1ste Jongeren Muziekquiz 9/4/2010 Jh de Moeve Lier

Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: 1ste Jongeren Muziekquiz 9/4/2010 Jh de Moeve Lier

Bericht door Joe Roxy »

Thema 8 : Hey girl !

1 Urge Overkill- Girl you'll be a woman soon 5/12
2 Spice Girls -2 become 1 14 / 12
3 Westlife - Uptown girl 14 /15
4 Toscadisco -Streetgirls 12 /11
5 Praga Khan - Glamour girls 11 / 12
6 Jet -Are you gonna be my girl 9/ 14
7 Yasmine - Meisjes aan de macht 15 /15
8 Michael Jackson & Paul McCartney -The girl is mine 11 / 15
9 Counting Crows -American girls 11 / 15
10 Raymond Van Het Groenewoud - 2 meisjes 15/ 15
11 Katy Perry - I kissed a girl 15 /15
12 Andreaus Dorau - Girls in love 4 / 12
13 Bomfunk Mc's - B-boys & flygirls 11 / 11
14 Cyndi Lauper -Girls just want to have fun 13 /15
15 Bat For Lashes- What's a girl to do 5 / 6 (vele hadden als antwoord Björk. )

3 max. scores 30/30 Kool & The Spider Murphy Gang, 4 schelln espe, xylofoonquartet.
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: 1ste Jongeren Muziekquiz 9/4/2010 Jh de Moeve Lier

Bericht door Joe Roxy »

Thema 9 : thema-avond , er was bij elk fragment een thema opgegeven.


1 The Confetti's - Sound of C 14 /13 (Inkleding)
2 A Brand - The bubbles 11 / 7 (Schuimfuif)
3 D,Kay & Epsilon feat.Stamina MC -Barcelona 5/13 (Drumb & Bass)
4 Kat de Luna - Run the show 7 / 9 (R&B)
5 Bob Marley - No woman no Cry 15 /15 (Reagge)
6 The Doors - Break on trough (to the other side) 15 / 14 (Rock night)
7 2 Unlimited - Get ready for this 10 / 5 (90's)
8 The Supremes - You can't hurry love 8 / 9 (Motown)
9 NoFX - Don't call me with 6 / 10 (Punk)
10 Nightwish -Amaranth10 / 3 (Metal/ Gothic) 4 scelln espe, Bloc Paté, Gewiss- Ballan
11 David Guetta - Grrrr - Iedereen kreeg 2 punten wat er was ma 2 seconden van het fragment te horen en dat was niet de bedoeling (Electro)
12 Sisters Of Mercy - Alice 14 /5 (New Wave)
13 Magnus - Summer's here 11 / 9 (Summer Vibes)
14 The Village people - In the navy 15 /15 (Discofever)
15 Willy Sommers - Als een leeuw in een kooi 13/ 14 (Slagerfeest)

27/30 voor Xylofoonquartet

nog 2 ronden af te werken, ten laatste morgen.
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: 1ste Jongeren Muziekquiz 9/4/2010 Jh de Moeve Lier

Bericht door Joe Roxy »

Thema 10: Optredens (ism JHl)

1 Mira - In de daluren 8 / 5
2 Superdiesel - Ticket naar de zon 11 / 15
3 Arsenal- Mr. Doorman 14 /13
4 The Black Box Revelation - Gravity Blues 15 /14
5 Regi & Bart Peeters - AAA Anthem 15 / 14
6 Leki - Breakin' out 14 / 12
7 Tripoli - Rocky roads 6 /10
8 Mintzkov - Opening fire 15 / 13
9 Flip Kowlier - De grootste lul van't stad 13 / 14
10 The Kids - There will be no next time 15 / 14
11 Triggerfinger -Is it 10 / 7
12 Buscemi - Sahib balkan 13 / 5
13 Sylver / Liquid ft, Silvy - Turn the tide 15 / 15
14 Brahim - Turn the music up 15 /12
15 Heideroosjes - Ze smelten de paashaas 14 /14

Hoogste score : 29/30 Golden State Warriors.

Nog veel goede antwoorden bij Tripoli, vreesde ervoor omdat er bij het optreden toen blijkbaar weinig volk was.
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: 1ste Jongeren Muziekquiz 9/4/2010 Jh de Moeve Lier

Bericht door Joe Roxy »

Thema 11: cover/sample - origineel

1 Kanye West-13 Stronger6, 1b Daft punk 15 -Harder better faster stronger15
2 Flo Rida feat. Kesha 11 - Right round 11, 2b Dead or alive 4 - You spin me round 7
3 Pitbull11- Hotel room service 7, 3b The Nightcrawlers 9 - Push the feeling on 8
4 Wim Leys & @fundum 4 - Elk zijn eigen gang 4, 4b Robbie Williams 15- Road to mandalay 13
5 Ronny Mosuse 5- If you go away 3, 5b Jacques Brel 15 - Ne me quitte pas 15
6 Bart Peeters 15 - Zeester met koffie 10, 6b Prince 12 - Starfish with coffee 12
7 Dizzee Rascal 13 - Dirtee Cash 4, 7b Adventures of Stevie V 6 - Dirty Cash (money talks) 11
8 The Briefs 0 - Jet boy, jet girl 0, 8b Plastic Bertrand 15 - Ca plan pour moi 15
9 Craig David 13 - Hot stuff 9, 9b David Bowie 13 - Let's dance 15
10 Vanilla Ice 15 - Ice ice baby 15, 10b Queen ft, David Bowie 12 - Under preassure 13


Hoogste score: 37/40 : 4 schelln espe

1 Quizmastersolo, een die ik een beetje had ingecanculeerd, zoals de transplants. Ik was er nog aan denken om hiervoor tips op tafel te leggen (Fab 4 gewijs), maar uiteindelijk niet gedaan. Alleen had ik een enkele maal de titel juist verwacht.
Vooral op het B deel werd beduidend veel beter gescoord.

Voila dit waren de gevraagde fragmenten met analyse.

Ik kan al zeggen dat er plannen zijn voor volgend jaar om opnieuw uit te voeren. Dat heb ik gisteren op de kern-vergadering laten vallen. Er zal in Juli een datum geprikt worden (wel ergens in april 2011) Voor Xylofoonquartet (en mogelijk andere)heb dan ook positief nieuws.Het zal een jongerenquiz blijven , maar de leeftijd zal mogelijk een beetje opgetrokken. Tot jonger dan 30 jaar ist plan. Ik wil en kan , denk ik voor een volle zaal gaan (25 ploegen).
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: 1ste Jongeren Muziekquiz 9/4/2010 Jh de Moeve Lier

Bericht door Joe Roxy »

Ik ging nog een beetje men visie/doel om deze quiz te maken even verduidelijken +
een kleine bespreking waar ik hoop nog enkele reacties op te krijgen.

Men doel:
Jongeren kennis te maken met een muziekquiz, eveneens een beetje reclame te maken voor muziekquizzen algemeen. (+ reclame JH)

Men visie:
Een quiz op te stellen gericht voor jongeren. Dit met een 'professionele' omkadering.
Eerst en vooral alle deelnemers een leuke avond te bezorgen ongeacht dat ze weinig of veel van muziek weten. Dat is toch de bedoeling en essentie van een avondje uit quizzen.
Eveneens niet te moeilijk zodoende iedereen die meedeed het gevoel had iets te weten. Zo werden bewust alle titels laten horen om iedereen gelijke kansen te geven. Er werd dus geopteerd om een groot percentage recent 90/00 (80%) in te steken met een 20% wat ouder, waar vooral de Classics in zaten. Laat me het de muzikale opvoeding noemen, als die nodig was ;-).
Eveneens zat voor de schifiting wat kuitenbijtertjes tussen en natuurlijk zeer regelmatig men eigen touch(Thema als muziek als Mira, The Briefs, The Supremes, ...). Laat het men eingenzinnigheid noemen ;-)

De quiz zelf,

om iets voor 8 stonden de eerste ploegen te strappelen om te beginnen. Enkele kleine voorbereiddingen zoals scherm waren nog onder construct. Al de rest lag/stond klaar.
We zijn de quiz met een kleine 5 minuten over 20u30 kunnen beginnen. Lang moesten we niet wachten op de ploegen die iets verder moesten komen.
Alles verliep vlot tot en met de pauze.
Daaarna waren er spijtig genoeg wat tapproblemen. (De enkel gevraagde tappers waren er niet). Men excuses voor het lange wachten, volgend jaar ga ik zelf voor extra medewerkers zorgen.
Later ook nog een paar rondes per ongeluk verkeerde volgorde, dan was gepland. Maar met de Dj-skills en beslissingen van ons Margot Roxy (aka Becky) toch heel goed opgelost, zonder er veel klachten van te hebben. Er waren trouwens zeer weinig klachten aangegeven bij het klachten op het papier aangeduid.

Trouwens Thomatt van Xylofoonquartet, dat komt niet streverig over, het stond er speciaal op om dergelijke fouten zoals jullie 5 punten recht te zetten. Zeker als je in de running bent voor de overwining, anders ook ze ;-)

Door het half uurtje later te beginnen (zodoende de ploegen die verder moesten komen, iets minder hard moesten reppen) waren we een half uurtje later na middernacht begonnen aan de einduitreiking. Elke ploeg (was je me 2,3 of 4) mocht 4 prijzen ophalen. Tegen kwart voor 1 was de laatste ploeg hun prijs komen ophalen.

Zonder enige test te doen, denk ik dat alles bijna gelopen is zoals moest, spannend aan top, weinig (lees geen) gebuisden, timing bijna OK, ...

Andere reacties en opmerkingen zijn altijd welkom, want ik alleen maar verbeteren ;-)

Vb prijzentafel ok ? Quizsamenstelling ? ....
Plaats reactie