Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door PaulMcCartney »

Tonyvdb schreef:
Steve McQueen schreef:
Hoe jij in godsnaam kan weten dat er juist verbeterd is, is mij een raadsel - er is misschien 4 keer een tussenstand geprojecteerd zonder een detail van de punten te geven (is trouwens een jaarlijks terugkerend verschijnsel daar, heeft ons in het verleden al meer dan 1 keer met de nodige vraagtekens terug naar de nabije Kempen gestuurd)

Dit is dan de mening van de winnende ploeg, blijkbaar varieert dat wel eens naargelang de uitkomst van de laatste rondes..... Een puntje verschil, een wereld van verschil in perceptie.... Of hoe de omstandigheden naar de hand gezet worden door hen die eigenlijk zelf in de fout gaan...Het is altijd de schuld van de anderen blijkbaar...
man, ge zijt (weer) goed bezig ... je leest blijkbaar graag je eigen versie van de geposte zaken : zal het nog eens uitleggen : er staat bij 'm.i.', dwz mijns inziens, dwz zo heb ik het geteld/bijgehouden/vergeleken met Bellembrug (die aan de tafel naast ons zaten) : dus als antwoord op je reactie : daardoor meen/schat ik 'in godsnaam' te weten dat er juist verbeterd is.
En je opmerking ivm winnende ploeg is ronduit belachelijk : wij hebben niet gevraagd naar die laatste ronde hé, en hadden ze achter ons op Spector gekomen,hadden zij gewonnen en dan waren we even blij geweest ... ik ben nooit boos als ik tweede word :twisted: ... kijk trouwens eerst maar eens in eigen boezem wat dat soort inzet-/afgeefrondes met degressieve puntentelling betreft : die van gisteren was misleidend, en daardoor frustrerend, maar inhoudelijk 100% juist, wat niet van elke link/inzetronde kan gezegd worden.
Trouwens, wij gaven af na 'The Long and winding road' (Macca vond dat Spector zijn nummer (de hele 'Let it be' zelfs) om zeep had geholpen met zijn bombastische productie en was daarvoor boos op hem : hij maakte een paar jaar geleden daarvoor 'Let it be - naked' met minder arrangementen) en waren 100% zeker van ons antwoord, omdat we WISTEN (quizzen, weet je wel) dat Spector het 1e en 3e nummer geproducet had (en blijkbaar 'My sweet lord' ook) : ik wilde zelfs al afgeven na het eerste fragment met het door Marc geopperde goede antwoord als oplossing, maar mijn ploegmaats vonden dat - terecht waarschijnlijk - nogal roekeloos ...

Proficiat man - als jij na My Sweet Lord al weet dat de link Spector is.

Mijn bewondering voor je muziekkennis is enorm gestegen.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Tonyvdb »

PaulMcCartney schreef:[
Proficiat man - als jij na My Sweet Lord al weet dat de link Spector is.

Mijn bewondering voor je muziekkennis is enorm gestegen.
al na het eerste fragment dacht Marc dat het Spector was ...

Natuurlijk waren we niet 100% zeker, maar we wisten dat we een achterstand moesten inhalen, dus dachten we dat onze enige kans op eindwinst vroeger indienen was dan Bellembrug ... de presentator zei ook iets over 'owls' of zo, enfin dat het niet was wat het zou blijken of zo, dus een andere Beatle zou het wel niet zijn, dus kwamen vanzelfs bij Spector uit ...
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door PaulMcCartney »

Misschien een ideetje voor in het 'Lets quiz' forum : een rode draad.

Naar analogie van gisteren wil ik wel beginnen :

Het eerste fragment is 'My Sweet Lord' en als tip wil ik meegeven dat Spector niet het juiste antwoord is :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Marc VA »

chiffons, plagiaat, eric clapton, en nog 100 ander mogelijkheden ... wacht vol ongeduld op de 2de tip
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door PaulMcCartney »

trickykid schreef:chiffons, plagiaat, eric clapton, en nog 100 ander mogelijkheden ... wacht vol ongeduld op de 2de tip
Dank u - eindelijk iemand met muziekkennis.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Rushian »

Met 3 man in Hansbeke was geen senicure.
De samenstelling van de quiz (zeg maar van oud naar nieuw) werd niet echt geapprecieerd. Maar we hebben elk jaar een beetje een wrang gevoel bij de Hansbeekse quiz. Niettemin komen we elk jaar terug.

De REM ronde was voor ons dikke crap. Maar dat is de keuze van de samensteller. Niets aan te doen.

Toch nog even een voetnoot bij dit forum. Het wordt meer en meer gebruikt om modder te gooien. Bart, ik stel voor dat je het voor een half jaartje of zo afsluit. Het is echt niet leuk meer. Ik weet wel dat een forum juist bedoeld is om een mening te verkondigen en daarop dan te repliceren. Maar als het afglijdt naar dit soort posts, heb ik daar toch bedenkingen bij.
Allee, ik ben benieuwd wat voor commentaar ik nu naar mijn kop zal krijgen (voor diegenen die niet tussen de lijntjes kunnen lezen: beter hier niet op reageren mensen).
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Rubby »

De zaal inderdaad verlaten met een raar gevoel :? , vooraf nooit gedacht dat wij voor de top 1 plaats zouden meedoen, maar naargelang de quiz vooruitging en we steeds de goede rondes bleven volhouden kwam er toch het geloof dat het mss wel zou lukken.
Jammer toen er uiteindelijk nog een ronde kwam die alle kanten op kon gaan, maar het zij zo, dit was blijkbaar onze achilleshiel gisteren :cry: jammer dat hij zo laat werd geraakt .
Proficiat aan de "toffe zombies" :app: :app: :app:
De quiz zelf vond ik persoonlijk leuk om spelen (met een duidelijke "wasie" stempel :wink: ) , zeker met ons (tot mijn verbazing) complementair samengesteld team.
Paar heel toffe rondes om te doen, vooral REM ronde was wel iets voor mij (jammer genoeg toch een paar missers gemaakt :doh: ), maar zoiets blijft altijd moeilijk op een quiz.
De eerste 4-5 rondes waren voor "lokale , gelegenheidsploegen" ook wel een marteling denk ik :|
Gelukkig dat die original niet de doorslag moest geven, maar wiki is inderdaad totaal geen betrouwbare bron :violent:

Raar dat er nog geen opmerking geweest is over de foto van "pearl house" of "crowded jam" :laughing: , ik vraag me af hoe dit verbeterd werd.

(de afterquiz was ook ok :dance: )
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door PaulMcCartney »

@Patrick

Forum sluiten?

Er wordt hier (niet op een hoog niveau) gepraat over de zin of onzin van die laatste ronde.

Verder werd er een vraagteken geplaatst bij het niet controleren van originals.

Als dit een reden is om een forum te sluiten?
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door PaulMcCartney »

@Rubby

Dat van die foto was ik al vergeten :mrgreen:

Verder toch een schitterende prestatie van Bellem brug, na de al even indrukwekkende zombies-prestatie.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Rubby »

PaulMcCartney schreef:@Rubby

Dat van die foto was ik al vergeten :mrgreen:

Verder toch een schitterende prestatie van Bellem brug, na de al even indrukwekkende zombies-prestatie.
Bedankt !, Zij waren een echte SUPER-groep terwijl wij er maar een halve waren :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Tonyvdb »

Rushian schreef:
Toch nog even een voetnoot bij dit forum. Het wordt meer en meer gebruikt om modder te gooien. Bart, ik stel voor dat je het voor een half jaartje of zo afsluit. Het is echt niet leuk meer. Ik weet wel dat een forum juist bedoeld is om een mening te verkondigen en daarop dan te repliceren. Maar als het afglijdt naar dit soort posts, heb ik daar toch bedenkingen bij.
Allee, ik ben benieuwd wat voor commentaar ik nu naar mijn kop zal krijgen (voor diegenen die niet tussen de lijntjes kunnen lezen: beter hier niet op reageren mensen).
Niet op reageren? Dan moet je maar niet posten hé Patrick.
modder gooien? het is niet leuk meer? forum afsluiten? wat is dat nu voor onzin?
Samen met de 'grote broer' van Los Flippos is dit het meest beleefde en wellevende forum ter wereld!
Ga maar naar eens naar het forum van een willekeurige voetbalclub of een popgroep of politiek of gewoon de message-boards van krantensites, Humo, Stubru, VRT, ... : je zult je ogen uit je schedel kijken wat voor grofs, schunnigheden en ander scheefs daar gepost wordt.
Hier ga ik er van uit dat elke post, wat de inhoud er ook van is, altijd met goede bedoelingen gedaan wordt.
Welke post(s) stoot/stoten je dan zo tegen de borst, vraag ik mij af.
De ontelbare voordelen wegen niet op tegen af en toe een valse noot of ongelikte beer ...
Mijn quizzen worden/werden ook soms aangepakt voor grote en kleine details en voor veel ervan ben ik blij dat ze ten berde werden gebracht : zo had ik het gevoel dat mijn laatste worp de perfectie (in de zin hoe ik zelf van de quiz en de perceptie ervan verwacht/hoop) benaderde en dat had veel te maken met opmerkingen van quizzers op quizzen ervoor : zo heb ik ook nog gezondigd met jaartallen, ik heb ook al eens een original gemist, zo heb ik mijn 'bijvraagjes' uitgeschreven ipv ze voor te lezen, zo weet ik nu dat conceptrondes (link, duo, etc...) beter gesmaakt worden dan gewone rondes zonder samenhang, etc.. etc...
Maar dit geeft de organisator dan ook de gelegenheid/recht om zijn quiz te verdedigen tegen opmerkingen die hij niet terecht vindt.
Daar kun je toch niet tegen zijn?
Ik heb hier nog nooit weten schelden of vernederen, emoties laaien soms wel eens op, maar dat hoeft daarvoor toch niet fout te zijn?
Zo weet ik nu ook dat ik best niet te veel op voorhand verwachtingen schep ivm moeilijkheidsgraad (anders word ik bvb. aangepakt voor 'volksverlakkerij') of commercieel/alternatief-opdeling : daarom dit jaar niet veel trammelant op voorhand, het wordt gewoon een goede quiz.
Zonder forum had ik daar allemaal moeten naar gissen of uit derde hand vernemen.
Om maar niet te spreken van de vriendschappen/gelegenheidsgroepen die ontstaan. Of nieuwe 'talenten' en vers bloed die zo het circuit binnenkomen (Vince, Phon, Berwt, Keiem, Chris M, etc...)

Leve het forum, wat mij betreft!
Gebruikersavatar
Mc Queen
Groupie
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 12:46
Locatie: Zomergem

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Mc Queen »

Jawadde, jawadde........ stilleggen, gasten.
Laat ons vooral focussen op de positieve dingen.
Proficiat aan de winnaars, aan het einde van de rit wint toch altijd de sterkste, want ze zijn niet "overnight" van plaats 10 naar één gesprongen , me dunkt, ze hingen daar al een tijdje rond plaats één. Ere wie ......
Voor mij persoonlijk een "vree wijze" kwis.
We waren maar met drie en elk van ons kon zijn ei kwijt.
Mét Bart erbij zou onze uitslag mss nog beter geweest zijn en zouden we ons zonder twijfel in de top tien genesteld hebben.
Maar soit, toch content, over de hele avond trouwens.
Proficiat Wasjie en organisatie.
Volgend jaar zijn wij terug.
Gebruikersavatar
Mc Queen
Groupie
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 12:46
Locatie: Zomergem

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Mc Queen »

Schalckske schreef:
Steve McQueen schreef:Lap, daar gaan we weer...Ik stel voor dat de allesweters de Liga Der Onfeilbaren oprichten zodat een einde komt aan die ergernis tegenover 'falende' kwissamenstellers...Wij hebben ons geamuseerd en veel mooie muziek gehoord...Meer moest dat eigenlijk niet zijn..

En (voor de verandering) nog eens boven de Espen geëindigd :P
En maar met drie man, tegen de Espen "at full force" !!! :-)
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door kuifje »

Na de zeer degelijke quiz vorig jaar, met hetzelfde verwachtingspatroon naar Hansbeke vertrokken, maar zeer teleurgesteld huiswaarts gekeerd ditmaal. Ik moet Hans en Luk volmondig bijtreden in hun kritieken, en wellicht klinkt de stem van de winnaar altijd iets eufemistischer dan de rest... De overwinning is jullie van harte gegund, Tony, en alle respect hiervoor, maar op inhoudelijk vlak bleek de quiz (fragmenten, klachtenbehandeling, enz.) enkel een schim van de goed georganiseerde editie van vorig jaar. Vanwege het carnaval konden we geen beroep doen op onze Polle, en had ik Soprano Raf gevraagd om de Bananen te vervolledigen, maar ik was eigenlijk beschaamd achteraf dat ik hem hierin had meegesleept.
Of we nu 4e of 15e waren geëindigd, het kon me eerlijk gezegd geen reet schelen, want aan de quiz zelf heb ik geen zak gehad. Om het met een albumtitel van Aimée Mann te zeggen "@#%&*! " maar dan gevolgd door quiz ipv smilers.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Muziekquiz Hansbeke - 13-12-2010

Bericht door Devils answer »

Zo slecht vond ikzelf de quiz zaterdag nu ook weer niet dat die zo'n verwensing verdient, Kuifje. :nono:

Er zat toch wel degelijk wat vanalles in, gekruid met wat theorie er over heen (links, gastmuzikant...).
Dat was vorig jaar ook zo, als had ik ook het aanvoelen dat het toen beter was. De nonchalance met schaarse tussenstanden en eindstand was er toen ook al, meen ik... En in een eerdere editie dook ooit Soft Cell als orginele uitvoerder op van "Tainted Love" volgens de jury, dus tja, maar ik dacht dat ze er sindsdien bijgeleerd hadden. Niet dus.

Bedenking achteraf: misschien komt het voor de quizzers die het inmiddels anders gewoon zijn beter over indien elke reeks "één franstalig nummer, één kleinkunstnummer, één USA-one-hit-wonder enzovoort" voorschotelt als gevarieerd etappe-menu dan een plots zware boterham indien steeds "opgediend per genre-plateau" (zeker als niet elk genre sommigen ligt en sommige ploegmaten een kwartiertje geeuwend achteroverleunen).
Het komt eigenlijk op hetzelfde neer qua opgave voor die avond natuurlijk, maar het voelt echt wel lichter aan, denk ik...

Ik geef vlot toe dat mijn kater er vooral kwam door de rare rode draad die er plots als extra uitsmijter aan toegevoegd werd, en waarmee we naast de winnaarseer uiteindelijk ook elk een waardevol FNAC-kaartje misten (het is de Toffe Zombies gegund, hoor, want ze hebben tijdig geweten of dapper gegokt en terecht gewonnen) en mochten gaan kiezen aan de prijzentafel (die vorig jaar ook veel rijkelijker was).

Ook hier misschien een tip voor organisatoren die per se zweren bij een rode draad (of bij video's zonder geluid, nog zo'n thema waarin spaarzaam bijeengesprokkelde voorsprongpunten plots kunnen wegsmelten): las die in de eerste helft van de quiz in... OK, het verandert alweer niets aan de totaalopgave, maar het zal bij bekendmaking van de einduitslag veel minder een wrang gevoel achterlaten bij sommigen (ook bij andere verliezers van onderlinge duels dan bij wie "net niet lang genoeg" op 1 stond) . Toch wat mezelf betreft, maar ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld ook Rock Monsieur vorige week in Bellem hetzelfde katergevoel :evil: kon bespaard gebleven zijn indien de videoreeks niet de alle winstdromen verpulverende afsluiter was geweest.

Nu ja, voor wat dat geschrijfsel hierboven waard is!... :?
Elke organisator maakt zijn of haar quiz zoals die dat zelf wil, en elke potentiële deelnemer is vrij om te komen of om weg te blijven...
Plaats reactie