9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door SpeedKing »

International schreef:Waar ik vooral verbaasd over was, was mijn beperkte kennis van de Arrowmuziek. Ik was jarenlang een trouw luisteraar van Arrow Classic Rock, voor Classic21 op de FM-band verscheen.
Dát is het hem juist: de muziekkeuze van Arrow Classic Rock is nog net iets anders dan die van Classic 21. Arrow staat toch meer met een voet in het heden. Ondanks de naam, is Classic Rock voor mij toch vooral een genre, heeft niet zozeer of alleen maar met het verleden (60s, 70s) te maken. Maar voor Classic 21 lijkt dat wel zo te zijn. Ze springen mijns inziens teveel - en alleen maar - terug naar The Who, Led Zeppelin, Deep Purple, ... Alsof er in de 80s (vb. Tesla), 90s (vb. Tyketto), 00s (Gotthard) geen goeie classic rock is gemaakt.

Geen slecht woord over beide zenders, maar bovenal: wanneer komt er in Vlaanderen eens een gelijkaardig muziekstation?

Anno 2010 komt er toch ook heel goeie classic rock uit: Tesla, Gotthard, The Answer, Blackberry Smoke, W.E.T., alles van en met Jeff Scott Soto,... Deze bands leveren live overigens veel betere live-prestaties dan eerder genoemde krasse knarren. Spijtig genoeg in een genre dat volledig weggemarketeerd is (want: waarom zou rock in de 70s groot kunnen geweest zijn en niet in de 00s? Het genre en de impact van de muziek is toch hetzelfde? Kortom: het luistervee volgt gewoon wat voorgeschreven wordt door hippe mediavogels en marketingbonzo's hoog in hun skyscrapers).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: 9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door International »

Wel, Speed King, je hebt mij nieuwsgierig gemaakt naar een aantal bands waar ik bijna niets over wist.
Ik vroeg mij af waarom ze niet bekender waren als ze zo'n goede Classic Rock maken.
Ik ben ze dus gaan beluisteren en ik moet zeggen dat ik zwaar teleurgesteld ben in zowel Tesla, Gotthard en The Answer.
Dit is bijlange geen Classic Rock, maar gewoon hard rock met een hoog AC DC gehalte (inclusief hoge stemmen).
Ik neem grif aan dat deze bands live heel goed overkomen, maar...
Ik kan moeilijk zeggen dat ik iets nieuws gehoord heb.
Zeer stereotype sound, bonkend ritme, stevige gitaren en hoge stemmen. De krasse knarren mogen dan nog technisch niet zo goed geweest zijn, maar ze waren wel de eersten.
Terwijl dit voor mij eigenlijk allemaal opgewarmde kost lijkt.
Maar ik begrijp wel dat jij en anderen hier lekker kunnen op uitfreaken: het klinkt heel goed en het is vakwerk.
Maar vernieuwend? Neen, zeker niet.
Daarom blijven ze voor mij steken op het peil van een goede covergroep.
Plaats reactie