10e Guess Who muziekquiz - 19 december 2009 - Gavere

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 10e Guess Who muziekquiz - 19 december 2009 - Gavere

Bericht door Rubby »

piet b schreef:2° Ronde : Classical bums (tussen haakjes openingstrack)

1. Grand Hotel – Procol Harum (Grand Hotel)
2. Origin of Symmetry – Muse (Newborn)
3. Making Movies – Dire Straits (Tunnel of Love)
4. Grace – Jeff Buckley (Mojo Pin)
5. Can’t buy a Thrill – Steely Dan (Do it Again)

Hoogste score : Testedoene 22 ptn (jawel, Rubby!)
:dance: :dance:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 10e Guess Who muziekquiz - 19 december 2009 - Gavere

Bericht door straight banana »

Rubby schreef:
straight banana schreef:
PEKEBO schreef:
...

De persoonlijke muzieksmaak van de leden van de Guess Who waren pittige rondes ...

't Zal wel weer aan mijn rare smaak liggen, maar ik vond minstens 2 van die favorietenrondes gewoonweg fantastisch. 't Zouden voor 't zelfde geld m'n eigen favorietenrondes kunnen geweest zijn. :banana:
Hebben we gemerkt :wink:
:mrgreen:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 10e Guess Who muziekquiz - 19 december 2009 - Gavere

Bericht door straight banana »

Big Banana schreef:
Rubby schreef:
straight banana schreef:
PEKEBO schreef: De persoonlijke muzieksmaak van de leden van de Guess Who waren pittige rondes ...
't Zal wel weer aan mijn rare smaak liggen, maar ik vond minstens 2 van die favorietenrondes gewoonweg fantastisch. 't Zouden voor 't zelfde geld m'n eigen favorietenrondes kunnen geweest zijn. :banana:
Hebben we gemerkt :wink:
Mag ik even opmerken dat onze STRAIGHT gisteren alles netjes heeft opgedronken en niets over zijn ploegmaten heeft uitgegoten...

Pffft... een mens stoot per ongeluk es een glas om en moet dat nog jaren horen... :roll: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 10e Guess Who muziekquiz - 19 december 2009 - Gavere

Bericht door Devils answer »

Ook van mij proficiat aan Scary Monsters voor hun zoveelste overwinning :app: en een woordje van troost voor Sympathie :makeup: . Om na een hele avond quizzen te moeten verliezen met één puntje... :?
Ach ja, zowat halverwege keken we aan op een achterstand van 6 punten op Scary Monsters...
Wedstrijd gespeeld? Neen, niet met ons, want na wat pep-talk door de coach from hell in elk van ons, ontvouwden we onze "ultieme" taktiek.
Ons plan was om per reeks één puntje in te lopen en om zo alsnog te winnen.

Maar onze versnelling in de tweede helft was onverhoopt sterk: plots stonden we 5 punten voor!
Helaas was er nog die linkronde, waar een en ander niet op tijd op zijn plaats wou vallen... en onze zo goed gesmeerde ketting tussen die versnelling draaide, net in het zicht van de finish...

Achteraf doemen dan de "gemiste" punten in de vorige reeksen op natuurlijk. :evil:
Met als top-boeman de Classical Bums uiteraard, waarin we niet het nodige lef hadden om het reeds klaar staande juiste "Origin of Symmetry" - "Muse" af te geven voor 4 punten in plaats van voor de nu behaalde 2. Fatale vergissing achteraf! Sorry aan de ploegmaten die niet zouden geaarzeld hebben, mijn fout! :oops:
Een paar seconden beslissingstijd maakte een wereld van verschil, maar ach, het blijft een spelletje, hé... :wink:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 10e Guess Who muziekquiz - 19 december 2009 - Gavere

Bericht door Devils answer »

Alle lofbetuigingen op de samenstelling ten spijt vond ik dit toch wel de moeilijkste van de Guess Who-edities (waarvan ik er toch al veel van heb genoten).

Overwegend mooie muziek, dat wél, maar de toegankelijkheid daalde naar mijn aanvoelen toch weer een paar graden door de "eigen favorieten"-reeksen. En voor sommige (circuit)ploegen was het er de vorige edities al "over", en die maken de verplaatsing niet meer...

Dat er zoveel gebuisend zijn (bijna de helft?), kan misschien lachend onder de mat geschoven worden met een boutade als "dat is toch de doelgroep niet en ze amuseren zich wel op een andere manier", maar het stemt toch tot nadenken.

Allez, misschien vertolk ik (alweer?) de mening van een niet bestaande zwijgende meerder- (?) of minderheid (?), maar ik wou mijn indruk toch niet onvermeld laten.

Voor de rest niets dan lof voor de schitterende organisatie! :thumb2:
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: 10e Guess Who muziekquiz - 19 december 2009 - Gavere

Bericht door piet b »

Het gebeurt niet veel dat ik tijd heb voor een analyse, maar deze keer dus wel en zo kan ik jullie het volgende meedelen.

Ronde 1 :
Kwismaster solo voor titel "It's about the dollar bill" van Johnny Guitar Watson (alhoewel heel wat mensen de typische JG Watson sound herkend hadden)

Kwismaster solo voor titel EN uitvoerder : "Guitar Voodoo" van The Darkside

In Ronde 2 (Classical Bums) durfden 3 teams het aan om 3 antwoorden te geven na de openingszinnen-tips : Testedoene had die meteen alle 3 juist. Cigarettes & Alcohol had 2 op 3 juist maar gaf "Brothers in Arms" ipv "Making Movies" van Dire Straits. De Rechte Bananen gokten verkeerdelijk op "Blue Lines" van Massive Attack ipv "Grace" van Jeff Buckley.

Reeks 3 :
Kathy Lester hadden 2 teams juist : Scary Monsters en 5cc (feat. Gust de Coster). De titel "Love letters" bleek geen probleem voor de meesten maar de song werd heel veel aan Nina Simone gelinkt.

Reeks 4 :
Kwismaster-solo voor de titel "Turn the night on", de uitvoerder Tiga werd wel meermaals gevonden.

1° Theorie-Ronde
De titel van de "Killer" hoes van Alice Cooper werd geraden door Testedoene, Rechte Bananen en Wasoetie
De titel "(Syd) Barrett" van Syd Barrett werd geraden door de Rechte Bananen, Tony Servi Big Band en de Libertijnen (mooi trouwens van deze heel erg jonge Gaverse honden! - hopelijk nemen ze niet te veel voorbeeld aan Syd)

Reeks 5 :
Co-componist van dEUS "Disappointed in the Sun" was Piet Jorens en enkel Interpol en Bader Mainhof Group wisten dit (wellicht hangen die dikwijls rond in de juiste Gentse café's)

Reeks 6 :
De titel "Low Spark of High Heeled Boys" (van Traffic) werd enkel geraden door Sympathie vd Duvel en door 5cc.
Kwismaster-solo voor "Talkin' Blues" (titel van het Bob Marley nummer)

Reeks 7 :
Niks speciaal te melden. Geen enkel nummer/uitvoerder werd door 3 of minder teams geraden.

Zo meteen het post-pauze gedeelte.
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: 10e Guess Who muziekquiz - 19 december 2009 - Gavere

Bericht door piet b »

Analyse, deel 2 :

Ronde 8:
Titel van het Ozark Henry nummer "To Walk Again" : solo voor The Flying Foxes.
De link werd gevonden door JPJ&SG, Rock Monsieur, Starbuk&Apollo, Holly's w Dogs en White Rabbits en zij kregen dan ook een tournee.

Ronde 9 :
Titel EN uitvoerder solo voor de Vindikooks voor "In your life" van The Tower.
Uitvoerder Blackfoot werd enkel geraden door Sympathie vd Duvel en de Rechte Bananen.
Kwismaster-solo voor "Lügner" van Tanzwut : in feite een Hendrik-solo want toen hij met dit nummer op de proppen kwam, hoorden wij het ook in Duitsland donderen.

En de Editors zullen wellicht nooit vrienden worden van Hendrik want zij haalden 0 punten op deze reeks (enige keer dat een ploeg geen punten scoorde).

Ronde 10 :
Kwismaster-solo voor titel EN uitvoerder "Helicopter kinda girl" van Ambisonic.
Titel "Jail Bait" : solo voor Rock Monsieur die ook de uitvoerder Wishbone Ash wisten, maar dat wisten Scary Monsters dan ook weer.

Ronde 11 :
Uitvoerder JJ Light : enkel Testedoene en de Jeukdoos wisten dit.
Titel "Halfbreed" (van Cher) : enkel Sympathie vd Duvel en Holly's w Dogs hadden dit juist. "Indian Squaw" werd zeer dikwijls geantwoord maar was dus niet juist.
Uitvoerder Neon Judgement : enkel geraden door Tony Servi Big Band en Frank & de VDB's (Lee Marvin werd hier - begrijpelijk - dikwijls geantwoord).
Uitvoerder (Michael Viner's) Incredible Bongo Band : geraden door Sympathie vd Duvel, Tony Servi Big Band en RIP Café de Kloefe
Uitvoerder The Del-lords : SOLO voor Starbuk&Apollo (daar miste Rock Monsieur Plazie want dat is één van 's mans favorites)

Theorie-Ronde 2:
Niks speciaal te melden.
De moeilijkste blote madam bleek Lio te zijn waar dikwijls PJ Harvey op geantwoord werd.

Ronde 12 :
In de missing link ronde werd het "vochtig beroep" barman (of cafébaas) enkel geraden door Vlassenbroek, Wasoetie en de Schelln Espe. Veel loodgieters hier tot zelfs een prostituee...

Ronde 13 :
Niks speciaal te melden al bleek de titel "Sex Beat" (van Gun Club) de moeilijkste opgave hier.

Ronde 14 :
Naast de eerder gemelde 5cc en Holly's w Dogs haalden ook Rock Monsieur en Starbuk&Apollo hier het maximum van 20 ptn.
De moeilijkste kuitebijter bleek hier "Ik ga weg Leen" van Dingetje.

That's all folks
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 10e Guess Who muziekquiz - 19 december 2009 - Gavere

Bericht door straight banana »

piet b schreef:
In Ronde 2 (Classical Bums) durfden 3 teams het aan om 3 antwoorden te geven na de openingszinnen-tips : Testedoene had die meteen alle 3 juist. Cigarettes & Alcohol had 2 op 3 juist maar gaf "Brothers in Arms" ipv "Making Movies" van Dire Straits. De Rechte Bananen gokten verkeerdelijk op "Blue Lines" van Massive Attack ipv "Grace" van Jeff Buckley.
Yup, ik las de frase "Safe from Harm", wat de titel van het openingsnummer van "Blue Lines" is.
Maar het zou misschien een beetje vreemd geweest zijn dat jullie de titel weggaven, er is dan ook nogal wat gediscussieerd aan tafel of we het er wel zouden op wagen.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 10e Guess Who muziekquiz - 19 december 2009 - Gavere

Bericht door straight banana »

piet b schreef:7° Ronde : Elk 't zijne : Johan

1.
2.

...


10. Crazy Rhythms – The Feelies

Gewééééééééééldig plezant nummer! :headbang:
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Re: 10e Guess Who muziekquiz - 19 december 2009 - Gavere

Bericht door (KUB) »

Ook van mij proficiat aan Scary Monsters voor hun zoveelste overwinning :app: en een woordje van troost voor Sympathie :makeup: . Om na een hele avond quizzen te moeten verliezen met één puntje... :?
Merci. Empathy Vur Den Duvel als het ware. :)
Devil's answer schreef: Achteraf doemen dan de "gemiste" punten in de vorige reeksen op natuurlijk. :evil:
Met als top-boeman de Classical Bums uiteraard, waarin we niet het nodige lef hadden om het reeds klaar staande juiste "Origin of Symmetry" - "Muse" af te geven voor 4 punten in plaats van voor de nu behaalde 2. Fatale vergissing achteraf! Sorry aan de ploegmaten die niet zouden geaarzeld hebben, mijn fout! :oops:
Als aangever was het toch in de eerste plaats aan mij om dit te durven doordrukken hoor, Luk. Inderdaad jammer dat wat voorzichtigheid onderweg aan de meet zo genadeloos werd afgestraft, maar ik zal er deze prachtquiz volgend jaar alleszins niet voor laten. Zeker niet na die korte babbel met Seppuku achteraf, waaruit ik onthouden heb dat wij de editie van 2010 alvast vol vertrouwen tegemoet kunnen zien. :wink:

Proficiat aan Scary Monsters nog!
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 10e Guess Who muziekquiz - 19 december 2009 - Gavere

Bericht door vinceluka »

Een waarborg op een succesvolle, entertainende en perfect georganiseerde quiz daar staan de mannen van Guess Who voor. :app:

Content dat de classical bums vooraan in de quiz zaten.
schitterende ronde altijd daar niet van, maar ook heel 'tricky' en dus ook blij als deze met zo min mogelijk kleerscheuren overleefd wordt.
Vorig jaar was dat nog een struikelblok gebleken maar dit jaar zorgde Danny quasi alleen voor een mooie score van 20.
Alleen het woord 'bitterness' in de tekst en de tip Engels trio deed ons voor Placebo kiezen maar achteraf pas ingezien dat dit niet kon vanwege de bijgegeven jaartallen.

Iets na halfweg smolt onze met mondjesmaat verdiende voorsprong als sneeuw voor de zon door het struikelen over Hendrik's favorites.
Iets later leek de quiz gespeeld toen Sympathy 5 punten los stond. Maar ook wij geven nooit op en slaagden erin om het huzarenstukje dat Sympathy ons net had voorgedaan te herhalen met dank aan die andere klassieke Guess who ronde de linkronde.
Laatst gewijzigd door vinceluka op ma 21 dec 2009, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 10e Guess Who muziekquiz - 19 december 2009 - Gavere

Bericht door vinceluka »

piet b schreef:Ronde 1 :
Kwismaster solo voor titel "It's about the dollar bill" van Johnny Guitar Watson (alhoewel heel wat mensen de typische JG Watson sound herkend hadden)
Daar hield ik onze Danny van een zuivere zaalsolo door hem te overrulen :oops:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 10e Guess Who muziekquiz - 19 december 2009 - Gavere

Bericht door vinceluka »

(KUB) schreef:
maar ik zal er deze prachtquiz volgend jaar alleszins niet voor laten. Zeker niet na die korte babbel met Seppuku achteraf, waaruit ik onthouden heb dat wij de editie van 2010 alvast vol vertrouwen tegemoet kunnen zien. :wink:
Ben benieuwd naar de inhoud van dat gesprek :think:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 10e Guess Who muziekquiz - 19 december 2009 - Gavere

Bericht door Schalckske »

piet b schreef:
1° Theorie-Ronde
De titel van de "Killer" hoes van Alice Cooper werd geraden door Testedoene, Rechte Bananen en Wasoetie
Die hadden wij normaal gezien ook, dacht ik ?
Gebruikersavatar
tony servi
Roadie
Berichten: 41
Lid geworden op: do 11 okt 2007, 18:08
Locatie: Gent / Tony Servi Big Band

Re: 10e Guess Who muziekquiz - 19 december 2009 - Gavere

Bericht door tony servi »

Tonyvdb schreef: DIT is het soort quiz (spelplezier/moeilijkheidsgraad) die ik voor ogen heb met Stardust (maar toch altijd een tik of twee moeilijker uitkom :doh: ).
Geeft mij weer zin om er tegen aan te gaan voor de komende zevende editie, die goesting was ik wat kwijt geraakt de laatste maanden : thanks Guess Who !

Heel veel muziek gehoord die je anders zelden of nooit hoort op quizzen (The Gun Club !), heel veel 'goede' muziek gehoord, geweldig !
Goed overdachte rondes, organisatorisch een dikke 10, geluid was goed, ruime drankkaart, vlotte bediening, goed opgevolgde jurering, etc...
Sommige van mijn ploegmaats morden een beetje bij gebrek aan 'hun ding', maar to hell with them voor een keer :twisted: :wink:
Wij vonden het, net als je ploegmaats, Tony, toch ook een pak minder leuk dan de voorbije jaren in Gavere. Organisatorisch allemaal picobello (al mocht het wat warmer, en wat korter). Maar 'ons ding' zat er ook niet meteen in, terwijl dat de voorbije edities wel telkens het geval was. En die ene favorietenronde - wat was dat? We haalden (totaal onverhoopt) nog 8 op 20.
Plaats reactie