12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Devils answer »

Organisator Luc De Puydt er is weer in geslaagd een gevarieerde quiz te organiseren die amusement biedt voor een brede waaier van quizzers.

De “Veteranen KFC Evergem”-muziekquiz heb ik lang geleden reeds leren kennen met mijn beginnende ploeg Greatest Tits als een "niet té moeilijke" uitdaging, met de nodige landmijnen om het parcours ook voor topploegen (wat wij toen zeker niet waren) blijkbaar spannend te houden. Dat heeft mee bijdragen om de muziekquizmicrobe in mij te laten verder leven...

Ik was dan ook twee jaar geleden zwaar ontgoocheld dat er een uitschuiver van jewelste het rijtje van geslaagde edities kwam verstoren… Wie erbij was, herinnert het zich nog wel, MAAR dat mag dat allemaal (mogelijk sinds vorig jaar al, waar ik niet bij was) gerust vergeten worden, want de organisatie staat er weer! Goed nieuws dus voor wie een gezellige muziekquiz met wat amusementswaarde (twee interessante videoreeksen mét geluid) kan genieten tussen het “goedbedoelde quizgeweld” van hoger mikkende organisatoren in…

Ik heb me alvast goed geamuseerd aan de tafel bij Testedoene van Hugo en Jean-Pierre, met als extra invaller Rik (Fab4)…

Het was bovendien ook extra spannend voor de overwinning, want met een zestal ploegen op een handvol punten van elkaar in de eindstand kan je spreken van een massaspurt.

Die werd uiteindelijk gewonnen door “The Hollys with the Dogs” (50 % Diamond Dogs, Danny van The Hollys en Hans van Fab4), waarbij wij (Testedoene – “mixed edition”) op de meet geklopt werden met één puntje, maar voor hetzelfde geld zouden Xenos, Martha Wainwrong ain’t right, Rock Monsieur, of Vlassenbroek 2000 (in “pur sang” samenstelling en daarmee een toch wel erg sterk presterende authentieke "ploeg" vanavond) het goud hier hebben binnengehaald.

“Martha Wainwrong ain’t right” (Polkaheer en zijn maats in feite, of toch niet?) deed haar naam eer aan door op de rode draad verkeerd te gokken op “The Jacksons” in plaats van op “Jackson 5”. Ik vermoed dat zij anders hadden gewonnen. Persoonlijk vind/vond ik zo’n bediscussieerbare rode-draad-ronde bij deze (of een andere) muziekquiz steeds een minpuntje, en deze avond bleek dat dus zeer duidelijk en zelf pijnlijk. Het hoort bij het spel (ik weet het), en “de jury heeft altijd gelijk", maar het degradeert de quiz toch een beetje, vind ik.
Ik weet dat ik het hier opneem voor een andere ploeg die ons vanavond dus potentieel naar de derde plaats zou hebben verwezen, maar ook voor alle ploegen die dit niet echt leuk vinden.
En toch: voor mijn part mag die “rode draad”-ronde afgevoerd worden…

Deze kanttekening buiten beschouwing gelaten was het voor mij een blij weerzien met de Veteranen-quiz in Evergem…

Nu nog mijn ploegmaats overtuigen, en we staan er volgend jaar weer “zelf”…

Er was immers Duvel, en dan is er al Sympathie voor de organisatie van mijzelf…
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door PaulMcCartney »

Volledig mee eens, Luc!

Ik heb deze quiz ook eens verloren met de rode draad (toen als gastspeler bij Testedoene of Domino).

Nu hebben wij eigenlijk goed gegokt door vrij vroeg Jackson 5 in te vullen. Toen wij de tips 'Destiny' en 'Victory' kregen - dacht ik dat wij deze verkeerd hadden....

Voor de rest vind ik dit steeds een leuke quiz met een presentator die dit jaar zijn inbreng toch onder controle had :mrgreen: , een snelle bediening en een vlotte jury.

Razend spannend aan de top en wij die, het nipt van Testedoene haalden.

Nog mijn sympathieke collega's bedanken voor deze stressy avond.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door PaulMcCartney »

En nog vergeten :

Onze vrienden van 'Vlassenbroek 2000' deden lang mee voor de overwinning.

Benieuwd of ze Spiderfish juist hadden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Buddy59 »

PaulMcCartney schreef:Nog mijn sympathieke collega's bedanken voor deze stressy avond.
Graag gedaan :wink:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Vlassenbroek2000 »

PaulMcCartney schreef:En nog vergeten :

Onze vrienden van 'Vlassenbroek 2000' deden lang mee voor de overwinning.

Benieuwd of ze Spiderfish juist hadden :mrgreen:
Hij is makkelijker te herkennen zonder foto blijkbaar :P
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Rushian »

Zoals meestal zijn de verslagen van Luc heel compleet :thumb2: . Dus moet ik de meeste zaken beamen.
2 jaar terug was inderdaad een mindere quiz (zijn zelfs beelden van, maar hou ik privé!). Dit jaar was de quiz zeer gevarieerd met de nodige kuitenbijters voor de gevestigde waarden.
B-4s was opnieuw maar met 3, en dat drukte in de 1ste helft de punten serieus: onze 2de plaats van vorig jaar zat er toen al lang niet meer in. We strandden aan de pauze zelfs op een 12e plaats.
Gelukkig lagen de fragmenten in de de 2de helft ons heel wat beter en konden we een mooie remonte maken. Een 8ste plaats was na een dieselstart dan ook het maximum haalbare. Maar ja, we waren maar met 3 (ook de nr 7 waren slechts met 3 dacht ik).

De rode draad. Tja, het is inderdaad jammer dat een overwinning afhangt van één onderdeel. Toen Luc zei dat het antwoord exact moest zijn, en we de eerste 2 fragmenten hoorden, kon het inderdaad niets anders dan The Jackson 5 zijn. Ook wij waren een beetje in de war toen Destiny en Victory voor de dag kwamen (klaar en duidelijk The Jacksons signatuur), maar we waren toch vrij zeker.

Nog een vraagje aan de deelnemers /forumgebruikers. wie had de Vlaamse hardrock/metal van Ostrogoth herkend? Dat was toch wel goed gevonden hoor Luc. Het is eeuwen geleden dat ik die mannen nog eens gehoord had. Ik weet dat ze begin de jaren tachtig hun "stamcafé" aan het Gentse St-Pietersstation hadden. In de Vibrato als ik me niet vergis. Leuk om dat nog eens terug te horen.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Maledictus I »

Wij zouden inderdaag gewonnen hebben mocht "The Jacksons" goedgerekend zijn. En wij zijn ervan overtuigd dat dat antwoord even correct was als "Jackson 5", ook na beluisteren van alle 10 de tips. 3 tips verwijzen zuiver naar "The Jacksons": Destiny en Victory, want beide albums zijn onder die naam uitgebracht, en Randy, want die was pas officieel groepslid na de naamsverandering. Volgens de organisator was de tip "Take Five" doorslaggevend, maar ook dat gaat niet op want waarom zou een tip niet kunnen verwijzen naar de voorganger van de gezochte groep? Of gewoon naar het aantal groepsleden. Bovendien is "The Jacksons" niet enkel een groepsnaam, het betekent ook "de familie Jackson", dus past die naam bij de songs die ze onder gelijk welke groepsnaam uitbrachten.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Keiem »

Ik was er niet bij, maar afgaande op de redenering van Maledictus moet ik zeggen dat hier erg streng verbeterd werd.
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Maledictus I »

Met streng verbeteren heb ik geen probleem, maar wat hier gebeurde noem ik onterecht punten niet toekennen. Een "Frankrijk-Ierland verdict".
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Keiem »

Maledictus I schreef:Met streng verbeteren heb ik geen probleem, maar wat hier gebeurde noem ik onterecht punten niet toekennen. Een "Frankrijk-Ierland verdict".
I want a rematch! :P
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Rushian »

Maledictus I schreef:Wij zouden inderdaag gewonnen hebben mocht "The Jacksons" goedgerekend zijn. En wij zijn ervan overtuigd dat dat antwoord even correct was als "Jackson 5", ook na beluisteren van alle 10 de tips. 3 tips verwijzen zuiver naar "The Jacksons": Destiny en Victory, want beide albums zijn onder die naam uitgebracht, en Randy, want die was pas officieel groepslid na de naamsverandering. Volgens de organisator was de tip "Take Five" doorslaggevend, maar ook dat gaat niet op want waarom zou een tip niet kunnen verwijzen naar de voorganger van de gezochte groep? Of gewoon naar het aantal groepsleden. Bovendien is "The Jacksons" niet enkel een groepsnaam, het betekent ook "de familie Jackson", dus past die naam bij de songs die ze onder gelijk welke groepsnaam uitbrachten.
Ik kan je alleen maar bijtreden Maledictus. Mocht Luc niet gezegd hebben dat "het antwoord absoluut correct" moest zijn, zouden we waarschijnlijk ook wel The Jacksons opgeschreven hebben (na heel wat over en weer gediscussieer en met een bang hartje afwachtend).
Het is doodjammer dat je hierdoor de eerste plaats misloopt.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door PEKEBO »

Tja, ik had ook na fragment 3 "The jacksons" opgemerkt, ingevuld en afgegeven :cry: ,en eigenlijk vind ik ook dat dit na het beluisteren van de fragmenten een geldig antwoord was als rode draad.Maar ja,de jury heeft altijd gelijk zeker ook al hebben ze ongelijk,zei Luc nog voor aanvang van de quiz.
Als je ergens in de middenmoot eindigd zoals wij verlies je misschien een plaats of 2 in het klassement wat natuurlijk niet zo erg is,een quiz verliezen daarentegen is een spijtige zaak voor het slachtoffer :think: .

Maar voor alle duidelijkheid...Proficiat aan de winnaars "The hollies with the dogs" :app: :app: .
Reglement is Reglement dus zijn zij de terechte winnaars!

Voor de rest was alles dik in orde bij Luc & co en komen The blackouts graag terug :thumb1: .
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door DVNO »

Wij van de 4 schelln espe vonden het een zeer vermakelijke quiz die ondanks de lichte nadruk op het iets oudere werk, toch nog redelijk ons ding bleek te zijn.
Zoals Patrick al vermeldde, als je op een muziekquizbespreking als deze voorafgegaan wordt door Devil’s Answer valt er nog weinig nieuws te vertellen. Daardoor dat ik terugval op muggenzifterij, zoals daar is:

1) Ik heb opvallend weinig refreinen (en dus ook titels) gehoord in de fragmenten. Dat vond ik wat jammer, aangezien het refrein net datgene is waardoor het gros van de liedjes gekenmerkt wordt. Het leek mij op een bepaald moment precies alsof we geen refrein mochten horen. Meestal werd na de intro en eerste strofe het geluid alweer gedimd.

2) Om hier ook nog maar eens ‘de knuppel in het hoenderhok te gooien’: ik begrijp nog steeds de meerwaarde van een videoronde niet, als het geluid er ook bij afgespeeld wordt. Toch zeker niet als de ronde opgevat is als de eerste videoronde van afgelopen zaterdag. De fragmenten op zich waren eigenlijk van een dergelijk makkelijk niveau dat de ronde even goed als ‘geluidsronde’ kon afgespeeld worden. Niemand zou daardoor punten hebben laten liggen.
Ik ben niet per se tegen een ronde met geluid, zo vond ik de ronde ‘gastoptredens Jools Holland’ in Gavere vorig jaar wel goed gevonden. De uitvoerders en songs waren van een iets moeilijker niveau waardoor het beeld het geluid kon helpen of omgekeerd om tot de juiste oplossing te komen.

Ziezo, hierbij heeft de oude knorpot in mij ook weer zijn zin gekregen. Eindigen doen we het liefst met een positieve noot. Er waren pintjes van’t vat, broodjes mee espe en een tombola waarbij de 2 ‘hoofdprijzen’ espen waren, kan niet beter zijn!!! Want zoals onze Vader al zo wijs zei: Let there be espe. Helaas was de tombola vervalst :P (kan niet anders) want de schelln Espe gingen met lege handen naar huis.
Ook nog respect voor het vasthouden aan het stipte aanvangsuur van 8u ondanks het feit dat het aantal ploegen nog niet volledig was (de laatste ploeg kwam -gelukkig voor hen- dan toch nog net op tijd binnen om het eerste fragment mee te pikken).

Samengevat was het weer een leuke avondje quizzen dat zeker voor herhaling vatbaar is.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door PaulMcCartney »

De discussie over de rode draad is volkomen terecht en voor de liefhebbers - dit weekend meer van dat, want in Temse hebben ze zo'n 2 reeksen en elk jaar is daar discussie over.

Wat titels laten horen betreft - zie discussie Tony-quiz - altijd de titel laten horen lijkt mij de eerlijkste oplossing.

Wat clips met geluid betreft - ik vind het wel leuk sommige clips terug te zien - zoals bv. die van Rainbow afgelopen zaterdag.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Devils answer »

PEKEBO schreef:Als je ergens in de middenmoot eindigt zoals wij verlies je misschien een plaats of 2 in het klassement wat natuurlijk niet zo erg is,een quiz verliezen daarentegen is een spijtige zaak voor het slachtoffer :think:
Het geeft altijd een onaangenaam gevoel, meen ik, strijdend in de middenmoot of zelfs in het schijnsel van de rode lantaarn (vaak ook een jolige "wedstrijd in de wedstrijd" bij de gelegenheidsploegen toch, zoals soms duidelijk te horen aan reacties bij de tussenstanden of scores?).

Je knokt je met veel hersenpijniging door elke audio- of videofragment, vechtend om elk punt en fier om elke nog net herinnerde juiste naam of titel, en dan verlies je er om twijfelachtige reden meteen 7 of 8 punten met één antwoord omdat de organisator iets geinigs (bijna treiterigs) wou doen met twee verwisselbare muziekgroepen... Dat is niet leuk. Daarom kaartte ik het zelf aan (nu in het gelukkige kamp, volgend jaar misschien weer niet...). Dit jaar was het superpijnlijk, maar ik durf wedden dat de meeste ploegen dit reeds lang een minder fijn kantje van de Veteranenquiz vinden. Ik pleit er steeds voor dat elke quiz recht heeft op zijn eigen(wijs)heid. En als kok Luc zijn rode draad als "paprikarode draad" in zijn huisrecept wil houden, is dat ook zo, maar hij mag zeker weten dat zijn quiz in de "Michaelin-gids" (ok, flauwe allusie op nog een Jacksonmogelijkheid :oops: ) met wat meer sterren zou worden gewaardeerd als hij deze typische ronde even zou "vergeten" in het menu van de volgende euh... -tig edities :twisted: .

Maar deze discussie, hoe tragisch voor de einduitslag ook, mag de teneur van mijn goed gevoel bij deze quiz toch niet overschaduwen: het was een fijne avond, maar ik betwijfel dus of dat aan de tafel van Martha Wainwrong ook zo zal beleefd zijn, vanaf die domper (ze stonden immers toen op kop). En ik vraag me af welke reactie organisator Luc zelf zou hebben indien hij met zijn team eens soortgelijk slachtoffer zou zijn op een andere quiz...
Plaats reactie