2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door Devils answer »

Alweer een onberispelijke organisatie van een van de youngsterploegen in het "circuit".
Verzorgd tot in de puntjes werkelijk!
De presentatie was in vergelijking met vorig jaar even professioneel maar soberder, en dat was een plus.
Jury en bediening prima, en de prijzentafel genoot bij heel wat getuigen grote lof...
Recente bekende CD's bleven liggen tot na de top 10 omdat er nog heel wat andere klassiekers te rapen waren... Respect, zeg! Het moet gezegd dat niemand (ja toch? hoor ik daar gemompel bij ploeg X ? neen toch?) het voor de prijzen doet: dat vreemde muziekquizzen, maar hey, bij jullie werd daarvoor wel verduiveld goed voor geïnvesteerd, en dat mag ook eens vermeld worden , net als vorig jaar trouwens! Wow !)

De eindstand in top 10 (38 ploegen namen deel):

1. Martha Wainwrong ain't right 376
2. Jan, Piet, Joris en Sam Gooris 368
3. Scary Monsters 360
4. Vlassenbroek2000 355
5. Sympathie vur den Duvel 352
6. Fab4 351
7. Starbuk & Apollo 347
8. Vindikooks 341
9. Koerier 335
10. De Rechte Bananen 331

Qua samenstelling vond ik (samen met mijn ploegmaats) deze editie wat minder evenwichtig dan dan eerste, maar dat is een persoonlijke appreciatie, omdat ik echt niet van eurodance en aanverwante beathits houd, en die waren veel prominenter aanwezig dan vorig jaar.

Maar vraag is of de doelgroep dit leuk vond, en ik zag toch vele hoofden enthousiast meeshaken op voor mij redelijk "fout geachte" (soms nog nooit gehoorde) hits uit een periode waarin new-beat-classics al "oldies" waren voor de volgende generatie...
So, what's my point?

Het zal een constante blijven of worden in muziekquizzen: over smaak valt niet te twisten.

Maar dat die 4 Schelln Espe al twee keer na mekaar een prima georganiseerde quiz kunnen organiseren zonder in de typische valkuilen te trappen: chapeau, hoor !
:thumb1: :app: :dance: :headbang:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door Devils answer »

Update: ere wie ere toekomt: elke ploeg kreeg na afloop een volledig uitgeprint antwoordenbladreeks en een eindstand.

Natuurlijk hoeft dat niet voor elke organisator het streefdoel te zijn als extraatje, maar jawel, als het wordt aangeboden, mag het vermeld worden.

Met excuses voor alle quizzen waar ik dit door omstandigheden niet vermeldde, trouwens, ik wil niemand "voorsteken".
Ik herinner me dat de juiste antwoorden bij de Eigenzinnige van Progress vorig week ook keurig werden bedeeld, maar daar heb ik dus (alweer) door (persoonlijke) omstandigheden geen uitvoerige bespreking van gepost.
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door parma espe »

Bedankt voor de positieve reactie Luk. Het klopt dat het gehalte "boenke boenke" iets te groot was dit jaar. Toen we 2 weken terug de afgewerkte quiz volledig beluisterden maakten sommigen onder ons ook al die opmerking. Maar goed, alles was geknipt, afgedrukt en we zouden voor het gemak niets meer wijzigen. Hopelijk was het niet te erg :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door celtic601 »

onze verre verplaatsing naar de schellen bleek eerst op een grote katastrofe uit te draaien ...
bij de pauze stonden we plaats 18 of 19 geloof ik .. toch nog mooi naar een 9de plaats kunnen wringen .. :headbang: voor ons !!!
wat kwis zelf betreft ...knappe starwars intro :app: en voor ieder wat wils doorheen de reeksen alhoewel veel fragmenten niet ons ding waren , de eurobeat ed vielen nog mee bij ons .
bediening was goed ! vooral da dingske met haar lang haar :oops:
evenals de afhaling en behandeling van klachten ed ... en zoals luc al zei het extraatje met het uitslagblad + volledig afgedrukte kwis ... TOP gasten !!!
deze kwis zal dus ook wel een blijvertje worden in het cirquit mijn gedacht...
doch .. 2 minpuntjes ...
wij vonden het bier wat naar de warme kant en
die sympathieke meneer quizmaster konden we echt niet horen daar vanachter in de zaal
maar de broodjes waren dan weer mega top maxi !

proficiat Schellen !
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door aLEEce in chains »

Gisterenavond ook genoten van de Schelln hun quiz. Begon met een voor mij leuke videoronde. Love it or hate it, i love it ook al was onze score er niet naar, vooral onze oudjes lieten het hier afweten. Eurodisco blijkt duidelijk een grote zwarte vlek te zijn in onze kennis :think: Had iets meer ntwatarder verwacht, al laat ik hier dan weer de onvergefelijke ...and justice for all liggen om te kiezen voor Blackened :doh:

Ten Masked Men bleek dan weer wel onze ronde te zijn. Het valt me op dat we meestal goed scoren op rondes waar nen hoek van af is (Rode Kruis Moerbeke het achterstevoren spelen van de ronde van 't zelfde). Zou er een satanische kantje zitten aan onze groep. :twisted:

Persoonlijk vonden wij de bediening iets minder (misschien omdat dat dingske met haar lang haar te weinig bij ons kwam - al verkocht ze me wel een winnend lotje voor de tombola 8) ). Het kan natuurlijk te wijten zijn aan het feit dat we het verst van de bar zaten, but hey, we hebben geen dorst gehad hoor. De klachtenbehandeling verliep dan weer goed, zelfs tot op de allerlaatste seconde. Al heeft dat er wel toe geleid dat we op het einde niet meer op het scorebord stonden, snoodaards :mrgreen: .

De prijzentafel was, zoals eerder aangehaald, een reuze meevaller. Het is niet vaak voorgevallen dat we (als 21ste zijnde) nog zo veel keuze hadden en zelfs begonnen te twijfelen.

Ge moogt ons al inschrijven voor de derde editie!
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door aLEEce in chains »

Post van Peegee voor de quiz: Aangezien Keiem niet met ons meespeelt, zullen wij (Martha W.) een heel pak lager eindigen, denk ik/ vrees ik...

Wat zou dat gegeven hebben moest Keiem met hun meegedaan hebben :shock:
Proficiat dus aan Martha Wainwrong ain't right met hun overwinning
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door SpeedKing »

Onevenwichtig qua jaartallen kan je deze quiz alvast niet noemen want alles was keurig becijferd. Naar genre, daar valt volgens mij niet over te twisten - iedereen doet zijn ding, we willen toch niet elke week eenheidsworst.

Ik had ook wat meer harder verwacht - was daar een beetje op afgekomen, maar de beats waren idd meer vertegenwoordigd dan de zware gitaren. Maar aangezien ik niet al te fit aan tafel zat met een soortement griepje, liet ik zelfs alles wat uit mijn winkel kwam liggen (eigenhandig 20-30 punten verspeeld voor mijn team, incluis de titels van Metallica en Maiden etc...), dus wat zou het uitgemaakt hebben - ikzelf was in een belabberde vorm, nuff said.

Presentatie, food, service (scores, antwoorden), prijzentafel verder allemaal top, alleen idd de verstaanbaarheid achteraan liet wat te wensen over.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
roivas
Groupie
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 20:59

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door roivas »

coole zaal, plaats zat, geen gedrum.
zotste plek in de zaal ooit! waarvoor dank!

en zoals de anderen aanhalen: prijzen, tombola, eten, geluid, kwis zelf, etc. alles was top.

conclusie: ik ben zwaar fan van deze kwis!
en van rondes als x-tro, video en de favorieten.

JD

ps: mijn excuses dat ik 1 ballerina mankeerde trouwens -)
my kinky ballerina's are gonna fuck you up !
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door PEKEBO »

Mijn hoed af voor die "gasten" uit Bellem-Aalter met hun fantastische quiz :bow: ,ook al is de muziekkeuze van de espen ook grotendeels ons ding niet met de vele beats maar ieder heeft het recht om zijn/haar keuze te brengen op een quiz en zulke quizzen moeten er ook zijn in het circuit zoals de eigenzinnige er 1 is.

Ik heb echt wel mijn ogen opengetrokken :shock: gisteren qua organisatie van die "snotneuzen".Het begon al met het broodje dat ik voorgeschoteld kreeg voor aanvang van het gebeuren,wat een kanjer zeg met hesp en kaas :yummy: met een drankje erbij gekozen uit de ruime drankkaart in een zeer gezellige zaal!
En dan de quiz zelf,wat een leuk begin met die intro op een doek zo groot als het podium :lol: gevolgd door een echte espen geluidloze beeldronde.De overige reeksen staken leuk in elkaar en de fietsronde (tips) was ook geweldig plezant gevonden.Nu,onze plaats in het eindklassement was minder door de muziekkeuze van de goden maar als je dan nog met de nieuwe cd van Pearl Jam mag vertrekken naar huis dan weet je al wat voor een prijzentafel er aanwezig was :amazed: ,straf!

En natuurlijk mag ik zeker niet vergeten te vermelden dat ik gisteren rond middernacht eigenaar geworden ben van de hoofdprijs van den tombola,ook met fantastische prijzen(oa biermand,fruitmand,mp3 speler,cd boxen enzz).Nee,de enige echte "ESPE" van ongeveer 10 kg lag na middernacht te blinken in mijn wagen richting Overmere.Ik heb mijn quizcollega Luc moeten tegenhouden en zijn gordel goed moeten vastklikken of mijn beenespe was al een stukje kleiner geworden alvorens ik thuis was.Luc en ik zijn dan maar gestopt in Gent voor een "pitaken" te eten om de Luc wat te kalmeren met zijn maagprobleem en om wat na te praten over deze quiz die wij nooit meer willen missen.Espen en team,bedankt!!

En aan de winnaars Martha & co,proficiat :app: !
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door peegee »

Dank je, PEter KE BO :thumb1:

Nu even over de quiz zelf: NIKS AAN VERANDEREN, mannen :!: :dance: Hij zat perfekt in elkaar. Mooi uitgebalanceerd qua jaartallen, moeilijkheidsgraad en stijlen. Dat er wat meer eurodance in zit, is logisch. Het is en blijft jullie kwis, niet !! Als jullie die eruit halen volgend jaar, dan lijkt hij (vrees ik) meer en meer op die van de rest en wordt het minder en minder een Espen-quiz....

Wat de drank betreft: alles is al gezegd, behalve: schappelijke prijzen!!!! Wij hebben eerst een 25-tal minuten zitten wachten op ons eerste ronde, maar blijkbaar was een van de garcons ons briefje kwijtgeraakt. En, zoals den Kurt beweerde, onze pintjes (wittekes) waren NIET warm/ lauw, maar goed koud !!! Wel bij 1 op de 2 zat er géén schuim op...

Alles zat weeral perfekt in elkaar; ons moogt ge ook terugverwachten volgend jaar (zouden jullie er nog wel één doen, beter kan niet, vrees ik) en zoals onze 4e man (of moet ik zeggen: sterkste man) al zei gister, hij zal er dus weer bijzijn om ons de extra antwoorden toe te fluisteren. Heel sterk gespeeld, onze Andries. Dat begon al bij de schiftingsvraag, zomaar alle 26 songs van Milk Inc vanuit zijn hoofd kunnen opschrijven, met bij de meeste direkt het juist aantal weken ernaast; met een optelsommetje kwamen we aan 390 +/- 5 weken, bleek het dus wel kloef 390 te zijn; proficiat Andries !!! :app: :app: :app:

De prestatie van Jan Piet Joris en Sam Gooris vond ik ook heel sterk, waarvoor mijn welgemeende RESPEKT :thumb1:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door Tonyvdb »

Veel is hier al gezegd : heel goede quiz, perfect georganiseerd ook, werkelijke verbluffende prijzentafel (MIB hebben er hier een concurrent bij) met een geheel eigen smoelwerk. De Espen deinzen er niet voor terug op andere quizzen telkens gecontesteerde genres (metal, Eurodance) of quizonderdelen (clips zonder geluid) in rijkelijke hoeveelheden op ons los te laten en komen er ook makkelijk mee weg : één woord : respect.
Deze quiz verdient eigenlijk evenzeer het predicaat 'eigenzinnig' als de echte 'Eigenzinnige'.
We hoorden veel beats, allerlei hits en zware gitaren, maar ook 'The Blower's Daughter' van Damien Rice en een LP-track uit 'Their Satanic Majesties Request' van The Stones uit 1967 : ongelofelijk eigenlijk, maar toch werkte het.

Dit wil ik zeker nog kwijt : Piet en Joris, aka Roob en Baaigones, ploegmaats van het eerste uur, waren gisteren in werkelijke - laten we de wielermetaforen nog eens bovenhalen - Cancellara-vorm : Roob was al bijzonder op dreef op de Kasquiz, maar gisteren ontbond ook Baaigones zijn duivels : die deed zijn reputatie van kenner van hits en 'varia' van allerlei pluimage werkelijk ALLE eer aan (bvb. clip van 'Automatic' van Elize ('ik had dat meisje ooit eens ergens op foto gezien') en het mij totaal onbekende 'Tietenlied' wist hij al na luttele seconden te benoemen).
Onze supersub - ondertussen halve JPJSG-er ondanks zijn bedenkelijke voetbalvoorkeuren :wink: - ,Chris M, stond ook heel scherp en brengt ons dat trapje hoger dat we te vaak missen als we met de 'originele' vier spelen : hij is al geboekt voor Testedoene en Stardust.

Ook wil ik nog Peegee en zijn mannen feliciteren met hun zege en zijn verhaal over hun vierde man, Andries, bevestigen : ik heb zelfs het bewijsmateriaal (een briefje met alle Milk Inc-singles, in volgorde van release en met het aantal weken Ultratop er netjes naast geschreven) in mijn bezit. :P
Weet niet goed welk adjectief ik daar moet voor bovenhalen, verzin zelf maar iets. 'Ongelofelijk' is een mogelijkheid.

Tenslotte nog even zeggen dat we heel blij zijn met onze onverwachte 2e plaats, met veel voorsprong op enkele 'grote namen' zelfs, en het doet mij vooral extra deugd dat we hiermee bewijzen dat we niet alleen 'alternativo's' maar ook 'commerciëlo's' zijn. :D
JPJ&SG : niet in vakjes te stoppen :D
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door Rubby »

Het meeste is al gezegd denk ik ...
Fantastische organisatie gasten :app: :app: :app:
Superprijzen zowel voor de quiz als de tombola :shock:
Goed mijn ding kunnen doen bij het "B- team" van Testedoene: Bellem Brug (met Dante als invaller , waar we Nonkel Hugo afstonden aan De Scary Monsters :? )
Beetje teveel eurodance en metal en te weinig stubru-radio 1 rock naar mijn goesting, maar soit, het is hun quiz, dus geen probleem hier.
Vorig jaar was ik er door omstandigheden niet bij , maar volgend jaar schrijf ik hem wel al terug op gasten :banana:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door Keiem »

aLEEce in chains schreef:Wat zou dat gegeven hebben moest Keiem met hun meegedaan hebben :shock:
Enkele plaatsen lager ongetwijfeld. Ze hadden een superinvaller uit de ultratop middens die waanzinnig sterk was in zijn categorieën (die veelvuldig aan bod kwamen).

Ik deed mee met mijn eigen ploegje en we stonden even in de top 6 (na de clips), daarna even in de top 9, maar eindigden dertiende. Toch erg genoten van deze kwis, vooral Greg (aka Britney) deed goed zijn best op de oudere fragmenten. Ook invaller Filip (aka Josje) deed ons zeker enkele plaatsen hoger eindigen, waarvoor dank! Ons ploegje groeit nog steeds en we krijgen aansluiting bij de subtop. Kon ik ze gewoon maar wat meer ronselen en een stuk of tien kwissen doen ipv 4 per jaar.
Leukste ronde: de fietsronde... en top prijzentafel! En jullie hebben trouwens mijn (reeds half-voorbereide) StarWars intro gestolen die ik ging gebruiken op Scary Monkey. Nu moet ik de lat nóg hoger leggen, dedju toch. Adobe Premiere ja?

Meer van dat volgend jaar (net iets minder Regi toestanden zou wel geapprecieerd worden uiteraard).
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door fLEEtfox »

Deze kwis benadert op vele vlakken de perfectie maar toch heb ik één grote klacht :
Wij zijn niet de grootste toppers en eindigen meestal "in het pak" zoals ze wel eens zeggen, en dan is de keuze uiteraard al wat beperkter aan de prijzentafel. Wel nu, zaterdag heb ik nog nooit zo lang getwijfeld tussen meerdere goede cd's! (als dit al een klacht mag zijn :rofl2: )

Ons niet vermelden op de aftiteling daarentegen.... :mrgreen:

Nee serieus nu: zoals hierboven reeds veel gezegd alles zat goed in elkaar en ook voor ons mocht/mag het wat minder boenke boenke zijn maar we klagen niet, integendeel. Count us in next year :thumb1: !
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Re: 2de "4 Schelln Espe" Muziekkwies - 17 april 2010 - Aalter

Bericht door baaigones »

:thumb2: :thumb2: voor de '4 Schelln Espe', was een prachtig werkstuk dat we gepresenteerd kregen. Niet alleen de kwies zelf was uitstekend, maar ook alles er rond was van uitstekende kwaliteit maar toch misschien twee minpuntjes. Ten eerste de broodjes, gelieve die volgende keer BROOD te noemen want ik had chance dat ik er niet meteen twee in één keer besteld had, the size of those :amazed:. En misschien nog erger, de prijzentafel :nono: Na de tweede pauze begon ik bewust met de handrem op te spelen in de hoop dat een aantal ploegen nog voor ons zouden eindigen zodat een keuze maken iets makkelijker zou worden, er lag gewoon teveel wat ik echt wou (en dan nog eens netjes alfabetisch gerangschikt, mooi extraatje van de Schelln :app: ). Maakt het dan wel extra pijnlijk (maar daar kunnen de Schelln, vermoedelijk toch, weinig aan doen :mrgreen: ) dat in de nachtelijke uren na de kwies mijn jas mét mijn gekozen kleinood erin zonder mijn medeweten van eigenaar veranderd is.



O ja, weet niet of de Schelln het bewust deden, maar de soliste bij Kinderen voor Kinderen in 'Het tietenlied' is dezelfde Elize die reeds te bewonderen was in de eerste ronde :wink:






Plaats reactie