Detroit Breakdown (80's edition)

Gebruikersavatar
DDay
Lead Singer
Berichten: 154
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 21:12
Locatie: Detroit Breakdown / Leuven
Contacteer:

Re: Detroit Breakdown (80's edition)

Bericht door DDay »

kasenco schreef:
SepPuKu schreef:
DDay schreef:Afbeelding
van Don't You Want Me tot Don't You Forget About Me
van Holiday tot Like A Prayer
van J'aime La Vie tot Mooi 't Leven Is Mooi

It was acceptable in the eighties... maar daarom nog niet in een Detroit Breakdown Quiz.
Kan iemand me nog eens uitleggen waarom de quiz van vrijdag zo 'anders' was dan hetgeen je op een gebruikelijke 80s-quiz kan verwachten? Volgens de aankondiging hoorden Holiday of Like A Prayer niet in de quiz maar liggen Wham of Eurythmics daar dan zo ver af? En Don't You Want Me zat er zelfs in (bij de covers) :twisted:

Nu ja, ik vond het een goed uitgebalanceerde quiz, voor alle duidelijkheid :app: Maar ik had op voorhand - o.b.v. de aankondiging - wel stilletjes gehoopt op een iets hoger 'freaky' gehalte.


Ik zit met hetzelfde gevoel :o

Ik ben toch enkele ferm platgetreden paden gepasseerd en zelfs door omgehakte bossen gesukkeld.... :P
Mja, marketing zullen we maar zeggen, zeker :mrgreen:
De reclamecampagne en -affiche was al ontworpen toen we nog niet in samenstellingstijdnood zaten :wink:
Posted by DDay
Member of Detroit Breakdown
Official Homepage
Detroit Breakdown Blog
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Detroit Breakdown (80's edition)

Bericht door straight banana »

kasenco schreef:
SepPuKu schreef:
DDay schreef:Afbeelding
van Don't You Want Me tot Don't You Forget About Me
van Holiday tot Like A Prayer
van J'aime La Vie tot Mooi 't Leven Is Mooi

It was acceptable in the eighties... maar daarom nog niet in een Detroit Breakdown Quiz.
Kan iemand me nog eens uitleggen waarom de quiz van vrijdag zo 'anders' was dan hetgeen je op een gebruikelijke 80s-quiz kan verwachten? Volgens de aankondiging hoorden Holiday of Like A Prayer niet in de quiz maar liggen Wham of Eurythmics daar dan zo ver af? En Don't You Want Me zat er zelfs in (bij de covers) :twisted:

Nu ja, ik vond het een goed uitgebalanceerde quiz, voor alle duidelijkheid :app: Maar ik had op voorhand - o.b.v. de aankondiging - wel stilletjes gehoopt op een iets hoger 'freaky' gehalte.


Ik zit met hetzelfde gevoel :o

Ik ben toch enkele ferm platgetreden paden gepasseerd en zelfs door omgehakte bossen gesukkeld.... :P


En ook ik sluit me hier bij aan.

Don't You Want Me, Don't You Forget About Me, Holiday, Like A Prayer, J'aime La Vi,e 't Leven Is Mooi… It was acceptable in the eighties... maar daarom nog niet in een Detroit Breakdown Quiz.

Nee, maar Peter Maffay, Benny Neyman en Dolly Dots zijn dus blijkbaar wel acceptable in een Detroit Breakdown- Quiz. Dat mag natuurlijk allemaal, maar de aankondiging was behoorlijk misleidend. En, ging het verder, er zou nogal wat van de platgetreden paden afgeweken worden. Un 80’s- quiz pas comme les autres!
Sommigen begonnen al te fantaseren over industrial, ebm, gothic, shoegazer, grebo of hardcorepunk- fragmenten.
Uiteindelijk bleek het al bij al toch gewoon om een hitquiz te gaan. Jawel er werd breed gegaan maar, en dat moeten jullie nu toch eens gaan inzien jongens, jullie zijn echt niet de enigen die dat doen. Dat voortdurende (was ook andere jaren zo) o-wat-zijn-wij-toch-origineel-en-uniek-en-met-humor-die-je-nergens-anders-vindt- toontje irriteert soms een beetje.

Sorry, ’t klinkt misschien een beetje zuur, maar ‘t moest er even uit.

Maar ik sluit me wel degelijk ook bij de positieve opmerkingen aan hoor: toch wel leuke quiz, aangename avond beleefd en wij komen zeker terug!
Laatst gewijzigd door straight banana op ma 23 nov 2009, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Detroit Breakdown (80's edition)

Bericht door straight banana »

SepPuKu schreef:
DDay schreef:[img]


Nu ja, ik vond het een goed uitgebalanceerde quiz, voor alle duidelijkheid :app: Maar ik had op voorhand...

...wel stilletjes gehoopt op een iets hoger 'freaky' gehalte.

Nu we toch aan het emmeren zijn: dat is bij mij ook wel es het geval geweest bij jouw quizzen, Johan. :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Detroit Breakdown (80's edition)

Bericht door straight banana »

DDay schreef:Detroit Breakdown goes 80s zag er op het einde zo uit (op een maximum van 400):

01. Polkaheer en zijn maten 369 :app: :app: :app:

02. Sticky Fingers 341
03. Sympathie vur den Duvel 340
...

Ook van mij een dikke proficiat aan Polkaheer en co voor deze verbijsterende prestatie. :app: :app:
Uiteraard ook felicitaties voor de 2 ploegen die het podium vervolledigen. :app:
Gebruikersavatar
DDay
Lead Singer
Berichten: 154
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 21:12
Locatie: Detroit Breakdown / Leuven
Contacteer:

Re: Detroit Breakdown (80's edition)

Bericht door DDay »

Uiteindelijk bleek het al bij al toch gewoon om een hitquiz te gaan. Jawel er werd breed gegaan maar, en dat moeten jullie nu toch eens gaan inzien jongens, jullie zijn echt niet de enigen die dat doen. Dat voortdurende (was ook andere jaren zo) o-wat-zijn-wij-toch-origineel-en-uniek-en-met-humor-die-je-nergens-anders-vindt- toontje irriteert soms een beetje.
Sorry, ’t klinkt misschien een beetje zuur, maar ‘t moest er even uit.
Ik wil hier helemaal geen welles-nietes-spelletje beginnen, hoor, ik kan je standpunt zeker verstaan. En kritiek, positief of negatief, daar dient dit forum voor.
Anderzijds, dat we pretenderen origineel te zijn berust misschien op een onterecht misverstand. De affiche en aankondiging was waarschijnlijk net iets te humorloos of te vergezocht om de lading te dekken. Eigenlijk hadden we er totaal niet aan gedacht dat dit verkeerde verwachtingen kon scheppen.
We wilden gewoon aantonen dat we het 'DB'-concept - voor zover dat gedefinieerd kan worden - op de 80s zouden toepassen. Onze insteek blijft dat we de deelnemers op de eerste plaats een een leuke avond willen bezorgen (de platenkennis toetsen is niet onze eerste bekommernis). Vandaar ook de 'flauwe' kitsch-fragmenten, bizarre covers, crazy prijsuitreikingen tussendoor voor foute antwoorden...
En zoals jullie weten blijft het elk jaar moeilijk een evenwicht te vinden tussen wat werkt en wat niet werkt.

En dat we met die doelstelling niet de enigen zijn, kunnen we alleen maar toejuichen. Zelf hebben we ondertussen teveel voeling met het circuit verloren. We slagen er nog maar in een viertal keer per jaar aan een quiz mee te doen. Vandaar ook dat we bijvoorbeeld bij een 'serieuze' quiz als die van Kas & Co stilletjesaan afgehaakt hebben. Ik geef Luc maar als voorbeeld omdat dat 1 van de DB-tradities was (zelfs toen we nog geen Detroit Breakdown heetten), maar door onze beperkte kennis van pakweg de laatste 10 jaar zaten we daar meer en meer gefrustreerd en bijna tegen onze zin. Dit is totaal geen kritiek op Luc, hoor, enkel hoe wij ons er als gelegenheidsploegje bij voelden.
Welke kwissen doen we nog wel: Koerier's Brooikensstoet en Charlie's Radio 800, precies omdat we ons daar nog amuseren, of we top 10 zijn of niet. Ik vermoed dat we dit seizoen hopelijk nog opduiken bij Charlie, de Greighties (jeugdsentiment en daar hebben we nu toch de afgelopen maanden extra naar geluisterd) en misschien bij Tequila Overdrive in Tildonk. Beetje schrik van het niveau bij die laatste, maar dat is bij wijze van spreken hier achter de deur. :wink:
Een welgemeend excuus aan al die andere organisatoren die ongetwijfeld fantastische avonden organiseren, maar onze agenda's laten het jammer genoeg niet toe om op alle uitnodigingen in te gaan. :(

Conclusie? Respect voor alle meningen en vooral enorm bedankt dat jullie blijven komen naar ons quizje :D :thumb2:
Posted by DDay
Member of Detroit Breakdown
Official Homepage
Detroit Breakdown Blog
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Detroit Breakdown (80's edition)

Bericht door vinceluka »

DDay schreef:
crazy prijsuitreikingen tussendoor voor foute antwoorden...
Jammer dat jullie dat achterwege lieten in de laatste rondes
anders hadden we kans gemaakt met Geldaf bob :lol:
Geeneen van ons vieren is sterk in tekstherkenning, toch vonden we de E en F snel
we hadden ook een A en in extremis rolde de G er nog uit.
Geldhof Bob werd nog gezegd maar onze A maakte dat onmogelijk
dus voor de grap Geldaf Bob opgeschreven.

nu bleek die A te komen van "achter de muur", iemand voelde dat het niet snor zat en probeerde met "onder de muur"
maar de hindernis bleek te groot en we geraakten maar niet "over de muur" :laughing:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
DDay
Lead Singer
Berichten: 154
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 21:12
Locatie: Detroit Breakdown / Leuven
Contacteer:

Re: Detroit Breakdown (80's edition)

Bericht door DDay »

vinceluka schreef:
DDay schreef:
crazy prijsuitreikingen tussendoor voor foute antwoorden...
Jammer dat jullie dat achterwege lieten in de laatste rondes
anders hadden we kans gemaakt met Geldaf bob :lol:
Geeneen van ons vieren is sterk in tekstherkenning, toch vonden we de E en F snel
we hadden ook een A en in extremis rolde de G er nog uit.
Geldhof Bob werd nog gezegd maar onze A maakte dat onmogelijk
dus voor de grap Geldaf Bob opgeschreven.

nu bleek die A te komen van "achter de muur", iemand voelde dat het niet snor zat en probeerde met "onder de muur"
maar de hindernis bleek te groot en we geraakten maar niet "over de muur" :laughing:
Ja, die Bob Geldaf hadden we opgemerkt :shock: , maar we vonden niet meteen een aanknopingspunt om er een ludieke prijs aan toe te kennen. Gemiste kans (er waren er wel meer die avond)...
Posted by DDay
Member of Detroit Breakdown
Official Homepage
Detroit Breakdown Blog
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Detroit Breakdown (80's edition)

Bericht door straight banana »

DDay schreef:


...dat we pretenderen origineel te zijn berust misschien op een onterecht misverstand. De affiche en aankondiging was waarschijnlijk net iets te humorloos of te vergezocht om de lading te dekken. Eigenlijk hadden we er totaal niet aan gedacht dat dit verkeerde verwachtingen kon scheppen.
We wilden gewoon aantonen dat we het 'DB'-concept - voor zover dat gedefinieerd kan worden - op de 80s zouden toepassen. Onze insteek blijft dat we de deelnemers op de eerste plaats een een leuke avond willen bezorgen (de platenkennis toetsen is niet onze eerste bekommernis). Vandaar ook de 'flauwe' kitsch-fragmenten, bizarre covers, crazy prijsuitreikingen tussendoor voor foute antwoorden...
Het probleem was inderdaad een beetje dat er verkeerde verwachtingen gecreëerd waren, maar nogmaals, het belangrijkste is dat het een prima quiz was, ik heb me heus wel geamuseerd hoor.

En humor is een moeilijke zaak, wat de ene leuk vindt is voor de andere ontiegelijk flauw, maar de pogingen worden zeker geapprecieerd, ook door de zogenaamde "topquizzers". Maar laten we mekaar geen mietje noemen, niemand komt alleen voor de humor, wie aan een quiz deelneemt houdt wel van enige competitie.

Nu, ik heb in een vorige editie bij zo'n crazy prijsuitreiking es een Katy Perry- lipstick gewonnen en daar was onze jongste zeer blij mee. :P
Laatst gewijzigd door straight banana op di 24 nov 2009, 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Detroit Breakdown (80's edition)

Bericht door straight banana »

DDay schreef:
vinceluka schreef:
DDay schreef:
crazy prijsuitreikingen tussendoor voor foute antwoorden...
Jammer dat jullie dat achterwege lieten in de laatste rondes
anders hadden we kans gemaakt met Geldaf bob :lol:
Geeneen van ons vieren is sterk in tekstherkenning, toch vonden we de E en F snel
we hadden ook een A en in extremis rolde de G er nog uit.
Geldhof Bob werd nog gezegd maar onze A maakte dat onmogelijk
dus voor de grap Geldaf Bob opgeschreven.

nu bleek die A te komen van "achter de muur", iemand voelde dat het niet snor zat en probeerde met "onder de muur"
maar de hindernis bleek te groot en we geraakten maar niet "over de muur" :laughing:
Ja zeg, die Bob Geldaf hadden we opgemerkt :shock: , maar we vonden niet meteen een aanknopingspunt om er een ludieke prijs aan toe te kennen. Gemiste kans (er waren er wel meer die avond)...

Wij zaten met een paar gaatjes en maakten er uiteindelijk "geld of sex" van. :mrgreen: :mrgreen:

Ja zeg, "GELDOFBOB", klinkt toch ook wat vreemd, net als Presley Elvis, Jackson Michael, Tura Will of Merckx Eddy, Bob Geldof was toch iets logischer geweest. Maar nu ga ik, echt waar, stoppen met emmeren. :mrgreen:
Plaats reactie