21ste Muziekquiz Spirit Temse

PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

21ste Muziekquiz Spirit Temse

Bericht door PaulMcCartney »

Een gepeperde 21ste editie van deze 'oldies-quiz' al jaren volgens een zelfde stramien - eerste reeks met 26 fragmenten gerangschikt van A tot Z - daarna 10 reeksen met 5 fragmenten uit de jaren 60 (redelijk gevarieerd - van zoetgevoiced naar het 'hardere' werk) - daarna 5 uit de jaren 70 (vooral singer-songerwriter toestanden, wat country en wat Amerikaanse hitjes) en dan 5 uit de jaren 80 (veel new wave en altenatieve deuntjes, met af en toe een Amerikaanse disco hit).

De fragmenten (vooral in de abc reeks) waren veel te kort. Het niveau lag mijn insziens veel te hoog.

De 2 rode draden waren niet voor discussie vatbaar :!:

De strijd tussen de top 2 was weer echt hevig - het verschil was op het einde 1 punt.

Alleen hoop ik niet dat de winnaar beslist geworden is door op het laatste nog een extra punt toe te kennen voor One tin soldier van The Coven. Dit is een jaren 70 fragment en het werd gespeeld in een jaren 60 reeks ..... (Waar ze eerst vertelden het origineel gespeeld te hebben, dat wel uit de jaren 60 komt) (Hopelijk heb ik dit verkeerd begrepen - anders verliest de Polkaheer twee weken na elkaar op een dubieuze manier)

De top 3 was dus Sympathie, Polkaheer en Fab4.

De volledige analyze zal hier ook weer volgen zekers.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 21ste Muziekquiz Spirit Temse

Bericht door Devils answer »

We speelden niet als Sympathie vur den Duvel maar als Greatest Tits (zijnde deze keer 50 % Gentse Muziekzooi en 50 % Sympathie vur den Duvel ).

Ik vrees dat je gelijk hebt wat The Coven betreft... Aan onze tafel was het Johan Persyn die zich sterk maakte dat het bij The Orginal Caste en The Coven om dezelfde opname ging.
Mij zegde dat fragment gewoonweg niks (zoals vele oldies die Johan en Jan uit de brand wisten te slepen trouwens :amazed: ), maar thuisgekomen heb ik het wel eens opgezocht, en ja, het gaat om een cover van The Coven, inderdaad... En we hoorden dus The Original Caste (niemand juist, 3 ploegen hadden wel The Coven).

In feite was het dus een ex-aequo, waarbij we door een totaal gemiste tweede rode draad een nogal riante voorsprong (die we doorheen heel de quiz vanaf reeks 2 hadden opgebouwd en behouden) uit handen gaven.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 21ste Muziekquiz Spirit Temse

Bericht door PaulMcCartney »

Luc,

Mijn excuses voor de naamsverwisseling :mrgreen:

Ik vond het een beetje lullig om dit goed te keuren. Wij hadden ook 'The Coven' staan, omdat we dachten dat dit het origineel was....

Dan hebben we dus eigenlijk 2 winnaars :!: (Of hadden ze een noodscenario klaar zoals vorig jaar - een extra ronde?)

Sterke prestatie trouwens.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 21ste Muziekquiz Spirit Temse

Bericht door Devils answer »

Ja, de jury was ook niet onverdeeld over deze ontknoping, dacht ik.
Een van de samenstellers was zelf vlug het singeltje van "The original caste" gaan halen thuis...

En er lag inderdaad reeds een noodscenario klaar.

Zelf weet ik niet goed wat ik moet denken van de quiz.
Zonder coalitie met Johan en Jan zou dit voor mezelf een koude douche zijn geworden, vrees ik, met nog grotere nederigheid ten opzichte van de ploegen die ons op tientallen punten zouden hebben gespeeld...
Nu was het éven moeilijk, maar dat gevoel ebt vlug weg als iemand aan de tafel zich hier duidelijk thuis in voelt... :)

Ik heb de quiz in Temse al een paar keer gespeeld, maar schat deze editie wel als de moeilijkste daarvan.

Maar... steeds veel (naar mijn smaak) mooie muziek gehoord uit de jaren 60 en 70 die ik nog wel eens wou horen. En dat was nu weer niet anders. :thumb1:

Voor gelegenheidsploegen moet dit een massacre zijn, en voor de niet van een (of meer) oldieskenner(s) voorziene circuitploegen eigenlijk ook... Maar de quiz heeft reeds zijn faam op dat vlak, en een selecte aanhang.
Vooruit dan maar : volgend jaar ga ik er dus graag weer heen, liefst in dezelfde opstelling, en die rode draden, ach ja... :violent: Het hoort er daar bij zeker?
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 21ste Muziekquiz Spirit Temse

Bericht door tequila »

Inderdaad zeer pittige quiz dit keer. Vooral de jaren 60 vonden wij zeer moeilijk. Van heel wat fragmenten had ik noch mijn medespelers ooit gehoord. :roll: In sommige rondes hadden nauwelijks een 60's-fragment juist. :oops:
De jaren 70 en vooral de jaren 80 lagen ons gelukkig toch wat beter. Met een paar leuke new wave tracks (o.a. Alien Sex Fiend, Severed Heads).
En mede door onze goede score op de ABC-ronde toch nog de 8ste plaats kunnen behalen.
Al bij al toch weer heel wat goede muziek gehoord. :thumb1:
Volgend jaar zijn we zeker terug present.

Zijdelingse opmerking: Naar goede gewoonte in Vlaanderenland vindt men het ook in Temse blijkbaar niet nodig om een deftige omleiding aan te geven wanneer men een weg opbreekt. :arrow: Na een paar straten proberen toch nog op tijd op de lokatie aangekomen. Andere ploegen bleken de weg helemaal kwijt te zijn geweest. :evil:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 21ste Muziekquiz Spirit Temse

Bericht door straight banana »

tequila schreef:Inderdaad zeer pittige quiz dit keer. Vooral de jaren 60 vonden wij zeer moeilijk. ...

Al bij al toch weer heel wat goede muziek gehoord. :thumb1:
Volgend jaar zijn we zeker terug present.

Ook wij vonden de sixties moeilijk, maar zijn toch tevreden door de vele leuke muziekjes.
Met een snuif forse rock, psychedelica, dark/new of coldwave kun je de Bananen altijd een plezier doen. Er mocht van mij wat meer punk in, ik telde 2 stuks, maar soit: prima quiz! :thumb1:

Ook tevreden dat we in dit soort quiz toch ook behoorlijk scoren in onze basisopstelling (dus zonder Kuifje).
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 21ste Muziekquiz Spirit Temse

Bericht door straight banana »

tequila schreef:
...Met een paar leuke new wave tracks (o.a. Alien Sex Fiend, Severed Heads)...

Na de quiz zijn ploegmaatje Paul en ik nog op een gothicparty beland, waar we nogmaals Alien Sex Fiend te horen kregen. Daar herkenden we het meteen, terwijl het op de quiz op de één of andere manier niet op het antwoordblad geraakt is. :roll:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 21ste Muziekquiz Spirit Temse

Bericht door SepPuKu »

De reacties maken me wel nieuwsgierig, volgend jaar moet ik er toch eens te geraken :violent:

Benieuwd bv. wat ze van Alien Sex Fiend lieten horen (cover van Silver machine misschien of Ignore the machine...?), Severed Heads wschl. 'The ant can see legs' zekers? Hun eerste 4-5 platen zijn echt wel de max, wie graag zijne wave es wat meer experimenteel heeft!
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 21ste Muziekquiz Spirit Temse

Bericht door tequila »

SepPuKu schreef:Benieuwd bv. wat ze van Alien Sex Fiend lieten horen (cover van Silver machine misschien of Ignore the machine...?), Severed Heads wschl. 'The ant can see legs' zekers? Hun eerste 4-5 platen zijn echt wel de max, wie graag zijne wave es wat meer experimenteel heeft!
Van Alien Sex Fiend was het E.S.T. (Trip To The Moon). Wij hadden alleen "Trip To The Moon" geschreven wat waarschijnlijk wel correct is gerekend. Die plaat heb ik zelf, overigens de enige 11" (ipv 12") in mijn collectie.
Van Severed Heads was het "Dead Eyes Opened". Mijn geheugen liet me serious in de steek want die titel moest ik schuldig blijven alhoewel ik dat nummer zelfs in verschillende versies bezit. :banghead:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 21ste Muziekquiz Spirit Temse

Bericht door SepPuKu »

tequila schreef:
SepPuKu schreef:Benieuwd bv. wat ze van Alien Sex Fiend lieten horen (cover van Silver machine misschien of Ignore the machine...?), Severed Heads wschl. 'The ant can see legs' zekers? Hun eerste 4-5 platen zijn echt wel de max, wie graag zijne wave es wat meer experimenteel heeft!
Van Alien Sex Fiend was het E.S.T. (Trip To The Moon). Wij hadden alleen "Trip To The Moon" geschreven wat waarschijnlijk wel correct is gerekend. Die plaat heb ik zelf, overigens de enige 11" (ipv 12") in mijn collectie.
Van Severed Heads was het "Dead Eyes Opened". Mijn geheugen liet me serious in de steek want die titel moest ik schuldig blijven alhoewel ik dat nummer zelfs in verschillende versies bezit. :banghead:
Very nice! "Dead Eyes Opened" is zo'n typisch nummer van S.H. dat vrij toegankelijk begint maar op het einde toch de effectenbak zwaar opendraait. Een keuze die ik eerder op de quiz van Tequila verwacht... :wink:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 21ste Muziekquiz Spirit Temse

Bericht door PaulMcCartney »

Niettegenstaande mijn misschien negatieve mail (en het hoge niveau van de quiz), had ik toch graag een analyze gezien.

Ik heb heel veel onbekende mooie dingen gehoord, die ik zeker eens wil terug horen.

En de Fab4 zal ook op een volgende editie zeker aanwezig zijn :!:

Nog vergeten te vermelden dat de prijzentafel meer dan ok was en ook de bediening was schitterend.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 21ste Muziekquiz Spirit Temse

Bericht door PaulMcCartney »

En over het verhaal van 'One tin soldier' nog de volgende link :

http://en.wikipedia.org/wiki/One_Tin_Soldier

Het origineel is van een Canadese band - 'The Coven' is een Amerikaanse band.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 21ste Muziekquiz Spirit Temse

Bericht door Devils answer »

En het is écht een juweeltje van een anti-oorlogsong ! Waarvoor oprecht dank, organisatoren :thumb2:, ook al bleek het "uiteindelijk" een quizmastersolo ?

Hopelijk kunnen we gauw vrede sluiten met de (ik kan het me best voorstellen :oops: ) -in beide betekenissen van het woord - "verslagen" tegenspelers (toevallig die avond ook rug-aan-rug "tegen"-spelers) Martha Wainwrong ain't right (de definitieve naam van Polkaheer & maten in het vervolg blijkbaar), dé (tegenwoordig) te kloppen ploeg.

Liefst gebeurt dat in het vervolg ook steeds 100 % terecht...

Een uitdaging :twisted: voor het volgende muziekquizweekend alvast !
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 21ste Muziekquiz Spirit Temse

Bericht door rino »

Ook ik vond het weer een prima quiz zaterdag. Behoorlijk pittig, maar ik had het niet anders verwacht eigenlijk. Al heel vlug bleek dat we tekort kwamen voor de topplaatsen, en moesten uiteindelijk vrede nemen met een 10de plaats. Muziekquizdebutant marx (bekend van algemene quizzen) deed het meer dan behoorlijk (Wishbone Ash :o , Meat Loaf :o ...), zeker voor herhaling vatbaar wat mij betreft (misschien volgende keer op een iets minder moelijke quiz).
Een quiz waar ik volgend jaar heel graag opnieuw aan meedoe, ondanks de verre verplaatsing naar Temse (en de moeilijkheden om door wegenwerken de Schelde te vinden).
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 21ste Muziekquiz Spirit Temse

Bericht door Buddy59 »

Devil's answer schreef: ook al bleek het "uiteindelijk" een quizmastersolo ?
:nono: "The Holly's" hadden dit juist :wink:
Plaats reactie