7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef:alternativo's ... hitquizzers ... lelijke woorden ...

Moet je één van de twee zijn, is het niet mogelijk gewoon 'muziekquizzer' te zijn, met natuurlijk elk zijn individuele voorkeuren?
Het ging ook niet over jou hee Tony, jij bent idd. 'gewoon' muziekquizzer :wink:

In een betoog leest 'alternativo' ook vlotter dan telkens 'muziekquizzer met voorkeur voor alternatieve genres'. Lelijke maar efficiënte termen dus :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door Tonyvdb »

SepPuKu schreef:
Tonyvdb schreef:alternativo's ... hitquizzers ... lelijke woorden ...

Moet je één van de twee zijn, is het niet mogelijk gewoon 'muziekquizzer' te zijn, met natuurlijk elk zijn individuele voorkeuren?
Het ging ook niet over jou hee Tony, jij bent idd. 'gewoon' muziekquizzer :wink:

In een betoog leest 'alternativo' ook vlotter dan telkens 'muziekquizzer met voorkeur voor alternatieve genres'. Lelijke maar efficiënte termen dus :mrgreen:
nee, weet ik, weet ik, maar gewoon in het algemeen, ik vind dat het discussiëren niet waard : dat is hier trouwens al een paar ten berde gebracht ... Contador doet ook niet mee aan Parijs-Roubaix maar vindt dat daarvoor geen slechte of minderwaardige koers hé ... heb er geen probleem mee dat bepaalde ploegen niet naar deze of gene quiz willen gaan ... ik kan mij inbeelden dat 'hitquizzers' bij Filip geen leuke avond zouden hebben, omdat er gewoon té veel muziek zou passeren dat hen niet boeit ... (daarom des te meer een welgemikt :thumb1: voor Danny ...)

Als er een quiz zou zijn, zelfs vlakbij mijn deur, waar alleen hardrock of FM-rock zou gevraagd worden, dan ga ik ook niet, want dat interesseert mij niet.
Of een jazzquiz.
Of een quiz met alleen hitmuziek à la Whitney Houston, Leona Lewis en Céline Dion.
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door DVNO »

SepPuKu schreef:
Tonyvdb schreef:alternativo's ... hitquizzers ... lelijke woorden ...

Moet je één van de twee zijn, is het niet mogelijk gewoon 'muziekquizzer' te zijn, met natuurlijk elk zijn individuele voorkeuren?
Het ging ook niet over jou hee Tony, jij bent idd. 'gewoon' muziekquizzer :wink:

In een betoog leest 'alternativo' ook vlotter dan telkens 'muziekquizzer met voorkeur voor alternatieve genres'. Lelijke maar efficiënte termen dus :mrgreen:

Het was bij mij ook niet specifiek tegen iemand gericht. Maar we doen nu zelf ook genoeg quizzen om op te merken dat sommige mensen toch reageren op de manier zoals ik beschreef. En dan nog, ik heb niets tegen die mensen e. Ik roep hen enkel op om een beetje meer open mind te zijn.
Tonyvdb schreef:ik kan mij inbeelden dat 'hitquizzers' bij Filip geen leuke avond zouden hebben, omdat er gewoon té veel muziek zou passeren dat hen niet boeit ...
Daar kan ik mij niet 100% in vinden. Ik kan zo 5 quizzen opnoemen waar de muzieksmaak van de opsteller serieus afwijkt van de mijne, maar waar ik wel het volgend jaar terug zal keren omdat er bv een origineel quizconcept is uitgedacht (of omdat er snelle serveuzes rondlopen, maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk :lol: )
Tonyvdb schreef:Moet je één van de twee zijn, is het niet mogelijk gewoon 'muziekquizzer' te zijn, met natuurlijk elk zijn individuele voorkeuren?
Dat is nu net ook mijn punt! Daar volg ik u volledig
SepPuKu schreef:En ook al weet ik dat de opmerking omtrent de ultratopquiz helemaal niet persoonlijk was: bij mij was dit vorig een kalenderprobleem, de kans is reëel dat ik er dit jaar opduik... :thumb2:
Daar houden wij u aan :thumb2:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef: nee, weet ik, weet ik, maar gewoon in het algemeen, ik vind dat het discussiëren niet waard : dat is hier trouwens al een paar ten berde gebracht ... Contador doet ook niet mee aan Parijs-Roubaix maar vindt dat daarvoor geen slechte of minderwaardige koers hé ... heb er geen probleem mee dat bepaalde ploegen niet naar deze of gene quiz willen gaan ... ik kan mij inbeelden dat 'hitquizzers' bij Filip geen leuke avond zouden hebben, omdat er gewoon té veel muziek zou passeren dat hen niet boeit ... (daarom des te meer een welgemikt :thumb1: voor Danny ...)

Als er een quiz zou zijn, zelfs vlakbij mijn deur, waar alleen hardrock of FM-rock zou gevraagd worden, dan ga ik ook niet, want dat interesseert mij niet.
Of een jazzquiz.
Of een quiz met alleen hitmuziek à la Whitney Houston, Leona Lewis en Céline Dion.
Akkoord over zowat de hele lijn. Uitz: als er 1 of 2 hard/FM-rockliefhebbers in mijn vaste ploeg zitten, stijgt de kans toch gevoelig dat ik meega, kwestie van hen ook eens hun moment te gunnen. En om de vergelijking te doorstaan: een rockquiz met een zeker percentage andere zaken dan, net zoals hier bv. Kernkraft 400 en DJ Quicksilver de revue passeerden of Maggie McNeal bij de intro's. Want Filip doet toch duidelijk moeite om iedereen iets te gunnen...

En ik viseer geen individuen waarvan ik dan stuk voor stuk vind dat ze moeten komen of zo, maar in zijn geheel bekeken valt het op: weinig ploegen, van de aanwezige ploegen hebben er steevast een flink deel (een) invaller(s) nodig, wie weet hoeveel halve ploegen er om gelijkaardige reden niet geraakt zijn. Dat vind ik toch jammer :|

En de discussie is idd. al gevoerd maar ik moet er gewoon jaarlijks es over kunnen zagen, da's therapie om het herstelproces te faciliteren :mrgreen:
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door progres »

voila met mondjesmaat komen ze eraan: de oplossingen
ploegen worden enkel vermeld igv solo's

reeks 1 intro's

01 Donna Summer 8 - love is in control 6
02 the Sparks 10 - amateur hour 10
03 Jack Penate 11 - pull my heart away 8
04 the Sonics 9 - the witch 8
05 Joy Division 14 - decades 6
06 Gabriel Rios 13 - baby lone star 6
07 Dandy Warhols 6 - get off 6
08 Miss Dynamite 4 - dy-na-mi-tee 3
09 Graham Nash 8 - Chicago 9
10 Travis 10 - Side 0 (nochtans een single geweest)
11 Wayne Wade 5 - lady 9
12 King Krimson 7 - in the court of the krimson king 7
13 Maggie McNeal 2 - terug naar de kust 3 (had beter verwacht hier)
14 the Pale saints 7 - kinky love 8
15 Mink Deville 8 - marzurka 7
16 ¨Royksopp 10 - so easy 1 (Fab 4)
17 China crisis 8 - black man Ray 8
18 the Scabs 7 - so called friends 6
19 Jimi Hendrix 13 - burning the midnight lamp 10
20 andyouwillknowusbythetrailofdead 7 - relative ways 2
21 vampire weekend 11 - cape cod kwassa kwassa 7
22 Andy Williams 7 - music to watch the girls by 7
23 Blur 8 - to the end 5
24 Starsailor 3 - all the plans 3
25 Didier Sinclair 6 - lovely flight 4

topscore 39/50 scary monsters
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door progres »

reeks 2 varia 30p

01 Sugar Ray 11 - hold your eyes 12
02 Gesman 3 - omplof 9
03 Echo & the bunnymen 10 - crocodiles 2
04 Zombie nation 12 - kernkraft 400 11
05 Hard-fi 10 - hard to beat 8
06 Mike Scott 9 - bring 'em all in 12
07 Herbie Hancock 12 - cantaloupe island 13
08 Bad Religion 8 - twenty first century digital boy 15
09 the Automatic 11 - monster 13
10 Heidi Bruhl 0 - Berlin 8
11 Golden boy & miss Kitten 12 - rippin kittin 12
12 the Replacements 6 - bastards of young 5
13 Loney dear 4 - airport surroundings 4 (vreesde onterecht voor een jurysolo)
14 Young gods 6 - envoyé 5
15 Femi Kuti 3 - sorry sorry 1 (knelpuntklup)

topscore 26/30 de rechte bananen

de rest volgt morgen...
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door vinceluka »

Dame fortuna is ons goed gezind op de Eigenzinnige muziekquiz
Vorig jaar kostte een misverstand bij de Sticky Fingers hen wellicht de overwinning en ditmaal kwam de topfavoriet niet voltallig aan de start.

Dat doet echter niets af aan de fantastische prestatie van onze ‘Cancellara’ zijnde Seppuku , eens in zijn ritme (en dat duurde niet lang) was hij niet meer de stoppen. :amazed:
De demarrage werd heel vroeg geplaatst, zo profiterend van het gesloten bareel waarmee ‘Boonen’ te maken kreeg. :laughing:
De overige monsters schikten zich zo goed als we konden in de knechtenrol om deze klassieker binnen te rijven.

Het was wellicht de moeilijkste editie uit het rijtje en ook voor ons was het bij momenten pompen of verzuipen.
Maar moeilijk is geen synoniem voor slecht of onaangenaam toch?
Nee, het is gewoon een klik in het hoofd, zet het idee uit het hoofd dat je elke ronde 8/10 (of de score die je op andere quizzen gewend bent te halen) moet scoren om het gevoel te hebben dat je goed bezig bent.
Indien steeds minder ploegen daartoe bereid zijn, dan bestaat de kans dat het karakter van deze quiz verloren gaat en het etiket “eigenzinnig” in de vuilbak gekieperd mag worden
of worst case scenario wordt deze quiz misschien wel helemaal opgedoekt. :protest:

Let’s hope not
Dat we nog vele jaren mogen zweten op en genieten van deze topquiz.

Well done Filip & Benny :thumb1:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door kasenco »

Wegens omstandigheden kon ik niet deelnemen (heb de vorige edities allemaal gespeeld), maar ik krijg NIEMAND van onze ploeg nog gemotiveerd om deel te nemen. Filip (progres), als 4e lid van onze 'vaste' ploeg, kan moeilijk aan zijn eigen quiz meedoen....
Indien ik vrij ben, wil ik de komende edities steeds aansluiten bij een ander team....
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door Tonyvdb »

vinceluka schreef:De demarrage werd heel vroeg geplaatst, zo profiterend van het gesloten bareel waarmee ‘Boonen’ te maken kreeg. :laughing:
ik zou mij wel geen drie weken achter elkaar uit het wiel laten rijden door Seppe (muziekquiz-wise dan natuurlijk hé) :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op ma 12 apr 2010, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door Tonyvdb »

progres schreef:
04 the witch 8
10 Travis 10 - Side 0
11 Wayne Wade 5
18 the Scabs 7 - so called friends 6
20 andyouwillknowusbythetrailofdead 7 - relative ways 2
+ 1 puntje nog voor titel 'Crocodiles' in begin van ronde 2 - ik was juist op tijd binnen voor 'Airport Surroundings' - maakt dat Scary Monsters normaal zou tweede geweest zijn op zeven punten.
Sorry, mijn ouders hebben mij altijd geleerd dat ik niet mag stoefen, maar kan het gewoon niet laten nu in deze uitzonderlijke omstandigheid.

:mrgreen: :doh: :(
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door peegee »

SepPuKu schreef:En ook al weet ik dat de opmerking omtrent de ultratopquiz helemaal niet persoonlijk was: bij mij was dit vorig een kalenderprobleem, de kans is reëel dat ik er dit jaar opduik... :thumb2:
Hou hem vrij, die 6e november; Danny en ik gaan weer ons best doen om er een toffe van te maken !!

En @gerookt'espe: ik vind het het moedigst, dat een team (zoals o.a. jullie) gewoon aan ALLE genres muziekquizzen meedoet...
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:Het moest er eens van komen, te laat komen op een quiz : de eerste keer in (even denken) 7 jaar muziekquizzen : bijna 2 rondes gemist, oa de zware (50 vd 365 punten) introronde : na het zien van de antwoorden ervan had ik zeker 8 punten bijgebracht, misschien 10...

Wist ik niet, da's natuurlijk sneu Tony.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door straight banana »

SepPuKu schreef:Man, wat was het retespannend. De Bananen beten de hele quiz met de bedoeling om niet meer los te laten (hetgeen ze in extremis wel nog deden :makeup: ). Fab 4 kwam pas later opzetten en greep even de leiding terwijl ook JPJ&SG na een 29/30 mee kwam spelen voor de knikkers (en bij aanvang van de laatste ronde mee op kop stond). De thriller werd dus pas op het allerlaatst beslecht, we waren wat blij met de overwinning, in een van mijn favoriete quizzen :D

...

Tijdens de eerste theorieronde liet m'n geheugen me serieus in de steek en daarna hebben we ook nogal wat steken laten vallen (verkeerde keuzes, antwoorden die gezegd werden maar 't blad niet haalden enz.).
Maar soit, we wisten op voorhand dat er tegen de Scary Monsters en Jan, Piet, Joris en Marc Goris ( :mrgreen:) niet viel op te quizzen. Ook Fab 4 bleek erg sterk, dikke proficiat aan dit podium. :app:

De quiz: een avond waarop je Tinariwen, Throbbing Gristle, The Seeds, Leftfield, Explosions in the sky, the Young Gods, the Godmachine, the Gang of 4 en vele andere geweldige artiesten hoort, ja da's voor mij dus genieten hé.
Dit is en blijft dan ook mijn favoriete quiz.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef:
vinceluka schreef:De demarrage werd heel vroeg geplaatst, zo profiterend van het gesloten bareel waarmee ‘Boonen’ te maken kreeg. :laughing:
ik zou mij wel geen drie weken achter elkaar uit het wiel laten rijden door Seppe (muziekquiz-wise dan natuurlijk hé) :mrgreen:
Idd, de lyrische fraseringen van Vince vormen geen waterdichte vergelijking met de voorjaarsklassiekers. Hij suggereert bv. ook dat we zonder 'gesloten bareel' een heel andere muziekkoers hadden gezien, terwijl de echte Boonen momenteel geen schijn van een kans maakt :doh: (je grijns-icoontje toont uiteraard dat je het ook zo leest)

Veel te veel eer ook, die vergelijking met Cancellara. Deze quiz is echt wel mijn ding maar de andere Monsters waren toch ook ferm op dreef hoor. Scoren op zo'n quiz vereist een ploeg die aanvullend functioneert, ik was bv. verbaasd hoe grondig Vince de Nuggets beheerst. Hij las bv. de tips en schreef er prompt enkele titels bij :shock: (en de andere Monsters behoeven toch ook geen introductie meer :wink: )
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door SepPuKu »

straight banana schreef: een avond waarop je Tinariwen, Throbbing Gristle, The Seeds, Leftfield, Explosions in the sky, the Young Gods, the Godmachine, the Gang of 4 en vele andere geweldige artiesten hoort, ja da's voor mij dus genieten hé.
Dit is en blijft dan ook mijn favoriete quiz.
Het is al langer duidelijk dat onze smaak voor een groot deel overlapt hee Mario, mijn hart sloeg ook meermaals over.

Envoyééééé... mááááá-mááááá... :headbang:
Plaats reactie