de muziekquizranking

Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

bart depauw schreef:Zonet de uitslag van ene Turvo muziekquiz te Turnhout van zaterdag 14 juni verwerkt, en meteen alweer iets meer het nut van het invoeren van een soort 'sterktepunten'-systeem ingezien, en dit vooral door het binnenkomen van ploeg 'De vrienden van de jury' op 18. Toch proficiat, gasten. :app: Enjoy it while it lasts :twisted:
ik woon op 15 km van Turnhout en wist niks af van deze quiz
:oops:
was het niet zo dat een quiz ruim op voorhand moest worden aangekondigd om in aanmerking te komen voor de ranking? :twisted:

niet dat ik er zou geweest zijn want ik wou en zou op de soparanos quiz zijn

toch proficiat aan jan en zijn team om in de ranking binnen te komen
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

ik denk dat er nog een probleem is

volgens mij gaat het niet om de ploeg vrienden van de jury uit Mol waar JVDP bij zit ( en die de naam al langer in gebruik hebben )
het resultaat ( 10° is niet normaal voor hen )

iedereen kan op een muziekquiz inschrijven onder eender welke naam

wij zaten ooit op de music maestro quiz te Tessenderlo en daar was ook nog een fab four aanwezig

dus Bart hoe ga je dit oplossen als het een 2° ploeg vrienden van de jury betreft :roll: :twisted: :?:
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Bericht door JVdP »

Dat klopt Rik; wij waren daar niet aanwezig.

@ Bart; gelieve dit recht te trekken in de ranking... (alhoewel de ranking ons geen reet interesseert hoor; wij zijn geen regelmatige muziekquizzers)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

JVdP schreef:Dat klopt Rik; wij waren daar niet aanwezig.

@ Bart; gelieve dit recht te trekken in de ranking... (alhoewel de ranking ons geen reet interesseert hoor; wij zijn geen regelmatige muziekquizzers)
Om even het absurde aan te geven van het inlassen van zulke quizzen (quizzen die tot vlak voor de quiz onbekend zijn voor "het grote publiek"): Als jullie daar hadden meegedaan en gewonnen, dan waren jullie nu 4e in de "het interesseert ons geen reet"- rangschikking.

Het is voor iemand zoals ik (statisticus in hart en nieren) dan wel "aflikken van de vingers" om te zien hoe alles evolueert... Of we nu op plaats 2 of 5 of 25 staan, dat kan mij ook geen reet schelen, maar ik ben wel altijd spannend aan het wachten op de verschuivingen (vooral procentueel natuurlijk, voor de rest verandert er niet veel) en zat deze week echt op hete eieren (of wordt dat zo niet gezegd?; kolen zeker?), want het heeft tot vandaag geduurd vooraleer die van de Soprano's verwerkt was....
Gebruikersavatar
WimW
Superstar
Berichten: 814
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:07
Locatie: Herenthout, Knelpuntklup

Bericht door WimW »

peegee schreef: Het is voor iemand zoals ik (statisticus in hart en nieren) dan wel "aflikken van de vingers" om te zien hoe alles evolueert... Of we nu op plaats 2 of 5 of 25 staan, dat kan mij ook geen reet schelen, maar ik ben wel altijd spannend aan het wachten op de verschuivingen (vooral procentueel natuurlijk, voor de rest verandert er niet veel) en zat deze week echt op hete eieren (of wordt dat zo niet gezegd?; kolen zeker?), want het heeft tot vandaag geduurd vooraleer die van de Soprano's verwerkt was....
Ik heb voor de aardigheid eens jullie scores van het afgelopen jaar (tot Nescio op 15/07/2007) opgeteld, het totaal gedeeld door 30 deelnames(dat is 2880,6 punten : 30 quizzen = 96,02 )
Doch in de rangschikking hebben jullie 95,3
Wat doe ik verkeerd ? :think:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

WimW schreef:
peegee schreef: Het is voor iemand zoals ik (statisticus in hart en nieren) dan wel "aflikken van de vingers" om te zien hoe alles evolueert... Of we nu op plaats 2 of 5 of 25 staan, dat kan mij ook geen reet schelen, maar ik ben wel altijd spannend aan het wachten op de verschuivingen (vooral procentueel natuurlijk, voor de rest verandert er niet veel) en zat deze week echt op hete eieren (of wordt dat zo niet gezegd?; kolen zeker?), want het heeft tot vandaag geduurd vooraleer die van de Soprano's verwerkt was....
Ik heb voor de aardigheid eens jullie scores van het afgelopen jaar (tot Nescio op 15/07/2007) opgeteld, het totaal gedeeld door 30 deelnames(dat is 2880,6 punten : 30 quizzen = 96,02 )
Doch in de rangschikking hebben jullie 95,3
Wat doe ik verkeerd ? :think:
Ge hebt gelijk Wim. Dat had ik nog niet gedaan; We zullen het eens aan Bart of Raf moeten vragen.
eLMO
Administrator
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Bericht door eLMO »

peegee schreef:
WimW schreef:
peegee schreef: Het is voor iemand zoals ik (statisticus in hart en nieren) dan wel "aflikken van de vingers" om te zien hoe alles evolueert... Of we nu op plaats 2 of 5 of 25 staan, dat kan mij ook geen reet schelen, maar ik ben wel altijd spannend aan het wachten op de verschuivingen (vooral procentueel natuurlijk, voor de rest verandert er niet veel) en zat deze week echt op hete eieren (of wordt dat zo niet gezegd?; kolen zeker?), want het heeft tot vandaag geduurd vooraleer die van de Soprano's verwerkt was....
Ik heb voor de aardigheid eens jullie scores van het afgelopen jaar (tot Nescio op 15/07/2007) opgeteld, het totaal gedeeld door 30 deelnames(dat is 2880,6 punten : 30 quizzen = 96,02 )
Doch in de rangschikking hebben jullie 95,3
Wat doe ik verkeerd ? :think:
Ge hebt gelijk Wim. Dat had ik nog niet gedaan; We zullen het eens aan Bart of Raf moeten vragen.
Ik heb het nagekeken en er bleek een foutje in mijn code te zitten waardoor hij toch alle punten meenam en niet enkel die van het laatste jaar. :-/ Nu ziet de rangschikking er een beetje anders uit. Sorry ...
eLMO
Administrator
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Bericht door eLMO »

De hoogste posities zullen na het invoeren van een volgende quiz wel min of meer terug op hun pootjes terechtkomen. Nog even geduld hiervoor. :?
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

De quizranking is de voorbije dagen blijkbaar nogal gewijzigd zonder dat er een quiz plaatsvond. Zo stijgen wij plots van plaats 24 naar 21.
Ik vermoed dat één van onze slechtste resultaten (muziekquiz van Nescio was vorig jaar op 15/7 als ik me goed herinner) niet meer meetelt voor onze ranking.

Maar blijkbaar wordt de hoogste positie nu niet correct weergegeven. Zo staan we nog altijd op 23e.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Proficiat aan de mannen van Clement & de Popkenners...

Hopelijk zien we ze nog regelmatig terug in het circuit om ons aan hen te kunnen staven, want het is toch al weer meer dan 4 maanden.....
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

peegee schreef:Proficiat aan de mannen van Clement & de Popkenners...

Hopelijk zien we ze nog regelmatig terug in het circuit om ons aan hen te kunnen staven, want het is toch al weer meer dan 4 maanden.....
Vanavond krijg je al een eerste kans :P
peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Rubby schreef:
peegee schreef:Proficiat aan de mannen van Clement & de Popkenners...

Hopelijk zien we ze nog regelmatig terug in het circuit om ons aan hen te kunnen staven, want het is toch al weer meer dan 4 maanden.....
Vanavond krijg je al een eerste kans :P
Ikzelf niet, moet een voordracht geven vanavond :?

Maar mijn team is daar wel in een nogal aangepaste versie...
Ik ben intussen gaan zoeken en zie dat Clement ook meedoen op vrij 7 en 14 nov, maar de vrijdagen zijn voor ons altijd zéér moeilijk, zeker als het niet direkt naast de deur is.... (mijn consultatie, normaal tot 19u, lopen de laatste weken nogal eens uit tot 19u30 of 20u, dan nog 1 uur verplaatsing......)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Rubby schreef:
peegee schreef:Proficiat aan de mannen van Clement & de Popkenners...

Hopelijk zien we ze nog regelmatig terug in het circuit om ons aan hen te kunnen staven, want het is toch al weer meer dan 4 maanden.....
Vanavond krijg je al een eerste kans :P
Ik krijg de eer om vanavond eens mee te spelen met deze ploeg ... Frans vroeg het mij zelf, kon dat toch moeilijk weigeren, want ik was sowieso van plan van mij ergens aan te sluiten voor vanavond, want had mij vorig jaar goed geamuseerd én nuttig kunnen maken bij Guess Who ...
pas op : niet de allersterkste Clement-opstelling : dwz : Marc en Lars kunnen niet, dus het wordt Pol + Frans + Erwin + mezelf dus ... hoop dat ik toch een paar puntjes kan bij brengen die grootheden Pol en Frans niet weten, moet wel lukken in de 80s hier en daar, een 70s punknummerke of een verdwaalde Eurosonghit (beetje 'n afwijking van me) of zo ...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:
Rubby schreef:Ik krijg de eer om vanavond eens mee te spelen met deze ploeg ... Frans vroeg het mij zelf, kon dat toch moeilijk weigeren, want ik was sowieso van plan van mij ergens aan te sluiten voor vanavond, want had mij vorig jaar goed geamuseerd én nuttig kunnen maken bij Guess Who ...
pas op : niet de allersterkste Clement-opstelling : dwz : Marc en Lars kunnen niet, dus het wordt Pol + Frans + Erwin + mezelf dus ... hoop dat ik toch een paar puntjes kan bij brengen die grootheden Pol en Frans niet weten, moet wel lukken in de 80s hier en daar, een 70s punknummerke of een verdwaalde Eurosonghit (beetje 'n afwijking van me) of zo ...
zeker geen verzwakking voor dit topteam :shock:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Tot mijn verbazing vastgesteld dat ook 'De Grote Rock 'n' Roll geschiedenisquiz' in de quizranking werd opgenomen.

Een quiz die op geen enkele kalender stond en waarvan geen folders verspreid werden ... is die dan wel toegankelijk voor iedereen? Ik heb er zo mijn twijfels bij.
De quiz werd pas 5 dagen vooraf op het forum aangekondigd en vond plaats op een dinsdagavond.
Probeer dan maar eens om je nog vrij te maken en tijdig een ploeg te kunnen opstellen.
Slechts 2 'circuitploegen' slaagden daar blijkbaar in.
Plaats reactie