1e Zottegemse Allround muziekquiz

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door SepPuKu »

aLEEce in chains schreef:We hebben onze zaligste avond trouwens beleefd op één, naar mijn aanvoelen, inhoudelijk moeilijkste quiz die ik al gespeeld heb (sorry SepPuKu :mrgreen: ).
Mijnen euro valt niet :doh: :D
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1704
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door aLEEce in chains »

't zal eerder een vier-op-een-rij jetonneke geweest zijn :D
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door SepPuKu »

Mijnen euro is wel gevallen wie Dumbo weeral was. Zoek maar eens op (kan vrij eenvoudig): slechts enkele tientallen posts maar daarbij al een heleboel forumgangers uitgekafferd... ook al teruggefloten door de moderators en dat gebeurt uiterst zelden. Een negatieve toon inzetten is voor sommigen een koud kunstje... :think:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door SepPuKu »

aLEEce in chains schreef:'t zal eerder een vier-op-een-rij jetonneke geweest zijn :D
:handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door beautiful freak »

kasenco schreef:Het is geen nieuwe discussie dat de tendens al een paar jaar is dat (vooral 2000+) muziek niet obscuur genoeg kan zijn om gevraagd te worden in een muziekquiz. Een nummer één hit van Abba wordt afgewisseld met een albumtrack van At The Drive In. Evenwicht in jaartallen... absoluut. In moeilijkheid... I don’t think so.

Met deze quote van Jörgen ben ik het absoluut 100% eens !!!!
Ook bij mij is de laatste jaren het quizplezier afgenomen. Bij recente fragmenten hoor ik het vaak in Keulen donderen terwijl ik nog dagelijks naar StuBru luister op mijn werk. Vroeger kon je hiermee een quiz winnen, maar nu ben je verplicht om op sites waar ik het bestaan zelfs niet van af weet te gaan zoeken naar steeds meer obscure uitvoerders. De radio is al lang geen maatstaf meer.....
Is quizzen dan geen teamsport? Of moeten we echt alles alleen weten aan de tafel? Wat ik vooral lees, is frustratie van een generatie, die moet afhaken in het recente werk en daar schijnbaar moeilijk mee om lijkt te kunnen. Ik lees ook het woordje "winnen". Is dat dan alles wat telt? Is het frustratie van slechte verliezers? Ik stel ook maar de vragen die spontaan in mij opkomen, hoor. :think:

Maar ja, het is een feit dat recente muziek een breder aanbod betreft dan uitsluitend de radio. Het internet heeft daar veel aan bijgedragen. Het is eigen aan zijn tijd, we kunnen daar toch niet rouwig om zijn? Maar hoeveel kritiek kan je er op hebben, als je op quizzen ziet dat veel van die zaken toch door verschillende ploegen opgelost worden? Soms wordt een obscure albumtrack van een recente indieband beter opgelost dan een vierde single/hit van een band uit pakweg de jaren '80. Denk je niet dat een jongere/nieuwe generatie - die we toch eerder wel dan niet in onze quizwereld willen verwelkomen - ook af en toe zucht bij een overaanbod van derderangssingles van dertig jaar terug? Alles lijkt dus vooral relatief.

Ik denk dat we allemaal muziekliefhebbers zijn. Dus willen we af en toe toch ook wel eens iets nieuws leren kennen? Als we een hele avond dingen gaan invullen die we toch allemaal al kennen, kunnen we net zo goed een fuif inrichten. Of thuis een paar cd's opleggen. Of mag er enkel diep gegaan worden in de niche die we zelf beheersen? Is het dan enkel een goede quiz? Elke quiz mag zijn accenten hebben, toch? Zijn smoel. Maar als je amusementswaarde beknot wordt als een playlist voor pakweg 25% niet uit je voorkeuren bestaat, dan frons ik de wenkbrauwen. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat een populaire hitquiz ook niet af en toe leuk om spelen is. Het is net de diversiteit van het hele aanbod die het quizzen boeiend maakt. Ik hoop dat die diversiteit blijft bestaan. :music-listening:

Het klopt wel dat er een tendens ingezet lijkt dat sommige quizzen nog moeilijk teams bij elkaar krijgen. Maar waaraan ligt dat eigenlijk? Ik kan er alleszins de vinger niet opleggen. Want als je quizzen in gelijkaardige moeilijkheidscategorieën (objectief afgaand op de cijfers) tegenover elkaar legt, zie je soms grote verschillen in deelnemerslijsten. Ik ga hier nu even zes quizzen aanhalen (3 x 2 vergelijkbare, in mijn ogen), maar laat niemand zich geviseerd voelen omdat ik hen wél of net niet aanhaal. Het zijn maar illustraties, die me eigenlijk wel fascineren.

Maar goed: waarom trekt Stardust een volle zaal terwijl de Hey, Hey, We're The Monsters-editie zelfs moest geannuleerd worden bij gebrek aan teams? De winnaars scoorden op de laatste edities zowat identieke scores. Waarom krijgt Fab 4 met moeite 15 teams bij elkaar op hun quiz terwijl de laatste Kluizenaars weer bomvol zat? Het waren twee hitquizzen, waarop het vlot scoren was voor zowat iedereen in de zaal. Waarom kreeg de Vlassenbroek-quiz vorig jaar weer zo weinig volk op de been terwijl Wasoeties altijd weer met een reservelijst moet werken? Ik vind dat boeiend. En voor wie verwacht dat ik hier een conclusie aan wil verbinden: nee, hoor. Maar spreek dus ook niet echt van een tendens dat er algemeen minder inschrijvingen zijn omdat mensen het beu zouden zijn. Er zijn vooral bepaalde quizzen waarop minder of nauwelijks inschrijvingen zijn. For the record: al deze quizzen zijn op mijn agenda vaste afspraken.

Tot slot wil ik toch nog zeggen dat ik niet vind dat de sfeer bij muziekquizzen slecht is. Noch in de zaal noch hier op het forum. We mogen toch al eens een discussie voeren, denk ik? Om daar meteen de conclusie aan te verbinden dat het de slechte kant opgaat... Daarmee lok je vooral extra de perceptie uit dat het effectief zo is. 't Is niet omdat je zelf in een dipje zit dat je er een missie van moet maken om de bacterie te verspreiden. :roll:

Het is ook misschien wat sneu dat deze algemene discussie zich ontspint in de thread van de uitstekende Zottegem-quiz (sorry, Sander en Daphné), een initiatief dat we op applaus zouden moeten onthalen - en ik ook doe. :clap: Een jonge organisatie, waarvan we maar kunnen hopen dat ze actief blijft.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door SepPuKu »

vinceluka schreef: een zekere dumbo (wie is die gast eigenlijk?)
Onder de naam op 'profiel' klikken en dan op 'berichten van gebruiker zoeken'. Je zal het je niet beklagen :shock:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door SepPuKu »

beautiful freak schreef: Het is ook misschien wat sneu dat deze algemene discussie zich ontspint in de thread van de uitstekende Zottegem-quiz (sorry, Sander en Daphné), een initiatief dat we op applaus zouden moeten onthalen - en ik ook doe. :clap: Een jonge organisatie, waarvan we maar kunnen hopen dat ze actief blijft.
Hopelijk voor de organisatie creëert het vooral een buzz naar volgend jaar toe :music-listening:

En ik volg je discours over diversiteit in het aanbod wel, Peter. Als je elk weekend opduikt op muziekquizzen (zoals jullie team), moet je regelmatig water bij je wijn doen. Als je de accenten in bepaalde quizzen niet geslaagd vindt, is er keuze genoeg op de kalender om een (nog altijd ruime) selectie te maken waar je je beter kan in vinden.
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door RutgerG »

kasenco schreef: Met deze quote van Jörgen ben ik het absoluut 100% eens !!!!
Ook bij mij is de laatste jaren het quizplezier afgenomen. Bij recente fragmenten hoor ik het vaak in Keulen donderen terwijl ik nog dagelijks naar StuBru luister op mijn werk. Vroeger kon je hiermee een quiz winnen, maar nu ben je verplicht om op sites waar ik het bestaan zelfs niet van af weet te gaan zoeken naar steeds meer obscure uitvoerders. De radio is al lang geen maatstaf meer.....
Dit is toch gewoon in lijn met de evolutie van de media?
Vroeger was de radio haast de enige manier om muziek te leren kennen en te beluisteren. Tegenwoordig wordt muziek vooral ontdekt/beluisterd via streaming, download, youtube ...
Ik zie niet in waarom muziekquizzen dan halsstarrig zouden moeten vasthouden aan de radio als enige medium dat de maatstaf zou zijn voor wat al dan niet vraagbaar is. Ik vind persoonlijk het aantal streams/views op youtube een stuk relevanter dan de airplay op de radio, want dat laatste is zeker in het geval van Stubru grotendeels opgelegd door LiveNation en andere magnaten.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door kasenco »

RutgerG schreef:
kasenco schreef: Met deze quote van Jörgen ben ik het absoluut 100% eens !!!!
Ook bij mij is de laatste jaren het quizplezier afgenomen. Bij recente fragmenten hoor ik het vaak in Keulen donderen terwijl ik nog dagelijks naar StuBru luister op mijn werk. Vroeger kon je hiermee een quiz winnen, maar nu ben je verplicht om op sites waar ik het bestaan zelfs niet van af weet te gaan zoeken naar steeds meer obscure uitvoerders. De radio is al lang geen maatstaf meer.....
Dit is toch gewoon in lijn met de evolutie van de media?
Vroeger was de radio haast de enige manier om muziek te leren kennen en te beluisteren. Tegenwoordig wordt muziek vooral ontdekt/beluisterd via streaming, download, youtube ...
Ik zie niet in waarom muziekquizzen dan halsstarrig zouden moeten vasthouden aan de radio als enige medium dat de maatstaf zou zijn voor wat al dan niet vraagbaar is. Ik vind persoonlijk het aantal streams/views op youtube een stuk relevanter dan de airplay op de radio, want dat laatste is zeker in het geval van Stubru grotendeels opgelegd door LiveNation en andere magnaten.
Rutger, het klopt volledig wat je zegt, maar ik heb niet de tijd om naar allerlei sites te gaan surfen om muziek te gaan opzoeken. Ik heb nog een leven buiten muziek....
Als ik zie wat (en dat is geen kritiek, maar een vaststelling) jij vraagt op je 2000+ quiz, dan denk ik echt dat ik een muziekanalfabeet ben....
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door kasenco »

Is quizzen dan geen teamsport? Of moeten we echt alles alleen weten aan de tafel? Wat ik vooral lees, is frustratie van een generatie, die moet afhaken in het recente werk en daar schijnbaar moeilijk mee om lijkt te kunnen. Ik lees ook het woordje "winnen". Is dat dan alles wat telt? Is het frustratie van slechte verliezers? Ik stel ook maar de vragen die spontaan in mij opkomen, hoor. :think:

Peter, het is idd een teamsport, maar als je voor 75% van de tijd het in Keulen hoort donderen, waar ben je dan mee bezig?
En het is helemaal geen frustratie van slechte verliezers. Het gaat er gewoon om dat ik, net als Jörgen, aanvoel dat het voor mij niet langer meer hoeft op die manier van 'kijk wat ik allemaal durf vragen en dat vraagt niemand anders'..... Als je Tarzan Boy vraagt uit de 80's, waarom moet je dan de obscure 4e track van een EP van een of ander Pitchfork adept vragen? Draai dit om en het is koekenbak...
In de meer dan 30 jaar dat ik in het circuit zit heb ik zelden of nooit een quiz gespeeld die volledig in mijn lijn ligt en dat is meer dan logisch, maar het moet wel nog plezant blijven en dan mag je je nog zo goed amuseren door de fun aan tafel (post aleece). Je zou dan evengoed een pint kunnen gaan drinken.....

En btw, ik heb geen enkele kritiek geuit op een of andere quiz. Ik heb gewoon de mening van een collega gedeeld ;)
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1704
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door aLEEce in chains »

kasenco schreef:Peter, het is idd een teamsport, maar als je voor 75% van de tijd het in Keulen hoort donderen, waar ben je dan mee bezig?
En het is helemaal geen frustratie van slechte verliezers. Het gaat er gewoon om dat ik, net als Jörgen, aanvoel dat het voor mij niet langer meer hoeft op die manier van 'kijk wat ik allemaal durf vragen en dat vraagt niemand anders'..... Als je Tarzan Boy vraagt uit de 80's, waarom moet je dan de obscure 4e track van een EP van een of ander Pitchfork adept vragen? Draai dit om en het is koekenbak...
In de meer dan 30 jaar dat ik in het circuit zit heb ik zelden of nooit een quiz gespeeld die volledig in mijn lijn ligt en dat is meer dan logisch, maar het moet wel nog plezant blijven en dan mag je je nog zo goed amuseren door de fun aan tafel (post aleece). Je zou dan evengoed een pint kunnen gaan drinken.....

En btw, ik heb geen enkele kritiek geuit op een of andere quiz. Ik heb gewoon de mening van een collega gedeeld ;)
Allez, omdat ik het niet kan laten :D Ik kan je gevoel ergens begrijpen, maar wil het zoals je zelf zegt eens omdraaien. Ik zit me op veel quizzen van de topploegen ook vaak af te vragen wat ik er zit te doen als er een nummer van de jaren 50-60-70-80 passeert, want laat ons de feiten bekijken, ook daar wordt vaak uitgepakt met een "kijk wat ik nog in mijn collectie terugvond"-nummer. Doet mij dat afhaken? Neen. Je kan dan zeggen dat er nog veel te ontdekken valt, maar laat ons eerlijk zijn, een one-hit-wonder uit de jaren 60 nog leren ontdekken, wordt wel heel moeilijk. Jij hebt dan het geluk dat je de nieuwe dingen nog kan leren kennen ;)
Of je dan liever op café een pint gaat drinken, staat je uiteraard vrij, maar ik leer op een quiz nog altijd mooier dingen ontdekken dan op café.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door kasenco »

aLEEce in chains schreef:
kasenco schreef:Peter, het is idd een teamsport, maar als je voor 75% van de tijd het in Keulen hoort donderen, waar ben je dan mee bezig?
En het is helemaal geen frustratie van slechte verliezers. Het gaat er gewoon om dat ik, net als Jörgen, aanvoel dat het voor mij niet langer meer hoeft op die manier van 'kijk wat ik allemaal durf vragen en dat vraagt niemand anders'..... Als je Tarzan Boy vraagt uit de 80's, waarom moet je dan de obscure 4e track van een EP van een of ander Pitchfork adept vragen? Draai dit om en het is koekenbak...
In de meer dan 30 jaar dat ik in het circuit zit heb ik zelden of nooit een quiz gespeeld die volledig in mijn lijn ligt en dat is meer dan logisch, maar het moet wel nog plezant blijven en dan mag je je nog zo goed amuseren door de fun aan tafel (post aleece). Je zou dan evengoed een pint kunnen gaan drinken.....

En btw, ik heb geen enkele kritiek geuit op een of andere quiz. Ik heb gewoon de mening van een collega gedeeld ;)
Allez, omdat ik het niet kan laten :D Ik kan je gevoel ergens begrijpen, maar wil het zoals je zelf zegt eens omdraaien. Ik zit me op veel quizzen van de topploegen ook vaak af te vragen wat ik er zit te doen als er een nummer van de jaren 50-60-70-80 passeert, want laat ons de feiten bekijken, ook daar wordt vaak uitgepakt met een "kijk wat ik nog in mijn collectie terugvond"-nummer. Doet mij dat afhaken? Neen. Je kan dan zeggen dat er nog veel te ontdekken valt, maar laat ons eerlijk zijn, een one-hit-wonder uit de jaren 60 nog leren ontdekken, wordt wel heel moeilijk. Jij hebt dan het geluk dat je de nieuwe dingen nog kan leren kennen ;)
Of je dan liever op café een pint gaat drinken, staat je uiteraard vrij, maar ik leer op een quiz nog altijd mooier dingen ontdekken dan op café.
Tot slot omdat ik het ook niet kan laten..... de algemene tendens op het gros van de algemene muziekquizzen -en dan spreek ik niet over de zogezegde nichequizzen- is, volgens mijn aanvoelen, dat je steevast weggevers krijgt te horen tot en met de 90's en dan krijg je vanaf 2000 steeds harde noten te kraken.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1704
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door aLEEce in chains »

kasenco schreef:
aLEEce in chains schreef:
kasenco schreef:Peter, het is idd een teamsport, maar als je voor 75% van de tijd het in Keulen hoort donderen, waar ben je dan mee bezig?
En het is helemaal geen frustratie van slechte verliezers. Het gaat er gewoon om dat ik, net als Jörgen, aanvoel dat het voor mij niet langer meer hoeft op die manier van 'kijk wat ik allemaal durf vragen en dat vraagt niemand anders'..... Als je Tarzan Boy vraagt uit de 80's, waarom moet je dan de obscure 4e track van een EP van een of ander Pitchfork adept vragen? Draai dit om en het is koekenbak...
In de meer dan 30 jaar dat ik in het circuit zit heb ik zelden of nooit een quiz gespeeld die volledig in mijn lijn ligt en dat is meer dan logisch, maar het moet wel nog plezant blijven en dan mag je je nog zo goed amuseren door de fun aan tafel (post aleece). Je zou dan evengoed een pint kunnen gaan drinken.....

En btw, ik heb geen enkele kritiek geuit op een of andere quiz. Ik heb gewoon de mening van een collega gedeeld ;)
Allez, omdat ik het niet kan laten :D Ik kan je gevoel ergens begrijpen, maar wil het zoals je zelf zegt eens omdraaien. Ik zit me op veel quizzen van de topploegen ook vaak af te vragen wat ik er zit te doen als er een nummer van de jaren 50-60-70-80 passeert, want laat ons de feiten bekijken, ook daar wordt vaak uitgepakt met een "kijk wat ik nog in mijn collectie terugvond"-nummer. Doet mij dat afhaken? Neen. Je kan dan zeggen dat er nog veel te ontdekken valt, maar laat ons eerlijk zijn, een one-hit-wonder uit de jaren 60 nog leren ontdekken, wordt wel heel moeilijk. Jij hebt dan het geluk dat je de nieuwe dingen nog kan leren kennen ;)
Of je dan liever op café een pint gaat drinken, staat je uiteraard vrij, maar ik leer op een quiz nog altijd mooier dingen ontdekken dan op café.
Tot slot omdat ik het ook niet kan laten..... de algemene tendens op het gros van de algemene muziekquizzen -en dan spreek ik niet over de zogezegde nichequizzen- is, volgens mijn aanvoelen, dat je steevast weggevers krijgt te horen tot en met de 90's en dan krijg je vanaf 2000 steeds harde noten te kraken.
Ik denk dat dit perceptie is, ik voel het juist omgekeerd aan. Misschien is je kennis van alles voor 90 gewoon beter Kasenco? Ik heb soms juist het gevoel dat heel vaak dezelfde "harde" noten te horen zijn. Hoeveel keer hebben we Heaven nor hell van Volbeat al niet rond ons oren gekregen? Soit, het is nooit wit of zwart. Belangrijkste is dat we een gezellige avond hebben en dat kan alleen jijzelf aanvoelen en invullen ;)
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door kasenco »

aLEEce in chains schreef:
kasenco schreef:
aLEEce in chains schreef:
kasenco schreef:Peter, het is idd een teamsport, maar als je voor 75% van de tijd het in Keulen hoort donderen, waar ben je dan mee bezig?
En het is helemaal geen frustratie van slechte verliezers. Het gaat er gewoon om dat ik, net als Jörgen, aanvoel dat het voor mij niet langer meer hoeft op die manier van 'kijk wat ik allemaal durf vragen en dat vraagt niemand anders'..... Als je Tarzan Boy vraagt uit de 80's, waarom moet je dan de obscure 4e track van een EP van een of ander Pitchfork adept vragen? Draai dit om en het is koekenbak...
In de meer dan 30 jaar dat ik in het circuit zit heb ik zelden of nooit een quiz gespeeld die volledig in mijn lijn ligt en dat is meer dan logisch, maar het moet wel nog plezant blijven en dan mag je je nog zo goed amuseren door de fun aan tafel (post aleece). Je zou dan evengoed een pint kunnen gaan drinken.....

En btw, ik heb geen enkele kritiek geuit op een of andere quiz. Ik heb gewoon de mening van een collega gedeeld ;)
Allez, omdat ik het niet kan laten :D Ik kan je gevoel ergens begrijpen, maar wil het zoals je zelf zegt eens omdraaien. Ik zit me op veel quizzen van de topploegen ook vaak af te vragen wat ik er zit te doen als er een nummer van de jaren 50-60-70-80 passeert, want laat ons de feiten bekijken, ook daar wordt vaak uitgepakt met een "kijk wat ik nog in mijn collectie terugvond"-nummer. Doet mij dat afhaken? Neen. Je kan dan zeggen dat er nog veel te ontdekken valt, maar laat ons eerlijk zijn, een one-hit-wonder uit de jaren 60 nog leren ontdekken, wordt wel heel moeilijk. Jij hebt dan het geluk dat je de nieuwe dingen nog kan leren kennen ;)
Of je dan liever op café een pint gaat drinken, staat je uiteraard vrij, maar ik leer op een quiz nog altijd mooier dingen ontdekken dan op café.
Tot slot omdat ik het ook niet kan laten..... de algemene tendens op het gros van de algemene muziekquizzen -en dan spreek ik niet over de zogezegde nichequizzen- is, volgens mijn aanvoelen, dat je steevast weggevers krijgt te horen tot en met de 90's en dan krijg je vanaf 2000 steeds harde noten te kraken.
Ik denk dat dit perceptie is, ik voel het juist omgekeerd aan. Misschien is je kennis van alles voor 90 gewoon beter Kasenco? Ik heb soms juist het gevoel dat heel vaak dezelfde "harde" noten te horen zijn. Hoeveel keer hebben we Heaven nor hell van Volbeat al niet rond ons oren gekregen? Soit, het is nooit wit of zwart. Belangrijkste is dat we een gezellige avond hebben en dat kan alleen jijzelf aanvoelen en invullen ;)
Zoals ik al zei: ik luister nog steeds dagelijks naar de radio (hij staat amper 1m van mijn oren) en probeer alles mee te pikken en te onthouden en dat lukt vrij aardig, net als pakweg 10 jaar geleden, maar dit is niet genoeg meer om mee te kunnen met het jong geweld want zij luisteren niet naar de radio en gaan op zoek met een vergrootglas naar zaken die je aan de straatstenen niet kwijt raakt... en eerlijk gezegd sta ik niet te springen om dat soort muziek op te pikken, is meestal toch niet mijn dada...
En nu is het genoeg geweest ;)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5054
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 1e Zottegemse Allround muziekquiz

Bericht door Keiem »

kasenco schreef:En nu is het genoeg geweest ;)
:banana-dance:
Plaats reactie