9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door Devils answer »

Als invaller bij Guess Who vond ik dit een knap in elkaar gestoken en gepresenteerde quiz, met hier en daar wat eigen accenten (dit jaar een terugkerende “Arrow”-item met duidelijke rockinslag en een U2-special verspreid over alle reeksen, plus een “vers geperst”-item als tegenhanger (voor wie de nieuwe muziek op de voet volgt, releases van maximaal 2 weken oud!)).

Blijkbaar werden vorige edities gemarkeerd door het concentreren van zo’n specials in eigen reeksen, en werden deze nu gespreid, hetgeen eigenlijk voor elke quiz een aanrader is (om bijvoorbeeld de oldieskenner niet een paar reeksen na elkaar met zijn vingers te zien draaien). Da’s dus zeker een bank vooruit!

Wat de quiz in ’t Verval erg amusant maakt is ongetwijfeld de manier van presenteren van Peter (of is het Pieter), die er bijna een (quasi?) nonchalante stand-up-comedian-act uit brouwt…
En dat terwijl hij en zijn companen de regels van de quizorganisatie niet uit het oog verliezen (op het afroepen van de punten van de laatste reeks na, :roll: ok!).
Straf! :thumb2:
Zeker omdat ik even vreesde dat zijn flegmatieke commentaren en pauzes tussen de nummers (zelden vertoond) het streefdoel-einduur van de quiz in gevaar zouden brengen… Onterecht dus! Want rond middernacht klonk inderdaad het laatste fragment… :thumb2:

Enfin, dit was voor mij een blije terugkeer in “ ’t Verval”, na ooit een redelijk ontnuchterende “doorelkaarmixronde” en “iets (teveel?) met hardrock” te hebben meegemaakt.

De "afterglow" van een overwinning zal hier dan wel meespreken, maar persoonlijk denk ik wel dat ik hier graag terugkom… :app:

De uitslag (“raad eens wie (won)?”) qua top 10:

1. Guess Who 215/260 :dance:
2. Starbuk & Apollo 210
3. Vindikooks 203
4. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 199
5. 5cc 198
6. Scary Monsters 198
7. Gentse Muziekzooi 185
8. De Rechte Bananen 173
9. De Popingers 159
10. Geile Hund 156
11. …

Ps: redelijk zeldzaam beeld op een muziekquiz: radiofenomenen Gust De Coster (5cc) en Johan Persyn (Gentse Muziekzooi) in de pauze met elkaar in gesprek…
Wow! Ben ik nu officieel een redacteur van Story ? Neen ! Blame Hendrik, die er met zijn GSM een fanfoto van wilde maken ! :rofl2:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door SpeedKing »

Mijn eerste quiz na even time-out wegens kersvers vaderschap, en meteen een voltreffer qua stijl! Sterk geënt op mijn eigenste classic rock-getinte platenkast. Tegelijk des te frustrerender als je dan iets laat liggen - en dat was toch al snel een twintigtal punten op mijn persoonlijke rekening. Ouch. Laten we het toeschrijven aan er te lang uit geweest te zijn.

Na de laatste vraag meteen huiswaarts getrokken: ik zie dat we net buiten de top tien zijn gevallen, ik vermoed dat Rotting Tooth Fleish dan 11de is geworden. Tenzij we nog verder terug getuimeld zijn... zou me al evenmin verbazen :doh: ?

Nu 't Verval de extremere metal gefilterd heeft, denk ik dat het voor de meeste ploegen aanvaardbaar is gebleven qua gitaargeweld. Hardrock wordt nog vaak iets meer 'gedoogd' dan 'schreeuwlelijkerdsmetal'. Aanhouden deze lijn zou ik zeggen.

Nu voor straf de hele dag de intro van Blackfoot's Highway Song op repeat zetten, zodat ik hem nooit meer met Lynyrd Skynyrd verwar....
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door aLEEce in chains »

Vond het ook een vrij leuke quiz, waarin ik mijn ding wel terugvond. Helaas voor mij was het Arrow-gedeelte er teveel aan (maar blijkbaar werd dit wel gesmaakt, dus wie ben ik). Vond persoonlijk het geluid soms wat minder (zeker als er wat geroezemoes was, we het nummer niet herkenden en ons dan super goed wilden concentreren op hetgeen ze zongen).

De presentator had inderdaad de nodig flair en nonchalance. Ook de bediening van Marleen en co liep vlot. We zijn best tevreden met onze negende plaats, vermoedelijk de plaats waar wij ongeveer thuishoren. En een avond naast de Espen zitten, die gasten verbouwen echt wel de zaal :mrgreen: , zeker bij het horen van Planet Funk.

@ the quizmaster: het was Mission Impossible 2 :mrgreen:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door Tonyvdb »

Altijd plezant quizzen daar in Zottegem, wij zijn er al bij van in het prille begin.
Wij zijn ook altijd al fan geweest van de presentator en zijn gevolg, oa de hyper-sympathieke bedienster,
die trouwens op haar beurt fan is van ons :P , en er is ook nog een gast die in dezelfde straat woont
als jarenlang KVK-kapitein Nico Broeckaert : één woord daarvoor : RESPECT !
Wij blijven ook altijd (veel te lang) plakken in dat café achteraf, gisteren weer ruim 2u en dan moesten
we ook in Kortrijk nog onze kop gaan tonen ... zucht.

Gisteren lag de quiz ons heel wat minder, in tegenstelling tot vorig jaar bvb.
10% van de quiz was dus die 'Arrow'-reeks, waarop wij welgeteld 2 op 20 scoorden (Ted Nugent!),
kon 3 zijn geweest als we Thin Lizzy niet hadden geschrapt voor Phil Lynott ... meer zat er niet in.
Daarenboven kregen we in de andere reeksjes (Favorieten, intro's, etc...) ook
nog regelmatig een Whitesnake, Iron Maiden of Blackfoot op ons bord.
Hardrock & co. : onze achillespees, dus gisteren kwam JPJ&SG nooit in aanmerking de titel te verlengen.
De dance, 'ultra recent' en 'Rockgarden' was wel meer ons ding en was ook niet makkelijk : dat lag ons veel meer,
al lieten we ook daar een steek of twee vallen ...
Anderen smaken die classic en hard rock wel, dus geen probleem, het is trouwens de specialiteit van het huis daar in Sotteghem ...

Proficiat aan de winnaars, de sterke 2e Starbuk en de Vindikooks die ons in extremis nog redelijk indrukwekkend van de ons al
veilig gewaande 3e plaats hielden.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door Big Banana »

Deze quiz was echt op ons lijf geschreven. Zeer gevarieerd, niet overdreven moeilijk. Naast een "Uitvoerder"-ronde en een "Titel"-ronde waren er 10 mooi gevarieerde MIX-rondes waarin alle genres aan bod kwamen en er was meer dan voldoende aandacht voor oudere rock en metal :headbang: ... (zoals hierboven reeds aangehaald eerder van de melodieuzere soort en niet van de schreeuwlelijke soort.)
Maar...
De bananen kwamen er gisteren niet aan te pas... Zonder een kenner van dance (2/20 ?) en recentere muziek (1/20 ?) waren we gewoon buiten spel gezet.
Straight, Kuifje,... kom terug, wij missen jullie... :cry: 8)
De aanwezige bananen hebben hun taak met verve vervuld en haalden al bij al een mooie score. :app:
Ook onze eerste vrouwelijke banaan (Chiquitita...) deed een flinke duit in het zakje... vooral in het zware metalen gedeelte.... a heavy mama... yes sir.

De presentator was... zichzelf. Deze keer slaagde hij er zelfs in zijn promille onder controle te houden, waardoor het grootste deel van de quiz vrij ordelijk is verlopen. Op de ettelijke pauzes (commentaar/grap/... enz.) en het heen en weer springen tussen de fragmenten na. (Laatste ronde... na 13 komt 11, dan weer 12..., ik was even het noorden kwijt) Toch een positieve ontwikkeling. Soms was hij zelfs echt grappig. :mrgreen:

De bediening was inderdaad subliem, enkel een taske koffie voor de ouwe bananen had er bij gemogen. (Tip voor volgend jaar?)
De serveuse deed me zelfs denken aan die kleine krullenbol-serveuse uit CHEERS... Iemand?

Al bij al een quiz om naar uit te kijken en we hopen volgend jaar met een meer complementaire ploeg terug te keren voor een sportieve revanche...
Erik Vindikook
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 15:53

Re: 9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door Erik Vindikook »

[quote="Devil's answer"]
1. Guess Who 215/260
2. Starbuk & Apollo 210
3. Vindikooks 203
quote]

For the record : Vindikooks 207 (of was het 216 :wink: )
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door Tonyvdb »

Big Banana schreef:voldoende aandacht voor oudere rock en metal :headbang: ... (De bananen kwamen er gisteren niet aan te pas... Zonder een kenner van dance (2/20 ?) en recentere muziek (1/20 ?) waren we gewoon buiten spel gezet.
dat zou nogal een bom geweest zijn, hadden we onze krachten gebundeld :P
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door Big Banana »

Tonyvdb schreef:
Big Banana schreef:voldoende aandacht voor oudere rock en metal :headbang: ... (De bananen kwamen er gisteren niet aan te pas... Zonder een kenner van dance (2/20 ?) en recentere muziek (1/20 ?) waren we gewoon buiten spel gezet.
dat zou nogal een bom geweest zijn, hadden we onze krachten gebundeld :P
Momenteel populair op het forum... "adopteer eens een banaan..." :mrgreen:
Het Verval
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: do 28 feb 2008, 11:58
Locatie: Zottegem

Re: 9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door Het Verval »

Bedankt voor de lovende woorden. :lol:
Van onze kant bedankt voor de leuke avond: u was geweldig!
En uiteraard proficiat aan de verdiende winnaars, 3-werf hoera :app: :app: :app:

De officiële uitslag:
PLOEGEN TOTAAL %
maximumpunten 260 100
1 GUESS WHO 215 83
2 STARBUK & APOLLO 210 81
3 DE VINDIKOOKS 207 80
4 JAN PIET JORIS & SG 199 77
5 SCARY MONSTERS 198 76
5 5CC 198 76
7 GENTSE MUZIEKZOOI 185 71
8 DE RECHTE BANANEN 173 67
9 POPINGERS 159 61
10 DER GEILE HUND 156 60
11 RETRO FLAIR 148 57
12 ROTTING TOOTHFLEISH 145 56
13 4 SCHELLN ESPE 142 55
14 LES COUSINS 134 52
15 RED SKIES OVER PARADISE 106 41
16 BERNARD EST UN CLOCHARD 100 38
17 3 MEN AND A LITTLE LADY 94 36
18 DECIBELS 56 22
19 JUPILLE 4 39 15

Aangezien ik nog steeds pendel tussen thuis en het ziekenhuis zal meer uitleg, o.a. de oplossingen voor later zijn.
Trouwens ook geweldig genoten van de afterkwis...
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door Big Banana »

Het Verval schreef:Aangezien ik nog steeds pendel tussen thuis en het ziekenhuis...
Oei, pijn gedaan...? :|
Het Verval
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: do 28 feb 2008, 11:58
Locatie: Zottegem

Re: 9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door Het Verval »

Big Banana schreef:
Het Verval schreef:Aangezien ik nog steeds pendel tussen thuis en het ziekenhuis...
Oei, pijn gedaan...? :|

Ik zo niet. Mijn vrouw is totaal onverwacht enkele weken te vroeg bevallen, gelukkig met succes... :headbang: :banana:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door Big Banana »

Het Verval schreef:
Big Banana schreef:
Het Verval schreef:Aangezien ik nog steeds pendel tussen thuis en het ziekenhuis...
Oei, pijn gedaan...? :|

Ik zo niet. Mijn vrouw is totaal onverwacht enkele weken te vroeg bevallen, gelukkig met succes... :headbang: :banana:
Proficiat ! Wat is't geworden ? Een klein muziekquizzertje ? :app:
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door fLEEtfox »

Is vermeld geweest op de quiz zelf. Ik had zelfs efkes een nostalgisch moment : onze oudste dochter is geboren bij de zelfde gynaecologe als Pieters vrouw, met de ongelooflijk toepasselijke naam dr. "Waterschoot". Met zo'n naam moet ge wel gynaecoloog worden...

De kwis nu : altijd leuk om eens vanuit het Kortrijkse terug te keren naar Zottegem zeker als de kwis aangenaam is EN er DUVEL op de kaart staat :dance:
En hij wordt dan ook nog eens perfect geschonken door Marleentje, dan kan het niet meer mislopen.

Bij ons was het die Arrow-ronde die ons vooral deed knarsetanden, alhoewel die 60-70-80 fragementen ook niet echt evident waren.
Anders wel gevarieerde zaken gehoord en toch 't een en 't ander opgestoken (Christine McVie die nog bij Chicken Shack gespeeld heeft, een hobbygroepje van Led Zeppelin (naam ontsnapt mij nu) die Sea of love speelde,...)

Leuke kwis maar toch niet echt iets voor gelegenheidsploegen.

We'll be back!
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door Big Banana »

fLEEtfox schreef:'t een en 't ander opgestoken (Christine McVie die nog bij Chicken Shack gespeeld heeft
Toen was het nog Christine Perfect. Ze werd pas McVie na haar huwelijk met de bassist van Fleetwood Mac.
fLEEtfox schreef:een hobbygroepje van Led Zeppelin (naam ontsnapt mij nu) die Sea of love speelde,...
The honeydrippers: Met o.a. Robert Plant & Jimmy Page van "Led zeppelin", Jeff Beck van "The yardbirds" en Nile Rodgers van "Chic" als meest bekende namen.
Tijdens de live-concerten zag je ook al eens Brian Setzer (Stray cats) op het podium verschijnen.

aaah, Arrow-Rock, zalige muziek :twisted:
Het Verval
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: do 28 feb 2008, 11:58
Locatie: Zottegem

Re: 9e MUZIEKKWIS ’t VERVAL - Zottegem - 5/03/2010

Bericht door Het Verval »

De kwis bestond dit jaar dus voor de eerste keer uit zgn. mixrondes voorafgegaan en afgesloten door een snelle ronde.

De Mixrondes waren de volgende
1 Rock Garden
2 Vers geperst
3 Arrow
4 JoeToe
5 De jaren ‘60-’70-’80
6 Plat Préféré
7 Dance
8 Frikandel Special
9 Een streepje muziek
10 Zatte Nonkels

bij snelle ronde 1 vroegen wij enkel de uitvoerder, bij reeks 12, dus snelle ronde 12 vroegen wij enkel de titel.
In een snelle ronde was er 20 punten te verdienen, in een mixronde 22 punten (10 fragmenten en 2 vraagjes).
in totaal dus 140 fragmenten en 260 punten te verdienen.
Plaats reactie