Muziekquiz Men in Black - 9/01/10 - Koningslo

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Muziekquiz Men in Black - 9/01/10 - Koningslo

Bericht door Devils answer »

Sinds ik er voor de eerste keer aan deelnam (als gast bij Testedoene), is de Men-in-Black quiz om een of andere reden een favoriet van mij geweest en gebleven. Makkelijk nooit, uitdagend steeds... Voor gelegenheidsploegen? Ik denk het niet, maar ze hebben hun vaste fans... Voor mezelf is het intussen een klassieker geworden. :app:

Dat heeft uiteraard wellicht te maken met de smaak en de keuze van de samenstellers (en die van mij :D ), maar ook met de organisatie.
Dit is immers reeds jaren echt hoe het moet: presentatie, jury, bediening, tussenstanden en interactieve mogelijkheid tot klachten: echt wow :thumb2: !!!

De editie 2010 deed daar een schepje bovenop door de videoreeksen een meerwaarde te geven met bijhorende “audio” (oef!): de videoclips werden op die manier een ontspannende verademing (de plus zat meestal in het geamuseerd meekijken naar opmerkelijke video’s terwijl de audio reeds kon herkend worden) en de liveclips werden (natuurlijk?) ook van muziek begeleid. Opluchting aan vele tafels, wedden we… :dance:

En ja, die prijzentafel was weer outstanding, met heel veel recente CD’s (o.a. puik eindejaarslijstje voor wie het niet onder de kerstboom vond!), maar ook wat oudere fijne muziekjens! :thumb2:

De einduitslag zal hier nog wel gepubliceerd worden (mijn nota’s zijn in de Duvel gedrenkt / vergeten op quiztafel:, blame me (me = (h)ik)), maar er was deze keer meer dan één punt verschil met de tweede… :twisted:

Ps: Ik herinner me enkel nog dat de Scheln Espe zowat alle tombolaprijzen wonnen… :banana: Er zijn nog zekerheden in dit leven, zelfs in 2010…
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: Muziekquiz Men in Black - 9/01/10 - Koningslo

Bericht door tequila »

Ik kan het voorgaande alleen maar beamen.
Wij hebben reeds aan alle edities van de M.I.B. muziekquiz meegedaan. Deze editie hoorde voor mij echt wel tot de beste. Alleen maar goede muziek gehoord, gekruid met goed gekozen theorievragen. :thumb2:
Lang geleden overigens dat we nog Top 10 konden spelen bij M.I.B (nog net de 10de plaats in de wacht gesleept).
En met die plaats nog keuze te over aan de overvloedige prijzentafel ('The Eternal' van Sonic Youth gekozen). :app:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz Men in Black - 9/01/10 - Koningslo

Bericht door Tonyvdb »

Ook uit de hoek van de joint venture 'Starbuk/JPJ&SG' alleen maar positieve geluiden ... niet gemakkelijk, ook niet te heel moeilijk, veel goede muziek gehoord, perfect verbeteringsteam, prachtige prijzentafel, perfect geluid, duidelijke en aangenaam te beluisteren presentator, etc... is dit de beste/best georganiseerde quiz van het circuit? ... we stonden na vier rondes zelfs tot onze eigen verbazing op de eerste plaats, maar oa een desastreuze foto-ronde (10 op 20 :oops: ) liet ons uiteindelijk eindigen op een vierde stek, maar dat was ook goed hoor :P
Zou trouwens wel meer met dit ploegje willen 'optreden' ...

Proficiat aan de winnaars maar vooral aan het organisatie-team :app:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Muziekquiz Men in Black - 9/01/10 - Koningslo

Bericht door Big Banana »

Tonyvdb schreef:...maar oa een desastreuze foto-ronde (10 op 20 :oops: ) liet ons uiteindelijk eindigen op een vierde stek, maar dat was ook goed hoor :P ...
Ook een beetje het verhaal van "de Bananen" Wij haalden op de fotoronde 11 op 20 en lieten daarmee definitief de overwinning aan Sympathie. :cry: (Vooral blad 2 was voor ons een ramp) Als ik het me goed herinner had sympathie hier minstens 7 pt meer dan wij. Als je dan maar met 5 puntjes verschil aan de eindstreep komt...
:violent: 't is ook al anders geweest dus... wij :bow: nederig voor zoveel visuele wijsheid.

Voor de zwarte mannekes enkel lof! De beste quiz van het jaar, elk jaar opnieuw. Je moet het maar doen! :app: :headbang: :banana:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Muziekquiz Men in Black - 9/01/10 - Koningslo

Bericht door straight banana »

[quote="Devil's answer]


...


De einduitslag zal hier nog wel gepubliceerd worden (mijn nota’s zijn in de Duvel gedrenkt / vergeten op quiztafel:, blame me (me = (h)ik)), maar er was deze keer meer dan één punt verschil met de tweede… :twisted:

[/quote]


Mooie overwinning inderdaad, dikke proficiat. :app:

We naderden uiteindelijk nog tot op 5 punten dacht ik, maar meer zat er niet in. Wij lieten het vooral op de foto's afweten, waar jullie dan weer outstanding in waren.

Ook proficiat aan de mannen van MIB uiteraard, zoals steeds een uitstekende quiz. :thumb1:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Muziekquiz Men in Black - 9/01/10 - Koningslo

Bericht door kasenco »

Goed geamuseerd op de quiz. Kas was door de sneeuw tot eenmansploeg herleid, maar ik kreeg tafelgezelschap van mijn vrouw Vera en mijn 7-jarige zoon Ben en speelde voor de gelegenheid als Kas & Co Junior.
Mijn bedoeling was om vooral niet laatste te eindigen en dat is me aardig gelukt. Stond zelfs tot voor de desastreuze foto/hoezenronde vlak achter The Holly's en Vindikooks, maar na de pauze was mijn bobijntje af. Het is wel zwaar om zo een quiz in je eentje af te haspelen....
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: Muziekquiz Men in Black - 9/01/10 - Koningslo

Bericht door Chris M »

kasenco schreef:Goed geamuseerd op de quiz. Kas was door de sneeuw tot eenmansploeg herleid, maar ik kreeg tafelgezelschap van mijn vrouw Vera en mijn 7-jarige zoon Ben en speelde voor de gelegenheid als Kas & Co Junior.
Mijn bedoeling was om vooral niet laatste te eindigen en dat is me aardig gelukt. Stond zelfs tot voor de desastreuze foto/hoezenronde vlak achter The Holly's en Vindikooks, maar na de pauze was mijn bobijntje af. Het is wel zwaar om zo een quiz in je eentje af te haspelen....
heb ik ook eens gedaan op een Stardust-quiz
is inderdaad heavy stuff
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Muziekquiz Men in Black - 9/01/10 - Koningslo

Bericht door vinceluka »

Heel goede quiz!
goed geamuseerd
en wat een prijzentafel opnieuw
chapeau MIB straffe prestatie :thumb1:

hilarisch bij ons was ronde 3
die wij tot aan het voorlaatste fragment op het blad van ronde 4 aan het invullen waren.

dan kregen we zaken zoals bij Cat Stevens - Peace train
uitvoerder + naam van de band que?
Met wie trouwde uitvoerder in 2003 que?

new wave uit 2009 que?

Voor zij die afzakken naar de Scary Monkey quiz
4 fragmenten + 1 theorie gehoord die je ook komende zaterdag zal voorgeschoteld krijgen.
die zullen alvast fris in het geheugen zitten 8)
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz Men in Black - 9/01/10 - Koningslo

Bericht door Tonyvdb »

als dat geen motie van vertrouwen voor de MIB-quiz is van Kas ... :app:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Muziekquiz Men in Black - 9/01/10 - Koningslo

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ziehier mijn post aangaande de editie van vorig jaar:

Ook van onzentwege niks dan lof voor deze topquiz.
Prijzentafel om van te smullen, muziekkeuze die heel dicht aansloot bij mijn persoonlijke smaak, bediening ok, vlekkeloze organisatie ...
Kortom :bow: :bow:
Dit was slechts onze 2e deelname in Koningslo, maar ik denk niet dat we nog een editie zullen missen.


------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit was dus onze 3e deelname, en onze mening is nog niet veranderd :app: :app: :app: :app: :app:
Tot volgende keer !!!
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: Muziekquiz Men in Black - 9/01/10 - Koningslo

Bericht door marc »

Instemmend gemompel over het bovenstaande bij Clement&KGBV.

Sterke quiz, sterke organisatie, sterke presentatie, sterke prijzentafel, sterke winnaar
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: Muziekquiz Men in Black - 9/01/10 - Koningslo

Bericht door kuifje »

Bij deze een dikke pluim voor onze "Big" Banana :thumb1: , die nogmaals eens zijn onwaarschijnlijke kennis bewees van het "heavy stuff"... en waarmee we - vermoed ik althans - regelmatig het verschil konden maken. "Big" en "Heavy" gaan dus inderdaad onlosmakelijk samen :lol:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Muziekquiz Men in Black - 9/01/10 - Koningslo

Bericht door straight banana »

kuifje schreef:Bij deze een dikke pluim voor onze "Big" Banana :thumb1: , die nogmaals eens zijn onwaarschijnlijke kennis bewees van het "heavy stuff"... en waarmee we - vermoed ik althans - regelmatig het verschil konden maken...

Ja, en jij zat er natuurlijk weer voor spek en bonen bij. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Muziekquiz Men in Black - 9/01/10 - Koningslo

Bericht door Big Banana »

straight banana schreef:
kuifje schreef:Bij deze een dikke pluim voor onze "Big" Banana :thumb1: , die nogmaals eens zijn onwaarschijnlijke kennis bewees van het "heavy stuff"... en waarmee we - vermoed ik althans - regelmatig het verschil konden maken...
Ja, en jij zat er natuurlijk weer voor spek en bonen bij. :mrgreen:
Spek en bonen... mmm, lekker!... maar wordt je daar niet "big" van? :roll:

Kuifje Banaan is back... bigger en better than before :banana:
Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

Re: Muziekquiz Men in Black - 9/01/10 - Koningslo

Bericht door Elke »

Het was weer zeer tof, met veel :banana: op het blad (die echter, door het simpele feit dat wij veel te weinig nog aan kwissen meedoen en ik dus helemaal geen dansende banaan meer kan tekenen, wellicht helemaal niks van :banana: weghadden) ergo veel leuke muziek gehoord; maar (<-- GROTE MAAR) videoronde zonder de coole weggelaten audio? Niet tofkes. Als jonge, klunzige en vooral uit enthousiasme meekwissende ploeg hebben wij bitter weinig 'troeven', en de videoronde was er daar één van. Ik vond het echt oprecht spijtig dat we dat voordeel dit jaar niet konden uitbuiten (hoewel ik wel vond dat we het respectabel goed gedaan hebben).

Maar dus, zoals gezegd: zeer geslaagde quiz, leuke prijzentafel, fijne presentator, toffe muziek, supertombola... Wij zijn tevreden naar huis gegaan.

En, moet ik ook even meegeven, Kas Jr. was een bescheiden hit bij de Hofdames (en occasioneel zelfs Franz). Zelden zo'n adorabele deelnemer gezien.
Plaats reactie