Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Rubby »

Vraagje voor de andere deelnemers of de organisatie.
Zaterdag hadden wij foto 4 (zwart wit foto, man met das, "toupet" en gitaar) niet juist, ik weet de oplossing niet meer.
Ook onze andere teamgenoot zou het graag weten, weet iemand het nog of kan de organisatie mij hierbij helpen :?:
Alvast bedankt !
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Tonyvdb »

Derek van Derek & The Dirt ... ik had hem herkend (ooit nog live gezien) maar durfde dat niet antwoorden omdat ik dacht dat te 'obscuur' of zo was, stom ...
Ik denk dat hij Dirk Dhaenens heet in het echt, zoals iedereen daar in de streek, wat iemand opmerkte aan onze tafel :mrgreen:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:Derek van Derek & The Dirt ... ik had hem herkend (ooit nog live gezien) maar durfde dat niet antwoorden omdat ik dacht dat te 'obscuur' of zo was, stom ...
Ik denk dat hij Dirk Dhaenens heet in het echt, zoals iedereen daar in de streek, wat iemand opmerkte aan onze tafel :mrgreen:

Thanks :thumb1:
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door piet b »

Derek van Derek & The Dirt ... ik had hem herkend (ooit nog live gezien) maar durfde dat niet antwoorden omdat ik dacht dat te 'obscuur' of zo was, stom ...
Ik denk dat hij Dirk Dhaenens heet in het echt, zoals iedereen daar in de streek, wat iemand opmerkte aan onze tafel
Inderdaad, had 'm meteen herkend, maar is dan ook een jeugdvriend van mij afkomstig uit Gavere die nu in Hansbeke woont (vandaar wellicht dat ie opdook in deze fotoreeks).

Bij Guess Who hadden we ook een beetje een raar gevoel na de kwis. Zat allemaal wel goed in elkaar, maar het feit dat er geen tussenstanden per reeks vermeld werden zorgde ervoor dat we geen zicht hadden op waar we juist punten hadden verspeeld. Tegen reeks 11 of 12 was het verschil tussen "onze" en de geprojecteerde puntentelling opgelopen tot 4 punten in ons nadeel. Daarna zijn we ook gestopt met het bijhouden van onze punten aangezien er toch geen feedback kwam van de jury op opmerkingen. Tja, minimum 4 punten erbij in de eindafrekening en we staan plots 3e in plaats van de nu behaalde 7e plaats. Alhoewel ik graag toegeef dat er wellicht ook andere ploegen slachtoffer werden van de "vage" jurering.

Zo was er bv in de Gasten-ronde het feit dat Erwin aan onze tafel pertinent zeker was dat het nummer wat aan Robbie Williams toegeschreven werd (met Kylie Minogue als gaste) wel degelijk op een Kylie plaat staat (met in dat geval dus Robbie als gast). Zo'n omwisseling kost dan 2 punten maar op een opmerking hierop kwam geen antwoord.
Idem dito in de foto-ronde waar Pearl Jam moest geantwoord worden op een foto waar Neil Finn op te herkennen was en wij aldus het project 7 Worlds Collide (met N Finn en E Vedder) als antwoord gaven.

Wat niks afdoet van de prestaties van de super-formaties De Toffe Zombies en Bellem-Brug die sowieso outstanding waren.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door PaulMcCartney »

piet b schreef:
Zo was er bv in de Gasten-ronde het feit dat Erwin aan onze tafel pertinent zeker was dat het nummer wat aan Robbie Williams toegeschreven werd (met Kylie Minogue als gaste) wel degelijk op een Kylie plaat staat (met in dat geval dus Robbie als gast). Zo'n omwisseling kost dan 2 punten maar op een opmerking hierop kwam geen antwoord.
De single is uitgekomen als 'Robbie Williams/Kylie Minoque'.

Zou een beetje stom zijn als dat verkeerd gerekend werd - ik dacht de presentator vertelgs heeft dat het omgedraaid mocht zijn.

Zelfde verhaal met 'The Chieftains / The Corrs'.

Maar zoals je reeds schreef, door de discutabele presentatie van de punten was dit moeilijk controleerbaar.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door PaulMcCartney »

kuifje schreef:Na de zeer degelijke quiz vorig jaar, met hetzelfde verwachtingspatroon naar Hansbeke vertrokken, maar zeer teleurgesteld huiswaarts gekeerd ditmaal. Ik moet Hans en Luk volmondig bijtreden in hun kritieken, en wellicht klinkt de stem van de winnaar altijd iets eufemistischer dan de rest... De overwinning is jullie van harte gegund, Tony, en alle respect hiervoor, maar op inhoudelijk vlak bleek de quiz (fragmenten, klachtenbehandeling, enz.) enkel een schim van de goed georganiseerde editie van vorig jaar. Vanwege het carnaval konden we geen beroep doen op onze Polle, en had ik Soprano Raf gevraagd om de Bananen te vervolledigen, maar ik was eigenlijk beschaamd achteraf dat ik hem hierin had meegesleept.
Of we nu 4e of 15e waren geëindigd, het kon me eerlijk gezegd geen reet schelen, want aan de quiz zelf heb ik geen zak gehad. Om het met een albumtitel van Aimée Mann te zeggen "@#%&*! " maar dan gevolgd door quiz ipv smilers.
Ik moet Luc hier bijtreden (reactie vorige pagina).

Ik vond deze quiz best aangenaam en veel beter dan vroegere editie's.

Ik had (en heb) alleen wat problemen met de puntentelling en een aantal mindere reeksen (met de laatste als hoogtepunt).
Boeckie
One Hit Wonder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 20:32

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Boeckie »

Aangezien de mensen van basket Hansbeke dit jaar voor het eerst zonder de medewerking van basket Landegem (behalve mezelf dan maar ik heb me enkel bezig gehouden met het muzikaal-technische gedeelte) de quiz organiseerden was het voor hen hier en daar terug een beetje zoeken. Waar de quiz vroeger door 4 man werd samengesteld gebeurde dat nu door 2, waardoor je dus 2 ipv 4 verschillende accenten kreeg. Beide hebben hun voordelen.

Tussenstanden: hier vraag ik toch enig begrip. De excel-file waarvan wij gebruik maakten is een schitterend maar niet eenvoudig werkstuk en onze man die er zich mee bezig hield deed dit voor de allereerste keer. Het is alleszins een werkpunt naar volgend jaar toe dat zeker in orde komt.

De quiz zelf: elke organisator gaat voor het soort quiz waarvan hij denkt dat dat leukst is. Ieder z'n ding zou ik zeggen en net dat zorgt ook voor de noodzakelijke verscheidenheid in het quizen. De reacties op de samenstelling zijn zowel positief als negatief, zoals bij de meeste quizen.

Wat de 2 fouten betreft (de Pearl Jam-foto en de Bob Dylan-original): dat moet en zal volgende keer nog zorgvuldiger nagecheckt worden.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door PaulMcCartney »

Perfect - ik zal er zeker bij zijn - ofwel als gastspeler ergens ten velde ofwel met de Fab4.
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door kuifje »

PaulMcCartney schreef:
kuifje schreef:Na de zeer degelijke quiz vorig jaar, met hetzelfde verwachtingspatroon naar Hansbeke vertrokken, maar zeer teleurgesteld huiswaarts gekeerd ditmaal. Ik moet Hans en Luk volmondig bijtreden in hun kritieken, en wellicht klinkt de stem van de winnaar altijd iets eufemistischer dan de rest... De overwinning is jullie van harte gegund, Tony, en alle respect hiervoor, maar op inhoudelijk vlak bleek de quiz (fragmenten, klachtenbehandeling, enz.) enkel een schim van de goed georganiseerde editie van vorig jaar. Vanwege het carnaval konden we geen beroep doen op onze Polle, en had ik Soprano Raf gevraagd om de Bananen te vervolledigen, maar ik was eigenlijk beschaamd achteraf dat ik hem hierin had meegesleept.
Of we nu 4e of 15e waren geëindigd, het kon me eerlijk gezegd geen reet schelen, want aan de quiz zelf heb ik geen zak gehad. Om het met een albumtitel van Aimée Mann te zeggen "@#%&*! " maar dan gevolgd door quiz ipv smilers.
Ik moet Luc hier bijtreden (reactie vorige pagina).

Ik vond deze quiz best aangenaam en veel beter dan vroegere editie's.

Ik had (en heb) alleen wat problemen met de puntentelling en een aantal mindere reeksen (met de laatste als hoogtepunt).
Ieder zijn meug natuurlijk. Maar ik weet niet wat er zo aangenaam is aan een discoronde, waar zelfs - bij wijze van spreken - mijn dementerende 95-jarige grootmoeder nog het maximum op zou scoren. Dat is voor mij even storend als voor jou bv. de rode draadronde.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door PaulMcCartney »

kuifje schreef:Ieder zijn meug natuurlijk. Maar ik weet niet wat er zo aangenaam is aan een discoronde, waar zelfs - bij wijze van spreken - mijn dementerende 95-jarige grootmoeder nog het maximum op zou scoren. Dat is voor mij even storend als voor jou bv. de rode draadronde.
Kuifje,

Dat was inderdaad geen al te moeilijke ronde, alhoewel je gaat verschieten van het aantal maxima.

Ik heb onmiddellijk dezelfde opmerking gemaakt, na het aanhoren van de albumronde. (of de gastronde)

Maar ik heb daar niet zo veel meer problemen mee, dat zal de leeftijd zijn zekers.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Big Banana »

PaulMcCartney schreef:
kuifje schreef:Ieder zijn meug natuurlijk. Maar ik weet niet wat er zo aangenaam is aan een discoronde, waar zelfs - bij wijze van spreken - mijn dementerende 95-jarige grootmoeder nog het maximum op zou scoren. Dat is voor mij even storend als voor jou bv. de rode draadronde.
Kuifje,
Dat was inderdaad geen al te moeilijke ronde, alhoewel je gaat verschieten van het aantal maxima.
Ik heb onmiddellijk dezelfde opmerking gemaakt, na het aanhoren van de albumronde. (of de gastronde)
Maar ik heb daar niet zo veel meer problemen mee, dat zal de leeftijd zijn zekers.
Mag ik "for the record" even opmerken dat ons Kuifje de avond van de quiz snipverkouden was en daardoor misschien iets meer prikkelbaar dan we van hem gewoon zijn. Wat niet wil zeggen dat de andere bananen super enthousiast waren over de quiz, integendeel. De sleur trad al snel op en het was aftellen naar het einde van de quiz toe. Niet echt leuk dus. Enkele redenen daarvoor zijn hierboven al aangehaald. (Puntentelling, klachtenbehandeling)
Ik wil er toch het volgende aan toevoegen. We zaten naast de tafel van Martha Wainwrong. Daar werd door de ophalende dame luid commentaar gegeven omdat ze het aandurfden al voor de 2de kaar een klacht te formuleren. (Die dan waarschijnlijk ook niet werd behandeld). :protest: Ook wij meenden al van in het begin wat punten te weinig te hebben gekregen maar omdat er toch geen reactie kwam, zijn wij eveneens gestopt met het controleren van de antwoorden. Onder dergelijke omstandigheden is het geen echte quiz meer. :cry:
Nu, de organisatie heeft de problemen al erkend en beloofd om volgend jaar er rekening mee te houden. Dus, als we volgend jaar aan 4 man geraken, komen we terug.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door peegee »

Ben ik blind :doh: 8) of klopt het dat er nog geen scores en antwoorden zijn gepost van deze quiz????
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Big Banana »

peegee schreef:Ben ik blind :doh: 8) of klopt het dat er nog geen scores en antwoorden zijn gepost van deze quiz????
We wachten zelfs nog op de uitslag van de N9-quiz van 10-10-2009... :mrgreen:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door bart depauw »

peegee schreef:Ben ik blind :doh: 8) of klopt het dat er nog geen scores en antwoorden zijn gepost van deze quiz????
Tja. De organisatie maakt gebruik van dit forum om de aankondiging te doen en om de inschrijvingen te noteren, en eens de quiz voorbij ...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Devils answer »

Oeps, als er voorwaarden zijn verbonden aan het gebruik van deze onvolprezen website, moet dat duidelijk worden gesteld, vind ik. :evil:

Persoonlijk ben ik elke organisator zéér dankbaar voor het voorbereidend werk en het realiseren van een muziekquiz op de avond zelf. (Dat ik me soms "schuldig" maak aan een minder positieve kritiek achteraf, moet eerder bekeken worden als een bedenking om het initiatief in de toekomst nog te verbeteren... :headbang: )

Sommige naarstige organisatoren hebben ons in het verleden na hun quizorganisatie verwend met de publicatie van de eindstand (dat zou inderdaad een minimum mogen zijn als er een quiz gebruik maakt van de agenda) , de voorgeschotelde fragmenten (reeds een plus, vind ik) en soms zelfs ook theorie met beeldekens (een plus extra)...

Nog ijveriger helden zijn urenlang bezig geweest met een analyse van de antwoorden van hun quiz (een plus extraordinaire!) , hetgeen (ook voor mij) leuk om lezen is, maar toch geen verworven recht mag worden, vind ik zelf.

Als Bart en Elmo als webmasters van http://www.muziekquizzen.be daar anders over denken, hebben zij als eerste dat recht uiteraard.

Maar als het toekomstige (bijvoorbeeld minder sterk voor de gewenste "nazorg" bemande) organisatoren zou afschrikken om hun initiatief hier bekend te maken, zijn we een beetje van de hoge waarde van deze website als "verwende jongens (m/v)" aan het afknabbelen...

Enfin, dat denk ik ervan, voor wat het waard is...

Ik vond het toch nodig om hier even op te reageren!
Beschouw het als een analyse op de reacties hierboven...
:twisted:
Plaats reactie