7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door Tonyvdb »

Het moest er eens van komen, te laat komen op een quiz : de eerste keer in (even denken) 7 jaar muziekquizzen : bijna 2 rondes gemist, oa de zware (50 vd 365 punten) introronde : na het zien van de antwoorden ervan had ik zeker 8 punten bijgebracht, misschien 10.
Maar als mijn tante wieltjes had ...
Dus : proficiat Monsters :app:

Nu nog even over dat te laat komen : het was de eerste keer in 7 jaar, maar ook de eerste keer dat ik van langs boven kwam (van uit Holland, wil ik zeggen) en wist niet dat het elk weekend te doen is aan 'Kleine Bareel' (kende ik tot nu toe alleen uit verkeersinformatie op de radio) ... ik deed daar anderhalf uur over 8 km en werd in die periode heen en weer geslingerd tussen diverse emoties :
* verveling : een fles Spa van 2L uitgedronken dan maar
* frustratie : 'ik ga te laat komen', verdomme, 'het zal just op die puntjes aankomen' (q.e.d.)
* euforie : want KVK won van Zulte
* boos : dien arbiter fluit tegen ons !
* leedvermaak : haha, die pechstrookzoevende Hollanders met dikke terreinwagens staan bij de zwaantjes : ze stappen af ... er tikt er daar ene tegen mijn ruit ... ik trek mijn ruit af... ... ... enfin ge weet wel :P
* en natuurlijk na verloop van tijd door die fles water van 2L hoogdringend moeten :doh:

De quiz : voor de pauze vond ik mijn draai nog niet echt, werd direct bedolven onder een hoop onopgeloste theorie-opdrachten en een paar heel erg pittige luisterrondes, waar we heel vaak het nummer niet kenden en dan zaten te vissen naar de titel : niet leuk.
Mijn indruk van de quiz voor de pauze (ronde 3-4-5 althans) : te moeilijk ...
Na de pauze echter veranderde de quiz echter (persoonlijke indruk) : ik had de indruk makkelijker maar ik weet niet of dat aan elke tafel zo ervaren werd.
In alle geval was het na de pauze de topquiz die we daar gewend zijn... eigenzinnig ja, maar top, ook ja ...

En ook een dikke pluim voor invaller Marc, zonder wie we nooit zouden meegestreden hebben voor de zegepalm ... het moet niet meer gezegd worden, maar toch maar even nog : Marc is een topquizzer :thumb2:

Uitslag post Filip wel : dit was het ongeveer denk ik
1. Scary M
2. JPJ&SG
3. Fab4
4. Bananen
5. Sympathy of Martha W?
...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door peegee »

5. Sympathy
6. Martha Wainwrong ain't right
7. Knelpuntclup
8. Apollo Cricket ???
9. Tequila Overdrive
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door progres »

1 Scary Monsters 276
2 Jan Piet Joris 274
3 Fab 4 271
4 Rechte bananen 263
5 Sympathie vur den Duvel 256
6 Martha Wainwrong 237
7 Knelpuntklup 222
8 Apollo Cricket 219
9 Tequile Overdrive 218
10 Men in black 170
11 Damateurs 147
12 Silly wommers 137
13 4 schelln espe 133
14 Mind the bollocks 86
15 De plakkers 54

op een totaal van 365 punten

het was wellicht onze moeilijkste editie, een analyse heb ik al gemaakt maar post ik morgen of dinsdag
nog eens bedankt aan alle aanwezigen voor de 'helse' rit uit te zitten.
de afwezige selders hadden zaterdag nog gemaild maar was al offline, dus dat is bij deze rechtgezet.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door SepPuKu »

Man, wat was het retespannend. De Bananen beten de hele quiz met de bedoeling om niet meer los te laten (hetgeen ze in extremis wel nog deden :makeup: ). Fab 4 kwam pas later opzetten en greep even de leiding terwijl ook JPJ&SG na een 29/30 mee kwam spelen voor de knikkers (en bij aanvang van de laatste ronde mee op kop stond). De thriller werd dus pas op het allerlaatst beslecht, we waren wat blij met de overwinning, in een van mijn favoriete quizzen :D

Het kon uiteraard helemaal anders uitdraaien Tony, te laat aankomen is altijd balen :cry: Maar zoals je zelf aangaf, was de bonus ook niet min hee, jullie waren in sé onklopbaar in die bezetting (zoals Peter ook al suggereerde bij de aankondigingen) ...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door Tonyvdb »

SepPuKu schreef: Maar zoals je zelf aangaf, was de bonus ook niet min hee, jullie waren in sé onklopbaar in die bezetting (zoals Peter ook al suggereerde bij de aankondigingen) ...
Ik zie overal elke week versterkte coalities, samenwerkingen en Anschlussen van topspelers bij andere ploegen, waardoor ze voor ons dan ook onklopbaar worden ... dus waarom zouden wij dat niet mogen, voor één keer? :)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door SepPuKu »

Verder wil ik toch, zoals elk jaar :roll: , een lans breken voor deze quiz.

Was ie moeilijk? Ja, zoals elk jaar trouwens. De top-3 scoort gewoonlijk rond de 75%, in een toegankelijke quiz is dat al gauw 10% meer. De reden vind ik nochtans een van de sterktes van deze quiz: de enorme variatie. Dit maakt dat elke ploeg zijn leemtes heeft en pijnlijk geconfronteerd wordt met die onontgonnen niches. Maar bij het aansnijden van die niches zijn er weer andere ploegen die 'eindelijk' schreeuwen omdat hun favorieten ook eens aan bod komen :thumb1: Als je a.h.w. graag eens "yes :bow: " roept, moet je ook eens "what the f*** :shock: " willen zeggen.

Dan vind ik hitquizzen (daar ga ik weer) vaak veel meer eenheidsworst maar gelegenheidsploegen spelen die nu eenmaal liever, de kans dat je daar op bekend terrein komt is uiteraard veel groter. Logisch ook dat er dus meer hitquizzen zijn, met meestal fameuze opkomst, en ja waarom zou ik die ook niet meepikken. Een quiz met niet 1 fragment dat de top-30 niet haalde: moet kunnen.

Je ziet op die hitquizzen trouwens veel liefhebbers van de alternatievere genres opduiken, terwijl omgekeerd de alternativo's hun ploeggenoten duidelijk niet zo vlot kunnen overtuigen om eens wat meer de taak van 'drankbonnetjes invullen' op zich te nemen. Ieder zijn zin uiteraard en de natuur moet zijn gang gaan, alleen jammer dat Filip er steeds minder voldoening uit haalt :cry: 15 ploegen op een verder quizloze(?) avond, da's toch niet normaal :protest:

Zonder te willen veralgemenen (ik heb ook bv. een moedige Danny zien opduiken): de alternativo's zijn de Vlamingen van het circuit, ze passen zich aan en spreken de taal van hun landgenoten 'over de grens'. Omgekeerd is dat blijkbaar niet zo vanzelfsprekend... :violent:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door Keiem »

Zeer benieuwd naar de opgaves in deze kwis. Ik heb zo'n gevoel dat ik deze beter niet meer aan me voorbij mag laten gaan.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef:
SepPuKu schreef: Maar zoals je zelf aangaf, was de bonus ook niet min hee, jullie waren in sé onklopbaar in die bezetting (zoals Peter ook al suggereerde bij de aankondigingen) ...
Ik zie overal elke week versterkte coalities, samenwerkingen en Anschlussen van topspelers bij andere ploegen, waardoor ze voor ons dan ook onklopbaar worden ... dus waarom zouden wij dat niet mogen, voor één keer? :)
Geen probleem mee, ik probeer zelf het record 'gelegenheidscollectieven samenstellen/vervolledigen' te breken, dus niets achter zoeken hoor... (had misschien beter nog een smileyke gebruikt om dubbelzinnigheid te vermijden :wink: )
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door rino »

Voor mij was het mijn allereerste kennismaking met De Eigenzinnige. En alhoewel er voor ons niet meer in zat dan een plaats in de middenmoot, heb ik (despite de moeilijkheidsgraad) toch genoten van die eigenzinnige muziekkeuze.
De samenwerking bij ons aan tafel verliep uitstekend, en is wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar. :thumb2:
Uiterst spannende strijd voor de overwinning trouwens. Heel even leek het erop dat JPJ&SG voor de 2de keer op rij een schier uitzichtloze achtervolgingsrace weer succesvol zouden beëindigen, maar in the end lieten Scary Monsters zich toch niet meer inhalen. Proficiat mannen. :thumb2:
Als ik volgend jaar niet opnieuw een weekje met vakantie ben (wat de voorbije jaren telkens het geval was), wil ik er op De Eigenzinnige heel graag weer bij zijn.
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door marc »

SepPuKu schreef:Verder wil ik toch, zoals elk jaar :roll: , een lans breken voor deze quiz.

Was ie moeilijk? Ja, zoals elk jaar trouwens. De top-3 scoort gewoonlijk rond de 75%, in een toegankelijke quiz is dat al gauw 10% meer. De reden vind ik nochtans een van de sterktes van deze quiz: de enorme variatie. Dit maakt dat elke ploeg zijn leemtes heeft en pijnlijk geconfronteerd wordt met die onontgonnen niches. Maar bij het aansnijden van die niches zijn er weer andere ploegen die 'eindelijk' schreeuwen omdat hun favorieten ook eens aan bod komen :thumb1: Als je a.h.w. graag eens "yes :bow: " roept, moet je ook eens "what the f*** :shock: " willen zeggen.

Dan vind ik hitquizzen (daar ga ik weer) vaak veel meer eenheidsworst maar gelegenheidsploegen spelen die nu eenmaal liever, de kans dat je daar op bekend terrein komt is uiteraard veel groter. Logisch ook dat er dus meer hitquizzen zijn, met meestal fameuze opkomst, en ja waarom zou ik die ook niet meepikken. Een quiz met niet 1 fragment dat de top-30 niet haalde: moet kunnen.

Je ziet op die hitquizzen trouwens veel liefhebbers van de alternatievere genres opduiken, terwijl omgekeerd de alternativo's hun ploeggenoten duidelijk niet zo vlot kunnen overtuigen om eens wat meer de taak van 'drankbonnetjes invullen' op zich te nemen. Ieder zijn zin uiteraard en de natuur moet zijn gang gaan, alleen jammer dat Filip er steeds minder voldoening uit haalt :cry: 15 ploegen op een verder quizloze(?) avond, da's toch niet normaal :protest:

Zonder te willen veralgemenen (ik heb ook bv. een moedige Danny zien opduiken): de alternativo's zijn de Vlamingen van het circuit, ze passen zich aan en spreken de taal van hun landgenoten 'over de grens'. Omgekeerd is dat blijkbaar niet zo vanzelfsprekend... :violent:

Ik heb het zelden beter weten verwoorden dan hier door Johan....

Anderzijds, het is stilaan duidelijk dat zulke brede en moeilijke quizzen nooit meer dan 15 tot 20 ploegen zullen lokken. Laat dat geen bron zijn van ontmoediging en frustratie.

Verder was het jammer dan Tony anderhalve ronde miste, zeker gezien het indrukwekkende niveau dat hij in de rest van de quiz haalde. Laat me het zo zeggen: als er ooit nog eens een individuele quiz plaatsvindt, is hij voluit podiumkandidaat.
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door baaigones »

Tonyvdb schreef:
SepPuKu schreef: Maar zoals je zelf aangaf, was de bonus ook niet min hee, jullie waren in sé onklopbaar in die bezetting (zoals Peter ook al suggereerde bij de aankondigingen) ...
Ik zie overal elke week versterkte coalities, samenwerkingen en Anschlussen van topspelers bij andere ploegen, waardoor ze voor ons dan ook onklopbaar worden ... dus waarom zouden wij dat niet mogen, voor één keer? :)
Als ik er een volgende keer opnieuw niet bij kan zijn zal ik daarvoor op voorhand toestemming vragen :mrgreen:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door rino »

marc schreef:Laat me het zo zeggen: als er ooit nog eens een individuele quiz plaatsvindt, is Tony voluit podiumkandidaat.
Dat lijkt me ook, ja. Hij was vorige keer trouwens al 4de.
Iemand die zich geroepen voelt een nieuwe individuele te organiseren? Marc zelf misschien, als uittredend winnaar? De vorige die je organiseerde was, net als die van Frans, in alle geval een absolute topquiz, ik kijk er dus alvast naar uit... :wink:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door DVNO »

SepPuKu schreef: Zonder te willen veralgemenen (ik heb ook bv. een moedige Danny zien opduiken): de alternativo's zijn de Vlamingen van het circuit, ze passen zich aan en spreken de taal van hun landgenoten 'over de grens'. Omgekeerd is dat blijkbaar niet zo vanzelfsprekend... :violent:
Inderdaad geen quiz voor doetjes maar ik zou het ook niet te zwart-wit stellen.
Wij persoonlijk hebben ons nog nooit iets aangetrokken van het niveau van één of andere quiz. Mochten we dit doen, zouden we niet veel meer moeten buiten komen denk ik, want we komen altijd wel ergens te kort. :lol:
Toch zou ik als tegengewicht nog eens een lans willen breken voor de ‘commerciele quizzen’, zo heb ik bv maar weinig ‘moedige’ alternativo’s gezien op de ultratopquiz eind vorig jaar. Pas op, ik heb daar ook niets tegen. Iedereen is vrij te kiezen aan welke quiz hij/zij wel of niet meedoet, maar ik denk dat je redenering in twee richtingen werkt.
Ik heb trouwens ook nooit bepaalde opdelingen verstaan. Oproep aan alle ietwat enger denkende mensen: je weet niet wat je allemaal mist aan de andere kant van de ‘genrestreep’!

Waarin ik het wel met je eens ben, is dat iedereen nog een tikkeltje meer zijn eigen goesting zou moeten kunnen doen. Het is idd eens geestig om op een bepaalde quiz een persoonlijke favoriet te horen die je nog nergens anders gehoord hebt. Als je daar dan nog eens mee kan scoren, dan slaat het quizhartje plots wat sneller.
Waar ik je ook in bijtreed, is het feit dat dergelijke quizzen een ontdekking kunnen zijn van nieuwe zaken. Ik heb ook al veel dingen bijgeleerd op zo’n quizzen.
Dit weekend was dat wat minder maar desalniettemin hebben we ons goed geamuseerd en is dat toch niet het uitgangspunt van een avondje quizzen? Althans voor ons wel.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door Tonyvdb »

alternativo's ... hitquizzers ... lelijke woorden ...

Moet je één van de twee zijn, is het niet mogelijk gewoon 'muziekquizzer' te zijn, met natuurlijk elk zijn individuele voorkeuren?
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door SepPuKu »

Gerookt'espe schreef: Wij persoonlijk hebben ons nog nooit iets aangetrokken van het niveau van één of andere quiz. Mochten we dit doen, zouden we niet veel meer moeten buiten komen denk ik, want we komen altijd wel ergens te kort. :lol:
Toch zou ik als tegengewicht nog eens een lans willen breken voor de ‘commerciele quizzen’, zo heb ik bv maar weinig ‘moedige’ alternativo’s gezien op de ultratopquiz eind vorig jaar. Pas op, ik heb daar ook niets tegen. Iedereen is vrij te kiezen aan welke quiz hij/zij wel of niet meedoet, maar ik denk dat je redenering in twee richtingen werkt.
Ik heb trouwens ook nooit bepaalde opdelingen verstaan. Oproep aan alle ietwat enger denkende mensen: je weet niet wat je allemaal mist aan de andere kant van de ‘genrestreep’!
Zoals ik al zei: ik wil niets veralgemenen. Ik denk dat jullie zowat het schoolvoorbeeld zijn van dé uitzondering op de regel :amazed: Samen met enkele andere dappere ploegen (waaronder ook bv. Silly Wommers, hoewel Fred ongetwijfeld ook een deel van zijn favorieten hoorde passeren) zijn jullie het die Progres (hopelijk ook nu weer) mee over de streep trekken :app:

"Red de Eigenzinnige :!: " is eigenlijk de samenvatting van mijn kritische post.

En ook al weet ik dat de opmerking omtrent de ultratopquiz helemaal niet persoonlijk was: bij mij was dit vorig een kalenderprobleem, de kans is reëel dat ik er dit jaar opduik... :thumb2:
Laatst gewijzigd door SepPuKu op ma 12 apr 2010, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie