Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door Keiem »

Allé, ben ik de eerste?

Hele leuke kwis Vincent. Tenminste, dat vond ik zelf toch... De combinatie film & muziek is me dan ook op het lijf geschreven. Het is als peper & zout, Erik & Sanne, Zeppe & Zikki... Bij de één denk je automatisch aan de ander. Enkele thema's had ik dan ook verwacht (bv songtitel=filmtitel, dat heb ooit zelfs in mijn clipkwis gestoken). Het niveau was inderdaad nog steeds niet van de poes, maar ik zat bij een team dat complementair genoeg is om mee te doen voor de overwinning. Het werd derdes op 2 punten. Dat we zoveel lieten liggen of overruled hebben deed dan wel wat pijn...
Over de organisatie kan ik kort zijn: goeie zaal, klank, bediening en prijzentafel.

Volgend jaar ben ik er opnieuw bij, maar in een andere rol dan... :mrgreen: :?: :mrgreen:
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door kuifje »

Interessante, en zeer mooi onderbouwde quiz (waarvoor mijn hoed af !), maar stressy, stressy, stressy... heb ik al stressy gezegd ? Er zaten pareltjes van fragmenten in, maar waarvan ik geen seconde heb kunnen genieten, omdat je meteen al in je theorie moest duiken, om die slof telkens tijdig te kunnen afwerken. Ik omschrijf Vince als de Einstein in het circuit : er woelt zoveel in dat hoofd van hem, is o zo vindingrijk, en wil dit allemaaal in één en dezelfde quiz stoppen, waardoor je van meet af aan versmacht wordt. Als hij volgend jaar een mooi evenwicht vindt tussen het muzikale en het theoretische gedeelte, dan wordt dit ongetwijfeld een topquiz.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door Lars »

Hoeveel uren, dagen, weken werk zou Vincent in dit prachtige werkstuk gestoken hebben? Althans prachtig voor muziekquizzers met ook wat filmkennis (en in mindere mate TV-kennis) maar ik denk dat die filmkennis bij velen wel redelijk aanwezig is.

Natuurlijk speelt bij zo'n quizzen het Mattheus-effect: blueszanger Lightning Hopkins zouden we nooit juist gehad hebben zonder de foto van acteur Anthony Hopkins, en dan helpt het veel dat die Anthony Hopkins een van de weinige nog niet gebruikte foto's was.

Eén filmterm zat bij mijn weten niet in de antwoorden: Cliffhanger. :mrgreen: Met Clement en KGBV namen we een zwakke start, maar met de mooie tekenfilmreeks namen we de leiding en nadien bouwden we een voorsprong uit. In de laatste ronde (met de titels van de filmklassiekers) dachten we dat we behoorlijk veel eruit hadden gehaald voor een ronde met toch een aantal zeer moeilijke (en een aantal ons onbekende) fragmenten, maar blijkbaar scoorden toch een drietal ploegen pakweg 10-12 punten meer dan wij... We hadden er echter geen exact zicht op of daar ploegen bij waren die daarmee hun achterstand op ons gingen overbruggen. In extremis bleek dat net niet het geval. :banana:

Felicitaties en troost aan de twee ploegen die zo op 1 en 2 puntjes van ons eindigden. :thumb1: Niet teveel piekeren over wat jullie nipt misten, want ook wij lieten hier en daar nog wel een doenbaar puntje liggen.

Dank en proficiat aan Vincent en al zijn medewerkers. :app:

Maar volgend jaar zeker niet hectischer maken, hoor. :)
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door progres »

tonnen respect voor Vince voor zijn epos.
maar zoals al eerder aangegeven, halveer die theorie aub
een quiz moet ook nog een beetje genieten zijn.
maw behoud de moeilijkheidsgraad qua fragmenten maar wees zuiniger met extra hints/theorie
dit werkte heel slopend

met dank nog aan Dimitri, onze vierde man en filmkenner, die ons nog van een pak extra punten voorzag

en vooral proficiat aan de top drie en tot volgende keer
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1434
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door beautiful freak »

Als filmquizzer die ook graag muziekquizt, wilde ik deze quiz uiteraard zeker meemaken, en daar heb ik absoluut geen spijt van. Ik heb me zeer goed geamuseerd gisteravond. Al is dat ook voor een groot deel te danken aan de tafelambiance, gecreëerd door mijn tafelgenoten van 4 Good Dogs, met wie het heel fijn quizzen was. :banana: Maar zeker ook aan de quiz dus.

Het valt me op dat iedereen het heeft over 'stressy' of 'druk' of 'veel', maar ik vond het allemaal best meevallen. Ik spreek natuurlijk vooral vanuit mijn achtergrond als filmquizzer als ik dit zeg, maar daar is het niet ongebruikelijk dat er zoveel 'drukte' is, die ik weliswaar niet zo ervaar. Daar heb je geregeld minstens 4 tafelrondes (je kan zeggen: dat zijn er minder dan gisteren, maar die staan per stuk wel op 20 tot 40 punten, dus dat telt ook op) en fragmentenrondes tot een aantal van 13. Ik heb dus zeker niet het gevoel overladen of helemaal uitgemergeld te zijn gisteravond. Was er nog een ronde meer geweest, dan had ik daar zeker niet wakker van gelegen. Dat neemt niet weg dat de quiz in wezen heel goed gevuld was, om niet te zeggen: misschien wel perfect gevuld. :thumb1:

Voorts vond ik wel dat filmkennis an sich niet zo heel belangrijk was. Het helpt wel als bevestiging en als je iets ingevuld hebt, merk je meteen dat het steek houdt in het thema, maar als je het nummer niet herkent, dan mag je nog alle filmtitels kennen die bij de posters horen of alle acteurs die op dat Oscarblad stonden, dan helpt het niet echt. Maar dat is geen kritiek, eerder een vaststelling. Misschien heeft het te maken met mijn muziekbagage die niet algemeen of uitgestrekt genoeg is.

Nu, van alle muziekquizzen die ik al meegedaan heb (zo'n kleine 20 in de laatste 2-3 jaar) vind ik deze, samen met de Stardust-worpen, beslist het best georganiseerd (excuus voor andere topquizzen waarbij ik het geluk nog niet heb gehad ze mee te spelen). Alle respect dus ook voor het werk dat erin kruipt, want ik weet dat daar heel wat tijd aan gespendeerd kan worden. Maar wat je vooral merkt, is de passie voor hetgene waarmee je bezig bent. En die druipt van deze quiz af. :headbang:

Ik ben dan wel (nog) geen echte regular op muziekquizzen, maar ik vond in verhouding tot andere quizzen nogal weinig reacties terug, en dat verdient deze quiz geenszins. Volgend jaar kom ik alleszins erg graag terug.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door Rubby »

iemand een uitslag :?:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door One good reason »

M'n 1ste muziekquiz-deelname van anno 2010 heeft me gisteravond bij m'n "cojones" gegrepen :lol:
Ik had wel een vrij hoog niveau verwacht, maar ben blij dit meesterwerk live te hebben meegemaakt.
Dit was van een veel hoger niveau dan een gemiddelde "Blokken"-aflevering :wink:
Alle vragen + hints/tips en antwoorden pasten als een perfecte puzzel in elkaar.
Zo'n perfectie zelden of nooit gezien :amazed: .
De intro op het doek was mtv-achtig, begeleid door muziek en werd waarschijnlijk door - alweer - een perfectionist in elkaar gestoken.
Al vlug bleek dat het iets vroeger aanwezig zijn op de quiz niet uit de lucht gegrepen was.
Het hielp ons "4 Good Dogs" om iets rustiger aan de quiz te beginnen en de theoriebladen op te lossen, alvorens de audiofragmenten werden gelanceerd.
Het geluid was goed, niet meer of minder en voor iedereen goed verstaanbaar.
Het viel me weer op dat de "beste" muziek toch weer uit de jaren zestig kwam zekers.
Ben dan ook ongeduldig aan het wachten op de playlist (met vermelding jaartal aub :lol: ).
Ook nog mijn bewondering voor de eenzame dienster die, tijdens de eerste helft, in haar eentje de zaal bediende :thumb2: op een rustige en zeer vriendelijk manier.
Rest me nog de 3 andere "Good Dogs" te bedanken voor de wel zeer geslaagde en plezante avond.
Tot tranen toe hebben we soms zitten lachen. En dat was ook nog zo op de terugweg :rofl2:
Kortom een avond/nacht beleefd dat ik nog lang zal koesteren.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door One good reason »

Rubby schreef:iemand een uitslag :?:
Ja ... mijn puberende zoon :rofl2: :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door Tonyvdb »

@ Rubby : ik vermoed dat Vince wel nog een volledige uitslag en haarfijne analyse zal publiceren.
Het was héél de quiz heel spannend : Clement won, één punt meer dan Tequila Fingers, een fusie van Sticky Fingers en Tequila Overdrive, derde op alweer een puntje was Martha W. met oa een zich te pletter amuserende Keiem ...

De quiz : een heerlijke quiz, veel quiz ook, maar ik vond het top, top ... TOP !
Vincent is als het ware de beste muziekquiz-met-film-en-tv-tips-maker van het hele kabouterbos :D :roll:

Serieus : proficiat gast, unieke prestatie :thumb2: :thumb2: :thumb2:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door Tonyvdb »

een ook een :thumb2: voor de perfecte organisatie, tussenstanden, geluid, live-ronde, filmpjes van Keiem, etc...

De afwezigen hadden ongelijk.
redactieteam introkwis
Backing Vocal
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 06:20
Contacteer:

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door redactieteam introkwis »

Net terug van een wel héél deugddoend weekendje Vogezen. (Reason why i was not in Bissegem)
Aan de comments te zien/horen was de quiz wellicht absoluut de moeite ! Had dit ook al aangegeven nog voor één noot of vraag losgelaten werd.
Nu nog de uitslag zeker ?
Enfin, Vincent, proficiat met jouw 2de editie. En voor zij die nog (online) wat muziek-amusement willen. Eén adres ... http://introkwis.be
Tot een volgende, hopelijk met lijf en leden ... !

Chris
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door vinceluka »

Voorlopig een korte reactie :
Ben zelf heel tevreden over het verloop van de quiz, de behaalde scores,
de spannende strijd die zich afgespeeld heeft en de tot nu toe geposte commentaren

morgen ga ik wat dieper in op bepaalde zaken
en start ik ook met de uitgebreide analyse

De eindstand (op 470 punten)

1. Clement & KGBV 375 (80%)
2. Tequila Fingers 374
3. Martha Wainwrong ain't right 373
4. Scary Monsters 366
5. The Holly's 355
6. Sympathie vur den Duvel 352
7. De Rechte Bananen 335
8. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 328
9. Guess Who 319
10. Kas & Co 318
11. Starbuk & Apollo 299
12. 4 Good Dogs 269
13. Men in Black 256
14. Disorder 222
15. 4 Schelln Espe 186
16. De Slepende Ziektes 173
17. The Unusual Suspects 150
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door vinceluka »

dubbele post
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door Keiem »

Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: Scary Monkey - Bissegem - 16/01/2010

Bericht door tequila »

Zoals door de anderen hier al gezegd: een quiz die heel goed ineen zat. Er moet heel wat tijd in gestoken zijn.
Uitstekende fragmenten. Er zaten zelfs verschillende favorieten van mij tussen. :app:
Enige punt van kritiek: het was toch wel wat te druk door de overdaad aan theorie.
Maar langs de andere kant heeft dat ons misschien wel een onverhoopte tweede plaats opgeleverd, op één puntje van de Clement & KGBV. Hadden we maar The Whitest Boy Alive geschreven ipv Erlend Oye :banghead: :wink:
Volgend jaar zijn we zeker weer present.
Plaats reactie