7e Popquiz vzw Respons - 26/12/2009 - Oudenaarde

Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 7e Popquiz vzw Respons - 26/12/2009 - Oudenaarde

Bericht door boo-lee »

Dubbel bericht verwijderd ...
Laatst gewijzigd door boo-lee op zo 27 dec 2009, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 7e Popquiz vzw Respons - 26/12/2009 - Oudenaarde

Bericht door boo-lee »

bart depauw schreef:Bij het buitengaan (tja, een uur wachten op de eindstand is net iets té lag, zeker zonder tombola :mrgreen: )
Waar slaat dat nu op? Ga je mij nu vertellen dat er 60 minuten zaten tussen het ophalen van de laatste reeks en de prijsuitreiking? Dat is toch wel lichtjes overdreven ... :roll: De jury heeft echt heel goed werk geleverd en als de einduitslag ietwat uitliep was dat omdat we alle misverstanden over de eindscore wilden "kortsluiten".
bart depauw schreef: Pas na zo'n 15 km, toen zij andere wegen verkozen; stelde ik vast dat ik al die tijd met mijn grootlichten aan in hun gat geplakt heb gereden. Gelachen!
Lol! Ik heb ooit ook eens vijf eeuwigdurende minuten met veel te veel bloed in mijn alcohol achter een combi gezeten die terugkeerde van een avondje alcoholcontrole. Dat was wel eventjes sterven ... :wink:
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 7e Popquiz vzw Respons - 26/12/2009 - Oudenaarde

Bericht door boo-lee »

De einduitslag:

1 Scary Monsters 279
2 Sympathie vur den Duvel 278
3 Vlassenbroek2000 270
4 Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 269
5 Guess Who 255
6 Arthritic Monkees 252
7 Starbuk & Apollo 240
8 De Gentse Muziekzooi 235
9 Rock Monsieur 234
10 Koevoet is beter dan Boullie 227
11 Country Trash 211
12 The Flying Foxes 204
13 Disorder 203
14 No ID 196
15 Silly Wommers 193
16 Them Hooked Sculptures 188
17 De Prutsers 177
18 AD/DC 175
19 The chosen few 175
20 Zazawie 173
21 A Huge Ever Growing Pulsating Brain That Rules from the Centre of the Ultraworld - In Dub 172
22 De Bankkaarts 171
23 De Promilekes 170
24 De Pateekes 164
25 B!LF 162
26 De Plankierkaarters 160
27 Wim Bizkit 158
28 Flaming Pistons 157
29 De Duvelkes 148
30 De Weet Watjes 143
31 (Mu)Ziek in uw hoofd 133
32 De Ratata's 133
33 De Giraf 131
34 Q-Matic 124
35 De Johnny Turbo's 112
36 De Idefixkes 112
37 vivadixiesubmarinetransmissionplot 109
38 Rock is voor jeanetten 107
39 Radio Brouwer 103
40 Zonder Totetrekkerie 103
41 flamenco - flamande 97
42 De Decibels 71
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 7e Popquiz vzw Respons - 26/12/2009 - Oudenaarde

Bericht door Devils answer »

Maledictus I schreef:
Devil's answer schreef:Het deed me denken aan onze tweede plaats bij de Kakkerlakken-quiz in Hamme, waar iemand van de uiteindelijke winnaars me voor de einduitslag feliciteerde omdat hun punten blijkbaar niet zo goed waren als later door de jury beoordeeld (ik eis hier geen hertelling, laat dat duidelijk zijn, en ik wil de winnaars toen ook niet in discrediet brengen). Waar het om gaat: er was geen haar op mijn hoofd dat toen door mijn kortstondige teleurstelling om een "vermeende onrechtvaardigheid" zou hebben gevraagd om die "voorkennis" (jury, tel dat eens na bij die andere ploeg, want ik denk...)...
Er was ook geen protest om teveel punten van de winnaar... So what?
Je schrijft wel dat je de toenmalige winnaars niet in discrediet wil brengen, maar dan begrijp ik niet waarom je de situatie in Hamme vergelijkt met die van gisteren. Het enige wat toen gebeurd is, is dat wij (de winnaars in Hamme) onze punten van de laatste 2 rondes + fotoronde zelf te pessimistisch ingeschat hadden. Achteraf zagen we dat de punten klopten, dus was er helemaal geen reden om te protesteren. Het was onverstandig van ons om onze "slechte" score rond te bazuinen en daarmee de tegenspelers hoop te geven op de overwinning, maar dat is dan ook de enige "fout" die gebeurd is. Hadden we geweten dat jullie daar problemen mee hadden, dan mocht je gerust zelf onze antwoordbladen nog eens nakijken. Onterecht winnen zouden we ook niet willen.
Precies, Maledictus!

Dat is ook mijn punt...

Wij maalden er niet toen om (= hadden er géén problemen mee in tegenstelling tot wat die Scary Monster insinueert waardoor hij jou op je paard zette), omdat we blijkbaar totaal geen winnaarsmentaliteit hebben in die zin die Scary Monsters gisteren vertoonden.
Volgens mij misplaatst, volgens hen dus niet. Zo leer je dus ploegen kennen... Of de vermeende woordvoerders daarvan...

Onze houding was toen in Hamme puur gelaten "ah ja, de winnende ploeg zal zich vergist hebben (zoals je nu bevestigt)"...

Alleen... (groot verschil): wij zouden zo'n Scary Monsters nummertje ook niet hebben opgevoerd zonder overleg met de zogezegd foute winnaar.

Het was toen (in Hamme) allemaal gemengd met de verbazing van "tweedes? nog zo goed gescoord?, wat hebben de anderen dan zo verkwanseld?".
Het zou voor ons, daar, de meest onverwachte zege ooit geweest zijn...

Wat ik wou onderstrepen is dat wij nooit, in tegenstelling tot Scary Monsters, klacht hebben ingediend op punten van een andere ploeg omdat "we" toevallig hoorden dat ze meer punten kregen dat ze zelf verwachtten.

Het was gisteren aan ons om dit zélf recht te zetten, wat we ook hebben gedaan.
Ik twijfel er niet aan dat jullie dit in Hamme ook zouden hebben verwezenlijkt (indien van toepassing).

Na gisteren durf ik te betwijfelen of we eenzelfde positieve gedrag van élke ploeg kunnen verwachten.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 7e Popquiz vzw Respons - 26/12/2009 - Oudenaarde

Bericht door Devils answer »

Maar wat belangrijkst is: ere wie ere toekomt, ik vond/vind het nog steeds een erg goede quiz, heren en dames organisatoren!
Echtig en techtig een aanrader voor jong en (niet zo) oud: dus mikkend op de opvolging! Goed zo! :thumb2:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 7e Popquiz vzw Respons - 26/12/2009 - Oudenaarde

Bericht door Devils answer »

boo-lee schreef:THEORIEREEKS 1:
5 word clouds (songtekstcollages): 10 punten
1 punt per uitvoerder – 1 punt per titel

1. The Smiths – Panic
2. The Trammps – Disco Inferno
3. R.E.M. – Man On The Moon
4. Metallica – The Unforgiven
5. Customs - Rex
Vermeldenswaardige nieuwigheid (steeds welkom) in muziekquizzen (sorry als ik de "andere" introducerende quiz miste) : een aantal woorden groot en klein door elkaar gedrukt in een wolk van woorden, waarmee je de songstekst wat kon achterhalen...

Als "vrij moeilijk" aangevoeld (ondanks onze score 4/5) maar eigenlijk best leuk als een opgave die de tafel rond gaat... :thumb1:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 7e Popquiz vzw Respons - 26/12/2009 - Oudenaarde

Bericht door Devils answer »

bart depauw schreef:Bij het buitengaan (tja, een uur wachten op de eindstand is net iets té lag, zeker zonder tombola :mrgreen: ) nog net gehoord dat wij uiteindelijk 6e zijn geëindigd, na de hele quiz de vijfde plaats te hebben bezet.
Dat "uur wachten" is écht wel overdreven, hé, Bart.
Bovendien zag je duidelijk dat er iets mis was gegaan met de computer of de eindstand.
Na alle multimedia- en organisatorische inspanningen te hebben ervaren hadden wij daar iets meer begrip voor dan jullie, blijkbaar.

Voor een quiz die pas om 21 uur start (stiptheid behouden!) mag je een einde na 24 uur verwachten, en tot mijn aangename verrassing klonk dat einde zelfs kort na middernacht. Andere quizzen starten om 20 uur en lopen uit tot veel later dan zaterdag het geval was...

Een "weglopen" voor 01u00 vind ik in dat geval een aanfluiting van het respect voor de organisatie, zeker wanneer dit nog hier wordt geuit als ergernis.

Oeps, na zaterdag zal ik niet veel meer mogen invallen bij sommige ploegen zekers?
:twisted:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 7e Popquiz vzw Respons - 26/12/2009 - Oudenaarde

Bericht door Devils answer »

Devil's answer schreef:Maar wat belangrijkst is: ere wie ere toekomt, ik vond/vind het nog steeds een erg goede quiz, heren en dames organisatoren!
Echtig en techtig een aanrader voor jong en (niet zo) oud: dus mikkend op de opvolging! Goed zo! :thumb2:
UP !
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: 7e Popquiz vzw Respons - 26/12/2009 - Oudenaarde

Bericht door bart depauw »

Devil's answer schreef:
bart depauw schreef:Bij het buitengaan (tja, een uur wachten op de eindstand is net iets té lag, zeker zonder tombola :mrgreen: ) nog net gehoord dat wij uiteindelijk 6e zijn geëindigd, na de hele quiz de vijfde plaats te hebben bezet.
Dat "uur wachten" is écht wel overdreven, hé, Bart.
Bovendien zag je duidelijk dat er iets mis was gegaan met de computer of de eindstand.
Na alle multimedia- en organisatorische inspanningen te hebben ervaren hadden wij daar iets meer begrip voor dan jullie, blijkbaar.

Voor een quiz die pas om 21 uur start (stiptheid behouden!) mag je een einde na 24 uur verwachten, en tot mijn aangename verrassing klonk dat einde zelfs kort na middernacht. Andere quizzen starten om 20 uur en lopen uit tot veel later dan zaterdag het geval was...

Een "weglopen" voor 01u00 vind ik in dat geval een aanfluiting van het respect voor de organisatie, zeker wanneer dit nog hier wordt geuit als ergernis.

Oeps, na zaterdag zal ik niet veel meer mogen invallen bij sommige ploegen zekers?
:twisted:
OK; het léék in elk geval een uur. 't Zal niet veel gescheeld hebben. 'Aanfluiting van respect' vind ik trouwens ook wel écht overdreven.
Het gaat om de quiz, en die was voorbij. De prijsuitreiking interesseert mij sowieso meestal niet (tenzij we top 3 zouden zijn)
Vandaar dat ik meestal graag zo snel mogelijk doorga, ook al om die troostprijs die dan thuis nog ligt te wachten. :P
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 7e Popquiz vzw Respons - 26/12/2009 - Oudenaarde

Bericht door boo-lee »

bart depauw schreef:Het gaat om de quiz, en die was voorbij. De prijsuitreiking interesseert mij sowieso meestal niet (tenzij we top 3 zouden zijn)
Geen prijs meegenomen dan? Toch een beetje zonde, want er viel toch een en ander te rapen voor elke muziekliefhebber, er bleven zelfs mooie prijzen over die door niemand zijn meegenomen.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 7e Popquiz vzw Respons - 26/12/2009 - Oudenaarde

Bericht door PEKEBO »

Boo-Lee,toevallig geen sjaal gevonden in de zaal? Kheb die toch wel laten liggen zeker :doh: .

Voor de rest,zeer leuke quiz waar ik zeker nog terug kom :thumb1: .De we-tube ronde is een echte klassieker :rofl2: .

Bedankt Arthritic monkees (Bart, Phon en Peter),leuk quizzen met die gasten aan tafel!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 7e Popquiz vzw Respons - 26/12/2009 - Oudenaarde

Bericht door PEKEBO »

Vandaar dat ik meestal graag zo snel mogelijk doorga, ook al om die troostprijs die dan thuis nog ligt te wachten. :P[/quote]


Tja Bart,bij mij lag die troostprijs thuis ook te wachten maar ze vertelde mij dat ik wat aangepaste muziek moest meebrengen om de nacht helemaal te doen slagen dus moest ik wel naar de prijzentafel :mrgreen: .Zondagochtend was ik zeker (aan haar reactie te zien) dat ik de juiste muziek gekozen had! :headbang:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 7e Popquiz vzw Respons - 26/12/2009 - Oudenaarde

Bericht door One good reason »

PEKEBO schreef: Tja Bart,bij mij lag die troostprijs thuis ook te wachten maar ze vertelde mij dat ik wat aangepaste muziek moest meebrengen om de nacht helemaal te doen slagen dus moest ik wel naar de prijzentafel :mrgreen: .Zondagochtend was ik zeker (aan haar reactie te zien) dat ik de juiste muziek gekozen had! :headbang:
Jaja, de "vogeltjesdans" ... Ik heb het tot hier gehoord :rofl2:
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 7e Popquiz vzw Respons - 26/12/2009 - Oudenaarde

Bericht door boo-lee »

PEKEBO schreef:Boo-Lee,toevallig geen sjaal gevonden in de zaal? Kheb die toch wel laten liggen zeker :doh: .
Ik was te beschonken tegen het einde van de opkuis om nog te weten of er verloren voorwerpen waren. Het enige wat ik nog herinner was dat er nog een bak Orval was die op moest. :oops:

Maar ik check het eens bij mijn collega-responsers. :wink:
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: 7e Popquiz vzw Respons - 26/12/2009 - Oudenaarde

Bericht door bart depauw »

boo-lee schreef:
bart depauw schreef:Het gaat om de quiz, en die was voorbij. De prijsuitreiking interesseert mij sowieso meestal niet (tenzij we top 3 zouden zijn)
Geen prijs meegenomen dan? Toch een beetje zonde, want er viel toch een en ander te rapen voor elke muziekliefhebber, er bleven zelfs mooie prijzen over die door niemand zijn meegenomen.
Wie zegt dat ik een muziekliefhebber ben? :mrgreen:
Plaats reactie