Kas & Co Popquiz XIX 1980-2009 02/04/10

Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: Kas & Co Popquiz XIX 1980-2009 02/04/10

Bericht door Joe Roxy »

Kas heeft me al een paar keer me te proberen te overtuigen voor zijn kwis.
Als ik zijn samenstelling zie, denk het net als al de vorige jaren.
Goeie kwis voor mij alleen, zoals altijd vanaf een bepaald moment voor mij zelf goed/zeer goed te doen. Ik vrees dat Becky en of een andere persoon die af en toe meedoet, maar die niet verdiept zijn in het gevraagde, er voor spek en bonen zal bijzitten. Dat is nu ook niet zo fijn.
Van de antwoorden die ik zeker zou weten moet ik op ongeveer 162/300 uitkomen. Weten dat ronde 1 8/30 en ronde 2 amper een 2/30 zou opleveren.
Kas ik zou zeggen laat die voor ons vallen en we doen mee ;-)
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Kas & Co Popquiz XIX 1980-2009 02/04/10

Bericht door PEKEBO »

kasenco schreef:De analyse is in sneltreinvaart, net als de quiz, voorbij geraasd.

Alvast een toffe reactie gekregen via pb van een lid van 3 Schelln Blackouts:

Perfecte quiz maar nog iets te pittig voor mij,al wist ik dat al na het raadplegen van de vorige edities.Wel leuke(voor mij nieuwe) muziek gehoord gisteren,morgen zal het voor mij een paar uurtjes downloaden worden! Volgend jaar kom ik zeker terug en zal ik mij beter voorbereiden op dergelijke muziek!

Tja,ik had het beter hier gepost,maar nu jij het gedaan hebt,Luc... :thumb2:
Gebruikersavatar
John Winston Lennon
Popstar
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:24

Re: Kas & Co Popquiz XIX 1980-2009 02/04/10

Bericht door John Winston Lennon »

Joe Roxy schreef:Kas heeft me al een paar keer me te proberen te overtuigen voor zijn kwis.
Als ik zijn samenstelling zie, denk het net als al de vorige jaren.
Goeie kwis voor mij alleen, zoals altijd vanaf een bepaald moment voor mij zelf goed/zeer goed te doen. Ik vrees dat Becky en of een andere persoon die af en toe meedoet, maar die niet verdiept zijn in het gevraagde, er voor spek en bonen zal bijzitten. Dat is nu ook niet zo fijn.
Van de antwoorden die ik zeker zou weten moet ik op ongeveer 162/300 uitkomen. Weten dat ronde 1 8/30 en ronde 2 amper een 2/30 zou opleveren.
Kas ik zou zeggen laat die voor ons vallen en we doen mee ;-)



Jammer.

Ronde 1 komt ik 20 uit, ronde 2 maar op 10.
Dakota via Liverpool
Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

Re: Kas & Co Popquiz XIX 1980-2009 02/04/10

Bericht door Elke »

Woohoo! Mag ik eerst even vermelden dat ik vind dat we dat toch wel goed gedaan hebben? Twee puntjes onder de Men in Black gestrand!

't Was echt een heel leuke quiz, inderdaad een pak gemakkelijker (en dus minder frustrerend voor ons) dan de voorbije jaren. Heel wat leuke muziek gehoord, en een paar dingen die ik bijna vergeten was (Cast! Hum!). Super! :banana:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Kas & Co Popquiz XIX 1980-2009 02/04/10

Bericht door vinceluka »

De CD singel No Wow van The Kills was één van de welkomgeschenkjes op onze tafel
, helaas niet herkend toen het als fragment in de quiz passeerde. :(

Om de quiz die Luc ons vrijdag voorschotelde te omschrijven mag het eerste woordje alvast weggelaten worden. WOW :thumb1:

Eén van mijn favoriete quizzen deze
Het vertrouwde concept waarmee Kas telkens uitpakt (o.a. wave uit de ’80, gitaarrock uit 90’s, een vergeten newbeat classic, dance uit een meer recent verleden de nodige belpop en een blik Prince adepten …) is er eentje die ons goed ligt.

Leuk om vergeten songs als die van Buzy en Herb Alpert terug te horen en favoriete songs van Whale, Aimee Mann (wel enige frustratie dat ik niet op beide titels kon komen :banghead: )

Deze quiz heeft ook geen Russische roulette rondes nodig om verschuivingen in de stand teweeg te brengen. :wink:
Iedere ploeg pikte er zowaar een andere ronde uit om zwaar uit te halen of uit de bocht te gaan.
Onze uitglijer was verrassend genoeg een 2000+ ronde (ronde 8 2003-2005).

Wij zaten qua tafelschikking geprangd tussen de 2 “bekostovende” favorieten.
Ze lagen gebrand op een zege, de Mickeys om hun indrukwekkend 10-tal te vervolledigen
JPJ &SG om hun zege van 2 jaar te bevestigen (wellicht volgen er nog vele)
Mooi dat beide ploegen in hun opzet slaagden. Proficiat :app:

Volgend jaar doen we zeker opnieuw een poging om het die mannen wat moeilijker te maken. :salut:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Kas & Co Popquiz XIX 1980-2009 02/04/10

Bericht door Tonyvdb »

Ik gaf ons op voorhand maar een handvol percenten kans om onze tweede zege binnen te halen, daar veelvoudig winnaar Metal Mickeys in een schier onklopbare samenstelling opdaagden(op papier nog sterker dan vroeger, mét SepPuKu als 3e man) ... na twee rondes stonden we al 11 (op Mickeys) en 16 (op Martha W.) punten in het krijt ... boeken toe en strijden voor de 3e plaats was het nieuwe doel, maar kijk ... de Kasquiz is waarschijnlijk de enige quiz waar je dit soort achterstand nog kunt inlopen : we fietsten de achterstand toe en dit zelfs ook in amper 2 rondes : twee 90s rondes vol favorieten en jeugdsentiment (sommige nummers hoorde ik voor het laatst toen ik 18-19 jaar oud was, uit de boxen van (wijlen) mijn jeugdstamcafé) brachten ons even los op kop en dan was het inderdaad een langgerekte millimeterspurt tot op de streep, waar we weliswaar Martha W nog konden uit het wiel fietsen, maar de Mickeys bleven bijten : resultaat : een uitslag waar iedereen blij mee was :thumb2: ... zeker wij, want we hadden toch wel ferm onze zinnen gezet op deze klassieker en piekten op het goede moment : zo goed als niets lieten we liggen en een paar gerichte (halve) gokken bleken juist.

Ik vond dit persoonlijk één van de betere edities : de moeilijkheidsgraad vonden wij veel 'eerlijker' verdeeld (al krijgen we nog altijd ferme lappen in de 80s), vooral de 2000+ was soms pittig en dat was anders dan in sommige vorige edities.

Organisatorisch dikke 10 ook : goed geluid, duidelijke presentatie, supercorrecte puntentelling (onze 'klacht' op het einde was geen klacht, maar een mistelling mijnentwege, sorry Luc), ruim drankenaanbod, vlotte bediening ervan, een ferme prijzentafel en nog een pak promo's voor elke ploeg : chapeau !

Tot volgend jaar voor een nieuwe millimeterspurt?
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Kas & Co Popquiz XIX 1980-2009 02/04/10

Bericht door Devils answer »

It's a deal!
:twisted:
:wink:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Kas & Co Popquiz XIX 1980-2009 02/04/10

Bericht door Devils answer »

Onze onbegrijpelijke afgang door de laatste reeks (2009) is inmiddels verwerkt door het nuttigen van de twee lekkere biertjes in het nieuwe glas (altijd mooie prijs om een (Moort)gat om het kortetermijngeheugen te verklaren :twisted: of te vergeten?)...

En nu ik de opgaven opgelijst zie: jaja, alweer een pittige, zeer eigenwijze maar toch wel (achteraf zweetloze) aangename quiz om te spelen (= te hebben gespeeld)!
Goed zo van die Kasenco!
Zoals Vinceluka schreef (zie schitterende samenvatting genres hierboven): je weet wat je kan verwachten.

Maar, hé, wat een heerlijke nummers om terug op te zoeken in persoonlijke of "openbare" verzamelingen!

En nu ja, inmiddels weet iedereen het inmiddels wel: qua muziekquizopgave is dit "niet voor doetjes"!
Toevallige bezoekers van deze website verklaren ons zot als ze zien wat hier gevraagd (én vaak nog juist beantwoord) wordt.

Gelukkig zijn wij geen toevallige bezoekers meer, en kunnen we via dit soort quizzen nog wat muziekjes leren (her)ontdekken.
:thumb2:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Kas & Co Popquiz XIX 1980-2009 02/04/10

Bericht door Devils answer »

Devil's answer schreef:It's a deal!
:twisted:
:wink:
Alvast de nieuwe van Chemical Brothers aan het van buiten leren voor de beslissende "reeks 2010"...
Grrrrr ! :wink:
:puke:

:twisted:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Kas & Co Popquiz XIX 1980-2009 02/04/10

Bericht door SepPuKu »

Eindelijk dan toch es in geslaagd om met Metal Mickeys deze quiz te winnen. Gedeeld of niet: I don't care :dance: Maar zo'n palmares zonder dat ik zelf eens in de winnende samenstelling zat, blij dat de ban doorbroken is :wink:

Ook niet verwonderlijk dat ik deze editie beter in balans vond zeker :roll: Er zaten in elk decennium ferme kuitenbijters en zoals elk jaar passeerden er weer enkele nummers die ik direct herkende en soms zelfs kon meezingen maar met de beste wil ter wereld niet meer kon plaatsen. De trip down memory lane blijft dus, de voorraad van Luc is duidelijk nog niet uitgeput. Tijd om ons Kas-abonnement nog maar eens te verlengen voor pakweg een decennium :headphones:

En wedden dat de stand volgend jaar weer door elkaar geschud wordt... :thumb1: (hoewel JPJ&SG alleen maar hardnekkiger de kop zal opeisen, geen problemen daarmee hoor :app: )
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Kas & Co Popquiz XIX 1980-2009 02/04/10

Bericht door rino »

Ook van mij niks dan lof voor deze quiz.
Fantastische muziek gehoord, perfect uitgebalanceerd qua moeilijkheidsgraad, prima geluid (alhoewel Phon, die vlakbij een box zat, het misschien iets te luid zal gevonden hebben :) ), een nagenoeg foutloze jury, heel regelmatige tussenstanden, geweldig team met phon en vinceluka...
En ja, zoals SepPuKu het al aanhaalde, enkele momenten van frustratie als je van een nummer dat je heel goed kent en vlot kan meezingen maar niet op de titel kan komen (Inspiral Carpets :banghead: , maar dat hoort er bij.
Volgend jaar komen we terug en proberen we beter te doen dan die 2de opeenvolgende 5de plaats. :thumb2:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Kas & Co Popquiz XIX 1980-2009 02/04/10

Bericht door kasenco »

rino schreef:Ook van mij niks dan lof voor deze quiz.
Fantastische muziek gehoord, perfect uitgebalanceerd qua moeilijkheidsgraad, prima geluid (alhoewel Phon, die vlakbij een box zat, het misschien iets te luid zal gevonden hebben :) ), een nagenoeg foutloze jury, heel regelmatige tussenstanden, geweldig team met phon en vinceluka...
En ja, zoals SepPuKu het al aanhaalde, enkele momenten van frustratie als je van een nummer dat je heel goed kent en vlot kan meezingen maar niet op de titel kan komen (Inspiral Carpets :banghead: , maar dat hoort er bij.
Volgend jaar komen we terug en proberen we beter te doen dan die 2de opeenvolgende 5de plaats. :thumb2:
Ons jongste jurylid, mijn zoon Jan van 9 jaar, heeft bij deze zijn jurydebuut gemaakt en het ook prima gedaan :thumb1:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Kas & Co Popquiz XIX 1980-2009 02/04/10

Bericht door SepPuKu »

rino schreef:alhoewel Phon, die vlakbij een box zat, het misschien iets te luid zal gevonden hebben :)

Ja Pieter-Jan zat er net onder... maar wij zaten er net voor :shock:

Had dus ferme hoofdpijn op het eind. Maar daar kunnen de witte Vedetten ook voor iets tussenzitten :violent: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door SepPuKu op di 06 apr 2010, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Kas & Co Popquiz XIX 1980-2009 02/04/10

Bericht door SepPuKu »

foutje
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: Kas & Co Popquiz XIX 1980-2009 02/04/10

Bericht door dendaffe »

Topquiz!
Plaats reactie