AB-muziekquiz - 9/01/10 - Brussel

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

AB-muziekquiz - 9/01/10 - Brussel

Bericht door SepPuKu »

Net de uitslag doorgekregen van de AB-quiz van zaterdag dus even een verslagske. Ten eerste de aanwezige ploegen: amper geroutineerde muziekquizzers gespot, het doelpubliek bestond eerder uit een hoop "BV's van achter de schermen", t.t.z. organisatoren van concerten, producers, weetikveel (het gaat uiteraard om - voor mij toch - onbekende gezichten, ergens wel een vreemd gevoel om tussen BV's te zitten die je eigenlijk niet herkent :think: ).

De quiz zelf was ook deels afgestemd op deze doelgroep: vrij veel vragen die m.b.v. theoretische info moesten opgelost worden, vrij veel fotomateriaal (wetende dat sommige van de aanwezigen heel veel van die muzikanten beroepsmatig kennen), verder een heuse "AB-ronde" :? waarbij o.a. 4 kinderfoto's moesten gelinkt worden aan de volwassen AB-medewerkers, out of the blue zeggen wie er ginds op 7 maart optreedt, welke 3 solo-artiestes op de fotowall van den AB prijken enz... :shock: Top of the bill: met de pot nicnacjes die op je tafel stond een zo lang mogelijke groepsnaam fabriceren, de langste naam kreeg 2 bonuspunten :amazed:

Verder ook een zelfverklaarde "freaky" ronde waarbij we de waarschuwing kregen dat 1 correcte oplossing al mooi zou zijn. Wij hadden er uiteindelijk 2: Sunn O))) en The Winstons om een idee te geven van het niveau van vragen in deze ronde!

Ook vertaalde teksten (bv. Teleromeo van K3), een vervormd fragment, voorbeelden van "hoe niet te posten op You Tube" (concertfragmenten die schier onherkenbaar waren... en waarbij je titel en uitvoerder moest geven :rofl2: )

MAAR: gelukkig ook een hoop knappe en zeer leuke vragen die de revue passeerden. Enkele originals bv. (Strawberry letter 23 van Shuggie Otis, Woman to woman van Joe Cocker), bekende artiesten die vragen ingesproken hadden (o.a. Wayne Coyne die vroeg naar de doorbraaksingle van Flaming Lips, verder Marianne Faithfull, Lady Linn, Daan, ...) en een knappe prijzentafel.

Voor de oppergaai werd het spannend, met vooraan voortdurend kleine verschillen (en bij de laatste tussenstand 3 ploegen gelijk aan de leiding). De laatste fotoronde heeft voor ons de doorslag gegeven (er waren maar liefst 30 punten te verdienen met albumhoezen van de laatste 10 jaar: titel, uitvoerder en jaartal moesten gegeven worden).

Heb ik me de keuze beklaagd? Deels wel uiteraard want de MIB is een klassieker die ik niet graag oversla. Maar het was wel eens iets anders en het was ook eens leuk om samen met een BV te quizzen (Otto-Jan Ham verving Ludwig nog op het laatste moment o.w.v. diens vrees voor de slechte weersomstandigheden).

Een volgende keer kies ik waarschijnlijk wel opnieuw voor de vertrouwde MIB-quiz :thumb1:

1 Metal Mickeys 109
2 The Kenny Family 103
3 Gang Of Four 98
4 Pubic image limited 91
5 Lapino productions 89
6 Roughtrade 82
7 Depot 81
8 De ploeg van den indiaan 80
9 Trix 79
10 BHV 72
11 We're In It For The Money 68
12 Team Strictly Confidential 67
13 Indiestyle 65
14 Skiwi's (Kick & Co) 63
15 De 4 Koningen 62
16 Wannadeau 61,5
17 Mossels Of Folk 59
18 PHL team 58
19 Stone Street 58
20 Warner 58
21 Keremos 57
22 Pukkelpop 56
23 The dandv headbangers 53
24 4AD 50
25 Gentlemanagement 47
26 Record Collectors Are Pretentious Assholes 45
27 Bruksellive 44
28 De Roma 41
29 AB- horeca 32
Plaats reactie