In deze ronde werden 15 fietsonderdelen gezocht in titel en/of uitvoerder.

9. Sas Patate

1. Black Eyed Peas (38) - Pump It (37)
2. Sam Cooke (27) - Chain Gang (32)
3. The Wallflowers (18) - One Headlight (21)
4. The J. Geils Band (28) - Freeze Frame (30)
5. Spinvis (31) - Bagagedrager (31)
6. Steve Miller Band (27) - Rock'n Me (36)
7. Robin Gibb (20) - Saved By The Bell (35)
8. Green Day (36) - Basket Case (33)
9. Kay Starr (6) - Wheel Of Fortune (18)
10. Different Gear vs. Sia (13) - Drink To Get Drunk (29)
11. R.E.M. (37) - Nightswimming (37)
12. Freddy Fender (21) - Before The Next Teardrop Falls (33)
13. David Christie (17) - Saddle Up (35)
14. Ben E. King (31) - Stand By Me (38)
15. Flobots (3) - Handlebars (26)

Foto's: Stealer's Wheel (7) en KC & The Sunshine Band (23)

* Topscore in deze ronde was voor Fab4, Scary Monsters en Martha Wainwrong Ain't Right. Zij haalden allen 31/32. Scary Monsters struikelden over Flobots, Fab4 en Martha Wainwrong Ain't Right misten bij de foto van Stealer's Wheel.

* 7 ploegen op 38 waren gebuisd.

Opmerkelijk

* Bij het opstellen van de quiz hadden we enige moeite met het vinden van oudere fragmenten die binnen dit thema pasten. We vreesden een beetje dat deze ronde voor gelegenheidsploegen te moeilijk zou zijn. Komt daarbij dat een aantal kernwoorden (gear, basket, fender) niet voor de hand lagen. Daarom hadden we besloten een tipblad mee te geven met 15 afbeeldingen van de 15 verborgen fietsonderdelen. Uiteindelijk denk ik dat dat nog behoorlijk geapprecieerd werd. Hoge scores aan de top, relatief weinig gebuisden, en hier en daar gelezen en gehoord dat deze ronde nog wel in de smaak viel. Het werd niet vermeld, maar de fietsonderdelen stonden in alfabetische volgorde (zoals ze in de fragmenten voorkwamen). Ik weet niet of het iemand is opgevallen.

* Iedereen herkende de Black Eyed Peas.

* De titels "One Headlight" en "Bagagedrager" werden meer dan verwacht gevonden. Ofwel zijn deze fragmenten gekender dan gedacht, ofwel heeft het tipblad hier zijn nut bewezen.

* Fab4, Scary Monsters, Vlassenbroek 2000, Martha Wainwrong Ain't Right, Testedoene en Rock Monsieur waren de enigen met Kay Starr.

* Iedereen had "Stand By Me" juist.

* We vreesden een beetje voor een quizmastersolo, maar uiteindelijk kenden toch 3 ploegen Flobots: De Rechte Bananen, Martha Wainwrong Ain't Right en Fab4. Wat betreft de titel, werd "No Handlebars" ook goedgekeurd. Drie kwart van de zaal had toch goed opgelet tot helemaal op het einde van het fragment (waar de titel veelvuldig te horen was).

* De foto van Stealer's Wheel bleek een struikelblok. Heel erg veel ploegen (waaronder Fab4 en Martha Wainwrong Ain't Right, die zo beiden een maximum misten) gokten op Allman Brothers Band.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door Schalckske »

Ook voor ronde 10 hielden we vast aan een concept van vorig jaar: de persoonlijke favorieten. We hebben getracht het bloedbad van vorig jaar te vermijden.

10. Recht Uit Onzen Hof

1: Sven : Da Boy Tommy (17) - Candyman (14)
2: Dimi M : Pearl Jam (31) - Yellow Ledbetter (4)
3: Dimi V.O. : Wallace Collection (31) - Daydream (34)
4: Fridtjof : Blue Cheer (24) - Summertime Blues (37
5: Sven : The Hickey Underworld (27) - Blonde Fire (18)
6: Dimi M : Slade (25) - Look Wot You Dun (23)
7: Dimi VO : The Prodigy (27) - Jericho (1)
8: Fridtjof : Elton John (36) - I'm Still Standing (38)
9: Sven : 2 Unlimited (33) - Let The Beat Control Your Body (36)
10: Dimi M : Bruce Springsteen (38) - The River (37)
11: Dimi VO : The Streets (35) - Fit But You Know It (15)
12: Fridtjof : Metallica (37) - ...And Justice For All (18)
13: Sven : Black Box Revelation (28) - Set Your Head On Fire (10)
14: Dimi M : Simon & Garfunkel (33) - El Condor Pasa (27)
15: Dimi VO : Fleetwood Mac (33) - Go Your Own Way (38)
16: Fridtjof : Blink 182 (18) - Dammit (1)
17: Sven : Band Of Skulls (9) - I Know What I Am (7)
18: Dimi M : Traveling Wilburys (9) - Tweeter And The Monkey Man (1)
19: Dimi VO : Vampire Weekend (24) - A-Punk (18)
20: Fridtjof : Opeth (15) - The Apostle In Triumph (0)

* Martha Wainwrong Ain't Right en Starbuk & Apollo verdienen ons eeuwig respect. Zij haalden beiden 32/40, de topscore van deze ronde. Zij vervoegen daarmee De Rechte Bananen, die vorig jaar onze favorietenronde wonnen. De avond zelf kregen ook de Vindikooks 32 punten, maar na de analyse blijkt dat zij 1 punt te veel kregen (meer daarover hieronder).

* 8 ploegen op 38 waren gebuisd, wat een stuk minder is dan de favorietenronde van vorig jaar.

Opmerkelijk

* "Yellow Ledbetter" werd correct ingevuld door 100g Préparé, Gebird, Testedoene en Los Locos. Ik heb ontzettend veel andere Pearl Jam-titels zien passeren, gaande van Nothing As It Seems, over Black, naar Porch en terug naar Why Go.

* "Jericho" was een zaalsolo voor Is Vic There?

* Iedereen had "I'm Still Standing", en (net als vorig jaar trouwens) had elke ploeg Bruce Springsteen juist.

* "Dammit" was een zaalsolo voor 100g Préparé. Eervolle vermelding trouwens voor 100g Préparé, die zich met 28/40 met heel wat topteams uit het circuit konden meten. Blink 182 werd meermaals verward met Sum 41.

* "I Know What I Am", van Band of Skulls, werd gevonden door Gebird, JD & The Kinky Ballerina's, Vindikooks, Vlassenbroek 2000, Koerier, Starbuk & Apollo en Martha Wainwrong Ain't Right.

* "Tweeter And The Monkey Man" was een zaalsolo voor Rock Monsieur. PopINGers, Vlassenbroek 2000, JD & The Kinky Ballerina's en Vindikooks vulden "Monkey Man" in. Na controle van de antwoordformulieren blijkt dat Vindikooks daar een punt voor kregen, wat niet de bedoeling was. Niet onlogisch zag ik erg vaak Bob Dylan staan bij de uitvoerder. Meer dan 20 ploegen gokten op "The Walls Came Down" als titel.

* Opeth werd "slechts" door 15 ploegen geraden. Uiteraard niet slecht, maar ik had het toch ietsje hoger verwacht. Misschien begon het fragment te rustig :twisted:. De titel was, ook niet onverwacht, een quizmastersolo. De eerste tot nu toe, en ik vermoed ook de enige van de ganse quiz.

* Deze ronde was ook dit jaar de moeilijkste van de ganse quiz. Toch zijn we er in geslaagd het bloedbad van vorig jaar te vermijden, wat een persoonlijke opsteker voor de Espen is. Wie van ons vier de beste smaak heeft, laat ik wijselijk ook in het midden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door Schalckske »

De elfde ronde was de vierde en laatste mixronde van de avond.

11. Mixronde 4

1. Scorpions (29) - Rock You Like A Hurricane (31)
2. The Avons (2) - Seven Little Girls Sitting In The Back Seat (7)
3. Cappella (15) - Move On Baby (19)
4. Ten Masked Men (/) - Independent Women, Pt. 1 (9)
5. Keane (36) - Somewhere Only We Know (35)
6. Shakin' Stevens (30) - This Ole House (32)
7. Shocking Blue (30) - Never Marry A Railroad Man (27)
8. Solid HarmoniE (2) - I Want You To Want Me (21)
9. Peter Luts & Dominico (1) - What A Feeling (35)
10. Louis Armstrong (36) - What A Wonderful World (38)
11. Daler Mehndi (0) - Tunak Tunak Tun (2)
12. Nik Kershaw (31) - Wouldn't It Be Good (35)
13. Jacques Brel (38) - Le Plat Pays (30)
14. Christoff (32) - Een Ster (24)
15. Presidents Of The U.S.A. (31) - Lump (31)

Foto's: The Stranglers (14) en Bart Kaell (38)

* Topscore in deze ronde was voor Martha Wainwrong Ain't Right, met 27/31.

* 8 ploegen op 38 waren gebuisd.

Opmerkelijk

* Enkel Scary Monsters en Jan, Piet, Joris & Sam Gooris hadden The Avons. De volledige (!) titel werd enkel opgeschreven door deze twee ploegen, aangevuld met Martha Wainwrong Ain't Right, Disorder, Sympathie Vur Den Duvel, Koerier en Gebird.

* De metalcover van "Independent Women, Pt. 1" bleek veruit het moeilijkste van de 4 Ten Masked Men-fragmenten. Het werd slechts 9 keer geraden, wat toch verrassend weinig is.

* JD & The Kinky Ballerina's ( :app: ) en Martha Wainwrong Ain't Right waren de enigen met Solid HarmoniE. Atomic Kitten en de Spice Girls waren de meest voorkomende antwoorden.

* Martha Wainwrong Ain't Right scoorde een zaalsolo met de uitvoerder Peter Luts & Dominico. Gebird en Fab4 kwamen in de buurt, zij vulden beiden Peter Luts & Anna Grace in. Verder waren Jessy & The MacKenzie en Milk Inc. & Sylver heel populaire gokken.

* Iedereen kende "What A Wonderful World". Een vleugje Family Matters-nostalgie :headbang:

* Ik had iets te vroeg gesproken daarnet. Daler Mehndi was de tweede quizmastersolo van de avond. De titel werd wel uit het fragment gehaald, en dit door PiQNiK ( :app: ) en door De Jeugd Van Toen ( :app: ).

* Ook geheel volgens de verwachtingen was Jacques Brel bij iedereen bekend. Toch vrij vaak "Ne Me Quitte Pas" als antwoord gelezen.

* Bijna iedereen die Christoff verkeerd had, gokte daarbij op Luc Steeno.

* De karakteristieke kop van Bart Kaell werd ook door iedereen herkend.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door rino »

Schalckske schreef: 2. The Clash (21) - English Civil War (5)
(
We gaan er op vooruit. Ook bij Vinceluka kregen we deze prachtsingle te horen, toen hadden slechts 2 teams het nummer herkend. :thumb2:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door Schalckske »

De avond eindigde met de vierde en laatste thema-ronde. Logischerwijs moest er ook een ronde rond hét Aalters boegbeeld, Pieter De Crem, in de quiz. Deze ronde ging dus over oorlog en defensie.

12. Crembo

1. Miek & Roel (29) - Koop Een Geweer (12)
2. Rammstein (38) - Links 2,3,4 (24)
3. The Mash (27) - Theme From Mash (Suicide Is Painless) (33)
4. Jona Lewie (25) - Stop The Cavalry (30)
5. Nancy Sinatra (31) - Bang Bang (My Baby Shot Me Down) (38)
6. Captain Hollywood Project (4) - Find Another Way (28)
7. Ramones (32) - Blitzkrieg Bop (31)
8. Divine (24) - Shoot Your Shot (33)
9. Ssgt. Barry Sadler (12) - The Ballad Of The Green Berets (17)
10. B-52's (32) - Rock Lobster (30)
11. Marshall Masters (21) - I Like It Loud (23)
12. Mitch Miller (12) - The River Kwai March (28)
13. ABBA (38) - Super Trouper (38)
14. Procol Harum (24) - Conquistador (23)
15. Dido (37) - White Flag (35)

Foto's: Admiral Freebee (36) en Front 242 (22)

* Topscore in deze ronde was alweer voor Martha Wainwrong Ain't Right, met een maximumscore. Koerier en Scary Monsters hadden 31/32.

* Slechts 7 ploegen op 38 waren gebuisd.

Opmerkelijk

* De bedoeling was om te eindigen met een vrij relaxte ronde, om iedereen met een degelijk gevoel naar huis te sturen. De meer dan degelijke scores op deze ronde wijzen er op dat ten minste het eerste deel van de vorige zin is uitgekomen :mrgreen:

* Iedereen herkende Rammstein, "Bang Bang" en "Super Trouper" van ABBA.

* Bij fragment 6 werd ontzettend vaak beredeneerd op Captain Jack gegokt. De Rechte Bananen, Gebird, Jan, Piet, Joris & Sam Gooris en Martha Wainwrong Ain't Right waren de enige 4 ploegen die wel de juiste Captain invulden.

* De overige fragmenten werden allen behoorlijk vaak geraden. De quiz eindigde toepasselijk met de witte vlag :)
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door Schalckske »

Rest er mij nog iedereen te bedanken voor de aanwezigheid en de vele positieve kritieken. Ook de vermelde minpuntjes zijn genoteerd, voor het geval er een derde editie komt (al wordt daar nu toch een paar maanden niet meer over gebabbeld bij de Espen, de broeksriem mag er ff af :mrgreen: ).
Plaats reactie